Ухвала
від 24.09.2015 по справі 804/18156/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

24 вересня 2015 рокусправа № 804/18156/14 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Дурасової Ю.В.

суддів: Проценко О.А. Туркіної Л.П.

за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.

представника позивача: Левицького В'ячеслава Анатолійовича

представника відповідача: Гагарського Артема Павловича

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства "Авторубіж"

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2014 року

у справі за позовом Приватного підприємства "Авторубіж" до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0001822201 від 17.06.2014р., № 0001482201 від 16.09.2014р.,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2014 року у задоволенні позову відмовлено.

Постанова суду першої інстанції обґрунтована тим, що до повернення земельної ділянки орендодавцю ПП "Авторубіж" повинно сплачувати орендну плату за землю. З огляду на зазначені обставини та дію норм законодавства, донарахування за результатами перевірки до бюджету грошового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб не суперечить нормам чинного законодавства.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, позивачем (Приватним підприємством "Авторубіж") подано апеляційну скаргу, згідно якої позивач просить скасувати оскаржувану постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права. Наполягає на тому, що визначення розміру орендної плати за користування земельної ділянки в порядку та у спосіб, встановлений нормативними актами України, не може здійснюватись іншим способом, ніж способом внесення змін в договір оренди земельної ділянки.

У судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги, просив апеляційну скаргу задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати та задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Надав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечив, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що податковим органом проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Приватного підприємства "Авторубіж" з питань повноти нарахування орендної плати за землю за період з 01.04.2011 року по 31.12.2013 року. Перевіркою встановлено порушення:

- п.п 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 та п.288.5 ст.288 ПКУ, рішення Дніпропетровської міської ради № 216/8 від 02.02.11, внаслідок чого, встановлено заниження орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Бабушкінського району на 2011 рік (починаючи з 01.04.2011 року) на 702594,18 грн., 2012 рік - 936792,21 грн., на 2013 рік - 1189880,15 грн.

За результатами перевірки складено Акт від 27.05.2014 року №1446/04-62-22-1-9/33339501 на підставі якого, винесено податкове повідомлення-рішення від 17.06.2014 року №0001822201 про збільшення грошового зобов'язання на 3458518,60 грн.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що суд першої інстанції до даних правовідносин правильно застосував норми Конституції України, Податкового кодексу України, Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, норми Закону України "Про оренду землі" від 06.10.98р. №161-XIV.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно матеріалів справи податковий орган направив на адресу позивача податкове повідомлення-рішення від 16.09.2014 року № 0001482201, у якому підприємству визначена сума грошового зобов'язання за платежем: "орендна плата з юридичних осіб" у розмірі 58549,51 грн. грн., у тому числі: основний платіж - 78066, 01 грн. та штрафні (фінансові) санкції (штрафи) - 19516,50 грн.

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що між Дніпропетровською міською радою та ПП "Авторубіж" були укладені наступні договори оренди земельних ділянок:

- від 19.08.2005 року, терміном дії на п'ятнадцять років (далі - Договір), згідно якого ПП "Авторубіж" прийняло в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 2,8433 га., яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Запорізьке шосе, 32 (Бабушкінський район) (кадастровий номер 1210100000:02:242:0105);

- від 19.08.2005 року, терміном дії на п'ятнадцять років (далі - Договір №1), згідно якого ПП "Авторубіж" прийняло в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,0431 га., яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Запорізьке шосе, 32 (кадастровий номер 1210100000:02:242:0101);

- від 25.01.2007 року, терміном дії на десять років (далі - Договір №2), згідно якого, ПП "Авторубіж" прийняло в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 4,5000 га., що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Запорізьке шосе, 25 (кадастровий номер 1210100000:02:242:0125).

Цільове призначення земельних ділянок за Договором № 1 - землі житлової та громадської забудови. Цільове призначення земельної ділянки за Договором № 2 - землі сільськогосподарського призначення.

При цьому, згідно пункту 4.1 Договору № 1, річна орендна плата за земельні ділянки встановлюється в грошовій формі у розмірі 1 % від нормативної грошової оцінки та дорівнює розміру земельного податку. Згідно пункту 4.1 Договору № 2, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі земельного податку, збільшеного на коефіцієнт 1,3.

Відповідно даних державного земельного кадастру від 17.11.2008 року № 8308 з урахуванням індексації, передбаченої статтею 289 Податкового кодексу, у 2011 -2013 роках нормативна грошова оцінка земельних ділянок за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Запорізьке шосе, 32 площею 2,8433 га., становить 46179913,05 грн., площею 0,0431 га., становить 660241,95 грн.; за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Запорізьке шосе, 25 площею 4,5000 га. становить 94838,17 грн. Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 06.12.2013 року, право оренди земельними ділянками за адресою: м. Дніпропетровськ, по Запорізьке шосе, 32 площею 2,8433 га. та 0,0431 га. ПП "Авторубіж" припинено 06.12.2013 року. Актами приймання-передачі земельних ділянок від 06.12.2013 року підтверджено факт повернення ПП "Авторубіж" земельних ділянок Дніпропетровській міській раді.

Основним документом, що регулює земельні відносини в Україні, є Земельний кодекс України від 25.10.01р. № 2768-ІІІ, із змінами та доповненнями (далі - Земельний кодекс). Законом, який регулює оподаткування землі, є Податковий кодекс. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються, також, Цивільним кодексом України від 16.01.03р. № 435-IV, Законом України від 06.10.98р. №161-XIV "Про оренду землі", із змінами та доповненнями, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Статтею 206 Земельного кодексу встановлено, що використання землі в Україні, є платним, а об'єктом оподаткування, є земельна ділянка. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Відповідно до статті 21 Закону "Про оренду землі", (№161), орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Підставою для нарахування земельного податку, є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу, плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу, платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим кодексом.

В силу пункту 274.1 статті 274 Податкового кодексу, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки

Оскільки, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності, є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати, є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Підпунктом 288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:

- для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;

- для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

Матеріалами справи підтверджено, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 02.02.2011 року №216/8 "Про приведення рішень міської ради та деяких проектів рішень міської ради, які погоджено виконавчим комітетом міської ради, у галузі земельних відносин у відповідність до вимог чинного законодавства", встановлено розмір річної плати за користування земельними ділянками у мінімальному розмірі орендної плати, визначеному Податковим кодексом, незалежно від мети використання.

Орендарям земельних ділянок, розташованих у м. Дніпропетровську, за підписом міського голови 04.06.2013 року було підготовлено відкритий лист Дніпропетровської міської ради про необхідність приведення договорів оренди землі у відповідність до вимог чинного законодавства з пропозицією привести укладені договори оренди землі у відповідність до вимог Податкового кодексу.

Оскільки, сторонами в розділі 4 "Орендна плата" договорів оренди земельних ділянок ПП "Авторубіж" передбачена можливість збільшення розміру орендної плати за землю (розмір орендної плати переглядається в інших випадках, передбачених законом), а орендна плата за землю державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому, законодавча зміна граничного розміру цієї плати, є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Норми Податкового кодексу з питань справляння та адміністрування загальнодержавних податків та зборів (саме, яким і виступає плата за землю), є превалюючими над нормами та положеннями інших нормативно-правових актів, що передбачено п. З підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу.

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що чинним законодавством встановлено інший розмір орендної плати за землю на 2011, 2012, 2013 роки, а саме, збільшено плату за землю, ніж той, що було зафіксовано сторонами договорів на момент їх підписання.

З огляду на викладене, оскільки, збільшення мінімального розміру орендної плати за землю відбулося не за волевиявленням сторін договору, а у зв'язку зі зміною ставки податку відповідно до закону, то необхідність сплати земельного податку у новому розмірі виникла у позивача, незалежно від внесення змін до договору оренди.

Таким чином, відповідачем, без застосування процедури внесення змін до договорів щодо розмірів орендної плати, правомірно збільшено позивачу податкове зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки, відповідно до мінімального розміру спірного платежу, встановленого Податковим кодексом України у 2011, 2012, 2013 роках.

Відповідно до постанови Верховного Суду України від 02.12.2014 року № 21-274а14, в якій зазначено, що з набранням чинності Податкового кодексу України, річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

При цьому, виходячи із принципу пріоритетності норм податкового кодексу над нормами інших актів, у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 податкового кодексу, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.

Отже, доводи апеляційної скарги не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу судового рішення, тому не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції.

Керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст. 200, 205, 206 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Авторубіж" - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2014 року у справі за позовом Приватного підприємства "Авторубіж" до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0001822201 від 17.06.2014р., № 0001482201 від 16.09.2014р. - залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів відповідно до ст. 212 та ч. 5 ст. 254 КАС України.

Головуючий: Ю.В. Дурасова

Суддя: О.А. Проценко

Суддя: Л.П. Туркіна

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2015
Оприлюднено13.10.2015
Номер документу52083389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/18156/14

Ухвала від 25.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Постанова від 17.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Постанова від 17.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 07.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні