ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
УХВАЛА
"05" жовтня 2015 р.Справа № 924/1500/15
Господарський суд Хмельницької області у складі:
суддя Виноградова В.В., розглянувши матеріали справи
за позовом прокурора Кам'янець-Подільського району в інтересах держави
до: - товариства з обмеженою відповідальністю "Водограй-плюс", с. Гораївка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області
- ОСОБА_1 районної державної адміністрації, м. Кам'янець-Подільський Хмельницької області
про: - визнання незаконним розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №115/2007-р від 22.02.2007р.; - визнання недійсним договору оренди землі від 22.02.2007р.; - скасування державної реєстрації договору оренди землі від 22.02.2007р.
за участю представників сторін:
від прокуратури: ОСОБА_2 - за посвідченням №033155 від 24.04.2015 р.
від відповідача - ТОВ "Водограй-плюс": ОСОБА_3 - за довіреністю від 16.09.2015 р.;
ОСОБА_4 - керівник
від відповідача - ОСОБА_1 РДА: не з'явився
встановив: прокурор Кам'янець-Подільського району в інтересах держави звернувся до суду з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Водограй-плюс" та ОСОБА_1 районної державної адміністрації про визнання незаконним розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №115/2007-р від 22.02.2007р.; визнання недійсним договору оренди землі від 22.02.2007р.; скасування державної реєстрації договору оренди землі від 22.02.2007р.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, прокурор зазначає, що розпорядження ОСОБА_1 РДА №115/2007-р від 22.02.2007 р. прийняте та договір оренди земельної ділянки від 22.02.2007р. укладений з порушенням вимог ст. ст. 13, 15 Закону України "Про оренду землі", за відсутності проведення нормативно-грошової оцінки земельної ділянки, яка є об'єктом оренди. Також вказує на порушення вимог ст. 50 Закону України "Про землеустрій" та п. 2 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою КМ України від 26.05.2004 р. №677 (у редакціях, чинних на момент прийняття оскарженого розпорядження), оскільки передача в оренду земельної ділянки ТОВ "Водограй-плюс" відбулась без розроблення проекту землеустрою.
Посилається на положення ст. ст. 203, 215, 228, 627 ЦК України, ст. ст. 1, 2, 13, 15, 21 Закону України "Про оренду землі", ст. 13 Закону України "Про оцінку земель", ст. ст. 210-211 Земельного кодексу України, ст. ст. 271, 289 Податкового кодексу України.
Прокурором подано письмову заяву про зміну предмету позову, відповідно до якої просить визнати незаконним розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №115/2007-р від 22.02.2007р. та визнати недійсним договір оренди землі від 22.02.2007р.
Оскільки подана заява подана до початку розгляду справи по суті, відповідає вимогам ст. 22 ГПК України, вона приймається судом.
Відповідач - ТОВ "Водограй-плюс" письмового відзиву на позов з документальним обґрунтуванням своїх доводів не подав.
Відповідач - ОСОБА_1 РДА витребуваних ухвалами суду від 04.09.2015р., 16.09.2015 р. доказів не надала, повноважного представника в судове засідання не направила, при цьому надіслала клопотання (№2360/01-20 від 05.10.2015 р.) про розгляд справи за відсутності представника ОСОБА_1 РДА.
У письмових поясненнях від 15.09.2015 р., надісланих на адресу суду, ОСОБА_1 РДА проти позову заперечує, не погоджується з наведеними доказами прокурора, так як згідно з ст. ст. 274 та 277 Податкового кодексу України встановлено ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено (до яких відноситься земельна ділянка орендована відповідачем), та вказано, що ставки податку (що враховуються при розрахунку орендної плати) за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, тобто законодавець визначив два окремі види нарахування плати за землю.
Стверджує, що за таких обставин, розмір орендної плати за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативна грошова оцінка яких не проведена, розраховується на підставі нормативної грошової оцінки ріллі по області (в даному випадку місцем розташування оспорюваної земельної ділянки є Хмельницька область).
Згідно зі ст. 288 Податкового кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) та орендарем, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
Доходить висновку, що у вищезазначеній нормі законодавець, визначаючи мінімально встановлений розмір орендної плати, не прив'язав її саме до нормативної грошової оцінки переданої в оренду земельної ділянки, а надав сторонам договору оренди можливість визначати її розмір відповідно до нормативної грошової оцінки площі ріллі по області.
Стверджує, що скасування розпорядження голови райдержадміністрації, яке слугувало підставою укладення договору оренди з відповідачем з підстав, зазначених у позові, є безпідставним, так як орендодавець при вчиненні своїх дій дотримувався чинного законодавства.
Враховуючи визначені ГПК України засади змагальності та рівності сторін судового процесу, необхідність подання для повного, всебічного та об'єктивного вирішення спору витребуваних судом доказів, суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи.
Керуючись ст. ст. 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
Розгляд справи відкласти на 10:00 год. "20" жовтня 2015 р.
Прокурору надати письмові пояснення з документальним обґрунтуванням щодо порушених інтересів держави, мотивовані письмові пояснення щодо того, яким законодавчим нормам, чинними на момент прийняття та укладення, не відповідають оскаржувані розпорядження та договір.
Відповідачам надати обґрунтований письмовий відзив на позов з документальним підтвердженням своїх доводів, затверджену технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель наданих в оренду відповідно до договору від 22.02.2007 р., проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, докази сплати орендної плати відповідно до вимог чинного законодавства.
ОСОБА_1 РДА надати докази, які слугували підставою для визначення розміру орендної плати при наданні ТОВ "Водограй-плюс" в оренду земельної ділянки згідно з розпорядженням ОСОБА_1 районної державної адміністрації №115/2007-р від 22.02.2007р, докази про затвердження нормативної грошової оцінки по області (рішення, його оприлюднення тощо).
Визнати явку повноважних представників сторін та прокуратури (з дорученнями та документами, що посвідчують особу) в судове засідання обов'язковою.
Визнати явку повноважних представників сторін та прокуратури (з дорученнями та документами, що посвідчують особу) в судове засідання обов'язковою.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 5 прим.: 1 - до справи; 2 - прокуратура Кам'янець-Подільського району (32300, м. Кам'янець-Подільський, вул. Драгоманова 11); 3 - прокуратура Хмельницької області; 4 - відповідачу ТОВ "Водограй-плюс" (32386, Хмельницька обл., Кам'янець-Подільський район, с. Гораївка); 5 - відповідачу ОСОБА_1 районна державна адміністрація (32301, м. Кам'янець-Подільський, вул. Троїцька 4 ). 5 - рек. з пов. про вруч.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2015 |
Оприлюднено | 15.10.2015 |
Номер документу | 52141514 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні