Постанова
від 30.09.2015 по справі 808/8177/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2015 року 20 год. 12 хв. Справа № 808/8177/15 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Лазаренка М.С.,

суддів - Дуляницької С.М., Максименко Л.Я.,

за участю секретаря судового засідання Ємельянової А.С.,

представника позивача - ОСОБА_1, довіреність від 24.09.2015,

представника відповідача - ОСОБА_2, довіреність від 27.09.2015,

а також свідків: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в Запорізькій області в особі Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області до Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

28.09.2015 о 20 год. 20 хв. до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в Запорізькій області в особі Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області (далі - позивач) до Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області (далі - відповідач), в якому позивач просить:

визнати протиправними дії Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області щодо прийняття рішення про відмову у реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015 року, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в м. Бердянськ Запорізької області;

визнати протиправною та скасувати Постанову Бердянської міської виборчої комісії від 27.09.2015 року №16 «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015 року, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянську Запорізької області».

зобов'язати Бердянську міську виборчу комісію прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015 року, включених виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в місті Бердянськ Запорізької області, згідно виборчого списку кандидатів у депутати Бердянської міської ради Запорізької області, висунутих Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області у багатомандатному виборчому окрузі на Зборах цієї організації політичної партії, що відбулися 23.09.2015 року;

зобов'язати Бердянську міську виборчу комісію зареєструвати кандидатів в депутати у багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015 року, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в м. Бердянськ Запорізької області згідно виборчого списку кандидатів у депутати Бердянської міської ради Запорізької області, висунутих Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у м. Бердянськ Запорізької області у багатомандатному виборчому окрузі на Зборах цієї організації політичної партії, що відбулися 23.09.2015 року.

Заявлені позовні вимоги обґрунтовані тим, що 24.09.2015 представником Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області за довіреністю від 20.09.2015 ОСОБА_8 подано до Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області документи, передбачені статтею 38 Закону України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 № 595-VIII (далі іменується - Закон України «Про місцеві вибори», Закон № 595-VIII, Закон), для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бердянської міської ради Запорізької області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, висунутих Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області. Стверджує, що ТО ПП «Опозиційний блок» у м. Бердянськ Запорізької області було подано повний перелік документів, щодо кандидатів у депутати, який за кількістю та змістом відповідав вимогам ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори». Однак, в порушення вимог ст. 46 Закону, Бердянська міська виборча комісія Запорізької області постановою від 27.09.2015 відмовила у реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015 включених до виборчого списку ТО ПП «Опозиційний блок» в м. Бердянськ Запорізької області. Вважає, що підстави відмови, викладені відповідачем в оскаржуваній постанові від 27.09.2015 законодавчо необґрунтовані, оскільки ТО ПП «Опозиційний блок» не було допущено порушень п. 1, 2 ч. 1 ст. 46 Закону України «Про місцеві вибори». Позивач вважає, що при прийнятті оскаржуваної постанови відповідачем порушено вимоги та принципи законодавства.

Ухвалою судді від 28.09.2015 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє судове засідання на 29 вересня 2015 року.

Ухвалою судді від 29.09.2015 закінчено підготовче провадження у справі і призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні 30.09.2015 представник позивача підтримав позов у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позові, просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав. В обґрунтування своєї правової позиції пояснив, що за наслідками розгляду документів, поданих Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ, Бердянська міська виборча комісія Запорізької області дійшла висновку про те, що в реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області, слід відмовити. Підстави для відмови обґрунтовані п. 1,2 ч. 1 ст. 46 Закону України «Про місцеві вибори». Зазначає, що комісією встановлені порушення вимог пункту 4 частини першої статті 38 Закону України «Про місцеві вибори», оскільки рішення зборів Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бердянської міської ради Запорізької області, подане до Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області, не погоджене належним чином центральним керівним органом партії, оскільки засвідчене підписом керівника та печаткою цієї партії без зазначення дати прийняття відповідного рішення. Також зазначає, що висування кандидатів у депутати відбулося всупереч положенням статуту політичної партії, як це передбачено частиною першою статті 36 Закону України «Про місцеві вибори». Вказує, що у Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області відсутні осередки, які згідно зі статутом могли б делегувати своїх представників для участі у зборах. Крім того, надана на підтвердження повноважень представника Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області копія довіреності не є належним документом, який підтверджує повноваження його як представника місцевої організації партії, що подає документи. Крім того, в порушення пункту 10 частини першої статті 38 Закону України «Про місцеві вибори», серед поданих документів відсутній належним чином оформлений документ про внесення грошової застави. Також, відповідач вказує, що в поданих Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області документах відсутня заява ОСОБА_9 про згоду балотуватися кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бердянської міської ради від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області. До того ж, на думку відповідача, відсутність деяких даних, зазначених в автобіографіях та деклараціях деяких кандидатів у депутати є підставою для прийняття рішення про відмову у їх реєстрації. Крім того, окремі кандидати в депутати є членами інших політичних партій, що є порушенням порядку його висування як кандидата у депутати саме за списком ТО ПП «Опозиційний блок». На підставі викладеного, вважає, що Бердянська міська виборча комісія при прийняті оскаржуваної постанови діяла відповідно до вимог чинного законодавства. У зв'язку із цим, просить у задоволені адміністративного позову відмовити повністю.

Відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України (далі іменується - КАС України), в ході судового розгляду здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: комплексу «Камертон».

Суд, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, показання свідків, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи, встановив наступне.

Територіальна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянську Запорізької області була зареєстрована Бердянським міськрайонним управлінням юстиції Запорізької області, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію структурного утворення політичної партії від 26.06.2015 року №134-11.

Територіальна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянську Запорізької області не має статусу юридичної особи та діє на підставі Статуту Політичної партії «Опозиційний блок», який зареєстровано Міністерством юстиції України на підставі наказу від 23.04.2010 року №875/5, зміни взяті до відома Державною реєстраційною службою України відповідно до наказу від 05.09.2014 року №512.

24.09.2015 представником Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області за довіреністю від 20.09.2015 ОСОБА_8 подано до Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області документи, передбачені статтею 38 Закону України «Про місцеві вибори», для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бердянської міської ради Запорізької області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, висунутих Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області.

Згідно довідки про прийняття документів від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області уповноваженою особою відповідача ОСОБА_6 прийнято за описом комплект документів (Вх. №44).

За результатом розгляду поданих документів, 27.09.2015 Бердянською міською виборчою комісією прийнято Постанову про відмову в реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в місті Бердянськ Запорізької області.

Прийняте рішення мотивоване допущеними позивачем порушеннями норм Закону України «Про місцеві вибори», які унеможливили проведення реєстрації кандидатів в депутати, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області.

Вважаючи оскаржувану постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню, а також з вимогою вчинити певні дії позивач звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи правову оцінку обставинами справи, суд виходить із приписів частини третьої статті 2 КАС України, відповідно до яких, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до положень статей 69, 71 Конституції України, народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії. Вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Виборцям гарантується вільне волевиявлення.

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначено Законом України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 № 595-VIII.

Виключні підстави для відмови у реєстрації кандидатів у депутати визначені ст.. 46 вказаного Закону.

Оскаржувана постанова мотивована наявністю підстав, визначених п. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону № 595-VIII, відповідно до якої територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі:

1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;

2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом.

Щодо порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним, суд зазначає таке.

Порядок висування кандидатів у депутати визначається Розділом VI Закону № 595-VIII.

Так, згідно з ч. 1 ст. 36 Закону № 595-VIII висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови, старости місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Закону, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових та/або позачергових, перших виборах, прийнятого після початку виборчого процесу відповідних чергових та/або позачергових, перших виборів.

Статтею 37 зазначеного Закону визначено загальний порядок висування кандидатів місцевою організацією партії.

Зокрема, частинами 1-5 цієї статті передбачено, що висування кандидатів місцевою організацією партії проводиться на зборах (конференціях) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом партії.

Виборчий список кандидатів у депутати, а також рішення про висування кандидатів повинні містити прізвище, власне ім'я (усі власні імена), по батькові (за наявності), число, місяць, рік народження, відомості про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання усіх кандидатів.

Кількість кандидатів у депутати, включених до виборчого списку місцевої організації партії, не може перевищувати кількості депутатів відповідної ради плюс один.

При цьому у виборчому списку місцевої організації партії визначається перший кандидат, інші кандидати розташовуються у виборчому списку в алфавітному порядку (за прізвищем) із зазначенням територіального виборчого округу, за яким закріплюється кандидат.

Рішення зборів (конференції) про висування кандидатів у депутати від місцевої організації партії підписується керівником місцевої організації партії та скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня.

Про дату, час і місце проведення зборів (конференції) з метою висування кандидатів місцева організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів (конференції). На таких зборах (конференції) мають право бути присутніми члени відповідної територіальної виборчої комісії.

Про дату, час і місце проведення зборів (конференції) з метою висування кандидатів місцева організація партії повідомляє також засоби масової інформації. Порядок акредитації представників засобів масової інформації на таких зборах (конференції) визначає організатор заходу.

Як вбачається з постанови про відмову у реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015 року, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в м. Бердянськ Запорізької області від 27.09.2015, Бердянська міська виборча комісія вважає, що висування кандидатів у депутати Бердянської міської ради Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянську Запорізької області відбулося з порушенням чинного законодавства України та Статуту партії, оскільки, зокрема, Збори були не правомочні приймати будь-які рішення у зв'язку з тим, що на них були відсутні так званні делегати висунуті первинними осередками.

Судом з'ясовано, що 16.09.2015 на VII З'їзді політичної партії «Опозиційний блок» прийнято рішення про участь організації ПП «Опозиційний блок» у місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2015.

17.09.2015 на засіданні Політради ТО ПП «Опозиційний блок» у м. Бердянськ Запорізької області прийнято рішення про скликання зборів територіальної організації на 21.09.2015 на 14 год. 00 хв. у актовому залі ДОК «Райський куточок», за адресою м. Бердянськ, вул. Малигіна, 6. Збори мали бути проведені у 2 етапи, другий мав відбутися 23.09.2015 за тією ж адресою.

Також було вирішено, що у зв'язку із відсутністю первинних партійних організацій вважати делегатами зборів ТО ПП «Опозиційний блок» у м. Бердянськ Запорізької області всіх членів ПП «Опозиційний блок», які перебувають на обліку у ТО ПП «Опозиційний блок» у м. Бердянськ.

23.09.2015 на зборах ТО ПП «Опозиційний блок» у м. Бердянськ Запорізької області висунуто кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бердянської міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2015 згідно переліку в кількості 37 осіб.

Надаючи оцінку правомочності зборів, відповідності вимогам Закону та Статуту партії порядку їх проведення ТО ПП «Опозиційний блок» 21.09.2015 та 23.09.2015 суд виходить з того, що згідно п. 6.4 Статуту політичної партії «Опозиційний блок» збори організації партії є чинними за умови реєстрації для участі в них не менше ніж 2/3 від загальної кількості делегатів. Рішення зборів ухвалюються більшістю голосів зареєстрованих делегатів.

Судом, із протоколів зборів від 21.09.2015 та 23.09.2015 встановлено, що на зборах ТО ПП «Опозиційний блок» були присутні 82 та 71 учасника відповідно.

Враховуючи те, що загальна кількість членів ТО ПП «Опозиційний блок» складає 103 члени, то суд приходить до висновку про наявність 21.09.2015 та 23.09.2015 кворуму на зборах.

Згідно протоколу від 23.09.2015 голосування за висування кандидатів у депутати та включення їх до виборчого списку від ТО ПП «Опозиційний блок» у м. Бердянськ Запорізької області відбулось одноголосно.

З приводу пояснень свідка ОСОБА_5 щодо неможливості проведення зборів у зв'язку із обранням делегатів не у спосіб встановлений Статутом позивача, суд зазначає таке.

Відповідно до ч. 4 п. 6.4 Статуту ПП «Опозиційний блок» делегати зборів організації партії обираються з числа членів партії організаціями та осередками, що входять до складу цієї організації партії.

Тобто, право обрання делегатів надається як самій організації партії так і її осередкам.

При цьому, ч. 5 п. 6.4 Статуту ПП «Опозиційний блок» визначено, що норма представництва на зборах для організацій (осередків) є рівною для всіх організацій (первинних осередків) партії, які обирають делегатів і встановлюються органом (посадовою особою) який скликає збори.

Суд зазначає, що Статутом партії не передбачено вимоги щодо обов'язкового створення первинних осередків. Територіальна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянську Запорізької області не має первинних осередків, що не суперечить Статуту партії та вимогам чинного законодавства України. Вказані обставини зазначені у протоколі засідання Політради №3 від 17.09.2015 року (пункт 2 по першому питанню протоколу). Делегати на Зборах є фактично представниками членів партії, що на Зборах не присутні і які надали повноваження делегатам прийняти участь у розгляді питань, які включено до порядку денного Зборів. Отже, особиста участь членів партії на Зборах без делегування своїх повноважень щодо такої участі іншим членам партії не є порушенням ані Статуту партії, а ні вимог чинного законодавства.

Посилання свідка ОСОБА_10 як на наявність порушень порядку проведення зборів на те, що під час проведення зборів 21.09.2015 та 23.09.2015 не було створено лічильну комісію, обрано голову та секретаря зборів, суд дослідивши матеріали справи відхиляє з огляду на таке.

Згідно положень ч. 1 ст. 37 Закону № 595-VIII збори мають проводитись у порядку, передбаченому Статутом партії.

Такі питання, як порядок обрання голови, секретаря зборів чи лічильної комісії тощо у Статуті ПП «Опозиційний блок» правового врегулювання не знайшли. Тому, говорити про наявність в даному випадку порушень вимог Статуту в частині проведення зборів відсутні.

Також, судом було з'ясовано, що позивачем були дотримані вимоги ч. 2,3 ст. 37 Закону № 595-VIII, оскільки згідно рішення зборів Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянську Запорізької області від 23.09.2015 кількість висунутих кандидатів у депутати дорівнювала 37 осіб, що не перевищує кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у багатомандатному виборчому окрузі.

Свідком ОСОБА_9 надані суду документальні підтвердження повідомлення як територіальної виборчої комісії так і засобів масової інформації щодо дати, часу, місця проведення зборів, копії яких долучені до матеріалів справи.

Таким чином, вимоги ч. 5 ст. 37 Закону № 595-VIII позивачем також були дотримані.

Складену членами виборчої комісії доповідну записку від 25.09.2015 за результатами відвідування зборів ТО ПП «Опозиційний блок» 21.09.2015 та 23.09.2015 суд оцінює критично, оскільки викладені в ній факти порушень виписані членами комісії за відсутності можливості оглянути додаткові документи ТО ПП «Опозиційний блок», які ті в свою чергу не зобов'язані були їм надавати.

Так, зокрема, доводи щодо відсутності складу та переліку членів ТО ПП «Опозиційний блок» не відповідають дійсності, оскільки дослідивши у судовому засіданні Журнал видачі партійних квитків ТО ПП «Опозиційний блок» у м. Бердянськ Запорізької області, відомості реєстрації учасників і протоколи від 21.09.2015 та 23.09.2015 судом встановлено наявність такої інформації.

Також, в оскаржуваній постанові, в якості порушення ТО ПП «Опозиційний блок» у м. Бердянськ Запорізької області вимог ч. 2 ст. 46 Закону № 595-VIII зазначено, що територіальна організація висунула осіб, які є членами іншої політичної партії, а саме: ОСОБА_11 є керівником Бердянської міської партійної організації «СОЮЗ»; ОСОБА_12 є керівником Бердянської міської організації Християнсько-ліберальної партії України та керівником районної організації політичної партії «Фронт змін»; ОСОБА_13, є керівником Бердянської міської організації Української національної консервативної партії; ОСОБА_14 є керівником Бердянської міської партійної організації політичної партії «Совість України».

Із пояснень представника відповідача та показань свідка ОСОБА_3 судом встановлено, що вказане порушення було виявлено членами міської виборчої комісії за результатами вивчення Відомостей щодо зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих (районних, міських) організацій політичних партій в межах міста Бердянська та Бердянського району Запорізької області, що надійшли супровідним листом від 17.09.2015 вих. № 01-17/236 від Бердянського міськрайонного управління юстиції Запорізької області.

З цього приводу суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 36 Закону № 595-VIII місцева організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

Відповідно до ст.. 6 Закону України «Про політичні партії в Україні» членом політичної партії може бути лише громадянин України, який відповідно до Конституції України має право голосу на виборах. Громадянин України може перебувати одночасно лише в одній політичній партії.

Частиною 6 ст. 6 вказаного Закону передбачено, що громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.

Із наданих представником позивача та свідком ОСОБА_9 і долучених до матеріалів справи документів вбачається, що гр.. ОСОБА_12 припинив своє членство у Бердянській міській організації Християнсько-ліберальної партії України та районній організації політичної партії «Фронт змін», що підтверджується протоколами зборів відповідних політичних осередків від 26.01.2015 та від 18.02.2015; гр. ОСОБА_11 припинила своє членство в Бердянській міській організації партії «СОЮЗ» подавши заяву від 08.10.2011, яка розглянута та прийнята згідно протоколу від 10.10.2011.

Тому, з урахуванням положень ч. 6 ст. 6 Закону України «Про політичні партії в Україні» з дня подання вказаними громадянами відповідних заяв про вихід вони не є членами вказаних партій.

Таким чином, вказані особи станом на час висування їх кандидатами у депутати за списком ТО ПП «Опозиційний блок» не були членами інших партій.

Наявність у Бердянського міськрайонного управління юстиції Запорізької області інформації про те, що гр.. ОСОБА_12 та гр.. ОСОБА_11 є членами інших партій спростована поданими суду доказами.

Щодо гр.. ОСОБА_14 та ОСОБА_13 суду надані їх заяви від 28.09.2015 та від 11.08.2015 в яких вони повідомляють про те, що ніколи не мали відношення до політичної партії «Совість України» та Української Національної Консервативної партії відповідно.

Однак, у Відомостях щодо зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих (районних, міських) організацій політичних партій в межах міста Бердянська та Бердянського району Запорізької області вказані особи значаться як такі, що є членами відповідних осередків партій «Совість України» та Української Національної Консервативної партії відповідно.

Суду не надані достатні докази, які б свідчили про те, що вказані особи ніколи не набували статусу членів вказаних партії, чи вийшли з них в установленому Законом порядку.

Тому, дотримання вказаними кандидатами порядку висування у депутати ставиться під сумнів та потребує додаткового вивчення виборчою комісією для надання повного та обґрунтованого висновку щодо можливості реєстрації таких осіб кандидатами в депутати Бердянської міської ради Запорізької області.

Також, іншою підставою для відмови у реєстрації кандидатів у депутати були обставини п.2 ч. 1 ст. 46 Закону № 595-VIII, а саме відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом.

За приписами статті 38 Закону № 595-VIII, відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня;

2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу;

3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;

4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

5) виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, підписаного керівником місцевої організації партії, засвідченого печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

6) заяв осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає) та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;

7) автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

8) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації партії, відповідно до статті 45 цього Закону;

9) по чотири фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, розміром 4 x 6 сантиметрів;

10) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 44 цього Закону.

До зазначених у цій частині документів додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії.

Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону України «Про місцеві вибори», представник місцевої організації партії, уповноважений на підставі довіреності від місцевої організації партії, подає для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі документи, передбачені частиною першою статті 38 цього Закону.

Відповідач, відмовляючи в реєстрації кандидатів, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в місті Бердянськ Запорізької області, вказує, зокрема, на те, що документи від імені Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в місті Бердянськ Запорізької області подано не уповноваженою на те особою, що унеможливлює реєстрацію кандидатів в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бердянської міської ради Запорізької області, висунутих Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» в місті Бердянськ Запорізької області, і є підставою для відмови в реєстрації.

За змістом п. 2 ч.1 ст. 46 Закону підставою для відмови у реєстрації кандидата може бути відсутність передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом.

Вичерпний перелік документів, які кандидат має подати до виборчої комісії визначений положеннями ч. 1 ст. 38 Закону.

Суд зазначає, що серед визначеного Законом переліку обов'язкових документів, відсутній такий документ як довіреність на особу, що подає документи для реєстрації кандидатів у депутати до виборчої комісії.

А відтак, відмова в реєстрації кандидатів в депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бердянської міської ради Запорізької області, висунутих Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» в місті Бердянськ Запорізької області, з вказаних підстав є протиправною та такою, що порушує принцип рівності.

Суд також не погоджується з висновками відповідача щодо порушення вимог п. 10 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори», а саме відсутності серед поданих документів належним чином оформленого документа про внесення грошової застави відповідно до ст. 44 Закону України «Про місцеві вибори» з наступних підстав.

Дійсно, пункт 10 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори» передбачає, що відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання, зокрема, документа про внесення грошової застави відповідно до статті 44 цього Закону.

За приписами статті 44 Закону України «Про місцеві вибори», грошова застава вноситься місцевою організацією партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду міського голови, або організацією відповідної політичної партії вищого рівня, а також особою, яка висувається кандидатом на посаду міського голови шляхом самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів територіальній виборчій комісії для реєстрації кандидатів у безготівковому порядку на спеціальний рахунок відповідної територіальної виборчої комісії у розмірі, що є пропорційним до кількості виборців відповідних області, району, міста, району в місті та визначається:

1) для кандидата на посаду міського голови - з розрахунку 4 розміри місячної мінімальної заробітної плати на кожні 100 тисяч виборців відповідного одномандатного виборчого округу;

2) для виборчого списку кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті ради, висунутого у багатомандатному виборчому окрузі, - з розрахунку 4 розміри місячної мінімальної заробітної плати на кожні 100 тисяч виборців відповідного багатомандатного виборчого округу.

Тобто, ст. 44 Закону України «Про місцеві вибори» визначає лише загальний порядок внесення грошової застави та її розміри.

Постановами Центральної виборчої комісії України від 10 серпня 2015 року № 170, № 171 визначено конкретні розміри грошової застави на чергових місцевих виборах та затверджено порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах.

При цьому, ані норми Закону України «Про місцеві вибори», ані положення зазначених вище постанов Центральної виборчої комісії України не визначають конкретних вимог до реквізитів документа про внесення грошової застави.

В оскаржуваній постанові № 16 від 27.09.2015 вказано, що до Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області було подано платіжне доручення № 354 від 22.09.2015, в якому відсутні обов'язкові реквізити (сторінки 7, 8 Постанови). При цьому відповідач покликається на Інструкцію про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затверджену постановою Правління Національного банку України № 22 від 21.01.2004 (далі по тексту постанови - Інструкція № 22).

Відповідно до п. 1.3 Інструкції № 22, вимоги цієї Інструкції поширюються на всіх учасників безготівкових розрахунків, а також на стягувачів та обов'язкові для виконання ними.

Судом досліджено примірник платіжного доручення, яке було подано до Бердянської міської виборчої комісії та міститься в матеріалах справи. У вказаному примірнику зазначено призначення платежу: «Грошова застава місцевої організації політичної партії», сума: 4525,00 грн., наявна відмітка банку про проведення платежу банком 22.09.2015.

Оскільки норми чинного виборчого законодавства не встановлюють конкретних вимог щодо оформлення документа про внесення грошової застави (який подається до територіальної виборчої комісії), зокрема: вимог щодо необхідних реквізитів, подання оригіналів чи копії, перший примірник чи інші примірники, суд приходить до висновку, що платіжне доручення № 354 від 22.09.2015, платіж по якому проведено банком, є належним документом, що свідчить про внесення грошової застави. Відсутність на примірнику платіжного доручення, який подано до Бердянської міської виборчої комісії, підпису відповідальної особи та відбитку печатки платника, не може тлумачитися виборчою комісією як відсутність належного документа про внесення грошової застави, оскільки саме установа банку, проводячи платіж, перевіряє наявність необхідних та достатніх реквізитів в платіжному дорученні, оригінал якого залишається в банку.

Зважаючи, що нормами чинного законодавства не встановлено вимог до оформлення документа про внесення грошової застави, суд приходить до висновку, що відповідач, самостійно встановлюючи такі вимоги, вийшов за межі наданих йому статтею 25 Закону України «Про місцеві вибори» повноважень. При цьому суд враховує, що відповідачем в ході судового розгляду не спростовано обставин щодо надходження грошової застави на рахунок відповідача.

Щодо покликань відповідача на відсутність в поданих документах заяви ОСОБА_9 про згоду балотуватися кандидатом в депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бердянської міської ради від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області, як на підставу для відмови в реєстрації кандидата в депутати, суд зазначає таке.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори», відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання, зокрема, заяв осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає) та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах.

Відповідачем до матеріалів справи надано копії документів, що подавалися для реєстрації кандидатів в депутати Бердянської міської ради, серед яких наявна згода на оприлюднення біографічних відомостей, написана та підписана від імені ОСОБА_9. Зі змісту вказаного документа вбачається, що ОСОБА_9 надав згоду балотуватися Першим кандидатом у списку кандидатів від територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів до Бердянської міської ради Запорізької області на місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2015, у зв'язку з чим надав згоду на оприлюднення його біографічних відомостей.

За наведених обставин суд виходить з превалювання сутті над формою документа та зазначає, що за його змістом кандидат висловив свою згоду на балотування кандидатом у депутати від місцевої організації партії та на оприлюднення біографічних даних, не залежно від того, як називається поданий документ: «Заява» чи «Згода».

Щодо покликань відповідача щодо невідповідності вказаної заяви бланкам, розміщеним на сайті Центральної виборчої комісії, суд зазначає, що відповідачем не вказано реквізитів документа, яким такі бланки затверджено. А відтак, використання таких бланків може носити виключно рекомендаційний характер, та написання заяв не за вказаною формою не може слугувати підставою для відмови у реєстрації кандидата в депутати.

Щодо інших підстав для відмови в реєстрації окремим кандидатам в депутати з виборчого списку, суд зазначає таке.

В оскаржуваній постанові відповідач вказує, що в осіб з виборчого списку територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29 відсутні автобіографії, які б відповідали п. 7 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори»; а у осіб ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33 відсутні декларації, які б відповідали п. 8 ч.1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори». Вказані висновки відповідачем зроблено у зв'язку з встановленням порушень в оформленні вказаних документів, а саме через відсутність необхідної інформації, зазначення якої в таких документах вимагається ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори».

Щодо таких висновків відповідача суд зазначає наступне.

В судовому засіданні встановлено, що до виборчої комісії позивачем подано весь необхідний пакет документів по кожному з кандидатів, зазначених у виборчому списку місцевої організації партії, в тому числі і автобіографії та декларації осіб, зазначених вище.

Відповідно до ч. 12 ст. 41 Закону України «Про місцеві вибори», помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Системний аналіз положень статей 41, 46 Закону України «Про місцеві вибори» свідчить про те, що однією з обставин, з якою закон пов'язує наявність підстав для відмови у реєстрації кандидатом в депутати міської ради, є неподання визначених законом документів; у випадку ж наявності помилки і неточності у змісті поданого документа, зазначене може бути усунено шляхом внесення відповідних виправлень та не може бути підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Таким чином, підставою для відмови в реєстрації кандидатів в депутати міської ради міг бути факт неподання автобіографії чи декларації, а не оформлення їх з порушенням вимог пунктів 7, 8 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори».

А відтак, вказані підстави для відмови у реєстрації кандидатів в депутати Бердянської міської ради Запорізької області суд визнає необґрунтованими.

Також, в постанові від 27.09.2015 № 16 виборча комісія посилається на порушення вимог п. 4 ч. 1 ст. 38 Закону, а зокрема на те, що рішення зборів територіальної організації політичної партії опозиційний блок у м. Бердянськ Запорізької області про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бердянської міської ради Запорізької області не погоджене належним чином центральним керівним органом партії, оскільки засвідчений підписом керівника та печаткою цієї партії без зазначення дати прийняття відповідного рішення.

Судом встановлено та не заперечується представниками обох сторін відсутність дати на вищевказаному рішенні. Представник позивача пояснив, що вказана помилка є суто технічною.

Оцінюючи доводи сторін суд виходить з того, що положення п. 4 ч. 1 ст. 38 Закону дійсно передбачають необхідність погодження центральним керівним органом партії рішення зборів місцевої організації партії про висування кандидатів, яке здійснюється шляхом проставляння підпису керівника та печатки цієї партії із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення.

В судовому засіданні представником позивача надано суду та долучено до матеріалів справи копію ОСОБА_33 з рішення № 1 Політради ПП «Опозиційний блок» від 23.09.2015 яким погоджено рішення зборів ТО ПП «Опозиційний блок» у м. Бердянськ Запорізької області про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Бердянської міської ради Запорізької області від 23.09.2015.

З огляду на це, суд вважає, що з урахуванням вимог ч. 12 ст. 41 Закону не зазначення дати погодження є помилкою, яка могла бути виправлена (усунена) та не могла бути підставою для відмови у реєстрації кандидатів.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами частини другої статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Підсумовуючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку про наявність підстав для визнання протиправною та скасування Постанови Бердянської міської виборчої комісії від 27.09.2015 року №16 «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015 року, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянську Запорізької області».

У зв'язку із чим, позовні вимоги в цій частині є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

З урахуванням приписів ч. 8 ст. 99 Закону, належним способом захисту порушених прав позивача в даному випадку є зобов'язання Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015, включених до виборчого списку Територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» в м. Бердянськ Запорізької області, висунутих на зборах, які відбулись 23.09.2015 за виключенням кандидатів ОСОБА_14 та ОСОБА_13.

Наявність підстав для реєстрації кандидатів ОСОБА_14 та ОСОБА_13 має бути перевірена Бердянською міською виборчою комісією Запорізької області з урахуванням висновків суду, викладених у постанові.

Враховуючи те, що реєстрація кандидатів у депутати відбувається згідно положень ст.. 41 Закону після прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати, то наразі, вказана вимога є передчасною.

Тому, в задоволенні адміністративного позову в цій частині слід відмовити.

За правилами частини першої статті 172 КАС України суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму мають право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону України «Про місцеві вибори», суб'єктом виборчого процесу на відповідних місцевих виборах, зокрема є місцева організація партії, яка висунула кандидатів для участі у відповідних місцевих виборах.

Частиною дев'ятою статті 41 Закону України «Про місцеві вибори» встановлено, що територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати.

У зв'язку із цим, дії Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області щодо прийняття рішення про відмову у реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015 року, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в м. Бердянськ Запорізької області були вчинені в межах та у спосіб, визначені Законом.

Зважаючи на те, що протиправність оскаржуваного рішення позивач не пов'язує з процедурою його прийняття, то у задоволенні позовних вимог в цій частині суд відмовляє.

Відтак, адміністративний позов слід задовольнити частково.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Враховуючи те, що позовні вимоги задоволені частково, на користь позивача суд присуджує 1 218 грн. судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області.

На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 2, 4, 7-12, 14, 86, 94, 98, 158-163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в Запорізькій області в особі Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області до Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень, зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати Постанову Бердянської міської виборчої комісії від 27.09.2015 року №16 «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015 року, включених до виборчого списку Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянську Запорізької області».

Зобов'язати Бердянську міську виборчу комісію Запорізької області прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015, включених до виборчого списку Територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» в м. Бердянськ Запорізької області, висунутих на зборах, які відбулись 23.09.2015 за виключенням кандидатів ОСОБА_14 та ОСОБА_13.

Зобов'язати Бердянську міську виборчу комісію Запорізької області розглянути питання щодо реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по чергових виборах депутатів Бердянської міської ради 25.10.2015, включених до виборчого списку Територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» в м. Бердянськ Запорізької області ОСОБА_14 та ОСОБА_13.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Присудити на користь Регіональної організації Політичної партії «Опозиційний блок» в Запорізькій області (код ЄДРПОУ 37526809) в особі Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у місті Бердянськ Запорізької області 1 218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Бердянської міської виборчої комісії Запорізької області (код ЄДРПОУ 34028265).

Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 172-175 Кодексу адміністративного судочинства України, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172-175 Кодексу адміністративного судочинства України, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя М.С. Лазаренко

Судді С.М. Дуляницька

ОСОБА_34

Дата ухвалення рішення30.09.2015
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51740189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/8177/15

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 04.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Постанова від 30.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 28.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні