Постанова
від 07.10.2015 по справі 812/1507/15
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1.3.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 жовтня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1507/15

«18» год. «20» хв.

Луганський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смішливої Т.В., суддів Ковальової Т.І., Тихонова І.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Новопсковської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» до Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - ОСОБА_1, про часткове визнання протиправним та скасування рішення Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області № 12/7 від 01.10.2015, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

06 жовтня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Новопсковської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» до Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним рішення Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області № 12/7 від 01.10.2015 в частині відмови в реєстрації кандидатом в депутати Новопсковської районної ради ОСОБА_1 і скасувати його;

- зобов'язати Новопсковську районну виборчу комісію Луганської області зареєструвати кандидатом в депутати Новопсковської районної ради ОСОБА_1.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 включено до складу Танюшівської сільської виборчої комісії за поданням Політичної партії «Опозиційний блок», але у подальшому йому запропоновано балотуватись в кандидати в депутати районної ради від Новопсковської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ», у зв'язку з чим останній 24 вересня 2015 року звернувся до Танюшівської сільської виборчої комісії із заявою про складання повноважень члена комісії. Рішенням від 30.09.2015 ОСОБА_1 виведено з членів Танюшівської сільської виборчої комісії. Позивачем 30.09.2015 подано до Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати Новопсковської районної ради. У виборчому списку кандидатів значилось прізвище ОСОБА_1. Постановою відповідача № 12/7 від 01.10.2015 відмовлено в реєстрації кандидата в депутати ОСОБА_1 у зв'язку з членством в Танюшівській сільській виборчій комісії за поданням Політичної партії «Опозиційний блок».

Зазначене рішення Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області позивач вважає незаконним, оскільки рішення про відмову в реєстрації кандидатом в депутати прийнято з підстав, не передбачених ч. 1 ст. 46 Закону України «Про місцеві вибори», яка містить вичерпний перелік підстав для відмови у реєстрації кандидатом в депутати.

Позивач участь свого повноважного представника судовому засіданні не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. (арк. справи 30)

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином (арк. справи 33), причини неявки суду не повідомив, на електронну адресу суду від Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області надійшли постанова Новопсковської районної виборчої комісії № 3/3 від 12.09.2015 «Про формування складу сільських та селищних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів», постанова № 12/7 від 01.10.2015 «Про реєстрацію кандидатів у депутати районної ради» та виборчий список кандидатів у депутати Новопсковської районної ради, висунутих від Новопсковської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ». (арк. справи 51-56) Інші документи, витребувані ухвалою суду від 07.10.2015, відповідачем не надано.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - ОСОБА_1 у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив. (арк. справи 34)

Відповідно до пункту 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи неявку у судове засідання всіх представників сторін, а також положення пункту 6 статті 128 КАС України, колегія суддів вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження.

Колегія суддів дослідила та розглянула наявні докази у справі та встановила таке.

Згідно із довідкою Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області від 30.09.2015 представником Новопсковської районної партійної організацією політичної партії «НАШ КРАЙ» подано до комісії такі документи: платіжне доручення - 1, документи, заяви, декларації, автобіографії, фото - 35 (4х6 по 4 шт.), заяву - 1, рішення зборів - 5, список кандидатів - 4, копію реєстраційного документа партії - 1, рішення зборів партії - 1, електронна версія списку кандидатів - 1 (арк. справи 50).

Вивченням виборчого списку кандидатів у депутати Новопсковської районної ради, висунутих Новопсковською районною партійною організацією політичної партії «НАШ КРАЙ» встановлено включення до нього за № 4 ОСОБА_1 (арк. справи 26-28).

За результатами розгляду вищезазначених документів, комісією прийнято рішення № 12/7 від 01.10.2015 «Про реєстрацію кандидатів у депутати районної ради», пунктом 2 якого відповідно до статей 21, 36, 37, 41, 46 Закону України «Про місцеві вибори» та у зв'язку з членством в Танюшівській сільській виборчій комісії за поданням Політичної партії «Опозиційний блок» як заступника голови комісії, відмовлено в реєстрації кандидатом в депутати Новопсковської районної ради ОСОБА_1, громадянина України, 1981 року народження, від Новопсковської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» (арк. справи 6-11).

Також судом встановлено, що рішенням Танюшівської сільської виборчої комісії від 30.09.2015 ОСОБА_1 виведено з членів Танюшівської сільської виборчої комісії на підставі заяви останнього. (арк. справи 49).

Колегія суддів, що вирішує адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, виходить з такого.

Спеціальним законом, який регламентує порядок підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост є Закон України від 14 липня 2015 року № 595-VIII «Про місцеві вибори» (далі - Закон).

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 38 Закону відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів, зокрема, заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня.

Порядок реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі визначено ст. 41 Закону, відповідно до вимог якої:

- кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону (частина 1);

- територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати (частина 9).

Частиною 1 статті 46 Закону України «Про місцеві вибори» визначено вичерпний перелік підстав, з яких територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, а саме:

1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;

2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;

3) припинення громадянства України особи;

4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;

6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

З огляду на вищевикладене, колегія суддів зазначає, що Закон не містить приписів щодо можливості відмови у реєстрації кандидатом в депутати з підстав реєстрації такої особи членом виборчої комісії.

Натомість судом встановлено, що п. 5 ч. 4 ст. 29 Закону визначено, що повноваження члена відповідної територіальної, дільничної виборчої комісії припиняються достроково у зв'язку з реєстрацією його кандидатом у депутати місцевої ради, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, кандидатом у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатом у народні депутати України, кандидатом на пост Президента України.

Таким чином, судом встановлено, що Законом прямо визначено наслідки реєстрації особи членом відповідної комісії та кандидатом у депутати місцевої ради - дострокове припинення повноважень особи як члена відповідної виборчої комісії, а не навпаки, як вирішив відповідач.

Що стосується посилань позивача, що відповідачем при прийнятті оскарженого рішення не враховано, що ОСОБА_1 станом на 01.10.2015 (час прийняття рішення) вже виведено з членів Танюшівської сільської виборчої комісії та припинено його повноваження як члена комісії, що підтверджено відповідним рішенням Танюшівської сільської виборчої комісії від 30.09.2015 (арк. справи 49), суд зазначає таке.

Підстави та порядок припинення повноважень складу виборчої комісії та члена виборчої комісії визначено статтею 29 Закону.

Згідно із ч. 5 ч. 9 ст. 29 Закону повноваження члена виборчої комісії припиняються з моменту прийняття рішення про припинення повноважень члена комісії виборчою комісією, яка її утворила (сформувала її склад). Особа, яка подала заяву про складання повноважень, продовжує виконувати обов'язки голови, заступника голови, секретаря, члена виборчої комісії до моменту прийняття відповідного рішення комісією, яка утворила таку комісію.

В силу положень ч. 1, ч. 6 ст. 22 Закону, якими визначено, що склад територіальних виборчих комісій формується районними територіальними виборчими комісіями за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій партій, виборчою комісією, що сформувала склад Танющівської сільської виборчої комісії є Новопсковська районна виборча комісія Луганської області.

Зазначене підтверджено постановою Новопсковської районної виборчої комісії № 3/3 від 12.09.2015 «Про формування складу сільських та селищних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів», відповідно до якої склад Танюшівської сільської виборчої комісії 02005 сформовано Новопсковською районною виборчою комісією. (арк. справи 51)

Тобто, рішення про припинення повноважень ОСОБА_1 як заступника голови Танющівської сільської виборчої комісії має бути прийнято Новопсковською районною виборчою комісією Луганської області.

Суду такого рішення не надано.

З урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що посилання позивача на припинення повноважень ОСОБА_1 як заступника голови Танющівської сільської виборчої комісії є необґрунтованими.

Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови.

Дослідженням рішення Новопсковської районної виборчої комісії № 12/7 від 01.10.2015 встановлено відсутність зазначення відповідачем інших підстав для відмови у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом в депутати Новопсковської районної ради, окрім як реєстрація його членом виборчої комісії.

З огляду на вищевикладене, колегією суддів встановлено відсутність у відповідача підстав для відмови Новопсковській районній партійній організації політичної партії «НАШ КРАЙ» у реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Новопсковської районної ради.

Відповідно, судом встановлено обґрунтованість позовної вимоги позивача щодо визнання протиправним та скасування рішення відповідача № 12/7 від 01.10.2015 про відмову в реєстрації кандидатом в депутати Новопсковської районної ради ОСОБА_1 від Новопсковської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ».

Що стосується вимог позивача про зобов'язання відповідача зареєструвати кандидатом в депутати Новопсковської районної ради ОСОБА_1, суд зазначає таке.

Відповідно до ч. 19 ст. 27 Закону України «Про місцеві вибори» рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом. Територіальна виборча комісія вищого рівня, Центральна виборча комісія у такому випадку має право прийняти рішення по суті питання.

З аналізу вищевказаного положення Закону, а також положень статей 24, 25, 26 Закону відносно повноважень Центральної виборчої комісії, територіальної виборчої комісії та дільничної виборчої комісії, вбачається, що прийняття рішень про реєстрацію кандидата в депутати місцевої ради відноситься до виключної компетенції цих комісій, а відтак суд не наділений повноваженнями покладати на відповідача обов'язок прийняття рішення про реєстрацію кандидата в депутати.

Відповідно до ч. 1 ст. 177 КАС України, суд установивши порушення законодавства про вибори, визначає у рішенні спосіб захисту порушеного права, а також порядок усунення усіх наслідків порушень відповідно до закону або приймає інше передбачене законом рішення.

З урахуванням наведеного колегія суддів вважає за необхідне обрати належний спосіб захисту прав позивача та зобов'язати відповідача повторно розглянути подані Новопсковською районною партійною організацією політичної партії «НАШ КРАЙ» документи для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборам депутатів Новопсковської районної ради в частині реєстрації кандидатом в депутати Новопсковської районної ради ОСОБА_1 та прийняти рішення, передбачене частиною 9 статті 41 Закону України «Про місцеві вибори».

Отже, судом встановлено, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Відповідно до ст.4 Закону України «Про судовий збір» (в редакції, чинній з 01.09.2015) за подання адміністративного позову немайнового характеру юридичною особою сплачується судовий збір у розмірі 1 мінімальної заробітної плати.

Згідно з ч. 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Станом на 01 січня 2015 року розмір мінімальної заробітної плати становив 1218,00 грн., тобто за кожну вимогу немайнового характеру позивач мав сплатити судовий збір у розмірі 1218 грн.

У даному позові позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру.

Позивачем при зверненні до суду з даним позовом сплачено судовий збір лише у розмірі 551,20 грн.

Згідно з частиною 9 статті 172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, зазначена норма передбачає фактичне відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі.

Якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі (частина 2 статті 88 КАС України).

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

За результатами розгляду даного позову, з урахуванням задоволення позовних вимог позивача у повному обсязі, суд вважає за необхідне стягнути з Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області 1884,80 грн. в дохід Державного бюджету України, а 551,20 грн. на користь позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160-165, 167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Новопсковської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати пункт 2 постанови Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області від 01 жовтня 2015 року № 12/7 про відмову в реєстрації кандидатом в депутати Новопсковської районної ради ОСОБА_1 від Новопсковської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ».

Зобов'язати Новопсковську районну виборчу комісію Луганської області повторно розглянути подані Новопсковською районною партійною організацією політичної партії «НАШ КРАЙ» документи для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборам депутатів Новопсковської районної ради в частині реєстрації кандидатом в депутати Новопсковської районної ради ОСОБА_1 та прийняти рішення, передбачене частиною 9 статті 41 Закону України «Про місцеві вибори».

Стягнути з Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області (ідентифікаційний код 33909572, місцезнаходження юридичної особи: 92303, Луганська область, Новопсковський район, смт. Новопсков, вул. Леніна, 27 ) за рахунок бюджетних асигнувань в дохід Державного бюджету України за банківськими реквізитами: отримувач коштів УК у м. Сєвєродонецьку /Луганський окр.адмін.суд 22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37944909, банк отримувача (МФО) 804013, рахунок отримувача 31217206784080, код класифікації доходів бюджету 22030001, судовий збір у розмірі 1884,80 грн. (одна тисяча вісімсот вісімдесят чотири гривні 80 коп.).

Стягнути з Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області (ідентифікаційний код 33909572, місцезнаходження юридичної особи: 92303, Луганська область, Новопсковський район, смт. Новопсков, вул. Леніна, 27 ) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Новопсковської районної партійної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» (місцезнаходження: 92303, Луганська область, Новопсковський район, смт. Новопсков, вул. Леніна, 63), судовий збір у розмірі 551,20 грн. (п'ятсот п'ятдесят одна гривня 20 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя Т.В. Смішлива Суддя Суддя І.В. Тихонов Т.І. Ковальова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2015
Оприлюднено13.10.2015
Номер документу52086595
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1507/15

Постанова від 07.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні