Постанова
від 24.09.2015 по справі 804/14204/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2015 р. Справа № 804/14204/15

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кальника В.В.

при секретарі судового засідання Шкуті А.А.

за участю:

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АТБ - маркет» до Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління ДФС про визнання протиправним та скасування наказу від 18.08.2015 року № 168 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «АТБ - маркет», -

ВСТАНОВИВ:

09 вересня 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «АТБ - маркет» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління ДФС про визнання протиправним та скасування наказу від 18.08.2015 року № 168 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «АТБ - маркет».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 27.08.2015 року на адресу ТОВ «АТБ-маркет» надійшов акт від 20.08.2015 року №7/28-01- 39-01-30487219 «Про недопуск до проведення перевірки ТОВ «АТБ-маркет» (код за ЄДРПОУ 30487219)», в якому зазначено, що 20.08.2015 року на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «АТБ-маркет» співробітниками СДПІ здійснено вихід з метою вручення наказу №168 від 18.08.2015 року «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «АТБ-маркет» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України по взаємовідносинам з ТОВ «ТД Харківський» (код за ЄДРПОУ 38157736) за період з 01.01.2013р. по 31.12.2013р. (далі - наказ №168) та направлення на перевірку від 20.08.2015 року №80/28-01-39-01. Зазначив, що Наказ №168 та направлення були пред'явлені головному бухгалтеру підприємства ОСОБА_3 в присутності начальника сектору обліку ПДВ ОСОБА_4 Однак, при ознайомленні зі змістом наказу №168, посадовими особами ТОВ «АТБ-маркет» було встановлено, що підставою для перевірки стало отримання постанови слідчого СУ фінансових розслідувань ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві від 23.04.2015 року та перевірка проводиться згідно пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.11 п.78.1, абз.1 п.78.2 ст.78 Податкового кодексу України.

Позивач, з посиланням на вимоги абз. 2 п. 78.2 ст. 78 Податкового кодексу України, вважає Наказ №168 протиправним та таким, що суперечить нормам чинного законодавства, оскільки, визначений в наказі №168 період для проведення перевірки, а саме з 01.01.2013р. по 31.12.2013р. був охоплений під час проведення попередньої перевірки платника податків, а саме планової перевірки, яка оформлена актом від 17.11.2014р. №625/28-01-39-03-30487219 «Про результати документальної планової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства Товариства з обмеженою відповідальністю «АТБ-маркет» (код за ЄДРПОУ 30487219) за період з 01.04.2011р. по 31.12.2013р.», а відтак, на думку позивача, Наказ №168 підлягає скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача проти позову заперечував, до суду надав письмові заперечення, в яких свою позицію обґрунтовував тим, що за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, було виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків - Товариством з обмеженою відповідальністю «АТБ-маркет» податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а саме у СДПІ у м.Дніпропетровську виникла необхідність отримати від ТОВ «АТБ-маркет» інформацію, документи та пояснення стосовно господарських відносин з ТОВ «ТД ХАРКІВСЬКИЙ» за період з 01.01.2013р. по 31.12.2013р. Така необхідність виникла у зв'язку з отриманням постанови начальника слідчого управління фінансових розслідувань ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві від 23.04.2015.

Отже, СДПІ у м.Дніпропетровську вбачає в цьому правові підстави для проведення документальної позапланової виїзної перевірки, для проведення якої винесено наказ № 168 від 18.08.2015 року.

Однак, 20.08.2015 року підприємство відмовило у допуску на дану перевірку. Зазначені факти зафіксовано актом СДПІ у м.Дніпропетровську від 20.08.2015 № 7/28-01-39-01-30487219.

Відповідач вважає, що заявлення позову з цього приводу, стало результатом неправильного розуміння норм законодавства та ігнорування виконання обов'язків платника податків, а тому, на думку відповідача, дії посадових осіб СДПІ у м.Дніпропетровську в повній мірі відповідають нормам діючого законодавства та є правомірними.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наступне.

З матеріалів справи вбачається, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №32012110030000021 від 29.11.2012 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.212, ч.2 ст.205, ч.2 ст.205, ч.2 ст.212, ч.2 ст. 212, ч.1 ст. 205, ч.2 ст.28, ч.1 ст.205, ч.2 ст.28, ч.1 ст. 205, ч.1 ст.212, ч.1 ст.212, ч.1 ст.212, ч.1 ст.212, ч.2 ст.28, ч.1 ст.205 КК України. В ході досудового слідства виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки ТОВ «АТБ - маркет» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства під час фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «ТД ХАРКІВСЬКИЙ» (код ЄДРПОУ 38157736). Для забезпечення перевірки ТОВ «АТБ - маркет» слідчим управлінням фінансових розслідувань ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києів прийнята постанова від 23.04.2015 року про призначення позапланової податкової перевірки ТОВ «АТБ - маркет» з питань дотримання вимог валютного та іншого законодавства під час фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «ТД ХАРКІВСЬКИЙ» з 01.01.2013 року по 01.04.2015 року.

18.08.2015 року з метою забезпечення проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АТБ - маркет» (код ЄДРПОУ 30487219) на підставі постанови слідчого СУ фінансових розслідувань ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м.Києві від 23.04.2015 року та згідно підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті.75, підпункту 78.1.11 пункту 78.1, абзацу 1 пункту 78.2 статті 78 Податкового кодексу України, Спеціалізованою Державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління ДФС прийнято Наказ № 168 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки «АТБ - маркет» з питань дотримання вимог податкового, валютного ті іншого законодавства України по взаємовідносинам з ТОВ «ТД Х ХАРКІВСЬКИЙ» за період з 01.01.2013 року по 31.12.2013 року.

20.08.2015 року головним державним ревізором Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління ДФС складено Акт про не допуск до проведення перевірки «АТБ - маркет» №7/28-01- 39-01-30487219.

В акті про недопуск до перевірки зазначено, що 20.08.2015 року на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «АТБ-маркет» співробітниками СДПІ здійснено вихід з метою вручення наказу №168 від 18.08.2015 року «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «АТБ-маркет» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України по взаємовідносинам з ТОВ «ТД Харківський» (код за ЄДРПОУ 38157736) за період з 01.01.2013 по 31.12.2013 та направлення на перевірку від 20.08.2015 №80/28-01-39-01. Наказ №168 та направлення були пред'явлені головному бухгалтеру підприємства ОСОБА_3 в присутності начальника сектору обліку ПДВ ОСОБА_4 В допуску до проведення перевірки посадовими особами підприємства було відмовлено.

ТОВ «АТБ-маркет» не погоджується з наказом №168 від 18.08.2015, відповідно до якого на підприємстві повинна була відбутися позапланова виїзна перевірка з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України по взаємовідносинам з ТОВ «ТД Харківський» (код за ЄДРПОУ 38157736) за період з 01.01.2013р. по 31.12.2013р., у зв'язку з чим, звернулося до суду.

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд виходить із наступного.

Статтею 62 ПКУ передбачено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог Кодексу.

Відповідно до положень пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно п. 75.1.2. ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальна позапланова виїзна перевірка, серед іншого, здійснюється відповідно до:

- підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;

- підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 ПК України, у разі отримання постанови суду (ухвали суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

В свою чергу, пунктом 78.4 цієї ж статті визначено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Відповідно до абз. 1, 2 п. 78.2. ст. 78 Податкового кодексу України обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах кримінального провадження.

Контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

З матеріалів справи, а саме Наказу від 18.08.2015 року №168, вбачається, що документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «АТБ-маркет» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України по взаємовідносинам з ТОВ «ТД Харківський» (код за ЄДРПОУ 38157736) за період з 01.01.2013р. по 31.12.2013р. повинна була бути проведена відповідно до підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78.

Також, з матеріалів справи вбачається, що на підставі Наказу № 116 від 25.02.2014 року була проведена документальна виїзна перевірка податкового, валютного та іншого законодавства ТОВ «АТБ - маркет» за період з 01.04.2011р. по 31.12.2013 р., за результатами якої був складений акт від 17.11.2014 року №625/28-01- 39-03-30487219.

При цьому, під час судового розгляду з'ясовано та не спростовано представником відповідача, що в акті планової перевірки від 17.11.2014 року №625/28-01- 39-03-30487219 жодних зауважень та претензій до ТОВ «АТБ - маркет» по господарським операціям з ТОВ «ТД Харківський» не зазначено.

Отже, судом встановлено, що визначений в наказі №168 період для проведення перевірки, а саме з 01.01.2013р. по 31.12.2013р., був охоплений під час проведення попередньої перевірки платника податків, а саме планової перевірки, яка оформлена актом від 17.11.2014 №625/28-01-39-03-30487219 «Про результати документальної планової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства Товариства з обмеженою відповідальністю «АТБ-маркет» (код за ЄДРПОУ 30487219) за період з 01.04.2011р. по 31.12.2013р.».

Таким чином, суд зазначає, що відповідно до відповідно до абз. 2 п. 78.2. ст. 78 Податкового кодексу України контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків, а тому, приймаючи оскаржуваний наказ про призначення перевірки за період з 01.01.2013 року по 31.12.2013 року, відповідачем фактично призначено повторну перевірку за вказаний період, який охоплено в ході попередньої перевірки, проведеної відповідачем, в той час як, Податковим кодексом України не передбачено проведення повторних перевірок.

З огляду на чинне законодавство, яке регламентує порядок оформлення результатів перевірок та прийняття на їх підставі відповідних рішень, суд зазначає, що проведення органами державної податкової служби повторної перевірки може призвести до того, що підприємству може бути двічі нарахована сума недоїмки з певного виду податку та штрафних санкцій.

Окрім того, підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України передбачено, що податкове законодавство ґрунтується на принципі презумпції правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

При цьому, п.56.21 ст.56 ПК України встановлено, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, орган державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що Наказ Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління ДФС від 18.08.2015 року № 168 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «АТБ - маркет», виданий відповідачем протиправно, із порушенням положень статті 78 Податкового кодексу України, що, в свою чергу, порушує законні права та інтереси позивача, а відтак, суд з метою захисту прав та інтересів позивача вважає, що позов слід задовольнити шляхом визнання протиправним та скасування оскаржуваного наказу.

Згідно з ч.1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійсненні нею документально підтверджені судові витрати з державного бюджету України.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АТБ - маркет» до Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління ДФС про визнання протиправним та скасування наказу від 18.08.2015 року № 168 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «АТБ - маркет» - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Наказ Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління ДФС від 18.08.2015 року № 168 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «АТБ - маркет».

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АТБ - маркет» (код ЄДРПОУ 30487219) витрати по сплаті судового збору в сумі 73,08 грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складений 29 вересня 2015 року.

Суддя ОСОБА_5

Дата ухвалення рішення24.09.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу51985617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/14204/15

Постанова від 16.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 19.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 18.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 10.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 18.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 10.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 18.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні