Постанова
від 22.09.2015 по справі 826/12624/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 вересня 2015 року № 826/12624/15

В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Київ по вул. Великій Васильківській, 81-а, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерком» до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтерком» звернулось до суду з позовом про скасування податкового повідомлення-рішення від 23 квітня 2015 року № 0001682201.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на Податковий кодекс України, Цивільний кодекс України, Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", наказ Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88 про Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку та зазначає, що Державною податковою інспекцією у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві при проведенні перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерком» неправомірно зроблений висновок про те, що правочини вчинені за участю Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» фактично не здійсненні, оскільки господарські взаємовідносини між позивачем та його контрагентом підтверджуються необхідними первинними документами та є правомірними.

Відповідач заперечив по суті заявлених вимог з огляду на Податковий кодекс України, Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та зазначив, що первинні документи Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерком» по взаємовідносинам з Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» складенні всупереч вимогам діючого законодавства України, в зв'язки з чим не має можливості підтвердити факт здійснення господарських операцій та не має підстав для включення Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» до складу податкового кредиту з ПДВ вартості придбання робіт від Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз».

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтерком» є юридичною особою та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві.

В період з 12 березня 2015 року по 18 березня 2015 року Державною податковою інспекцією у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві на підставі направлення від 12 березня 2015 року № 84/26-58-22-01-18, згідно пп. 75.1.2 п.75.1 ст. 75, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, Податкового кодексу України проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерком» з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» за період з 1 вересня 2014 року по 30 вересня 2014 року при здійсненні операцій з купівлі та продажу товарів (робіт, послуг).

За результатами проведеної перевірки Державною податковою інспекцією у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві складено акт від 25 березня 2015 року № 1059/26-58-22-01-18/31085901, яким встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком»:

- п. 198.3, п. 198.6, ст. 198, п. 201.4, п. 201.6, п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету на суму 158 267 грн. за вересень 2014 року.

На підставі складеного акту перевірки від 25 березня 2015 року № 1059/26-58-22-01-18/31085901 Державною податковою інспекцією у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення від 23 квітня 2015 року № 0001682201, яким збільшено Товариству з обмеженою відповідальністю «Інтерком» суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 197 834 грн. з якої: за основним платежем - 158 267 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 39 567 грн. за платежем: податок на додану вартість, код платежу: 14010100.

Як встановлено під час розгляду справи, Державна податкова інспекція у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві під час проведення перевірки прийшла до висновку про неправомірність віднесення до складу податкового кредиту суми ПДВ по взаємовідносинам з Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», оскільки правочини вчинені за участю позивача та його контрагента не спричинили настання реальних правових наслідків.

Щодо визначення позивачем податкових зобов'язань з податку на додану вартість суд зазначає про наступне.

Відповідно до підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно зі статтею 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 Кодексу, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені розділом V Кодексу (пункт 200.2 статті 200 Кодексу).

Підпунктом 14.1.181. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Пунктом 198.1. статті 198 Податкового кодексу України встановлено право суб'єкта підприємницької діяльності на віднесення сум сплаченого податку на додану вартість до податкового кредиту у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Виходячи з системного аналізу наведених норм права суд приходить до висновку, що необхідними підставами для включення позивачем до складу податкового кредиту відповідних сум податку на додану вартість є: придбання ним товарів, робіт та послуг з метою його подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності; сплата чи нарахування сум податку на додану вартість у зв'язку з таким придбанням, з врахуванням рівня звичайних цін.

Податковий кодекс України визначає лише окремі випадки, за яких неможливе включення витрат по сплаті податку на додану вартість до податкового кредиту звітного періоду.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.

Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 Податкового кодексу України).

Згідно пункту 201.8 статті 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Підставою для нарахування податкового кредиту, відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України є податкова накладна, яка видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача.

Відповідно до статті 9 розділу 3 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Частиною другою статті 9 даного Закону передбачено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/01, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг щоденного прибирання приміщень на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 550 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/01 визначено перелік послуг та графік щоденного прибирання приміщення на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», підписано акт № 39 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/01 за вересень 2014 року на загальну суму 99 000 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 39 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 99 000 грн., в тому числі ПДВ - 16 500 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/02, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг щоденного прибирання приміщень на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 550 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/02 визначено перелік послуг та графік щоденного прибирання приміщення на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерном» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 40 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/02 за вересень 2014 року на загальну суму 99 000 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 40 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 99 000 грн., в тому числі ПДВ - 16 500 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/03, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг щоденного прибирання приміщень на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 550 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/03 визначено перелік послуг та графік щоденного прибирання приміщення на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 41 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/03 за вересень 2014 року на загальну суму 99 000 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 41 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 99 000 грн., в тому числі ПДВ - 16 500 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/04, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг щоденного прибирання приміщень на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 550 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/04 визначено перелік послуг та графік щоденного прибирання приміщення на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 42 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/04 за вересень 2014 року на загальну суму 99 000 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 42 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 99 000 грн., в тому числі ПДВ - 16 500 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/05, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг щоденного прибирання приміщень на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 550 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/05 визначено перелік послуг та графік щоденного прибирання приміщення на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 43 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/05 за вересень 2014 року на загальну суму 99 000 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 43 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 99 000 грн., в тому числі ПДВ - 16 500 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/06, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг щоденного прибирання приміщень на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 550 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/06 визначено перелік послуг та графік щоденного прибирання приміщення на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 44 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/06 за вересень 2014 року на загальну суму 99 000 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 44 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 99 000 грн., в тому числі ПДВ - 16 500 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/07, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг щоденного прибирання приміщень на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 550 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/07 визначено перелік послуг та графік щоденного прибирання приміщення на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 45 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/07 за вересень 2014 року на загальну суму 99 000 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 45 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 99 000 грн., в тому числі ПДВ - 16 500 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/08, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг генерального прибирання приміщень та хімчистки на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 550 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/08 визначено перелік послуг генерального прибирання приміщення та хімчистки на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 46 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/08 за вересень 2014 року на загальну суму 85 000 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 46 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 85 000 грн., в тому числі ПДВ - 14 166, 67 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/09, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг генерального прибирання приміщень та хімчистки на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 2 724, 36 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/09 визначено перелік послуг та графік генерального прибирання приміщення та хімчистки на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 48 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/09 за вересень 2014 року на загальну суму 85 000 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 47 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 85 000 грн., в тому числі ПДВ - 14 166, 67 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/09, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг генерального прибирання приміщень та хімчистки на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 2 724, 36 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/09 визначено перелік послуг та графік генерального прибирання приміщення та хімчистки на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 48 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/09 за вересень 2014 року на загальну суму 85 000 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 47 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 85 000 грн., в тому числі ПДВ - 14 166, 67 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № 14-09/10, за умовами якого виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг генерального прибирання приміщень та хімчистки на об'єкті замовника, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 31-33, корп. 3, загальною площею 2 756, 54 кв. м.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № 14-09/10 визначено перелік послуг та графік генерального прибирання приміщення та хімчистки на об'єкті замовника.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю ««Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 49 виконаних робіт (надання послуг) по договору № 14-09/10 за вересень 2014 року на загальну суму 86 004 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 48 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 86 004 грн., в тому числі ПДВ - 14 334 грн.

1 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком», як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», як виконавцем, укладено договір № БХ14-09/11, за умовами якого виконавець зобов'язується за завданням замовника протягом визначеного в договорі строку надавати за плату послуги (виконувати роботи) згідно Переліку послуг, наведених в додатку 1 до договору, з власних або наданих замовником матеріалів, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити надані послуги.

Додатком № 1 від 1 вересня 2014 року до договору № БХ14-09/11 визначено перелік послуг на об'єкті замовника з 1 вересня 2014 року по 30 вересня 2014 року на суму 600 грн.

30 вересня 2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» підписано акт № 51 виконаних робіт (надання послуг) по договору № БХ14-09/11 за вересень 2014 року на загальну суму 600 грн.

На виконання умов договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» виписало на користь позивача податкову накладну № 50 від 30 вересня 2014 року на загальну суму 600 грн., в тому числі ПДВ - 100 грн.

Отже, під час розгляду справи встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», вчинені дії згідно укладених договорів, що підтверджується відповідними первинними документами.

Разом з тим, проаналізувавши надані позивачем первинні документи, судом встановлено їх відповідність вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Відносно висновків відповідача, викладених в акті перевірки, суд зазначає про наступне.

З акту перевірки Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві вбачається, що висновки податкового органу щодо неправомірності віднесення до складу податкового кредиту суми ПДВ по взаємовідносинам з Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» ґрунтується на висновках перевіряючого, посилаючись на не належне складання первинних документів, в зв'язку з чим не можливо підтвердити факт здійснення господарських операцій і тому не має підстав для включення Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтерком» до складу податкового кредиту з ПДВ вартості придбання робіт від контрагента.

Судом враховуються рішення Європейського суду з прав людини у справах Інтерсплав проти України (2007 рік, заява № 803/02), "Булвес" АД проти Болгарії (2009 рік, заява № 3991/03) і Бізнес Супорт Центр проти Болгарії (2010 рік, заява № 6689/03), у яких визначено, що платника податку не може бути позбавлено права на бюджетне відшкодування ПДВ за відсутності доказів того, що його було залучено до протиправної діяльності, пов'язаної з незаконним отриманням бюджетного відшкодування; при цьому платник ПДВ не повинен нести відповідальність за зловживання, вчинені його постачальниками, якщо платник ПДВ не знав про такі зловживання і не міг про них знати.

Як встановлено під час розгляду справи, на момент складання податкових накладних позивач та його контрагент були зареєстровані як платники податку на додану вартість та мали свідоцтва платника податків на додану вартість.

Згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців основними видами діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз» є організація будівництва будівель.

Відповідно до статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Частиною четвертою статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Згідно статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В контексті наведеного суд зазначає, що під час розгляду справи відповідач не навів жодних обставин та доказів, які б свідчили про незвичність цін за спірними операціями, або про невідповідність господарських операцій цілям та завданням статутної діяльності сторін цих операцій, незвичності цих операцій для цих осіб, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б в сукупності могли свідчити про фіктивність вчинення операцій, а також того, що вчинення зазначених правочинів не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії позивача та його контрагента були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди чи заволодіння майном держави.

З огляду на встановлене, суд зазначає, що позивачем правомірно віднесено до складу податкового кредиту суми ПДВ по взаємовідносинам з Товариством з обмеженою відповідальністю «Буд Хауз», тому податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 23 квітня 2015 року № 0001682201 визнається протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ :

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерком" задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 23 квітня 2015 року № 0001682201.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтреком" (код ЄДРПОУ 31085901) судові витрати у розмірі 395 (триста дев'яносто п'ять) грн. 67 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя М.А. Бояринцева

Дата ухвалення рішення22.09.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51889090
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12624/15

Ухвала від 02.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 16.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 23.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 10.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 22.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 09.06.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 22.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні