Рішення
від 07.05.2010 по справі 2-6756/10
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 2-6756/10

Номер провадження -

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 травня 2010 року Кіровський районний суд м. Кіровограда

у складі: судді - І.Л. Павелко,

секретаря - В.В. Бондаренко,

розглянувши в в м. Кіровограді цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 управління. Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про визнання бездіяльності ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області протиправною, зобовязання здійснити нарахування та виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу як дитині війни,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про визнання бездіяльності ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області протиправною, зобовязання здійснити нарахування та виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу як дитині війни.

У позовній заяві просить суд визнати бездіяльність ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області протиправною, зобов'язати провести перерахунок та виплату недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги як дитині війни у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, за період з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 p., з 22.05.2008 р. по 31.03.2010 р. у відповідності до ЗУ «Про соціальний захист дітей війни».

В обґрунтування заявлених вимог зазначив, що він ІНФОРМАЦІЯ_1, і відповідно до ст.1 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" відноситься до категорії "діти війни". Статтею 6 зазначеного Закону передбачена виплата щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30% мінімально'Гпенсії за віком, однак у 2007- 2010 роках допомога не виплачувалась.

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, у судове засідання не з'явилися/надали суду клопотання про можливість розгляду справи за їх відсутності.

Відповідачем до суду подано письмове заперечення з яких вбачається, що останній, позовну заяву не визнає повністю та посилається на те, що Рішенням Конституційного суду України № 6-рп/2007 від 09.07.2007 року, визнано неконституційним п.12 ст.71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік". Однак, рішення про відновлення дії положень вище вказаних законодавчих актів України, у редакції чинній до внесення -змін, Верховною Радою України не приймалось, а тому, відповідач не може виконати зазначене рішення Конституційного суду України. Крім того, у відповідача немає коштів через відсутність статті видатків у бюджеті Пенсійного фонду України, на покриття витрат по сплаті щомісячної допомоги дітям війни.

З 1 січня 2008 року механізм реалізації ст.6 Закону України "Про соціальний ч захист дітей війни" законодавчо врегульований і дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується

замість пенсії, підвищена на 10% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а тому позивачу з 1 січня 2008 року виплачується щомісячно 47 грн., з 1 квітня 2008 року 48,10 грн., а з 1 липня 2008 року 48,20 грн.

Оцінивши наявні в матеріалах справи та досліджені докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

У відповідності до ст.1 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" від 18.11.2004 року №2195-IV, дитиною війни визнається особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.

Судом встановлено, що відповідно до пенсійного посвідчення, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, отримує пенсію за віком і є дитина війни, тобто він має правог на пільги передбачені Законом України "Про соціальний захист дітей війни" від 18.11.2004 року № 2195-IV.

У відповідності до ст. ст. 6, 7 вказаного Закону, дітям війни пенсії підвищуються на 30 відсотків мінімальної'пенсії за віком. Фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим законом, здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України.

Пуктом 12 статті 71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" від 19.12.2006 року №489-V, дію ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" від 18.11.2004 року №2195-IV, на 2007 рік зупинено. Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року №6-рп/2007 положення п.12 ст.7 Закону України "Про Державний бюджет - України на 2007 рік", визнанні неконституційними. Згідно ч.2 ст.152 Конституції України, відповідно до якої Закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. Рішення зворотної дії в часі не має.

На підставі зазначеного, суд дійшов висновку, що ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області в строк з 1 січня по 8 липня 2007 року, не зобов'язане було виплачувати позивачу пільгу, передбачену ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", тому у задоволенні позовних вимог в цій частині належить відмовити. З 9 липня по 31 грудня 2007 року позивач мала правові підстави для нарахування підвищення пенсії на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, передбаченої ст.6 "Про соціальний захист дітей війни", і тому в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно пп.2 п.41 розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28.12.2007 року №107-VI, ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" від 18.11.2004 року №2195-IV, викладено в новій редакції згідно якої, дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до пенсії виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Частиною 4 статті 14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 року №3551-XII визначено, що учасникам війни пенсії підвищуються на 10 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008, пп.2 п.41 розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28.12.2007 року №107-VI, визнано неконституційним.

Судом встановлено, що з 1 січня 2008 року позивачу підвищено пенсію на 10 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність на підставі ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" (в редакції від 28.12.2007 року). З 22 травня 2008 року, на підставі рішення Конституційного Суду України №10-рп/2008 перерахунок пенсії з урахуванням ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" (в редакції від 18.11.2004 року) позивачу ОСОБА_2

74

управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області не проводилось.

З вищезазначеного, суд дійшов висновку, що з 1 січня 2008 року по 21 травня 2008 року позивачу правомірно ОСОБА_2 управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області нараховано підвищення пенсії на 10 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, і тому в цій частині у задоволенні позовних вимог належить відмовити.

З 22 травня 2008 року позивач має право на отримання підвищення пенсії,

не на 10 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а

на ЗО відсотків мінімальної пенсії за віком пенсії. На підставі зазначеного,

Головному управлінню Пенсійного фонду України в Кіровоградській області належить здійснити позивачу перерахунок пенсії починаючи з 22 травня 2008 року, згідно вище вказаного законодавства України, і тому в цій частині позовні вимоги належить задовольнити.

Статтею 71 Закону України "Про державний бюджет України на 2009 рік"

Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри

соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від

розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних межах асигнувань,

передбачених за відповідними бюджетними програмами вказана норма передбачає

встановлення в абсолютних сумах розмірів лише

тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні відносини розмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом України "Про соціальний захист дітей війни" залежить від розміру мінімальної пенсії за віком.

Таким чином, нарахування та виплата у 2 009 році дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, по'винні здійснюється відповідно до норм Закону України "Про соціальний захист дітей війни" .

Нормами Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» не передбачено обмежень щодо застосування положень ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», та крім цього ст. 54 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» встановлено у 2009 році прожитковий мінімум на одну особу та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, в розмірах, що діяли у грудні 2008 року. Відповідно до Закону України №1715-VI від 06.11.2009 року "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2009 рік" статтю 54 після частини першої доповнено новою частиною такого змісту: установити з 1 листопада 2009 прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 701 гривня та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення: дітей віком до 6 років-632 гривні; дітей віком від 6 до 18 років 776 гривень; працездатних осіб-744 гривні; осіб, які втратили працездатність 573 гривні. Розміри державних соціальних гарантій на 2009 рік, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законами України, цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України.

Тому, відповідач зобов'язаний здійснити перерахунок пенсії починаючи з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року, згідно законодавства України, в цій частині вимоги підлягають задоволенню.

Реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань, тобто посилання органами державної влади *-на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань судом не приймається до уваги.

Органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань.

З

Правовідносини, що виникають в процесі реалізації права на отримання надбавки до пенсії засновані на принципі юридичної визначеності. Зазначений принцип не дозволяє державі посилатися на відсутність певного нормативного акта, який визначає механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конституційних та інших актах.

Звуження змісту прав і свобод означає зменшення ознак, змістовних характеристик можливостей людини, які відображаються відповідними правами та свободами, тобто якісних характеристик права. Звуження обсягу прав і свобод - це зменшення кола суб'єктів, розміру території, часу, розміру або кількості благ чи будь-яких інших кількісно вимірюваних показників використання прав і свобод, тобто їх кількісної характеристики.

Враховуючи те, що позивач є дитиною війни, вона наділена

державою певним правовим статусом, який включає в себе право на

додаткові елементи соціального захисту, зокрема право на отримання надбавки до пенсії.

Посилання відповідача на неврегульованість питання обчислення розміру пенсії дітям війни чинним законодавством, не приймається судом до уваги, оскільки ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" визначено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на ЗО відсотків мінімальної пенсії за віком. З огляду на викладене, дане питання цілком врегульоване чинним законодавством України.

Зважаючи на те, що здійснення перерахунку пенсії відноситься до компетенції органів Пенсійного фонду України, а суд не вправі виконувати функції даного суб'єкта владних повноважень, то суд визнає необхідне зобов'язати ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області здійснити перерахунок та виплатити щомісячне підвищення до пенсії, починаючи ч 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року та з 01.01.09року по 31 Л2.09року відповідно до ст. б Закону України про соціальний захист дітей війни" " з урахуванням норм ч. 1 ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", та здійснити її виплату, прийнявши до уваги розмір фактично щомісячно виплаченої пенсії у вказані періоди та права на щомісячну т виплату підвищення пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком.

З огляду на вказане, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку що безпідставною є відмова відповідача здійснити позивачу на письмове звернення перерахунок щомісячної державної соціальної допомоги «Дітям війни», тому позов підлягає задоволенню.

При винесенні рішення, суд керується ст. 11 ЦПК України щодо розгляду судом справ в межах заявлених позовних вимог та на підставі доказів , наданих сторонами.

Відповідно до ст.. 88 ЦПК України, суд стягує на користь позивача з відповідача сплачені 3,40грн. судового збору та 37грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення позову, а судовий збір в сумі 05 грн. 10 коп. зарахувати за рахунок держави.

Керуючись ч.2 ст.152 Конституції України, ст.1, 6, 7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" від 18.11.2004 року №2195-IV (із змінами та доповненнями), ч.4 ст.14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 року №3551-ХП, ст.28 Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року №1058-1, ст.58, п.12 ст.71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" від 19.12.2006 року №489-V, пп.2 п.41 розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28.12.2007 року №107-VI, рішенням Конституційного суду України від

09.07.2007 року №6-рп/2007, рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008 , Статтею 71 Закону України "Про державний бюджет України на 2009 рік", ст.ст. п, 88, 212-218 ЦПК України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області по не нарахуванню ОСОБА_1 підвищення пенсії відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» з 9.07.07 по 31.12.07 рік та з 22.05.08 року по 31.03.2010 року.

Зобов'язати ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області здійснити перерахунок та виплату пенсії з підвищенням її на ЗО % мінімальної пенсії за віком відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» , виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленого ч.І ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» з 9.07.07 по 31.12.07 рік та з 22.05.08 року по 31.03.2010 року.

Стягнути з ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області на користь позивача сплачені 3,40грн. судового збору та 37грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення позову, а судовий збір в сумі 05 грн. 10 коп. зарахувати за рахунок держави.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку через суд першої інстанції шляхом подачі т в 10-денний строк з дня проголошення рішення заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги або в порядку ч. 4 ст. 295 ЦПК України.

Суддя Кіровського І. Л. Павелко

районного суду

м.Кіровограда

СудКіровський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення07.05.2010
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу52012169
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-6756/10

Ухвала від 22.09.2010

Цивільне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Чередниченко В. Є.

Рішення від 07.10.2010

Цивільне

Деснянський районний суд міста Києва

Скрипка О. І.

Рішення від 13.08.2010

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Лисенко Л. І.

Рішення від 12.10.2010

Цивільне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Митрофанова Є. Г.

Рішення від 07.05.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Павелко І. Л.

Ухвала від 12.11.2010

Цивільне

Червонозаводський районний суд м.Харкова

Сорока О. П.

Рішення від 22.07.2010

Цивільне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Хандурін В. В.

Ухвала від 01.12.2010

Цивільне

Київський районний суд м. Полтави

Яковенко Н. Л.

Рішення від 29.06.2010

Цивільне

Волноваський районний суд Донецької області

Ромахов В. І.

Рішення від 28.01.2011

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Чечот А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні