cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа 826/19665/14
Суддя доповідач Губська О.А.
У Х В А Л А
25 вересня 2015 року м. Київ
Суддя Київського апеляційного адміністративного суду Губська О.А., перевіривши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, подану представником ДПІ Іващенко О.С., на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 серпня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МД Груп" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, в якому просив скасувати прийняті відповідачем податкові повідомлення-рішення від 05.12.2014 № 0000562206, № 0000542206, № 0000552206.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 серпня 2015 року позов задоволено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, представником відповідача Іващенко О.С. подано апеляційну скаргу, в якій контролюючий орган просив його скасувати, та ухвалити постанову, якою у задоволенні позову відмовити.
Перевіривши дану апеляційну скаргу, суд вважає, що вона не може бути прийнята до апеляційного провадження та підлягає залишенню без руху, оскільки не відповідає вимогам статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною 2 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Відповідно до абзацу 1 частини 4 статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 186 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом тридцяти днів з моменту отримання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строків або вказати інші підстави для поновлення строку.
Так, оскаржувану постанову судом першої інстанції було ухвалено 18 серпня 2015 року у відкритому судовому засіданні за участю представників відповідача Слєпухіної К.А.
27.08.2015 представником ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві Кравченко О.О. засобами поштового зв'язку у встановлений законом строк подано апеляційну скаргу на вказану вище постанову суду першої інстанції.
За цією апеляційною скаргою ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 9 вересня 2015 року відкрито апеляційне провадження.
Поряд з цим, 14.09.2015 іншим представником ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві Іващенко О.С. також подано апеляційну скаргу на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 серпня 2015 року у цій справі.
Та обставина, що вперше апеляційну скаргу на вказану постанову представником відповідача подано 27.08.2015, дає підстави для висновку, що станом на 27.08.2015 відповідачеві було відомо про оскаржуване рішення суду першої інстанції.
Таким чином, апеляційна скарга, направлена представником ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві Іващенко О.С. 14.09.2015, подана поза межами встановленого законом десятиденного строку оскарження постанови суду першої інстанції, при цьому апелянт не порушує питання про поновлення цього строку.
Крім того, дана апеляційна скарга не відповідає вимогам статті 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з положеннями ч. 6 ст. 187 КАС України до апеляційної скарги додається, зокрема, документ про сплату судового збору.
При цьому суд звертає увагу, що в силу положень другої частини статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені положеннями Закону України "Про судовий збір".
Відповідач, на час подання даної апеляційної скарги - 14.09.2015, не віднесений до кола осіб, які в силу положень названого закону, звільнені від сплати судового збору.
Відповідно до підпункту 2 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.
Предметом оскарження у даній справі є податкові повідомлення - рішення: №0000552206 від 05.12.2014 року, яким зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податку на прибуток у розмірі 1 540 023,00 грн.; №0000542206 від 05.12.2014 року, яким збільшено податок на прибуток у сумі 5 739 007,00 грн., у тому числі, за основним платежем 4 609 331,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 1 129 676 грн. та №0000562206 від 05.12.2014 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем з податку на додану вартість на загальну суму 5 254 534,00 грн. у тому числі, основним платежем 4 203 627,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 1 050 907,00 грн.
Отже, вимоги позивача є вимогами майнового характеру, оскільки впливають на майновий стан особи.
Згідно з положеннями підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» у редакції, чинній на час подання позову за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру , ставка судового збору становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.
Положеннями частини першої зазначеної статті передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року № 80-VIII «Про Державний бюджет України на 2015 рік» станом на 1 січня 2015 року мінімальний розмір заробітної плати встановлено в розмірі 1218,00 грн.
З огляду на викладене, розмір судового збору за подання позову у даній справі становив 4872,00 грн. (максимальна ставка).
Таким чином, ставка судового збору за подання апеляційної скарги, яку подано представником ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві Іващенко О.С. 14.09.2015, становить 5359,20 грн. (4872,00 грн. * 110%).
Всупереч вищевказаним вимогам Закону, відповідачем до апеляційної скарги не додано документа про сплату судового збору.
Згідно з приписами частини 3 статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 187 Кодексу, застосовуються правила статті 108 Кодексу, відповідно до яких апеляційна скарга залишається без руху.
Поряд з цим, апелянтом подано клопотання про звільнення від сплати судового збору, мотивоване тим, що ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві не має можливості сплатити судовий збір у зв'язку із відсутністю коштів на цю мету.
Згідно з частиною 1 статті 8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
Частиною 2 вказаної статті передбачено, що суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Апелянтом не надано доказів на підтвердження наявності визначених статтею 8 Закону України "Про судовий збір" обставин для звільнення від сплати збору, зокрема скрутного майнового стану.
На думку суду, та обставина, що кошторисом витрат відповідача на 2015 рік кошти на сплату судового збору не передбачені, не може бути безумовною підставою для звільнення від його сплати, зважаючи на те, що суд застосовує закон, чинний на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи, водночас, відповідач, на час вирішення справи і, тим більше, на час подання апеляційної скарги, не звільнений від сплати судового збору в силу вимог закону і доказів на підтвердження скрутного майнового стану, що може бути підставою для розстрочення, відстрочення, зменшення або звільнення від сплати, не надав.
Враховуючи викладене та зважаючи на те, що звільнення судом від сплати судового збору є правом, а не обов'язком суду, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору.
Згідно з приписами частини 3 статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 187 Кодексу, застосовуються правила статті 108 Кодексу, відповідно до яких апеляційна скарга залишається без руху.
Оскільки вище вказані обставини перешкоджають прийняттю апеляційної скарги відповідача до провадження суду апеляційної інстанції, тому у відповідності до статей 189 та 108 Кодексу адміністративного судочинства України вказана апеляційна скарга підлягає залишенню без руху, а апелянту надано строк для усунення недоліків.
Недоліки можуть бути усунуті шляхом подання до суду апеляційної інстанції документів, що підтверджують сплату судового збору у розмірі 5359,20 грн., а також обґрунтування наявності поважних причин подання апеляційної скарги поза межами визначеного законом строку.
Реквізити для сплати судового збору за подачу апеляційних скарг: Р/Р 31211206781007, Банк отримувача: ГУДКСУ у м. Києві, код ЄДРПОУ-38004897, МФО 820019, Код класифікації доходів бюджету: 22030001, Символ звітності - 206, Призначення платежу: Судовий збір Київський ААС, пункт таблиці ставок судового збору, за яким визначено розмір судового збору, ПІБ позивача, номер справи. Отримувач коштів: УДКСУ у Печерському районі м. Києва.
На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 108, 186, 187, 189 КАС України,-
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, подану представником ДПІ Іващенко О.С., на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 серпня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МД Груп" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про скасування податкових повідомлень-рішень - залишити без руху.
Надати апелянту тридцятиденний строк з моменту отримання даної ухвали для усунення вказаних у ній недоліків.
У разі неподання заяви про поновлення строку або якщо вказані апелянтом підстави для поновлення строку апеляційного оскарження будуть визнані неповажними - буде відмовлено у відкритті апеляційного провадження.
У разі ненадання документу про сплату судового збору у зазначений вище строк, апеляційна скарга буде повернута апелянту.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Суддя О.А. Губська
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2015 |
Оприлюднено | 06.10.2015 |
Номер документу | 51757177 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Губська О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні