ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 вересня 2015 року м. Київ К/800/57335/13
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
головуючого - судді суддівТракало В.В., Іваненко Я.Л., Мойсюка М.І., розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Приватного підприємства «Севтранстрест» на постанову Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 16 травня 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 29 жовтня 2013 року у справі за позовом Приватного підприємства «Севтранстрест» до Севастопольської міської державної адміністрації в особі конкурсного комітету, третя особа Комунальне підприємство «Науково-дослідний інститут економіки та розвитку міста» про визнання дій неправомірними та рішення нечинним,
в с т а н о в и л а :
У квітні 2013 року позивач звернувся до суду з вказаним позовом до відповідача. Просив визнати неправомірними дії відповідача щодо проведення 3 лютого 2011 року конкурсу з визначення робочого органу конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування та визнати нечинним рішення конкурсного комітету Севастопольської міської державної адміністрації з визначення робочого органу конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування, оформлене протоколом № 1 від 3 лютого 2011 року.
Позовні вимоги обґрунтовував тим, що оскільки розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації № 47-р від 19 січня 2011 року «Про затвердження умов конкурсу з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу конкурсного комітету на перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування» та № 57-р «Про затвердження форми заяви та переліку документів, які подаються для участі в конкурсі з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу конкурсного комітету на перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування» скасовані розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації від 30 грудня 2011 року, то проведений 3 лютого 2011 року конкурс з визначення робочого органу конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування є незаконним, а його результати нечинними.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 16 травня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 29 жовтня 2013 року, у задоволенні позову відмовлено.
У касаційній скарзі ставиться питання про скасування судових рішень судів першої та апеляційної інстанцій з підстав порушення норм матеріального та процесуального права та ухвалення нового судового рішення про задоволення позову.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі у межах, встановлених статтею 220 КАС України, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що 13 січня 2011 року Севастопольською міською державною адміністрацією видано розпорядження № 36-р «Про затвердження складу комітету з визначення робочого органу конкурсного комітету на перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування» та № 38-р «Про проведення конкурсу на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу конкурсного комітету на перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування».
19 січня 2011 року Севастопольською міською державною адміністрацією було видано розпорядження № 47-р «Про затвердження умов конкурсу з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу конкурсного комітету на перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування». 22 січня 2011 року у газеті «Севастопольские известия» № 5(1310) оприлюднено оголошення про проведення конкурсу та його умови.
24 січня 2011 року Севастопольською міською державною адміністрацією було видано розпорядження № 57-р «Про затвердження форми заяви та переліку документів, які подаються для участі в конкурсі з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу конкурсного комітету на перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування».
3 лютого 2011 року на підставі зазначених розпоряджень Севастопольською міською державною адміністрацією проведено конкурс з визначення підприємства для здійснення функцій робочого органу конкурсного комітету на перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування, за результатами якого переможцем було обрано Комунальне підприємство «Науково-дослідний інститут економіки та розвитку міста», про що складено протокол № 1 від 3 лютого 2011 року.
На підставі протоколу засідання комітету з визначення робочого органу № 1 від 3 лютого 2011 року між Севастопольською міською державною адміністрацією та Комунальним підприємством «Науково-дослідний інститут економіки та розвитку міста» укладено договір № 103 від 3 лютого 2011 року строком дії до 3 лютого 2014 року, відповідно до умов якого Комунальне підприємство «Науково-дослідний інститут економіки та розвитку міста» зобов'язується підготувати матеріали для проведення конкурсу, провести їх аналіз та оцінку відповідності конкурсних пропозицій перевізника - претендента умовам конкурсу, надати інформаційно-консультативні послуги для проведення засідань конкурсного комітету, визначених в заявці Севастопольської міської державної адміністрації.
Згідно довідки Головного управління юстиції у м. Севастополі № 7/2011 від 3 червня 2011 року, складеної за наслідками планової перевірку стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів Севастопольською міською державною адміністрацією за період з 11 грудня 2010 року по 3 червня 2011 роки, розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації № 47-р від 19 січня 2011 року та № 57-р від 24 січня 2011 року визнано такими, що підлягають державній реєстрації як нормативно-правові акти, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, але своєчасно подані для її проведення не були, у зв'язку з чим Головне управління юстиції у м. Севастополі вимагало від Севастопольської міської державної адміністрації скасування зазначених розпоряджень.
30 грудня 2011 року Севастопольською міською державною адміністрацією видано розпорядження № 1373-р «Про скасування розпоряджень голови Севастопольської міської державної адміністрації від 19 січня 2011 року № 47-р, від 24 січня 2011 № 57-р».
Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з недоведеності позивачем, що дії та рішення відповідача щодо проведення конкурсу з визначення робочого органу конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування вплинули на його права, свободи чи інтереси, оскільки він не брав участі у вказаному конкурсі, а лише був учасником конкурсу з перевезення пасажирів на міському маршруті № 17, який проводився 26 лютого 2013 року Севастопольською міською державною адміністрацією. До того ж, прийняття рішення щодо визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на міському маршруті № 17 є виключною компетенцією конкурсного комітету Севастопольської міської державної адміністрації, яка реалізується в межах його дискреційних повноважень, та не обумовлено лише пропозиціями робочого органу конкурсного комітету, оскільки вони не мають обов'язкового характеру, так як робочий орган конкурсного комітету здійснює виключно допоміжні функції організаційного характеру.
Згідно ч. 1 ст. 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Частиною 9 вказаної статті передбачено, що для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій.
Відповідно до ч. 11 ст. 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.
Згідно п. 2 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 3 грудня 2008 року (далі - Порядок), конкурсний комітет - постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу; організатор - орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної і міської ради; робочий орган - підприємство (організація), що має фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальні ресурси та технології, а також досвід роботи не менш як три роки з питань організації пасажирських перевезень, залучене організатором на договірних умовах для організації забезпечення роботи конкурсного комітету.
Пунктом 3 Порядку передбачено, що організацію проведення конкурсу (самостійно або із залученням робочого органу) забезпечує організатор.
Відповідно до п. 14 Порядку організатор залучає робочий орган, на який покладаються функції з підготовки матеріалів для проведення конкурсу, їх аналізу та оцінки відповідності конкурсних пропозицій перевізника-претендента умовам конкурсу, підготовки паспортів автобусних маршрутів та матеріалів для подальшого встановлення відносин між організатором та автомобільним перевізником - переможцем конкурсу.
Згідно п. 15 Порядку робочий орган визначається на конкурсних засадах відповідно до вимог Закону України «Про автомобільний транспорт».
За таких обставин, коли позивач не довів, що його права, свободи чи інтереси були порушені чи могли бути порушені при проведенні конкурсу на визначення робочого органу конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, дійшов обґрунтованого висновку про відмову у задоволенні позову.
Мотиви та доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують.
Згідно частини 1 статті 220 КАС України суд касаційної інстанції не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
За правилами статті 224 цього Кодексу суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій. Не може бути скасовано судове рішення з мотивів порушення судом норм процесуального права, якщо це не призвело і не могло призвести до неправильного вирішення справи.
Доводи касаційної скарги про незаконність судових рішень, порушення норм матеріального та процесуального права безпідставні, не ґрунтуються на доказах та матеріалах справи.
Тому колегія суддів, перевіривши у межах доводів касаційної скарги правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, приходить до висновку, що касаційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а судові рішення - без змін.
Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу Приватного підприємства «Севтранстрест» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 16 травня 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 29 жовтня 2013 року - без змін.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий: В.В. Тракало
Судді: Я.Л. Іваненко
М.І. Мойсюк
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2015 |
Оприлюднено | 09.10.2015 |
Номер документу | 52078192 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Тракало В.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні