ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 вересня 2015 р.м.ОдесаСправа № 500/358/15-а
Категорія: 6.2 Головуючий в 1 інстанції: Бурнусус О.О.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - Бітова А.І.
суддів - Милосердного М.М.
- Ступакової І.Г.
в зв'язку з неприбуттям учасників процесу в судове засідання справа розглянута згідно п.2 ч.1 ст. 197 КАС України,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою приватного підприємства Спортивно-оздоровчого клубу "Котигорошко" на постанову Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області від 23 квітня 2015 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства Спортивно-оздоровчий клуб "Котигорошко" до виконуючого обов'язки Ізмаїльського міського голови - заступника міського голови Баткіліна Сергія Львовича, виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради, комунального підприємства "Ізмаїльське міжміське бюро технічної інвентаризації" про визнання протиправним та скасування розпорядження,
В С Т А Н О В И Л А :
У січні 2015 року приватне підприємство Спортивно-оздоровчий клуб (далі ПП СОЗ) "Котигорошко" звернулося до суду з адміністративним позовом до виконуючого обов'язки Ізмаїльського міського голови - заступника міського голови Баткіліна С.Л., виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради (ВК Ізмаїльської МР), комунального підприємства "Ізмаїльське міжміське бюро технічної інвентаризації" (далі КП ІМБТІ) про:
· визнання протиправним та скасування розпорядження в.о. міського голови - заступника міського голови Баткіліна С.Л. від 13 жовтня 2014 року за №426р "Про створення робочої групи для проведення обстеження земельної ділянки щодо умов використання земельної ділянки та технічної інвентаризації споруд, розташованих на земельній ділянці за адресою: проспект Леніна, 8 у м. Ізмаїлі";
· визнання неправомірним проведення обстеження земельної ділянки по пр. Леніна, 8 в м. Ізмаїлі та проведення технічної інвентаризації споруд, розташованих на зазначеній земельній ділянці, що були проведені 14 жовтня 2014 року робочою групою відповідно до спірного розпорядження.
Обґрунтовуючи свої позовні вимоги, позивач вказував, що у ПП СОК "Котигорошко" право власності на об'єкти ринку "Росинка", як нерухомі так і рухомі, виникло з моменту їх створення та прийняття в експлуатацію, а саме 10 червня 1999 року. На дату прийняття відповідачем спірного розпорядження на земельній ділянці по пр. Леніна, 8 у м. Ізмаїлі знаходились належні на праві власності ПП СОК "Котигорошко" об'єкти рухомого та нерухомого майна. Інвентаризацію намагались провести відповідачі в порушення "Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна" без наявних для того підстав та повноважень. Держава гарантує власникові майна непорушність його права власності, повне володіння, користування та розпорядження своїм майном на свій розсуд, вчинення щодо свого майна будь-яких дій, а також невтручання держави у здійснення власником права власності, що не було дотримано відповідачами. Крім того, зазначає, що права орендодавця контролювати використання земельної ділянки чи проводити обстеження земельної ділянки щодо умов її використання, договором оренди від 25 листопада 2004 року не передбачено. Отже, на його думку, вважає, що технічна інвентаризація споруд та обстеження земельної ділянки були проведені з порушенням процедури проведення перевірок контролюючими органами, а саме без пред'явлення посвідчень, підстав для проведення перевірки, без попередження, без участі представника позивача.
В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили позов задовольнити.
Представник відповідача в.о. Ізмаїльського міського голови - заступника міського голови Баткіліна С.Л. вимоги не визнав з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов, згідно яких зазначається, що робоча група мала право на обстеження земельної ділянки щодо умов договору її оренди, та право на інвентаризацію споруд, розташованих на земельній ділянці за адресою м. Ізмаїл, пр. Леніна. 8, власником якої є Ізмаїльська МР.
Представник відповідача ВК Ізмаїльської МР та КП ІМБТІ проти задоволення позову заперечували з підстав, викладених в письмових запереченнях.
Постановою Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області від 23 квітня 2015 року у задоволенні адміністративного позову ПП СОК "Котигорошко" відмовлено.
В апеляційній скарзі ПП СОК "Котигорошко" ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права, а також у зв'язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ПП СОК "Котигорошко", перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.
Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.
13 жовтня 2014 року в.о. міського голови - заступником міського голови Баткіліним С.Л. видано розпорядження №426р "Про створення робочої групи для проведення обстеження земельної ділянки щодо умов використання земельної ділянки та технічної інвентаризації споруд, розташованих на земельній ділянці за адресою: проспект Леніна, 8 у м. Ізмаїлі".
Вказаним розпорядженням створено робочу групу для проведення обстеження земельної ділянки площею 0,3727 га (кадастровий номер земельної ділянки 5110600000:01:023:0087) щодо умов використання земельної ділянки та проведення технічної інвентаризації споруд, розташованих на земельній ділянці за адресою: проспект Леніна, 8 у м. Ізмаїл у складі провідного спеціалісту відділу правового юридичного управління секретаріату ВК Ізмаїльської МР, головного спеціаліста сектору по роботі з юридичними особами в сфері земельних відносин юридичного управління секретаріату ВК Ізмаїльської МР, інженера з технічної інвентаризації КП ІМБТІ, обмірника 2-ї категорії КП ІМБТІ, головного спеціаліста управління містобудування та архітектури Ізмаїльської МР.
На підставі вказаного розпорядження 14 жовтня 2014 року створеною робочою групою проведено обстеження земельної ділянки, але технічну інвентаризацію споруд по пр. Леніна, 8 у м. Ізмаїлі проведено не було в зв'язку з запереченнями її проведення представником ПП СОК "Котигорошко".
Не погоджуючись з правомірністю розпорядження в.о. міського голови - заступника міського голови Баткіліна С.Л. від 13 жовтня 2014 року за №426р та проведення на його підставі обстеження земельної ділянки та технічної інвентаризації споруд, позивач звернувся до суду.
Вирішуючи справу суд першої інстанції виходив з того, що позов не підлягає задоволенню, оскільки відповідачі діяли у межах своєї компетенції відповідно до умов договору оренди та у відповідності до норм діючого законодавства. Крім того, відсутні будь-які результати проведеного обстеження та технічної інвентаризації, які б оскаржувалися позивачем та які б мали юридичні наслідки та порушували права і інтереси ПП СОК "Котигорошко".
Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71, 72 КАС України, ст. 12 ЗК України, ст. 13 Закону України "Про оренду землі", п.1.2 Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженого Наказом Держбуду України від 24 травня 2001 року №127.
В апеляційній скарзі ПП СОК "Котигорошко" вказується, що правом орендодавця контролювати використання земельної ділянки чи проводити обстеження земельної ділянки щодо умов її використання, договором оренди не передбачено. Крім того, вважає, що Ізмаїльська МР не може виступати замовником технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна.
Судова колегія не приймає до уваги ці доводи апелянта, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 12 ЗК України встановлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: зокрема розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; вирішення земельних спорів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (ст. 13 Закону України "Про оренду землі").
З матеріалів справи вбачається, що згідно розпорядження від 13 жовтня 2014 року за №426р було створено робочу групу, керуючись положеннями ЗК України, Закону України "Про оренду землі", з метою проведення обстеження земельної ділянки щодо умов використання земельної ділянки, передбачених договором оренди земельної ділянки від 25 листопада 2004 року, що зареєстрований в Одеській РФ ДП ЦДЗК, про що у Державному реєстрі землі вчинено запис від 09 грудня 2004 року за №030450700003.
Таким чином, питання стосовно використання земельної ділянки регулюються, в першу чергу, договором оренди від 25 листопада 2004 року, за яким ПП СОК "Котигорошко" передано в довгострокову оренду строком на 49 років земельну ділянку площею 0,3727 по пр. Леніна, 8 у м. Ізмаїлі.
Крім того, пп.13-15 договору оренди від 25 листопада 2004 року встановлені умови використання земельної ділянки, а саме, що земельна ділянка передається в оренду для розміщення та експлуатації торгівельного комплексу (п.13). Цільове призначення земельної ділянки - землі комерційної діяльності (п.14).
Умови збереження стану об'єкта оренди: використання ділянки у відповідності до проекту забудови з дотриманням вимог чинного законодавства, державних будівельних та інших норм і правил (п.15).
Також, відповідно до п.25 зазначеного договору оренди (інші права та обов'язки сторін) Орендодавець Ізмаїльська МР має право вимагати від орендаря:
· використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням згідно з цим договором;
· дотримуватись екологічної безпеки землекористування, додержуватись державних стандартів, норм і правил, у т.ч. місцевих правил забудови населених пунктів;
· своєчасного внесення орендної плати.
Таким чином, правом Ізмаїльською МР є вимагання від орендаря використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням згідно договору, а на реалізацію, встановлених п.25 договору оренди, орендодавець може здійснювати відповідні перевірки дотримання орендатором, встановлених пп.13-15 умов використання земельної ділянки, що спростовує довід апелянта про те що, договором оренди не передбачено право орендодавця контролювати використання земельної ділянки чи проводити обстеження земельної ділянки щодо умов її використання.
Крім того, судова колегія не приймає до уваги твердження апелянта про те, що та обставина, що Ізмаїльська МР є власником земельної ділянки, не може бути підставою для проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомості, замовником будівництва та власником яких є ПП СОК "Котигорошко", та зазначає наступне.
Пунктом 1.2 Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженого Наказом Держбуду України від 24 травня 2001 року №127 визначено, що технічна інвентаризація проводиться у таких випадках: перед прийняттям в експлуатацію завершених будівництвом об'єктів, у тому числі після проведення реконструкції та капітального ремонту; перед проведенням державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва; перед проведенням державної реєстрації права власності на об'єкт нерухомого майна, що утворився в результаті поділу, об'єднання об'єкта нерухомого майна або виділення частки з об'єкта нерухомого майна, крім випадків, коли в результаті такого поділу, об'єднання або виділення частки завершений будівництвом об'єкт приймався в експлуатацію. В інших випадках технічна інвентаризація проводиться за бажанням замовника.
У загальноприйнятому розумінні замовник - це замовник будівництва, власник чи користувач об'єкта нерухомого майна, в тому числі земельної ділянки або об'єкта незавершеного будівництва, а також орган уповноважений управляти майном.
З матеріалів справи вбачається, що правовідносини, яки виникли між сторонами пов'язані також і з питаннями будівництва, вводом до експлуатації торгівельного комплексу "Росинка" та розміщення тимчасових об'єктів торгівлі ринка "Росинка", розташованих на земельній ділянці, власником, якої є територіальна громада в особі Ізмаїльської МР.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що Ізмаїльська МР може виступати замовником технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, розташованого на власній земельній ділянці, з метою перевірки дотримання орендарем умов використання земельної ділянки, передбачених договором оренди земельної ділянки від 25 листопада 2004 року.
За таких підстав, висновки суду першої інстанції про відмову в задоволенні позовних вимог ПП СОЗ "Котигорошко" до в.о. Ізмаїльського міського голови - заступника міського голови Баткіліна С.Л., ВК Ізмаїльської МР про визнання протиправним та скасування розпорядження є правильними.
Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 195, 197, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу приватного підприємства Спортивно-оздоровчого клубу "Котигорошко" залишити без задоволення, а постанову Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області від 23 квітня 2015 року залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які брали участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: Бітов А.І.
Суддя: Милосердний М.М.
Суддя: Ступакова І.Г.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2015 |
Оприлюднено | 06.10.2015 |
Номер документу | 51706667 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Адміністративне
Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області
Бурнусус О. О.
Адміністративне
Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області
Бурнусус О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні