ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6 П О С Т А Н О В А
Іменем України
м. Київ
05 листопада 2010 року 11:25 год. № 2а-12955/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А.,
при секретарі судового засідання Тимкович І.О.,
за участю представників: позивача - ОСОБА_1, відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Оціночна фірма "Промислова нерухомість" (далі - ТОВ "ОФ "Промислова нерухомість") до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва (далі - ДПІ) про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (далі - ПДВ) та зобов'язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
У вересні 2010 року ТОВ "ОФ "Промислова нерухомість" звернулося до Окружного адмі-ністративного суду міста Києва із позовом до ДПІ, у якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 12 жовтня 2010 року (а.с. 28), просить визнати протиправним і скасувати Акт від 13 липня 2010 року № 1533 про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов'язати ДПІ відновити інформацію (запис) в Реєстрі платників ПДВ про те, що ТОВ "ОФ "Промислова нерухомість" є платником ПДВ з дати видачі йому свідоцтва платника ПДВ № 36089972, тобто з 9 січня 2004 року.
Позов обґрунтований відсутністю підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ згідно із пп. "б" п. 9.8 ст. 9 Закону України від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" (далі - Закон № 168/97).
Відповідач заперечив проти позову з тих підстав, що внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - ЄДР) запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням є обов'язковою підставою для анулювання реєстрації платника ПДВ, у тому числі за ініціативою податкового органу. Однак, внаслідок технічної помилки (описки) замість пп. "е" зазначено пп. "б" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97.
Під час розгляду справи представник позивача підтримав позов, посилаючись на те, що рішення ДПІ не відповідає нормі закону. Зазначив, що товариство нікуди не вибувало і строк подання реєстратору підтверджуючої інформації не закінчився.
Представник ДПІ позов не визнала, посилаючись на обставини, вказані у запереченнях.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріал справи, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову виходячи з такого.
Судом встановлено, що ТОВ "ОФ "Промислова нерухомість" зареєстровано 2 березня 2000 року Солом'янською районною у м. Києві державною адміністрацією (ідентифікаційний код: 30723213, місцезнаходження: 03186, м. Київ, вул. Мартиросяна, 16/14), що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи ОСОБА_1 А00 № 002024 (а.с. 16).
З 9 січня 2004 року ТОВ "ОФ "Промислова нерухомість" зареєстровано платником ПДВ, індивідуальний податковий номер 307232126585, що підтверджується Свідоцтвом № 36089872 НБ № 215114 (Форма № 2-ПДВ), виданим ДПІ (а.с. 8).
На підставі пп. "б" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97 ДПІ анульовано реєстрацію платника ПДВ ТОВ "ОФ "Промислова нерухомість", про що складено Акт № 1533 (Форма № 6-ПДВ), затверджений заступником начальника ДПІ 13 липня 2010 року, у зв'язку з тим, що до ЄДР внесено запис про відсутність юридичної особи за вказаною адресою (а.с 7).
Факт внесення 5 липня 2010 року до ЄДР інформації щодо відсутності ТОВ "ОФ "Промислова нерухомість" за вказаною адресою підтверджується відомостями з ЄДР (а.с. 24), довідкою з ЄДР (а.с. 29-31), і, фактично, позивачем не заперечується.
Спірні правовідносини стосуються законності рішення відповідача про анулювання реєстрації позивача платником ПДВ.
Згідно із Конституцією України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України (ч. 2 ст. 6). Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ч. 2ст. 19).
Законом № 168/97 податкові органи уповноважені здійснювати анулювання реєстрації платника ПДВ з підстав, вичерпний перелік яких визначено у п. 9.8 ст. 9 цього Закону.
Встановивши факт внесення до ЄДР запису про відсутність позивача за місцезнахо-дженням, відповідач дійшов висновку, що є підстави для анулювання реєстрації позивача платником ПДВ відповідно до пп. "б" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97.
Згідно із пп. "б" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97 реєстрація осіб як платників ПДВ діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадку, якщо ліквідаційна комісія платника податку, оголошеного банкрутом, закінчує роботу або платник податку ліквідується за власним бажа-нням чи за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання).
Оскільки, передбачені пп. "б" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97 випадки, за настанням яких реєстрацію платника ПДВ може бути анульовано, не стосуються внесення до ЄДР запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходження, то рішення ДПІ є незаконним, таким, що порушує права і законні інтереси позивача (платника податків), тому підлягає скасуванню.
Суд вважає непереконливими і такими, що не доводять законність рішення суб'єкта владних повноважень, доводи відповідача про помилкове зазначення пп. "б", а не пп. "е" п. 9.8 ст. 9 Закону № 168/97.
Згідно із Положенням про реєстрацію платників ПДВ, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації України від 1 березня 2000 року № 79, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 3 квітня 2000 року за № 208/4429, рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податкового органу оформляється актом про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 6-ПДВ. Дата затвердження акта про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. В акті про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказується підстава для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Закону (пп. 25.2.2). Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою органу державної податкової служби може бути оскаржене відповідно до чинного законодавства (пп. 25.4).
Враховуючи наведене і керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 14, 70, 71, 76, 79, 86, 158- 163 КАС, суд
п о с т а н о в и в:
1. Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Оціночна фірма "Промислова нерухомість".
2. Визнати протиправним та скасувати Акт Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва від 13 липня 2010 року № 1533 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Оціночна фірма "Промислова нерухомість" (ідентифікаційний код: 30723213).
3. Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Оціночна фірма "Промислова нерухомість" судові витрати у розмірі 3,40 грн. із Державного бюджету.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, встановлені ст.ст. 185-187 КАС. Апеляційна скарга на постанову подається до протягом 10 днів з дня отримання її копії.
Суддя Д.А. Костенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2010 |
Оприлюднено | 06.10.2015 |
Номер документу | 51648377 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні