Постанова
від 27.03.2012 по справі 2а-8846/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №9

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 березня 2012 року Справа № 2а-8846/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Мазура Ю.Ю.,

при секретарі: Лушниковій О.С.,

за участю сторін:

представників позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3,

представників відповідача: ОСОБА_4, ОСОБА_5,

представники третіх осіб: не з'явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луганську адміністративну справу за адміністративним позовом Сватівської обласної психіатричної лікарні до Державної фінансової установи в Луганській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державний реєстратор Сватівської районної державної адміністрації Луганської області, Луганське обласне комунальне спеціалізоване теплозабезпечуюче підприємство «Теплокомуненерго» про скасування та зміну окремих пунктів вимоги №28.2-14/9576 від 05.12.2007 року,

ВСТАНОВИВ:

14 вересня 2009 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов вищевказаний адміністративний позов.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в продовж з 27.08.2007 року по 26.10.2007 року відповідачем було здійснено планову ревізію фінансово - господарської діяльності позивача, за період з 01.08.2005 року по 01.08.2007 року, за результатами якої було складено акт ревізії фінансово - господарської діяльності в Сватівській обласній психіатричній лікарні за №04-21/034 від 26.10.2007 року. Не погодившись з окремими пунктами Акту ревізії, позивачем були винесені заперечення до зазначеного акту, але відповідач з запереченнями не погодився і надіслав 05.12.2007 року позивачу вимогу за №28.2-14/9576. Позивач вважає, що окремі пункти вимоги не відповідають чинному законодавству та повинні бути скасовані.

Так, в акті ревізії зазначено, що Підсобне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні є філією зазначеної лікарні без статусу юридичної особи і усі доходи та видатки повинні відноситись до власних надходжень установи і включатись до спеціального фонду бюджету, що позивачем не виконувалось. Таким чином, позивачем на думку відповідача до спеціального фонду не включені наступні суми доходів: 3571,88 грн. за оренду плату неживого приміщення загальною площею 344 кв.м. згідно договору оренди між Приватним підприємцем ОСОБА_6 та підсобним господарством від 26.04.2011 року. Крім того, на думку відповідача недоотримано місцевим бюджетом 112713,06 грн. за постійне користування земельною ділянкою загальною площею 1013 га, наданої у постійне користування підсобному господарству Сватівської обласної психіатричної лікарні Сватівською міською радою, недоотримано місцевим бюджетом 26661,02 грн., у зв'язку з заниженням розміру орендної плати за надання Підсобним господарством Сватівської обласної психіатричної лікарні в оренду землі іншим сільськогосподарським підприємствам, не відшкодовано вартості нестачі 15 найменувань основних засобів підсобним господарством Сватівської обласної психіатричної лікарні на суму 200834,12 грн. Позивач вважає, що ці висновки є помилковими, оскільки підсобне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні є самостійною юридичною особою підтверджує наступними доводами.

Відповідно до статті 81 Цивільного кодексу України, юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів. Згідно статті 57 Господарського кодексу України установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, (положення) суб'єкта господарювання. В п. 3.1 Статуту лікарні зазначено, що організаційну структуру лікарні скла медична частина, господарська частина, фінансово - економічна служба і дві саме госпрозрахункові установи: підсобне господарство і лікувально - трудові майстерні. - підсобне господарство лікарні є її самостійним госпрозрахунковим структурним підрозділом і діє на підставі статуту підсобного господарства, керує ним директор.

В п.2 статуту підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні визначено, що воно має ціль забезпечення лікувального закладу необхідною сільськогосподарською продукцією (овочевою, молочно, м'ясною та іншою покращення харчування хворих та залучення психічно хворих з терапевтичними цілями до трудових процесів та навчання їх тим або іншим видам сільськогосподарських професій. Предметом діяльності Сватівської обласної психіатричної лікарні є лише медична практика. Згідно ч. 1 ст. 95 ЦК України, філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або часті функцій. Тобто підсобне господарство в разі визнання його філією повинно здійснювати всі або частину функцій лікарні, тобто займатись медичною практикою, виробництвом сільськогосподарської продукції.

Згідно свідоцтва №36/2120 від 15.12.1993 року, виданого Луганським обласним управлінням статистики, підсобне господарство зареєстроване, як юридична особа з присвоєнням ідентифікаційного коду ЗКПО 01973696, СПАТО НОМЕР_1, СПОДУ ЗКГНГ 21000, ЗКФВ 32, форма власності - державна. Наступна перереєстрація підприємства у зв'язку зі змінами законодавства не проводилась, але це не є підставою для припинення юридичної особи. Частиною 2 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Такого запису в державному реєстрі не існує.

Згідно листів Сватівської МДІ №7341/29-10 від 12.11.2007 року, Сватівської міжрайонної ВД ЛОВ Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 1233/01-9 від 12.11.2007 року, УПФУ в Сватівському районі Луганської області 4241/03-13 від 12.11.2007 року, підсобне господарство Сватівської психіатричної лікарні є юридичною особою та сплачує податки, страхові внески. Підсобне господарство має свою печатку і штамп.

Згідно статуту Підсобного господарства, порядок витікаючих паперів і документів встановлюється його директором, договори, зобов'язання і доручення підписуються директором, видача і прийом грошей можуть проводитися після попередньої перевірки підстави бухгалтером підсобного господарства, або особою, на те уповноваженою. Чеки, звіти, баланси підсобного господарства підписуються директором і старшим бухгалтером, на директора покладається прийом і звільнення робітників і службовців, укладення договорів. Підсобне господарство має свій баланс, складає фінансовий звіт суб'єкта підприємництва та виконує ряд інших функцій, властивих лише юридичній особі.

Згідно п.3.6 Статуту лікарні, існують лікувально - трудові майстерні лікарні, вони теж є її самостійним госпрозрахунковим структурним підрозділом і діють на підставі Статуту лікувально - трудових майстерень. Керує ними директор, що призначається на посаду і звільняється з посади головним лікарем лікарні. Згідно вищенаведених листів Сватівської МДПІ, УПФУ в Сватівському районі Луганської області, лікувально - трудові майстерні Сватівської обласної психіатричної лікарні є юридичною особою та платниками податків, страхових внесків. За логікою представників КРУ, лікувально - трудові майстерні теж повинні бути філією лікарні без статусу юридичної особи. Але це спростовується рішенням Господарського суду Луганської області від 14.05.2007 року по справі №12/204 нп, в якому лікувально - трудові майстерні визнано юридичною особою та припинена їх діяльність. Тобто, на думку позивача, Підсобне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні є учасником господарських відносин, яке здійснює господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію, має відокремлене майно і несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством, тобто є юридичною особою і позивач не повинен нести відповідальність за зобов'язаннями іншої юридичної особи.

У зв'язку з цим позивач вважає, що підлягають скасуванню п. 2 вимоги КРУ в Луганській області в частині відшкодування недоотриманої установою орендної плати від надання в тимчасове користування приміщень підсобним господарством Сватівської обласної психіатричної лікарні на 3571,88 грн., а також відшкодувати не перераховану до обласного бюджету належну частку орендної плати в сумі 198, 16 грн.; п. 3 вимоги - відшкодувати ненадходження до міського бюджету доходів від надання підсобним господарством Сватівської обласної психіатричної лікарні в оренду землі в сумі 139374,08 грн., п. 6 вимоги - відшкодувати збитки внаслідок недостачі основних засобів підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні на суму 200834,12 грн. Крім того, в акті ревізії зазначено, що протягом періоду з жовтня 2005 року по квітень 2007 року в рахунках на оплату послуг з теплопостачання завищено обсяг наданих позивачу комунальних послуг на 1347,942 Гкал на суму 336266,68 грн., які позивачем сплачено. Дане порушення призвело до проведення лікарнею зайвих виплат бюджетних коштів за вказаний період на 336266,68 грн. Дане порушення виникло через завищення об'ємів опалювальних споруд, включення в розрахунок споруд, які зовсім не опалюються. Таким чином, скасуванню підлягає п.5.3 вимоги - відшкодувати зайві виплати бюджетних коштів в сумі 336266,68 грн. внаслідок завищення постачальником обсягу та вартості наданих комунальних послуг.

Крім того, на теперішній час позивачем проведено часткове відшкодування вимог відповідача за п.п.4.1,4.2 вимоги, а за п.п.1,4.3,5.2 відшкодування виконане в повному обсязі. Тому п.п.1, 4.3, 5.2 повинні бути скасовані, а п.п.4.1, 4.2 зменшені з урахуванням проведеного відшкодування.

На підставі вищевикладеного, позивач просив суд скасувати в повному обсязі пункти 1, 3, 4.3, 5.2, 5.3, 6 та змінити суми нарахувань за пунктами 2, 41, 4.2 вимоги Контрольне - ревізійного управління в Луганській області № 28.2-14/9576 від 05.12.2007 року.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2009 року у задоволенні позовних вимог Сватівської обласної психіатричної лікарні до Контрольно - ревізійного управління в Луганській області про скасування та зміну окремих пунктів вимоги було відмовлено за необґрунтованістю у повному обсязі (том І, а.с.207-214).

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 22 квітня 2010 року апеляційну скаргу Сватівської обласної психіатричної лікарні було залишено без задоволення, а постанову Луганського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2009 року - залишено без змін (том І, а.с.248-250).

Ухвалою вищого адміністративного суду від 13 вересня 2011 року касаційну скаргу Сватівської обласної психіатричної лікарні було задоволено. Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2009 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 22 квітня 2010 року було скасовано, справу направлено на новий розгляд до Луганського окружного адміністративного суду (том ІІ, а.с.24-26).

В судовому засіданні представники позивача надали суду уточнення до позовних вимог. В своїх уточненнях позивач зазначив те, що Пункт 2 містить вимогу «вжити заходів щодо отримання установою орендної плати, з яких від надання в тимчасове користування приміщень: підсобним господарством лікарні - на 3571,88 грн.; лікарнею - на 605,51 грн., а також перерахування до обласного бюджету належної частки орендної плати в сумі 198,16 гривень. Відшкодування в сумі 3571,88 грн. на думку позивач не повинно здійснюватися, оскільки підсобне господарство є окремою юридичною особою і плату за надання в оренду власного майна іншим особам не повинна перераховуватись в лікарню, тому - відповідно суму у розмірі 3571,88 грн. вважає за необхідне виключити із п. 2 вимоги взагалі.

Крім того, приймаючи до уваги, що з часу подання адміністративного позову на сьогоднішній день, тобто на час повторного розгляду справи у суді, пройшов значний час, Сватівською ОПЛ були частково виконані вимоги п. 2, які стосуються безпосередньо лікарні, а саме: були вжити заходи щодо отримання установою орендної плати за надання в тимчасове користування приміщень лікарнею - на суму 605,51 грн., а також здійснені перерахування до обласного бюджету належної частки орендної плати в сумі 198,16 гривень, а всього у сумі 803,67 грн. Враховуючи викладені об'єктивні обставини позивач вважає за необхідне уточнити позовні вимоги, включивши п.2 до переліку пунктів Вимоги, які ми просимо скасувати у повному обсязі.

Пункт 4.1 містить вимоги щодо вжиття заходів для повного відшкодування збитків, які виникли внаслідок встановлення непередбачених законодавством доплат завідувачам відділень (4490,24 грн.) та переплати водіям через завищення надбавки та доплат (22016,58 грн.), (а всього у сумі 26506,82 грн.) шляхом притягнення винних осіб до матеріальної відповідальності згідно зі ст. 132-133 КЗпПУ. Згідно із ст. 132 КЗпПУ «за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації при виконанні трудових обов'язків, працівники, з вини яких заподіяно шкоду, несуть матеріальну відповідальність у розмірі прямої дійсної шкоди, але не більше свого середнього місячного заробітку. Матеріальна відповідальність понад середній місячний заробіток допускається лише у випадках, зазначених у законодавстві».

Керівництвом СОПЛ було видано Наказ № 597/01 від 30.11.2007 року «Про результати ревізії фінансово - господарської діяльності в Сватівській обласній психіатричній лікарні за період з 01.08.2005 року по 01.08.2007 року, яким в рамках трудового законодавства було притягнуто винних осіб до матеріальної відповідальності у розмірі середньої місячної заробітної плати, оскільки винні не є особами, що можуть нести повну матеріальну відповідальність, а всього у розмірі 10493 грн. 96 коп., що підтверджується витягом з розрахунково-платіжної відомості за грудень 2007 року СОПЛ. Приймаючи до уваги викладене, позивач просив змінити суму нарахувань за п. 4.1. Вимоги, змінивши суму, необхідну для вжиття заходів для відшкодування збитків які виникли внаслідок встановлення непередбачених законодавством доплат та переплат з 26506 грн.82 коп. до 10493 грн. 96 коп.

Пункт 4.2 містить вимогу щодо вжиття заходів для повного відшкодування збитків, які виникли внаслідок зайво сплачених внесків до державних цільових фондів в сумі 9644,71 грн. по незаконно виплаченій заробітній платі. У зв'язку із тим, що внески до державних цільових фондів були сплачені виходячи із сум доплат завідувачам відділень (4490,24 грн.) та переплати водіям через завищення надбавки та доплат (22016,58 грн.), (а всього у сумі 26506,82 грн.) та повністю відшкодувати вказану суму немає можливості через вищевказані обставини, то, відповідно, не уявляється можливим повернути внески, сплачені до державних цільових фондів у вказаному розмірі. Враховуючи викладені обставини позивач вважає за необхідне уточнити позовні вимоги, включивши п.4.2 до переліку пунктів Вимоги, які він просить скасувати у повному обсязі. На підставі вищевикладеного представники позивача просили суд скасувати в повному обсязі пункти 1, 2, 3, 4.2, 4.3, 5.2, 5.3, 6 Вимоги Контрольно - ревізійного управління в Луганській області №28.2-14/9576 від 05.12.2007 року та змінити суму нарахувань за п. 4.1 Вимоги, змінивши суму, необхідну для вжиття заходів для відшкодування збитків які виникли внаслідок встановлення непередбачених законодавством доплат та переплат з 26 506 грн. 82 коп. до 10493 грн. 96 коп.

Представники відповідача в судовому засіданні заперечували проти задоволення позовних вимог.

Представники третіх осіб в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, причини неявки суду не відомі.

Заслухавши пояснення з'явившихся осіб, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу на підставі заявленого позову та з урахуванням наданих сторонами доказів, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню з огляду на слідуюче.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди відповідно до вимог ч. 3 ст. 2 КАС України перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із частиною 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Статус державної контрольно-ревізійної служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Законом України від 26 січня 1993 року № 2939-XII «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні».

Відповідно до статті 1 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», державна контрольно - ревізійна служба складається з Головного контрольно-ревізійного управління України, контрольно-ревізійних управлінь в Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, контрольно-ревізійних підрозділів (відділів, груп) в районах, містах і районах у містах.

Державна контрольно-ревізійна служба діє при Міністерстві фінансів України і підпорядковується Міністерству фінансів України. Контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі підпорядковуються Головному контрольно-ревізійному управлінню України. До складу обласних контрольно-ревізійних управлінь входять контрольно-ревізійні підрозділи (відділи, групи) в районах, містах і районах у містах (стаття 4 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»). Контрольно-ревізійне управління в Луганській області діє на підставі Положення про Контрольно-ревізійні управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві Севастополі, затвердженого Наказом Головного контрольно-ревізійного управління України №111 від 09.01.2001.

Головними завданнями державної контрольно-ревізійної служби відповідно до ст. 2 вказаного Закону, є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування.

Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Порядок проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року № 550.

Згідно із статтею 10 Закону України від 26 січня 1993 року № 2939-XII «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах, серед іншого, надається право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

За приписами частини 2 статті 15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

В судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивач - Сватівська обласна психіатрична лікарня зареєстрована в якості суб'єкта господарювання -юридичної особи 14.02.2000 за реєстраційним №13741200000000142 ( том І, а.с. 24), діє на підставі статуту, зареєстрованого виконавчим комітетом Сватівської міської ради 14.02.2000 року, згідно п.п. 2.2. якого предметом діяльності лікарні є медична практика (том І, а.с.16-23).

На виконання Плану контрольно - ревізійної роботи КРУ в Луганській області на ІІІ квартал 2007 року було проведено ревізію фінансового господарської діяльності Сватівської обласної психіатричної лікарні за період з 01.08.2005 року по 01.08.2007 року, результати якої були оформлені актом від 26.10.2007 №04-21/034. Ревізією було встановлено низку фінансових порушень, що призвели до втрат, на загальну суму 757.1 тис. грн., у тому числі: недоотримання фінансових ресурсів на 168,4 тис. грн.., незаконних витрат на 588,8 тис. грн.. Крім того, було встановлено інші порушення фінансової дисципліни на загальну суму 84,4 тис. грн.., які було усунуто під час ревізії в повному обсязі.

05 грудня 2007 року на підставі порушень та недоліків, що відображені в акті ревізії від 26.10.2007 № 04-21/034 відповідачем було прийнято Вимогу про усунення порушень №28.2-14/9576 (том І, а.с. 13-15 ). Згідно положень зазначеної вимоги, позивачу були пред'явлені наступні обов'язкові до виконання вимоги:

1. Вжити заходів щодо повного надходження до установи залишку недоотримання власних надходжень на 10972,12 грн., за послуги, що надаються на платній основі, зокрема:

1.1. залишок недоотриманої суми за воду від мешканців будинків, в яких відсутні водолічильники, становить 5251,77 грн. (встановлено недоотримання 5478,46 грн., надійшло під час ревізії 226,69 грн.);

1.2. залишок недоотриманої суми за воду від мешканців будинків, обладнаних водолічильниками, становить 2032,70 грн. (встановлено недоотримання 2647,05 грн., надійшло під час ревізії 614,35 грн.);

1.3. недоотримано від міського управління праці та соціального захисту населення за послуги, надані лікарнею пільговим категоріям громадян сумі 2367,13 грн.;

1.4. недоотримано від сторонніх організацій, які користуються телефонним зв'язком лікарні в сумі 1320,52 грн.

2. Вжити заходів щодо отримання установою орендної плати, з яких від надання в тимчасове користування приміщень: підсобним господарством лікарні - на 3571,88 грн.; лікарнею - на 605,51 грн., а також перерахування до обласного бюджету належної частки орендної плати в сумі 198,16 гривень;

3. Вжити заходів щодо забезпечення надходження до міського бюджету доходів від надання підсобним господарством в оренду землі в сумі 139374,08 грн.

4. Вжити заходів щодо повного відшкодування встановлених збитнів, в тому числі і шляхом притягнення винних осіб до матеріальної відповідальності згідно зі ст.. 132-133 КЗпПУ, зокрема:

4.1. зайвих витрат заробітної плати в сумі 26506,82 грн., що виникли в наслідок встановлення непередбачених законодавством доплат завідувачам відділень (4490,24 грн.) та переплати водіям через завищення надбавки та доплат (22016,58);

4.2. зайво сплачених внесків до державних цільових фондів в сумі 9644,71 грн. по незаконно виплаченій заробітній платі;

4.3. понадмартивного списання бензину на 1991,14 грн.

5. Забезпечити відшкодування збитків, у тому числі:

5.1. вартості покритих за рахунок бюджетних коштів лікарні витрат спожитих сторонами юридичними установами комунальних послуг в сумі 3593,10 грн.;

5.2. зайвих виплат бюджетних коштів в сумі 6248,00 грн. внаслідок завищення підрядником обсягу та вартості виконаних ремонтно - будівельних робіт;

5.3. зайвих виплат бюджетних коштів в сумі 326266,68 грн. внаслідок завищення постачальником обсягу та вартості наданих комунальних послуг.

6. Вирішити питання щодо визначення винних осіб в недостачі основних засобів підсобного господарства на суму 200834,12 грн. та притягнення їх до відповідальності згідно з чинним законодавством.

7. Привести діяльність підсобного господарства у відповідність до вимог чинного законодавства.

Що стосується оскаржуваних позивачем пунктів 1, 4.1, 4.2, 4.3, 5.2, Вимоги Контрольно - ревізійного управління в Луганській області №28.2-14/9576 від 05 грудня 2007 року, суд вважає вимоги позову в цій частині необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки часткове або повне виконання зазначених пунктів вимоги не є підставою для скасування вимоги в цій частині, бо законодавством не передбачено підстав скасування акту індивідуальної дії у зв'язку з усуненням особою, щодо якої цей акт прийнято, встановлених ним порушень та виконання його вимог.

Що стосується пунктів 2, 3, 6 оскаржуваної Вимоги №28.2-14/9576 від 05.12.2007, слід зазначити наступне.

Частиною 1 статті 95 Цивільного кодексу України визначено, що філія -це відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Тобто, законодавчо визначена необхідність співпадіння здійснюваних філією функцій із функціями юридичної особи.

Як вбачається з витягу із ЄДРПОУ Сватівської обласної психіатричної лікарні, ідентифікаційний код - 01983387, дата державної реєстрації - 14.02.2000 року, види діяльності - 85.11.1. Разом з тим, відповідно до зазначеного витягу відсутні відомості щодо діяльності лікарняних закладів, та дані про відокремлені підрозділи юридичної особи ( том І, а.с.25).

Статут Сватівської обласної психіатричної лікарні, затверджений 01 лютого 2000 року головою Луганської обласної ради. Відповідно до пункту 2.1., 2.2. розділу 2 Статуту основною метою діяльності Сватівської обласної психіатричної лікарні є: надання спеціалізованої висококваліфікованої лікувально-діагностичної та соціально-відновлювальної допомоги особам, що страждають психічними хворобами та пограничними розладами, в умовах стаціонару, а також виконання на основі діючих законів і за особливо встановленими правилами експертних функцій; предметом діяльності -медична практика (том І, а.с.16-23).

Тимчасовий статут Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні, затверджений 27 березня 1996 р. головним лікарем Сватівської обласної психіатричної лікарні та начальником Луганського управління охорони здоров'я Луганської обласної державної адміністрації (том І, а.с.26-33).

Відповідно до пункту 2 розділу І Тимчасового статуту, метою Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні є забезпечення лікувального закладу, у віданні якого воно знаходиться, необхідною сільськогосподарською продукцією (овочевою, молочною, м'ясною та інше) для поліпшення харчування хворих; залучення психічно хворих з терапевтичними цілями в трудові процеси та навчання їх тим чи іншим видам сільськогосподарських професій.

Порівняльний аналіз зазначених вище положень свідчить, що здійснювані Сватівською обласною психіатричною лікарнею функції не охоплюють ті функції, які здійснює Підсобне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні.

Частиною 3 ст. 95 Цивільного кодексу України встановлено, що філії не є юридичними особами, вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Згідно ч. 1 ст.16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», відомості про відокремлені підрозділи юридичної особи залучаються до її реєстраційної справи та включаються до Єдиного державного реєстру.

В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про відокремлені підрозділи юридичної особи: ідентифікаційний код юридичної особи; ідентифікаційний код філії, представництва; повне найменування відокремленого підрозділу; місцезнаходження відокремленого підрозділу; види діяльності відокремленого підрозділу; прізвище, ім'я та по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи на підставі довіреності, у тому числі підписувати договори, їх реєстраційні номери облікових карток платників податків; дату постановки на облік та зняття з обліку в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України; дату та номер запису про включення відомостей до Єдиного державного реєстру, дату та номери запису про внесення змін до нього; місце проведення запису про включення відомостей до Єдиного державного реєстру; місцезнаходження реєстраційної справи юридичної особи; прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, що внесла до Єдиного державного реєстру запис про включення відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, внесла запис про зміни до відомостей про відокремлений підрозділ або запис про закриття відокремленого підрозділу юридичної особи.

Виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язані подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи заповнену реєстраційну картку про створення відокремленого підрозділу та рішення органу управління юридичної особи про створення відокремленого підрозділу або повідомлення встановленого зразка про закриття відокремленого підрозділу.

Відповідно до матеріалів справи, відомості про прийняття органом управління Сватівської обласної психіатричної лікарні рішення про створення філії Сватівської обласної психіатричної лікарні Підсобне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні, яке є обов'язковим для внесення до ЄДРПОУ даних про відокремлений підрозділ юридичної особи, відсутні.

Згідно із Цивільним кодексом Української РСР від 18.07.1963, що діяв до 01.01.2004, юридична особа припиняється шляхом ліквідації або реорганізації (злиття, поділу або приєднання).

Відповідно до Цивільного кодексу України, що є чинним на сьогодні та діє з 01.01.2004 року, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.

Відповідно до ч. 6 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.96 № 118, ідентифікаційний код зберігається за суб'єктом, якому він присвоєний, протягом усього періоду його існування і є єдиним. У разі перетворення юридичної особи за правонаступником зберігається її ідентифікаційний код. У разі припинення юридичної особи шляхом приєднання до іншої юридичної особи та створення на базі юридичної особи, що припинилася, відокремленого підрозділу ідентифікаційний код такої юридичної особи залишається за відокремленим підрозділом. В інших випадках припинення юридичної особи присвоєння її ідентифікаційного коду новоствореним суб'єктам забороняється.

Згідно листа Головного управління статистики в Луганській області № 13-49/113 від 18.11.2011, Допоміжне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні внесено до ЄДРПОУ на підставі реєстраційної картки звітних статистичних одиниць від 27.04.1994, згідно з якою ознака особи - юридична, дата реєстрації - 02.12.1992 року.

За даними Свідоцтва № 36/2120, виданого 15.12.1993 Луганським обласним управлінням статистики, найменування звітної статистичної одиниці -Підсобне сільське господарство обласної психіатричної лікарні з відділу охорони здоров'я Луганського облвиконкому, ідентифікаційний код - 01973696, територія НОМЕР_1, міністерство, відомство, угрупування - 1005, види діяльності - 21000, форма власності -державна.

З інформації, наданої Управлінням Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області № 4226/08-09 від 01.12.2011, Підсобне господарство Сватівської психіатричної лікарні (код ЄДРПОУ 01973696) зареєстровано в Управлінні Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області як юридична особа 18.02.1991 року на підставі відомостей про реєстрацію (Додаток №1 до інструкції про порядок стягнення та обліку страхових внесків на державне соціальне страхування до Пенсійного фонду СРСР). 15.12.1993 р. платником надано Свідоцтво Луганського обласного управління статистики від 15.12.1993 р. № 36/2120.

З інформації, наданої Сватівською міжрайонною державною податковою інспекцією Луганської області, Підсобне господарство Сватівської психіатричної лікарні, податковий номер 01973696, взято на податковий облік в Сватівській МДПІ 30.04.1991 за № 78. На момент взяття на облік вказане господарство мало статус юридичної особи. Станом на 01.12.2011 згідно реєстраційних баз Сватівської МДПІ Підсобне господарство Сватівської ОПЛ рахується як СПД без права юридичної особи. Зазначені зміни були внесені на підставі інформації суб'єкту інформаційного обміну, уповноваженого вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно платників податків, а саме на підставі інформації Головного управління статистики в Луганській області від 14.11.07 № 13-48/5055, за якою організаційно-правова форма по Підсобному господарству Сватівської ОПЛ 610- філія (інший відокремлений підрозділ). Але на даний час у Світівської МДПІ не має документального підтвердження змін реєстраційних даних по платнику податків від державного реєстратора Сватівської РДА та самого платника податків.

Відповідно до наданої Сватівською міжрайонною виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 02.12.2011 №1135/01-10, Підсобне господарство Сватівської психіатричної лікарні зареєстровано як страхувальник зі статусом юридичної особи у Фонді 26.11.2011 під реєстраційним номером 440430000036. Для реєстрації було надано заяву відповідного зразка та копію свідоцтва про реєстрацію у Луганському обласному управлінні статистики. З моменту реєстрації зміни до відомостей про платника не вносилися.

Крім того, як вбачається з листа Головного Управління Державного казначейства України в Луганській області від 22.11.2011 №01-26/532, перерахунки грошових коштів Сватівською обласною психіатричною лікарнею на рахунки Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні за період з 01.01.2008 по дійсний час не здійснювалися. Одночасно, на рахунки Сватівської обласної психіатричної лікарні кошти від Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні за період з 01.01.2008 по дійсний час не надходили.

Згідно поданих сторонами та отриманих на вимогу суду доказах, відомості про припинення юридичної особи - Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні, якому присвоєно ідентифікаційний код 01973696, шляхом приєднання до Сватівської обласної психіатричної лікарні та створення на базі припиненої юридичної особи -Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні, відокремленого підрозділу, відсутні.

Виходячи з вищенаведеного, суд не погоджується з висновками ревізії КРУ в Луганській області, вкладеними в акті ревізії та вимозі про усунення порушень, стосовно того, що Підсобне господарство є відокремленим підрозділом Сватівської психіатричної лікарні.

Суд критично оцінює посилання відповідача в обґрунтування своїх висновків на наданий Головним управлінням статистики в Луганській області витяг із ЄДРПОУ, з наступних підстав.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб.

Згідно ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Згідно із листа Головного управління статистики в Луганській області № 13-49/113 від 18.11.2011, надана Головним управлінням статистики в Луганській області інформація ЄДРПОУ щодо Допоміжного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні може бути не актуальною, органи статистики є користувачами Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і дії органів статистики щодо внесення даних до ЄДРПОУ є похідними від дій державних реєстраторів.

Як вбачається з витягу із ЄДРПОУ, виданого державним реєстратором Виконавчого комітету Луганської міської ради, державним реєстратором відомості про Допоміжне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні (ідентифікаційний код 01973696) як відокремлений підрозділ Сватівської обласної психіатричної лікарні (ідентифікаційний код 01983387) до ЄДРПОУ не включалися.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що пункти 2, 3, 6 Вимоги КРУ в Луганській області №28.2-14/9576 від 05.12.2007 не ґрунтується на вимогах чинного законодавства України, суперечить фактичним обставинам справи, а, відтак, підлягає скасуванню.

Що стосується пункту 5.3. оскаржуваної Вимоги №28.2-14/9576 від 05.12.2007, слід зазначити наступне.

В Акті ревізії зазначено, що протягом періоду з жовтня 2005 року по квітень 2007 року в рахунках на оплату послуг з теплопостачання завищено обсяг наданих позивачу комунальних послуг на 1347,942 Гкал. на суму 336266,68 грн., які позивачем сплачено. Дане порушення призвело до проведення лікарнею зайвих витрат бюджетних коштів за вказаний період на 336266,68 грн. Дане порушення виникло, на думку позивача через наступні причини: завищення об'ємів опалювальних споруд, включення в розрахунок споруд, які зовсім не опалюються та невірного визначення постачальником максимально теплового потоку на опалення кожної споруди окремо із застосуванням коефіцієнта 1,25.

В Акті перевірки відповідач посилався на оціночні акті будівель та споруд лікарні, складених та підписаних працівниками БТІ у м. Сватово, де загальний зовнішній будівельний об'єм споруд лікарні, які опалюються, склав 49230 куб.м. Тобто на 1981куб.м. менше, ніж зазначено додатку до договору на теплопостачання, складеного СОПЛ з Сватівським експлуатаційним районом Теплокомуненерго. Але перевірка фактичного об'єму опалювальних споруд лікарні представниками відповідача під час складання Акту із залученням спеціаліста у даній галузі не здійснювалась.

Під час розгляду справи за ініціативою позивача були проведені контрольні виміри об'ємів опалювальних будівель та споруд Сватівської обласної психіатричної лікарні.

Згідно довідки №149 від 13.03.2012 року зовнішня площа та об'єм підвальних приміщень будівель Сватівської обласної психіатричної лікарні станом на 05.03.2012 року складає:

- підвал лікувального корпусу №1 - площа - 425,2 м?; об'єм - 1267 м ?;

- підвал лікувального корпусу №2 - площа - 435,0 м?; об'єм - 1349 м ? (том ІІІ, а.с.9).

Відповідно до довідки про об'єми будівель та споруд Сватівської обласної психіатричної лікарні, які були підключені до системи централізованого опалення на час дії договору на постачання теплової енергії №21 від 15 жовтня 2003 року, об'єм зовнішній складає - 51629 м ? (том ІІІ, а.с.10). Таким чином, вказані додаткові об'єми опалювальних приміщень та підвалів не були враховані відповідачем під час розрахунку теплопостачання.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що пункт 5.3 Вимоги КРУ в Луганській області №28.2-14/9576 від 05.12.2007 року підлягає скасуванню.

На підставі викладеного, дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку, щодо часткового задоволення позовних вимог Сватівської обласної психіатричної лікарні.

Згідно частини 3 статті 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати в частині «вжиття заходів щодо отримання установою орендної плати, з яких від надання в тимчасове користування приміщень: підсобним господарством лікарні - на 3571,88 грн.» пункт 2 вимоги Контрольно-ревізійного управління в Луганській області №28.2-14/9576 від 05 грудня 2007 року.

Визнати протиправними та скасувати в повному обсязі пункти 3, 5.3, 6 вимоги Контрольно-ревізійного управління в Луганській області №28.2-14/9576 від 05 грудня 2007 року.

Стягнути на користь Сватівської обласної психіатричної лікарні з Державного бюджету України судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 1 грн. 70 коп.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити за необґрунтованістю.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено та підписано 30 березня 2012 року.

СуддяОСОБА_7

Дата ухвалення рішення27.03.2012
Оприлюднено06.10.2015
Номер документу51677606
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8846/11/1270

Ухвала від 29.02.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ю.Ю. Мазур

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ю.Ю. Мазур

Ухвала від 05.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Г.Є. Трубнікова

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ю.Ю. Мазур

Ухвала від 21.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Г.Є. Трубнікова

Ухвала від 08.02.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ю.Ю. Мазур

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ю.Ю. Мазур

Ухвала від 07.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Г.Є. Трубнікова

Ухвала від 11.05.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бишов Максим Вікторович

Постанова від 27.03.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ю.Ю. Мазур

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні