Ухвала
від 22.09.2015 по справі 18/06/10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

УХВАЛА

22 вересня 2015 року Справа № 18/06/10

м. Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області у складі судді Адаховської В.С. ,

при секретарі Мавродій Г.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

кредитори:

1) Відкрите акціонерне товариство комерційний банк "Хрещатик" (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 8-а) в особі Миколаївської філії ВАТ КБ "Хрещатик" (54013, м. Миколаїв, вул. Адмірала Макарова, 42/3),

2) Товариство з обмеженою відповідальністю "Кредитні ініціативи" (07400, Київська область, м. Бровари, Бульвар Незалежності, буд. 14; адреса для листування: 54001, м. Миколаїв, вул. Шевченка, 59-А (ПАТ "Альфа-Банк")),

3) Публічне акціонерне товариство "Державний ощадний банк України" (01023, м. Київ, вул. Госпітальна, 12-Г) в особі Територіального відокремленого безбалансового відділення № 10014/0187 філії - Миколаївського обласного управління Публічного акціонерного товариства "Державний ощадний банк України" (54056, м. Миколаїв, вул. Космонавтів, 55),

4) Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (АДРЕСА_1),

5) Приватне підприємство "Полтавка" (55001, Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Дружби Народів, 16, кв. 11),

6) Товариство з обмеженою відповідальністю "Контур" (55002, Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Молодіжна, 7А, кв. 57),

7) Приватний підприємець ОСОБА_2 (АДРЕСА_2),

8) Публічне акціонерне товариство "ОТП Банк" (54001, м. Миколаїв, вул. Спаська, 6-а),

9) Акціонерний комерційний банк СР "Укрсоцбанк" (03150, м. Київ, вул. Ковпака, 29),

10) Южноукраїнська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Миколаївській області (55002, Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Комсомольська, 3),

банкрут: Фізична особа-підприємець ОСОБА_4 (55500, АДРЕСА_3, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1),

ліквідатор: арбітражний керуючий Ратинська Сталіна Вікторівна (свідоцтво НОМЕР_4 від 15.04.2013, АДРЕСА_3),

Прокуратура Миколаївської області (54001, м. Миколаїв, вул. Спаська, 28),

Товариство з обмеженою відповідальністю "Південноукраїнська універсальна біржа" (54017, м. Миколаїв, вул. Московська, 54-А),

про банкрутство,

за участю представників учасників процесу:

від кредиторів:

1) ВАТ КБ "Хрещатик": не з'явився,

2) ПАТ "Промінвестбанк": не з'явився,

3) ПАТ "Державний ощадний банк України": Михайленко Т.Ю. - довіреність № 16-06/243 від 29.04.2015,

4) ФОП ОСОБА_1: не з'явився,

5) ПП "Полтавка": не з'явився,

6) ТОВ "Контур": не з'явився,

7) ПП ОСОБА_2: не з'явився,

8) ПАТ "ОТП Банк": не з'явився,

9) АКБ СР "Укрсоцбанк": не з'явився,

10) Южноукраїнська ОДПІ: не з'явився,

ліквідатор банкрута: арбітражний керуючий Ратинська С.В.,

від прокуратури: Левкович А.Є. - посвідчення № 031632 від 26.01.2015,

від ТОВ "Південноукраїнська універсальна біржа": Гановська Н.О. (керівник),

В С Т А Н О В И В:

До Господарського суду Миколаївської області від ліквідатора фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 (далі - ФОП ОСОБА_4.) - арбітражного керуючого Ратинської Сталіни Вікторівни надійшло клопотання за вих. № 01-34/249 від 02.07.2015 про затвердження звіту про оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого при виконанні повноважень ліквідатора ФОП ОСОБА_4 з доданими до нього документами (Т. 13, а. с. 24-33).

Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 10.07.2015 розгляд справи було призначено на 01 вересня 2015 року, призначено до розгляду в судовому засіданні клопотання ліквідатора банкрута за вих. № 01-34/249 від 02.07.2015, зобов'язано ліквідатора банкрута, на виконання положень ч. 16 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у попередній редакції чинній до 18.01.2013 включно) (далі - Закон про банкрутство), надати суду належним чином оформлений звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого з вказівкою суми звіту та підтверджуючими доказами (платіжними, розрахунковими та іншими документами), та інше.

31.08.2015, на виконання вимог ухвали суду від 10.07.2015, від ліквідатора банкрута до суду надійшов, зокрема, супровідний лист за вих. № 01-34/296 від 31.08.2015, до якого додано звіт про оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого Ратинської С.В. при виконанні повноважень ліквідатора банкрута за період з 18.02.2010 по 31.08.2015 та підтверджуючі докази (Т. 13, а. с. 70-107).

Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 01.09.2015 розгляд справи було відкладено на 22 вересня 2015 року о 10 год. 00 хв., доручено Господарському суду міста Києва забезпечити проведення відеоконференції та участь у судовому засіданні 22 вересня 2015 року о 10 год. 00 хв. у режимі відеоконференції представника кредитора - Публічного акціонерного товариства (ПАТ) "Укрсоцбанк" при розгляді Господарським судом Миколаївської області справи № 18/06/10 про банкрутство ФОП ОСОБА_4, та інше.

22.09.2015 у судове засідання з'явилися ліквідатор банкрута, представники Товариства з обмеженою відповідальністю "Південноукраїнська універсальна біржа", Публічного акціонерного товариства (ПАТ) "Державний ощадний банк України" та прокурор.

Кредитор - ПАТ "Укрсоцбанк" явку свого повноважного представника в судове засідання не забезпечив, у зв'язку з чим судове засідання Господарського суду Миколаївської області у справі № 18/06/10 про банкрутство ФОП ОСОБА_4 22 вересня 2015 року проведено у звичайному режимі.

Інші учасники провадження у даній справі своїми процесуальними правами не скористалися, повноважних представників для участі в судовому засідання не направили, причини неявки суду не повідомили, хоча про час та місце проведення судового засідання вважаються належним чином повідомленими, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами (Т. 13, а. с. 117-140).

22.09.2015 у судовому засіданні ліквідатор банкрута підтримала своє клопотання про затвердження звіту про оплату послуг та відшкодування витрат.

Розглянувши клопотання ліквідатора банкрута, заслухавши пояснення ліквідатора банкрута та думку інших учасників процесу, господарський суд дійшов наступного.

Постановою Господарського суду Миколаївської області від 18.02.2010 боржника визнано банкрутом, відносно нього відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Ратинську С.В.

Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 13.04.2011 затверджено наданий ліквідатором реєстр вимог кредиторів ФОП ОСОБА_4 на загальну суму 1 685 750 грн. 70 коп., в тому числі вимоги:

І-ї черги:

1) Приватного підприємства "Полтавка" щодо державного мита в сумі 321 грн.;

2) ПАТ "Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк", м. Київ, в особі філії "Відділення ПАТ Промінвестбанк в м. Миколаїв" щодо державного мита в сумі 321 грн.;

3) ВАТ КБ "Хрещатик", м. Київ, в особі Миколаївської філії ВАТ КБ "Хрещатик" щодо державного мита в сумі 321 грн.;

ІІІ-ї черги:

1) ВАТ "Державний ощадний банк України", м. Київ, в особі філії - Міського відділення № 8351 м. Миколаєва Ощадбанку в сумі 185 211 грн. 69 коп.;

2) ПАТ "Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк", м. Київ, в особі філії "Відділення ПАТ Промінвестбанк в м. Миколаїв" в сумі 64 107 грн. 31 коп.;

3) ВАТ КБ "Хрещатик", м. Київ, в особі Миколаївської філії ВАТ КБ "Хрещатик" в сумі 42 460 грн. 90 коп.;

4) Публічне акціонерне товариство "ОТП Банк" в сумі 833 731 грн. 48 коп.;

5) Акціонерний комерційний банк СР "Укрсоцбанк" в сумі 316 603 грн. 50 коп.;

ІV-ї черги:

1) Южноукраїнська об'єднана державна податкова інспекція в сумі 599 грн. 83 коп.;

V-ї черги:

1) Приватного підприємства "Полтавка" в сумі 242 072 грн. 99 коп.

У своєму клопотанні за вих. № 01-34/249 від 02.07.2015 про затвердження звіту про оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого (Т. 13, а. с. 24-27) ліквідатор банкрута просить суд:

- затвердити звіт про оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого Ратинської С.В. при виконанні повноважень ліквідатора банкрута за період з 18.02.2010 по 01.04.2015;

- затвердити за рахунок виручки, отриманої від реалізації заставного майна ПАТ "ОТП Банк", а саме: однокімнатної квартири, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_4, наступне задоволення вимог кредиторів, оплату послуг ліквідатора, оплату витрат ліквідатора на проведення ліквідаційної процедури, згідно черговості, яка визначена ст. ст. 31, 49 Закону про банкрутство, а саме:

- І черга: оплата послуг Чорноморської товарної біржі АПК, згідно договору - в сумі 4 743,00 грн.; винагорода ліквідатора - в сумі 4 000,00 грн.;

- ІІІ черга: РВ АТ "ОТП Банк" в м. Миколаєві - в сумі 86 117,00 грн.;

- затвердити за рахунок виручки, отриманої від реалізації заставного майна ПАТ "ОТП Банк", а саме: автомобіль марки "ACURA" "MDX", легковий, 2008 року виготовлення, чорний, номер державної реєстрації ВЕ 5553, наступне задоволення вимог кредиторів, оплату послуг ліквідатора, оплату витрат ліквідатора на проведення ліквідаційної процедури, згідно черговості, яка визначена ст. ст. 31, 49 Закону про банкрутство, а саме:

- І черга: комісія АТ "Райффайзен Банк Аваль" за документи по рахунку, за ведення р/рахунку - в сумі 410,00 грн., винагорода ліквідатора - в сумі 7 390,00 грн.;

- ІІІ черга: РВ АТ "ОТП Банк" в м. Миколаєві - в сумі 152 000,00 грн.;

- затвердити за рахунок виручки, отриманої від реалізації заставного майна ПАТ КБ "Хрещатик", а саме: автомобіль марки "CHERY Amulet" А15, держ. номер НОМЕР_2, свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_5, наступне задоволення вимог кредиторів, оплату послуг ліквідатора, оплату витрат ліквідатора на проведення ліквідаційної процедури, згідно черговості, яка визначена ст. ст. 31, 49 Закону про банкрутство, а саме:

- І черга: ПАТ КБ "Хрещатик" в м. Києві, витрати на ІТЗ та держмито - в сумі 321,00 грн.;

- ІІІ черга: ПАТ КБ "Хрещатик" в м. Києві - в сумі 18 679,00 грн.;

- затвердити за рахунок виручки, отриманої від реалізації заставного майна ПАТ "Державний ощадний банк України" (легкові автомобілі у кількості 5 од.), наступне задоволення вимог кредиторів, оплату послуг ліквідатора, оплату витрат ліквідатора на проведення ліквідаційної процедури, згідно черговості, яка визначена ст. ст. 31, 49 Закону про банкрутство, а саме:

- І черга: оплата праці ліквідатора (винагорода) - 7 002,90 грн.;

- ІІІ черга: Філія Миколаївське обласне управління АТ "Ощадбанк" - в сумі 63 029,10 грн.;

- затвердити за рахунок виручки, отриманої від реалізації заставного майна ПАТ СР "Укрсоцбанк" (легкові автомобілі у кількості 4 од.), наступне задоволення вимог кредиторів, оплату послуг ліквідатора, оплату витрат ліквідатора на проведення ліквідаційної процедури, згідно черговості, яка визначена ст. ст. 31, 49 Закону про банкрутство, а саме:

- І черга: зберігання майна з 18.02.2010 по 18.02.2015 ((318 д. + 365 д. + 366 д. + 365 д. + 365 д. + 49 д.) * 3,00 грн. * 4 шт. - 21 936,00 грн., оцінка рухомого майна - 1 600,00 грн., організація аукціонів по продажу нерухомого майна та винагорода організатора аукціону (в розмірі 10% від суми реалізації ліквідаційної маси на аукціоні) - 7 861,77 грн., оплата праці ліквідатора (винагорода) - 7 861,77 грн.;

- ІІІ черга: ПАТ СР "Укрсоцбанк" - в сумі 39 358,16 грн.;

- затвердити за рахунок виручки, отриманої від реалізації заставного майна ТОВ "Кредитні ініціативи", а саме транспортного засобу марки CHERY, моделі AMULET А15, рік випуску 2007, реєстраційний номер НОМЕР_3, наступне задоволення вимог кредиторів, оплату послуг ліквідатора, оплату витрат ліквідатора на проведення ліквідаційної процедури, згідно черговості, яка визначена ст. ст. 31, 49 Закону про банкрутство, а саме:

- І черга: зберігання майна (2011 р. - 978,00 грн. (6 грн. в день), 2012 р. - 2 190,00 грн. (6 грн. в день), 2013 р. - 2 555,00 грн. (7 грн. в день), 2014 р. - 2 920,00 грн. (8 грн.)) - 8 643,00 грн., оцінка рухомого майна - 250,00 грн., організація аукціонів по продажу нерухомого майна та винагорода організатора аукціону (в розмірі 10% від суми реалізації ліквідаційної маси на аукціоні) - 1 154,37 грн., оплата праці ліквідатора (винагорода) - 1 154,37 грн.;

- І-ІІІ черга: ТОВ "Кредитні ініціативи" - в сумі 341,96 грн.

Комітетом кредиторів прийнято відповідне рішення, про що свідчить протокол засідання комітету кредиторів № 13 від 14.04.2015 (Т. 13, а. с. 28-30).

У звіті про оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого Ратинської С.В. при виконанні повноважень ліквідатора банкрута за період з 18.02.2010 по 31.08.2015 відображено відомості щодо реалізації ліквідаційної маси банкрута та розподілу грошових коштів, отриманих від її реалізації, а також зазначає, що отримана винагорода ліквідатора банкрута склала 26 672,75 грн., а сума витрат арбітражного керуючого склала 47 334,43 грн. (Т. 13, а. с. 71-80).

З додатку № 1 до вищевказаного звіту (Т. 13, а. с. 81-83) вбачається, що до статей витрат, пов'язаних з виконанням повноважень ліквідатора, арбітражний керуючий Ратинська С.В. віднесла такі (із зазначенням відповідних сум та підтверджуючих платіжних документів (Т. 13, а. с. 84-107), що додані до супровідного листа за вих. № 01-34/296 від 31.08.2015): погашення кредиторських вимог, винагорода ліквідатора, послуги ЧТБ АПК, розрахунково-касове обслуговування за ведення рахунку, зберігання (гаражування) автотранспорту, оцінка рухомого майна, організація аукціонів по продажу нерухомого майна та винагорода організатора аукціону (в розмірі 10% від суми реалізації ліквідаційної маси на аукціоні).

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону про банкрутство провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), іншими законодавчими актами України.

Згідно зі ст. 4-1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до приписів ст. ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону про банкрутство ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону про банкрутство усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 26 Закону про банкрутство майно банкрута, що є предметом застави, включається до складу ліквідаційної маси, але використовується виключно для першочергового задоволення вимог заставодержателя.

Згідно з ч. 7 ст. 48 Закону про банкрутство постанова господарського суду про визнання громадянина-підприємця банкрутом та виконавчий лист про звернення стягнення на майно громадянина-підприємця направляються судовому виконавцю для здійснення реалізації майна банкрута. Продажу підлягає все майно громадянина-підприємця, за винятком майна, що не включається до складу ліквідаційної маси згідно з цим Законом.

У разі необхідності постійного управління нерухомим майном або цінним рухомим майном громадянина-підприємця, визнаного банкрутом, господарський суд призначає для цієї мети ліквідатора та визначає розмір його винагороди. У цьому разі продаж майна громадянина-підприємця здійснюється ліквідатором.

Кошти, отримані від продажу майна громадянина-підприємця, визнаного банкрутом, а також наявні у нього кошти у готівковій формі вносяться на депозитний рахунок нотаріальної контори або приватного нотаріуса та використовуються за рішенням господарського суду, який визнав громадянина-підприємця банкрутом.

Відповідно до ч. 1 ст. 49 Закону про банкрутство до задоволення вимог кредиторів із коштів, внесених на депозит нотаріальної контори або приватного нотаріуса, відшкодовуються витрати, пов'язані з провадженням у справі про банкрутство громадянина-підприємця і виконанням постанови господарського суду про визнання громадянина-підприємця банкрутом.

Вимоги кредиторів задовольняються в такій черговості:

у першу чергу задовольняються вимоги громадян, перед якими громадянин-підприємець несе відповідальність за заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, шляхом капіталізації відповідних періодичних платежів, а також вимоги щодо стягнення аліментів;

у другу чергу проводяться розрахунки щодо виплати вихідної допомоги та оплати праці особам, які працюють за трудовим договором (контрактом), і щодо виплати авторської винагороди, а також задовольняються вимоги, що виникли із зобов'язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, щодо повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;

у третю чергу задовольняються вимоги кредиторів за зобов'язаннями, забезпеченими заставою майна громадянина-підприємця;

у четверту чергу задовольняються вимоги щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів);

у п'яту чергу проводяться розрахунки з іншими кредиторами.

Вимоги кожної наступної черги задовольняються після задоволення вимог попередньої черги.

За недостатністю коштів на депозитному рахунку нотаріальної контори або приватного нотаріуса для повного задоволення всіх вимог однієї черги кошти розподіляються між кредиторами відповідної черги пропорційно сумам їх вимог.

Підпунктом "г" пункту 1 частини 1 статті 31 Закону про банкрутство визначено, що до витрат, пов'язаних з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді та роботою ліквідаційної комісії, у тому числі, відносяться: витрати на оплату державного мита; витрати заявника на публікацію оголошення про порушення справи про банкрутство; витрати на публікацію в офіційних друкованих органах інформації про порядок продажу майна банкрута; витрати на публікацію в засобах масової інформації про поновлення провадження у справі про банкрутство у зв'язку з визнанням мирової угоди недійсною; витрати арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), пов'язані з утриманням і збереженням майнових активів банкрута; витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їх коштів; витрати на оплату праці арбітражних керуючих (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) в порядку, передбаченому статтею 27 цього Закону.

Перелічені витрати відшкодовуються ліквідаційною комісією після реалізації нею частини ліквідаційної маси, якщо інше не передбачено цим Законом.

Згідно з ч. ч. 4, 5 ст. 3-1 Закону про банкрутство арбітражний керуючий має право:

скликати збори і комітет кредиторів та брати в них участь з правом дорадчого голосу;

звертатися до господарського суду у випадках, передбачених цим Законом;

отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом;

залучати для забезпечення виконання своїх повноважень на договірних засадах інших осіб та спеціалізовані організації з оплатою їх діяльності за рахунок боржника, якщо інше не встановлено цим Законом чи угодою з кредиторами;

запитувати і отримувати документи або їх копії від підприємств, установ, організацій, об'єднань, а від громадян - за їх згодою;

отримувати з державного реєстру застав інформацію про майно боржника, яке є предметом застави;

подавати до господарського суду заяву про дострокове припинення своїх обов'язків;

виконувати інші дії відповідно до закону.

Арбітражний керуючий зобов'язаний:

здійснювати заходи щодо захисту майна боржника;

вживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та невідкладно повідомляти суду про наявність конфлікту інтересів;

аналізувати фінансову, господарську та інвестиційну діяльність боржника, його становище на ринках;

в порядку, установленому законодавством, надавати державному органу з питань банкрутства інформацію, необхідну для ведення Єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;

повідомляти комітет кредиторів та кредиторів, вимоги яких забезпечені заставою, про час, місце та умови продажу заставного майна окремим рекомендованим листом з повідомленням про вручення;

виконувати інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч. ч. 12-16 ст. 3-1 Закону про банкрутство оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.

Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.

Кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору).

Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.

Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.

Кредитори мають право встановлювати і виплачувати арбітражному керуючому за результатами його діяльності додаткову винагороду, розмір якої затверджується господарським судом.

Звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду. Ухвала може бути оскаржена у встановленому порядку.

Згідно з ч. 8. ст. 16 Закону про банкрутство до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення про: вибори голови комітету; скликання зборів кредиторів; підготовку та укладення мирової угоди; внесення пропозицій господарському суду щодо продовження або скорочення строку процедур розпорядження майном боржника чи санації боржника; звернення до господарського суду з клопотанням про відкриття процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, припинення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) та про призначення нового арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), надання згоди на укладення арбітражним керуючим значних угод боржника чи угод боржника, щодо яких є заінтересованість; інші питання, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч. 4 ст. 24 Закону про банкрутство у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії учасників ліквідаційної процедури; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Таким чином, Законом про банкрутство визначено певний порядок по розподіленню господарським судом коштів, одержаних від продажу майна громадянина-підприємця, визнаного банкрутом (ст. ст. 48-49 Закону про банкрутство).

Такому розподіленню передує певний ряд процесуальних дій [у послідовності: 1) прийняття комітетом кредиторів відповідного рішення; 2) затвердження ухвалою господарського суду], як то:

- встановлення розміру оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого;

- створення фонду для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому;

- визначення і затвердження формування вищевказаного фонду та порядок використання його коштів;

- встановлення арбітражному керуючому за результатами його діяльності розміру додаткової винагороди;

- затвердження звіту про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого.

При цьому, можливості вчинення таких процесуальних дій з власної ініціативи суду, Законом про банкрутство не передбачено, проте право на звернення до господарського суду у випадках, передбачених цим Законом, надано арбітражному керуючому (ч. 4 ст. 3-1) та комітету кредиторів (ч. 8. ст. 16).

Таких чином, як вбачається з матеріалів даної справи, порядку, визначеного Законом про банкрутство, який передує розподіленню господарським судом коштів, одержаних від продажу майна громадянина-підприємця, визнаного банкрутом, дотримано не було, відповідних процесуальних дій (встановлення розміру оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого; встановлення арбітражному керуючому за результатами його діяльності розміру додаткової винагороди (в разі наявності у кредиторів такого бажання) ; затвердження звіту про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розмір яких попередньо повинен бути встановлений)) не вчинено.

За таких обставин, суд розцінює клопотання ліквідатора банкрута за вих. № 01-34/249 від 02.07.2015 як таке, що подано передчасно.

Крім того, назва зазначеного клопотання (про затвердження звіту про оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого ) не відповідає змісту його прохальної частини (фактично - про розподілення господарським судом коштів, одержаних від продажу майна громадянина-підприємця, визнаного банкрутом ).

Також суд звертає увагу на таке.

Як встановлено підпунктом "г" пункту 1 частини 1 статті 31 Закону про банкрутство, до витрат, пов'язаних з провадженням у справі про банкрутство, відносяться , зокрема:

- витрати арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), пов'язані з утриманням і збереженням майнових активів банкрута;

- витрати на оплату праці арбітражних керуючих (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).

За змістом ст. ст. 1, 2 Закону України "Про оплату праці" (із останніми змінами, внесеними згідно із Законом № 77-VIII від 28.12.2014) заробітною платою вважається винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Заробітна плата складається з:

основної заробітної плати - винагороди за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов'язки); вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців;

додаткової заробітної плати - винагороди за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці; вона включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій;

інших заохочувальних та компенсаційних виплат, до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Відносини щодо оплати діяльності арбітражних керуючих нерозривно пов'язані зі справою про банкрутство, у зв'язку з чим вони розглядаються у межах цієї справи та відповідно до положень Закону України "Про оплату праці".

З урахуванням усіх обставин справи, враховуючи приписи чинного законодавства, клопотання ліквідатора банкрута за вих. № 01-34/249 від 02.07.2015 задоволенню не підлягає, тому суд відмовляє в його задоволенні.

Керуючись ст. ст. 3-1, 16, 24, 25, 47-49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у попередній редакції чинній до 18.01.2013 включно), ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

Відмовити в задоволенні клопотання ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого Ратинської Сталіни Вікторівни за вих. № 01-34/249 від 02.07.2015.

Суддя В.С. Адаховська

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення22.09.2015
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51553247
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/06/10

Ухвала від 18.05.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 18.05.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 27.04.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 25.12.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 08.12.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 08.12.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 08.12.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 02.11.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 20.10.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 22.09.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні