ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03.06.10р. Справа № 22/174-10 за позовом Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів", м. Нікополь
до -1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
-2: Закритого акціонерного товариства "Єнакієвський коксохімпром", м. Єнакієве
про стягнення 6 424 грн. 91 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1 - дов. № 16-4016 від 20.02.07
Від відпповідача-1: ОСОБА_2 - дов. № 415 від 01.01.10
Від відповідача-2: не з'явився
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути 6 424 грн. 91 коп. шкоди від вагової недостачі коксу за залізничними накладними № 51846571, № 51846586, № 51846680.
Перший відповідач позов не визнав, пославшись на неправильне навантаження вантажу відправником в перших двох вагонах і справне перевезення в третьому вагоні.
Другий відповідач на день розгляду справи відзив не подав.
ВСТАНОВЛЕНО
За вказаними вище залізничними накладними другий відповідач у вагонах № 65787335, № 64878614, № 63857353 за своєю вагою і навантаженням надіслав на адресу позивача кокс, зазначивши масу відповідно 41 800 кг, 43 600 кг, 44 800 кг
За положеннями статей 2, 3, 6, 37 Статуту залізниць України (далі-Статут) Статут визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, підприємств, які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються організація та основні умови перевезення вантажів. Дія Статуту поширюється на перевезення залізничним транспортом, в тому числі і вантажів. Під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса, яка визначається останнім.
Накладна -основний перевізний документ, який надається залізниці відправником разом з вантажем, вона є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони -одержувача.
За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами, актами загальної форми, які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
1. У доповнення до акта загальної форми станції Нікополь Придніпровської залізниці № 1222 від 23.12.09 щодо виявленого поглиблення, на тій же станції 23.12.09 складений комерційний акт АА № 034899/239, в якому зазначено, що після зважування вантажу у вагоні № 65787335 проти накладної № 51846571 виявилося на 1 700 кг менше. У документі вагон завантажений до повної місткості, висота "шапки" 30-50 см, вантаж маркований. У дійсності - навантаження у вагоні вище рівня бортів на 30 см "шапкою", марковане, крім наявних поглиблень над 1, 2, 3. 4, 5, 6, 7 - ми люками з одного боку вагона на всю довжину вагону, з іншого боку над 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 - ми люками на всю довжину вагона Вагон прибув за щільно зачиненими нижніми люками, справними торцевими стінками, течії не було. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
2. У доповнення до акта загальної форми станції Синельникове-1 Придніпровської залізниці № 1391 від 22.12.09 щодо виявленого поглиблення, на станції Нікополь 23.12.09 складений комерційний акт АА № 034900/240, в якому зазначено, що після зважування вантажу у вагоні № 64878614 проти накладної № 51846586 виявилося на 1 800 кг менше. У документі вантаж завантажений до повної місткості, висота "шапки" 30-50 см, вантаж маркований. У дійсності навантаження вище рівня бортів на 15-30 см, рівномірне, марковане вапном, крім наявних поглиблень над 1, 2-ми люками . Вагон прибув за щільно зачиненими нижніми люками, торцевими дверима, течії не було. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
За обставин, зазначених у комерційних актах, оскільки вантаж прибув з ознаками втрати (поглиблення), відповідальність за недостачу вказаної в актах кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника з огляду на статтю 110 Статуту, в якій зазначено, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу.
Вина другого відповідача у недостачі в зазначених двох вагонах не вбачається.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає. Отже з першого відповідача стягненню підлягають 3946 грн. 31 коп. шкоди, пропорційно судові витрати.
3. По прибутті вантажу на станції призначення по заявці одержувача здійснене комісійне зважування і видача вантажу, який надійшов у вагоні № 63857353 по накладній № 51846680. В комерційному акті АА № 034903/241, складеному на станції призначення Нікополь 25.12.09., зазначено, що вантажу проти документа виявлено менше на 2 100 кг, який у вагоні вміститися не міг. У документі - вантаж завантажений до повної місткості, висота "шапки" 300-500 мм, вантаж маркований. У дійсності - навантаження вище рівня бортів на 30-50 см, "шапкою", марковане. Вагон прибув за щільно зачиненими нижніми люками, справними торцевими стінками, течії та слідів втрати вантажу не було. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яка її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Так, внаслідок невірного визначення другим відповідачем маси вантажу у вказаній вище накладній, позивачу заподіяно шкоду, яка підлягає відшкодуванню. Розмір шкоди складається із вартості вантажу, який оплачений позивачем, але фактично не надійшов до нього.
В позові до перевізника за недостачу вантажу в третьому вагоні на підставі пункту „аВ» статті 111 Статуту слід відмовити, оскільки вантаж до одержувача прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, при відсутності ознак втрати вантажу під час перевезення.
Таким чином з другого відповідача стягненню підлягають 2478 грн. 60 коп. шкоди, пропорційно судові витрати.
Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтею 314 Господарського кодексу України, статтями 2, 3, 6, 37, 105, 110, 111, 129 Статуту залізниць України, статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізницяВ» , м. Дніпропетровськ на користь Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів", м. Нікополь 3946 грн. 31 коп. основної суми, 62 грн. 65 коп. державного мита, 144 грн. 96 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Єнакієвський коксохімпром", м. Єнакієве на користь Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів", м. Нікополь 2478 грн. 60 коп. основної суми, 39 грн. 35 коп. державного мита і 91 грн. 04 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 08.06.10.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51837501 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Лариса Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні