Рішення
від 12.11.2015 по справі 924/1500/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"12" листопада 2015 р.Справа № 924/1500/15

Господарський суд Хмельницької області у складі: суддя Виноградова В.В., розглянувши матеріали справи

за позовом прокурора Кам'янець-Подільського району в інтересах держави

до: - товариства з обмеженою відповідальністю "Водограй-плюс", с. Гораївка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області

- Кам'янець-Подільської районної державної адміністрації, м. Кам'янець-Подільський Хмельницької області

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, м. Хмельницький

про внесення змін до договору оренди землі

за участю представників сторін:

від прокуратури: Олійник І.О. - за посвідченням №031297 від 12.01.2015 р.

від відповідача - ТОВ "Водограй-плюс": Трасковський С.Л. - за довіреністю від 16.09.2015 р.;

Рошка А.В. - керівник

від відповідача - Кам'янець-Подільської РДА: не з'явився

від третьої особи: не з'явився

Відповідно до ст. 85 ГПК України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

встановив: прокурор Кам'янець-Подільського району в інтересах держави звернувся з позовною заявою (враховуючи заву від 30.10.2015р.) до товариства з обмеженою відповідальністю "Водограй-плюс" та Кам'янець-Подільської районної державної адміністрації, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, в якій просить внести наступні зміни до договору оренди землі, зареєстрованого у Кам'янець-Подільському районному відділі регіональної філії державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України", про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 28.02.2007 за №0407755580004: абз. 1-4 п. 4 договору викласти у наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі на розрахунковий рахунок Староушицької селищної ради в розмірі трьох відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Річна орендна плата становить 56071,75 грн. (п'ятдесят шість тисяч сімдесят одну гривню сімдесят п'ять копійок). Грошова плата вноситься щомісячно в рівних частках від річної суми на розрахунковий рахунок Староушицької селищної ради Кам'янець-Подільського району до тридцятого числа наступного місяця".

Обґрунтовуючи позовні вимоги, прокурор посилається на порушення вимог Законів України "Про оцінку земель" (ст. 13), "Про оренду землі" (ст. ст. 2, 13), Податкового кодексу України, встановлення ставки орендної плати на рівні, нижчому від 3% за відсутності нормативної грошової оцінки.

Відповідач - ТОВ "Водограй-плюс" письмового відзиву на позов з документальним обґрунтуванням своїх доводів не подав. Повноважні представники відповідача ТОВ "Водограй-плюс" у судових засіданнях зазначили, що товариством проведено нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка орендується, товариством сплачується земельний податок відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Відповідач - Кам'янець-Подільська РДА повноважного представника в судове засідання не направив, хоча був належним чином повідомлений про судовий розгляд справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень, наявними у матеріалах справи.

У клопотаннях від 15.09.2015 р., 05.10.2015 р. просить розглядати справу за відсутності представника Кам'янець-Подільської РДА.

У письмових поясненнях від 15.09.2015 р., посилаючись на ст. 288 Податкового кодексу, зазначає, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) та орендарем, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

Третя особа - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області повноважного представника в судове засідання не направила, письмових пояснень з приводу поданого позову не надала. На адресу суду направила листа, в якому просила розглядати справу за відсутності повноважного представника управління.

Розглядом матеріалів справи встановлено:

22.02.2007 р. Кам'янець-Подільська районна державна адміністрація прийняла розпорядження №115а/2007-р "Про надання в оренду земельних ділянок ТзОВ "Водограй-Плюс" (далі - розпорядження), згідно з яким на підставі ст. ст. 17,99, 124, 125, 126 п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України та листа ТОВ "Водограй-Плюс" останньому надано в оренду строком на 20 років земельні ділянки із земель запасу Староушицької селищної ради загальною площею 97,9569 га, з них: 97,9569 га під ріллею, що розташовані за межами населеного пункту для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (п. 1 розпорядження); встановлено орендну плату за земельні ділянки під ріллею - 60,00 гривень в рік за 1,00 га, яку вносити в рівних частках щомісячно, до 30 числа наступного за звітний період на розрахунковий рахунок Староушицької селищної ради (п. 2 розпорядження); на дані земельні ділянки, які передаються в оренду, встановлюється обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб, а саме (сервітут) загальною площею 3,8711 га для експлуатаційного обслуговування ЛЕП (п. 3 розпорядження); до користування земельною ділянкою вирішено приступити після заключення у встановленому порядку договору оренди земель та відповідної державної реєстрації (п. 4 розпорядження).

22.02.2007 р. між Кам'янець-Подільської районною державною адміністрацією (орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Водограй-Плюс" (орендар) укладено договір оренди земельних ділянок (далі - договір), згідно з р. 1 якого орендодавець на підставі розпорядження голови райдержадміністрації від 22.02.2007 р. №115/2007 р. передає, а орендар приймає у платне користування земельну ділянку із земель запасу Староушицької селищної ради, що розташована за межами населених пунктів для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

В оренду передаються земельні ділянки загальною площею 97,9569 га, з них: 97,9569 га під ріллею (р. 2 договору).

У розділі 3 договору сторони погодили, що договір укладається на 20 років, починаючи з дати його реєстрації. Умови цього договору зберігають свою чинність на строк його дії у випадках, коли після набуття чинності договором законодавством встановлені інші правила, ніж передбачені договором, а також при зміні власника землі або орендаря, якщо інше не передбачено в договорі.

Відповідно до р. 4 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Грошова плата вноситься на розрахунковий рахунок Староушицької селищної ради в розмірі 5877,41 грн. на рік за всю площу з послідуючою індексацією. Загальна сума оренди становить 117548,20 грн. Періодичність внесення орендної плати - щомісячно, в рівних частках (по 489,78 грн.) до 30 числа наступного місяця. Орендна плата справляється також і у випадках, якщо орендар з поважних причин тимчасово не використовує земельні ділянки за умовами договору. У разі визнання договору оренди недійсним одержана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди земельних ділянок не повертається. Розмір орендної плати переглядається щороку у випадках: погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря; в інших випадках, передбачених законодавчими актами.

Земельні ділянки передаються в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Категорія земель - землі сільськогосподарського призначення (р. 5 договору).

Згідно з р. 6 договору передача земельних ділянок в оренду здійснюється без розроблення проекту її відведення. Передача земельних ділянок орендарю здійснюється в місячний термін після державної реєстрації цього договору за актом приймання-передачі.

Розділом 8 договору передбачено, що на орендовану земельні ділянку встановлено обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб - для експлуатаційного обслуговування ЛЕП загальною площею 3,8711 га.

Орендодавець гарантує, що земельні ділянки є у його власності і він має законні повноваження передавати ці ділянки в оренду, надавати інші права, визначені у цьому договорі; жодна із умов та жодне із положень цього договору не порушує чинного законодавства України. Орендодавець має право: вимагати від орендаря використання земельних ділянок у відповідності до мети, визначеної у п. 5 цього договору; на своєчасне внесення орендної плати. При цьому орендодавець зобов'язаний, зокрема, передати орендарю по акту прийому-передачі у належному стані та у визначених межах земельні ділянки згідно з цим договором. Орендар має право вимагати надання орендодавцем для використання земельних ділянок після державної реєстрації договору оренди, самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди тощо. Натомість орендар зобов'язаний приступити до використання орендованих земельних ділянок після державної реєстрації договору оренди, використовувати земельні ділянки відповідно до мети, визначеної у п. 5 цього договору, у відповідності з п. 4 цього договору своєчасно вносити орендну плату (р. 9 договору).

Сторони домовились, що зміна умов договору можлива за письмової взаємної згоди сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку (р. 10 договору).

Відповідно до п. 13 договору він набуває чинності після його підписання сторонами, засвідчення факту державної реєстрації в Кам'янець-Подільському районному відділі регіональної філії державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України" в книзі реєстрації договорів оренди землі. Додатки до договору: план (схема) земельної ділянки, кадастровий план земельної ділянки, акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), акт приймання-передачі об'єктів оренди.

Договір підписаний сторонами, скріплений їхніми печатками, зареєстрований в Кам'янець-Подільському районному відділі регіональної філії державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України", про що у книзі записів державної реєстрації договорів оренди вчинено запис 28.02.2007 р. № 0407755580004. В договорі також зазначено, що земельній ділянці присвоєно кадастровий номер: 1) 6822455800:05:004:0038 - 43,2499 га; 2) 6822455800:05:004:0039 - 54,7070 га.

До договору додані план (схема) земельної ділянки, що передається в оренду ТзОВ "Водограй-Плюс" для ведення товарного сільськогосподарського господарства на території Староушицької селищної ради за межами с. Гораївка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області (додаток №1), кадастровий план зазначеної ділянки (додаток №2), акт встановлення меж земельної ділянки в натурі від 22.02.2007 р. (додаток №3) та акт приймання та передачі земельної ділянки від 22.02.2007 р.

Так, згідно з актом приймання та передачі земельної ділянки від 22.02.2007 р. відповідно до договору оренди земельної ділянки від 22.02.2007 р. орендодавець передав, а орендар прийняв земельну ділянку загальною площею 97,9569 га, що розташована на території Староушицької селищної ради (за межами населених пунктів).

Додатки до договору, в тому числі й акт приймання та передачі земельної ділянки від 22.02.2007 р., підписані сторонами, скріплені печатками сторін.

24.09.2012р. сторонами до договору оренди внесено зміни в абзац перший п. 3, а саме: договір укладається на строк 35 років.

Головним управлінням Держземагентства у Хмельницькій області на адресу ТОВ "Водограй-Плюс" було надіслано листи (№27-22-0.8-7674/2-14 від 14.08.2014 р., №32-22-0.8-10523/2-14 від 30.09.2014 р.), в яких управління, посилаючись на положення ст.288 Податкового кодексу України, пропонувало переглянути договори оренди земельних ділянок державної власності, а саме: внести зміни в частині розміру орендної плати, для чого звернутись до нього для укладення додаткової угоди до договору оренди.

Листом №10-2214-0.2-2872/2-15 від 11.06.2015 р. відділ Держземагентства у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області повідомив прокурора м. Кам'янця-Подільського про те, що нормативна грошова оцінка 1 га ріллі по Хмельницькій області станом на 01.01.2015 р. (з урахування коефіцієнта індексації 3,997, рілля - 1,756) становить 28748,72 га.

Відповідно до листа Кам'янець-Подільської ОДПІ ГУ ДФС у Хмельницькій області №10725/9/22-09-15-03-13 від 27.08.2015 р. річна сума орендної плати на 2015 рік за земельну ділянку площею 97,9569 га становить 24469,63 грн. (договір оренди, укладений з Кам'янець-Подільською РДА від 22.02.2007 р., №0407755580004). При цьому у листі вказано, що розмір орендної плати, встановлений у договорі по вищевказаній ділянці, не відповідає вимогам Податкового кодексу України. Також у листі повідомляється, що у зв'язку із цим ОДПІ надіслано лист ТОВ "Водограй-Плюс" щодо приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог чинного законодавства.

В матеріалах справи наявні затверджені технічні документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Староушицької селишної ради Кам'янець-Подільського району Хмельницької області, згідно з якими станом на 22.10.2015 р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 6822455800:05:004:0039 загальною площею 54,7070 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Староушицької селишної ради Кам'янець-Подільського району Хмельницької області становить 1025675,48 грн., земельної ділянки кадастровий номер 6822455800:05:004:0038 загальною площею 43,2499 га - 843382,87 грн.

Щодо зазначених технічних документацій Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області складено висновки державної експертизи землевпорядної документації (№№ 1003, 1004 від 27.10.2015 р.), відповідно до яких технічна документація оцінюється позитивно та погоджується.

У листі від 02.11.2015р. № 10-28-99.6-1045/0/15-15 відділ Держгеокадастру у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області повідомив, що відповідно до технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок загальна вартість земельних ділянок площею 97,9569 га становить 1869058,35 грн., а тому мінімальний розмір орендної плати (3%) для вказаних ділянок - 56071,75 грн.

У зв'язку із невідповідністю розміру орендної плати, передбаченої договором оренди земельних ділянок від 22.02.2007 р., вимогам законодавства прокурор у позовних вимогах просить внести зміни до зазначеного договору, а саме: просить абз. 1-4 п. 4 договору викласти у наступній редакції: "Орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі на розрахунковий рахунок Староушицької селищної ради в розмірі трьох відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Річна орендна плата становить 56071,75 грн. (п'ятдесят шість тисяч сімдесят одну гривню сімдесят п'ять копійок). Грошова плата вноситься щомісячно в рівних частках від річної суми на розрахунковий рахунок Староушицької селищної ради Кам'янець-Подільського району до тридцятого числа наступного місяця" (враховуючи заяву від 30.10.2015р.).

Аналізуючи подані докази, оцінюючи їх у сукупності, суд до уваги бере таке.

Згідно з абзацом четвертим частини першої статті 2 ГПК України господарський суд порушує справи за позовами прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Частиною другою згаданої статті передбачено, що прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до господарського суду прокурор зазначає про це в позовній заяві.

За приписами статті 29 ГПК України визначено повноваження прокурора як учасника судового процесу у позовному провадженні та передбачено, що у разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави, в якій зазначено про відсутність органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, або про відсутність у такого органу повноважень щодо звернення до господарського суду, прокурор набуває статусу позивача.

Відповідно до статті 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов'язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб'єкта владних повноважень.

Рішенням Конституційного Суду України № 3-рп/99 від 08.04.1999 р. визначено, що державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорон землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо. "Інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Заявлені прокурором позовні вимоги у цій справі мотивовані невідповідністю розміру орендної плати, встановленого в договорі оренди земельних ділянок державної власності, вимогам чинного законодавства, що створює загрозу порушення економічних інтересів держави.

У ст. 93 Земельного кодексу України зазначено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відповідно до ст. 21 Закону України „Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Згідно зі ст. ст. 288.1-288.3 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Відповідно до ст. 288.4 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно з р. 4 договору оренди земельних ділянок від 22.02.2007 р. орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Грошова плата вноситься на розрахунковий рахунок Староушицької селищної ради в розмірі 5877,41 грн. на рік за всю площу з послідуючою індексацією. Загальна сума оренди становить 117548,20 грн. Періодичність внесення орендної плати - щомісячно, в рівних частках (по 489,78 грн.) до 30 числа наступного місяця. Орендна плата справляється також і у випадках, якщо орендар з поважних причин тимчасово не використовує земельні ділянки за умовами договору. У разі визнання договору оренди недійсним одержана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди земельних ділянок не повертається. Розмір орендної плати переглядається щороку у випадках: погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря; в інших випадках, передбачених законодавчими актами.

Статтею 288.5 Податкового кодексу України (зі змінами, внесеними Законом України від 27.03.2014 р. "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні") передбачено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (п. 288.5.1 Податкового кодексу) та не може перевищувати для інших земельних ділянок, наданих в оренду, 12 відсотків нормативної грошової оцінки (пп. „в" п. 288.5.2 Податкового кодексу України).

Згідно ст. 289.1 Податкового кодексу України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (п. 289.2 Податкового кодексу України).

Згідно зі ст. 5 Закону України "Про оцінку землі" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Тобто нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати (правова позиція, викладена у постанові ВСУ від 08.04.2015 р. у справі №916/2439/14), а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати (правова позиція, викладена в постанові ВСУ від 03.12.2013р. у справі № 5009/3430/12 (3-34гс13).

Також суд бере до уваги положення р. 4 договору про щорічний перегляд розміру орендної плати, зокрема, у випадках: погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря; в інших випадках, передбачених законодавчими актами.

Частиною 1 ст. 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ст. 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюються за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується в судовому порядку. Аналогічні положення містяться в р. 10 договору оренди земельних ділянок від 22.02.2007 року.

Оскільки сторонами в договорі оренди передбачено можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору (аналогічна правова позиція викладена у постановах ВСУ №10/58 від 27.12.2010р., №11/042 від 30.05.2011р., № 41/81пд від 04.07.2011р., №17/299-10 від 30.05.2011р., №7/105-10 (30/234-09) від 23.05.2011р., № 5017/781-2012 від 20.08.2013р., у п. 2.19 Постанови Пленуму ВГСУ № 6 від 17.05.2011 р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин").

Таким чином, враховуючи наявність підстав для зміни розміру орендної плати у договорі через його невідповідність встановленому законом розміру, вимога до відповідачів про приведення цього договору у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов'язкового для сторін, є правомірною.

Згідно з частиною 1 статті 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.

Статтями 33, 34 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу; господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи; обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до частини 1 статті 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

На підставі зазначеного вище, суд доходить висновку, що позов є обґрунтованим, підтверджений належними доказами та підлягає задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до ч. 1 ст. 49 ГПК України покладаються на відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "Водограй-плюс" .

Керуючись ст. ст. 1, 2, 13, 33, 43, 49, 82, 85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Внести зміни до договору оренди землі, зареєстрованого у Кам'янець-Подільському районному відділі регіональної філії державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України", про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 28.02.2007 за №0407755580004, виклавши абз. 1-4 п. 4 договору у наступній редакції: "Орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі на розрахунковий рахунок Староушицької селищної ради в розмірі трьох відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Річна орендна плата становить 56071,75 грн. (п'ятдесят шість тисяч сімдесят одну гривню сімдесят п'ять копійок). Грошова плата вноситься щомісячно в рівних частках від річної суми на розрахунковий рахунок Староушицької селищної ради Кам'янець-Подільського району до тридцятого числа наступного місяця".

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Водограй-плюс", Хмельницька область, Кам'янець-Подільський район, с. Гораївка (код 34816196) в доход Державного бюджету України (по коду бюджетної класифікації 22030001, р/р 31218206783002, отримувач коштів УДКСУ у м. Хмельницькому, код ОКРО 38045529, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013, призначення платежу: "Судовий збір, код 03500128") судовий збір у розмірі 1218,00 грн. (одну тисячу двісті вісімнадцять гривень 00 коп.).

Видати наказ.

Повне рішення складено 16.11.2015 р.

Суддя В.В. Виноградова

Віддрук. 5 прим.: 1 - до справи; 2 - прокуратура Кам'янець-Подільського району (32300, м. Кам'янець-Подільський, вул. Драгоманова 11); 3 - прокуратура Хмельницької області; 4 - відповідачу ТОВ "Водограй-плюс" (32386, Хмельницька обл., Кам'янець-Подільський район, с. Гораївка); 5 - відповідачу Кам'янець-Подільська районна державна адміністрація (32301, м. Кам'янець-Подільський, вул. Троїцька 4).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення12.11.2015
Оприлюднено19.11.2015
Номер документу53489144
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1500/15

Рішення від 12.11.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 02.11.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 20.10.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 05.10.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 16.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 04.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні