ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 серпня 2015 року Справа № 808/1427/14 СН/808/29/15 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Нечипуренка О.М., за участю секретаря Резніченко А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи
за позовною заявою: Приватного підприємства «Сенді»
до: Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області
про: визнання нечинними та скасування податкового повідомлення-рішення, -
за участі представників сторін:
від позивача - ОСОБА_1 (директор наказ №2 від 01.04.2015)
ОСОБА_2 (довіреність від 15.07.2015)
від відповідача - ОСОБА_3 (довіреність № 161/С/08-22-10 від 13.01.2015)
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Сенді" звернулося до суду з адміністративним позовом до Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 20.01.2014.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 10.04.2014 в задоволенні позову відмовлено у повному обсязі.
Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 29.07.2014 апеляційну скаргу позивача залишено без задоволення, а постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 10.04.2014 без змін.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 07.04.2015 скасовано постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 29.07.2014 та постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 10.04.2014 у справі №808/1427/14 та справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
На підставі Положення про автоматизовану систему документообігу суду, відповідно до ст. 15-1 КАС України, справу передано для розгляду судді Нечипуренко О.М.
Ухвалою суду від 30.06.2015 справу №808/1427/14 прийнято до провадження суддею, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду на 20.07.2015.
Ухвалою від 20.07.2015 провадження у справі зупинено на підставі п.4 ч.2 ст.156 КАС України, для надання додаткових доказів до 10.08.2015.
В засіданні 10.08.2015 відповідачем заявлено клопотання про здійснення процесуального правонаступництва та заміну відповідача у справі Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Запорізькій області його правонаступником - Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області, у зв'язку із реорганізацією.
Позивач проти клопотання відповідача не заперечив.
Суд розглянувши заявлене клопотання та заслухавши думку представників сторін, визнав його обґрунтованим та задовольнив, процесуальне правонаступництво відповідача у справі та замінив відповідача у справі на Бердянську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Запорізькій області.
Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги і просив задовольнити їх у повному обсязі. В обґрунтування доводів зазначав, що розмір орендної плати встановлюється сторонами відповідно до умов договору. Збільшення розміру орендної плати за рішенням податкового органу не передбачено законодавством. Відповідач при донарахування грошових зобов'язань з орендної плати виходив саме із збільшеного розміру орендної плати, не приймаючи до уваги те, що конкретний розмір орендної плати встановлений у договорі. На час виникнення спірних правовідносин існувала нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що містила коефіцієнт функціонального призначення 0,5. Міська рада не розглядала питання щодо зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Податковий орган не може на власний розсуд змінити нормативну грошову оцінку без дотримання відповідної процедури. Отже, сплата податку у вигляді орендної плати у збільшеному розмірі буде можливою лише після зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки, але міською радою за поданням земресурсів, в не через перевірку податковим органом.
Представник відповідача позов не визнав, подав до суд письмові заперечення, згідно яких вказав, що позивач, після підписання акта готовності об'єкта до експлуатації, здавав окремі приміщення в оренду, позивач занизив базу оподаткування, оскільки мав сплачувати орендну плату за землю згідно коефіцієнту функціонального використання 2,5.
Перевіркою встановлено порушення вимог ст.271 Податкового кодексу України, що привело до заниження на суму по орендної плати за землю 60775,73грн а саме : з 01.07.2010р. по 31.12.2010 - 22572,84грн., з 01.01.2011р. по 31.11.2011р - 38202,89грн, тож вважає позовні вимоги безпідставними, просить у задоволенні позову відмовити повністю.
Відповідно до ст. 41 КАС України, в ході судового розгляду здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: комплексу "Камертон".
У засіданні 10.08.2015, судом, відповідно до ст.160 КАС України, сторонам проголошено вступну та резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи та документи, надані сторонами в ході судового розгляду, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного:
Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Підставами для визнання незаконними (нечинними) актів в судовому порядку та їх скасування є невідповідність їх вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним (його скасування) є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів фізичної особи, підприємства чи організації - позивача у справі.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, в період з 30.09.2013р. по 18.10.2013р. Бердянською ОДПІ проведено планову виїзну документальну перевірку ПП "Сенді" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2010 по 31.12.2012р., валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2010 по 31.12.2012 року, за результатам якої складено акт перевірки № 062/08/22-22-01-06 від 25.10.2013.
За результатами вказаної перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 08.11.2013 № НОМЕР_2, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб: за основним платежем - 67718,57 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 11287,42 грн.
Таке податкове повідомлення-рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
З питань, порушених ПП "Сенді" у скаргах від 14.11.2013 № 164-2-Б та № 165-2-Б, відповідачем призначено та проведено позапланову виїзну документальну перевірку за період з 01.07.2010 по 31.12.2012, результати якої оформлено актом перевірки від 09.01.2014 № 1/08-22-22-01-06/13624162. Вказаною перевіркою встановлено, що позивачем порушено вимоги ст. 271 Податкового кодексу України, що призвело до заниження орендної плати за землю на суму 60775,73 грн., в тому числі: за період з 01.07.2010 по 31.12.2010 на 22572,84 грн., за період з 01.01.2011 по 31.12.2011 р. на 38202,89 грн.
За результатами виявлених порушень відповідачем 20.01.2014 винесено податкове повідомлення-рішення№ НОМЕР_1, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на суму 56266,24 грн., в тому числі, за основним платежем 49489,31 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 6776,93 грн.
Порушення виникло внаслідок наступного:
Перевіркою встановлено, що у перевірємому періоді ПП "Сенді" використовувало земельну ділянку площею 0,3073 га, розташовану за адресою м. Бердянськ, вул. Макарова, 3-в, отриману в користування для розміщення морського клубу/елінгу на підставі договору оренди землі від 02.03.2006р. (із змінами, внесеними додатковою угодою від 21.04.2008р.), укладеного з Бердянською міською радою і зареєстрованого у Бердянському районному відділі Запорізької регіональної філії ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 02.08.2006. за № 040626500119.
Умовами договору передбачено, що орендна плата вноситься у грошовій формі у розмірі 3% від її нормативної грошової оцінки (п.4.1). Нормативна грошова оцінка згідно з довідкою Бердянського міського управління земельних ресурсів №86 від 01.02.2006р. складає 299979,21 грн. з урахуванням коефіцієнтів індексації на поточний рік (п. 2.3). На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна: будівля (згідно витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 26.04.2004 року, серія СВА № 608798). Після закінчення будівництва або закінчення терміну дії дозволу на виконання будівельних робіт орендарю необхідно отримати довідку про грошову оцінку земельної ділянки з новим коефіцієнтом на функціональне використання землі (п.2.4). Строк дії договору - до 24.10.2010 року. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк (п.3.1).
Згідно з витягу (довідки) Бердянського міського управління земельних ресурсів від 01.02.2006 № 86 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земель, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 299979,21 грн. з урахуванням коефіцієнту функціонального використання 0,5 (на період реконструкції).
В ході перевірки та до матеріалів справи ПП "Сенді" надано акт від 18.08.2009р. готовності об'єкта до експлуатації та свідоцтво Інспекції держархбудконтролю у Запорізькій області від 19.08.2009 № НОМЕР_3 про відповідність закінченого будівництвом об'єкта - Морський клуб по вул. Макарова, 3-в у м. Бердянську, загальна площа 165 кв. метрів.
Перевіркою встановлено факт укладання ПП "Сенді" у 2010-2012 роках з фізичними особами - підприємцями договорів оренди частин приміщення "Морський клуб "Сенді" та частини літнього майданчику за адресою м. Бердянськ, вул. Макарова, 3-в для організації роботи буфету (кафе) та надання місць розміщення на період відпочинку та тимчасового проживання.
В акті зазначено, що ПП "Сенді" нараховувало та сплачувало орендну плату за землю після закінчення строку дії договору оренди (24.10.2010р.) без зміни коефіцієнта функціонального використання землі.
Рішенням Бердянської міської ради від 30.12.2010 №73 було поновлено з ПП "Сенді" договір оренди земельної ділянки площею 0,3073 га по вул. Макарова, 3-в у м. Бердянську та укладено з орендарем договір оренди від 16.02.2011р., зареєстрований в управлінні Держкомзему у м. Бердянськ, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 09.11.2011р. за №231040004000091.
Цільове призначення земельної ділянки: 03.08.- для будівництва та обслуговування об'єкту туристичної інфраструктури (п.14 договору). Умовами договору передбачено, що річна орендна плата вноситься у грошовій формі у розмірі 3% від її нормативної грошової оцінки (п.9). Нормативна грошова оцінка згідно з довідкою Бердянського міського управління земельних ресурсів № 164 від 15.02.2011р. становить 1881060,99 гривень. Розмір нормативної грошової оцінки є несталим і змінюється в зв'язку з: проведенням її щорічної індексації та на підставі інших вимог діючого законодавства; закінченням будівництва; закінченням терміну дії дозволу на виконання будівельних робіт. Розмір орендної плати у вказаних випадках змінюватиметься без внесення змін та доповнень до цього договору (п.5 договору). Розмір орендної плати переглядається, зокрема, у разі зміни умов господарювання, передбачених договором (п.12 договору).
Згідно з витягу (довідки) Управління земельних ресурсів у м, Бердянськ від 15.02.2011 № 164 нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 1881060,99 гри. з урахуванням коефіцієнту функціонального використання 2,5.
Перевіркою встановлено, що при визначенні грошової оцінки земельної ділянки підприємством не враховано коефіцієнт функціонального використання землі 2,5.
За результатами перевірки на підставі даних з витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з якою нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що знаходиться у користуванні ПП "Сенді" за адресою м. Бердянськ, вул. Макарова, 3-в, з урахуванням коефіцієнту функціонального використання 2,5 складає 1881060,99 грн., податковий орган зазначив, що позивачем занижено суму орендної плати за землю на 60775,73 грн.
З розрахунків грошових зобов'язань, рішення про результати розгляду первинних скарг вбачається, що при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 20.01.2014 № НОМЕР_1, відповідачем враховано строк в 1095 днів, протягом якого податковий орган має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань.
Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його до суду.
Надаючи оцінку вимогам позивача, суд виходить з наступного.
Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Згідно з п. 1 ст. 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов'язані, зокрема, забезпечувати використання землі за цільовим призначенням, своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату, своєчасно надавати відповідним органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування дані про стан і використання земель у порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" від 03.07.92, із змінами та доповненнями (який діяв до 01.01.2011р.), плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Згідно зі ст. 5 Закону України "Про плату за землю" об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.
Відповідно до ст. 13 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Аналогічна за змістом норма міститься і в п. 1 ст. 288 ПК України: "Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.".
Згідно ст. 21 Закону України "Про оренду землі" (в редакції чинній на момент існування спірних правовідносин) "Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України "Про плату за землю")".
Аналогічна норма наявна і в п. 288.4. ст. 288 ПК України "Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.".
Таким чином, визначальним і єдиним документом, на підставі якого ПП "Сенді" сплачувалась орендна плата, є договір оренди землі.
Як свідчать матеріали справи, за період що охоплюється перевіркою, а це саме з 01.07.2010 року по 31.12.12, вбачається три періоди коли спірна земельна ділянка перебувала під різними правовими режимами, у зв'язку з тим що первинний договір припинив свою дію, а новий було укладено та зареєстровано лише згодом через деякий час.
Зі змісту с. 43 акту перевірки № 1, можна встановити, що спірні нарахування стосуються лише земельної ділянки загальною площею 0,3037 га.
Вказана земельна ділянка була отримана підприємством згідно договору оренди землі укладеного ПП "Сенді" з Бердянською міською радою 02.03.2006р. Строк дії договору - до 24.10.2010р., про що зазначено у п. 3.1 договору.
Згідно ст. 15. Закону України "Про оренду землі", істотною умовою договору оренди землі зокрема є строк дії договору оренди.
Відповідно до ст.31 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.
В зв'язку з закінченням строку дії вказаного вище договору, 16.02.2011р. (зареєстрований 09.11.2011р.) щодо цієї ж земельної ділянки між тими ж сторонами укладено новий договір оренди землі. Строк дії нового договору - до 01.11.2059р., про що зазначено у п. 8 договору.
Тобто, з аналізу норм діючого законодавства України, зважаючи на договірний характер вказаних правовідносин, слідує, що підставою для нарахування орендної плати за землю є договір оренди такої земельної ділянки.
Тож, у зв'язку з відсутністю жодного діючого (зареєстрованого) договору оренди у проміжок часу з 24.10.2010 по 09.11.2011 відсутні підстави для нарахування орендної плати відповідачем.
Статтею 289 Податкового кодексу України встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Згідно до Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок є капіталізованим рентним доходом із земельної ділянки, що визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Нормами ст.18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Відповідно до положень ст.ст.20, 23 Закону України "Про оцінку земель" за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Рішення про затвердження цієї документації в силу положень статей 59, 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями, яким Держземагентство в м. Бердянську має керуватись при видачі витягів із затвердженої цим рішенням технічної документації.
Як свідчить Акт перевірки № 1, Бердянська ОДПІ самостійно застосувала новий коефіцієнт за 2010, 2011 р.р. згідно витягу (довідки) з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земель від 15.02.2011р. № 164 (замість 0,5 застосовано 2,5) та, відповідно використала іншу нормативну грошову оцінку - замість 299979,21 грн. - 1881060,99 грн.
Вказане не узгоджується з нормами діючого законодавства.
Так, згідно ст. 15. Закону України "Про оренду землі", істотними умовами договору оренди землі зокрема є:
- орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Пунктом 2.3. договору оренди землі від 02.03.2006р. нормативну грошову оцінку земельних ділянок визначено у конкретній сумі (299979,21 грн.).
Випадків збільшення орендної плати в зв'язку зі зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки вказаним договором оренди не передбачено (пункт 4.4 договору).
В п. 2.3. договору оренди, ПП "Сенді" та Бердянська міська рада погодили розмір орендної плати виходячи з нормативної грошової оцінки землі з використанням коефіцієнту 0,5, про що зазначено в тому числі і у довідці (витягу) Бердянського міського управління земельних ресурсів № 86 від 01.02.2006р.
Договір оренди в цій частині укладено, він не розірваний, не визнаний судом недійсним.
Відповідно до ст.654 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Згідно частини 1 статті 2 Закону України "Про плату за землю", використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Таким чином, на визначення розміру орендної плати за землю безпосередньо впливає розмір нормативної грошової оцінки землі, відтак розмір орендної плати безпосередньо залежить від розміру нормативної грошової оцінки землі.
Статтею 652 ЦК України передбачено, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувались при укладенні договору, останній може бути змінений за згодою сторін. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали його на інших умовах.
Згідно до статті 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності договір оренди такої земельної ділянки.
Статтею 19 Закону України "Про плату за землю" визначено, що розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності).
Таким чином, розмір орендної плати за землю встановлюється сторонами відповідно до умов договору оренди земельної ділянки, а зміна умов такого договору здійснюється шляхом підписання додаткової угоди.
Ні ПП "Сенді" ні Бердянська міська рада протягом 2010 року змін до п. 2.3 договору не вносили.
Частиною 2 ст. 125 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Згідно ст.18 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
Другий договір оренди землі підписаний 16.02.2011р. та зареєстрований в управлінні Держкомзему у м. Бердянськ 09.11.2011р.
Починаючи з 09.11.2011 ПП "Сенді" сплачує орендну плату у відповідності до вимог нового договору, та використовує при розрахунку нормативну грошову оцінку земельної ділянки " розмірі 1881060,99 грн.
Таким чином підприємство позивача при розрахунку розміру орендної плати за землю правомірно використовувало договір оренди землі.
Крім того, як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, в період часу з 25.10.2010 по 09.11.2011 (в період, коли попередній договір вже не діяв, а новий ще не був зареєстрований), ПП "Сенді" сплачувало орендну плату на землю виходячи з загальних приписів діючого законодавства України, а саме: сплачувало орендну плату у відповідності до розрахунків, що надавалися власником земельної ділянки - Бердянською міською радою.
Таким чином, суд вважає необґрунтованими висновки фахівців податкового органу щодо неправомірності визначення розміру орендної плати позивачем.
Отже, податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 20.01.2014, яким ПП "Сенді" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на суму 56266,24 грн., в тому числі, за основним платежем 49489,31 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 6776,93 грн. є таким, що винесено безпідставно.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У разі встановлення факту протиправних дій суд виносить відповідну постанову.
Частиною 1 ст. 11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд, оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що відповідачем не доведено обставини встановлені в акті перевірки і докази позивача не спростовані.
А, отже, податкове повідомлення-рішення Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області № НОМЕР_1 від 20.01.2014 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Згідно із ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області № НОМЕР_1 від 20.01.2014.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "Сенді" (код ЄДРПОУ 13624162) судові витрати у розмірі 182,70 грн. (сто вісімдесят дві гривні 70 коп.)
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції
Суддя (підпис) О.М. Нечипуренко
постанова не набрала законної сили.
Суддя О.М. Нечипуренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2015 |
Оприлюднено | 05.10.2015 |
Номер документу | 51677204 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні