Постанова
від 04.12.2008 по справі 2-а-262/08
ВЕЛИКОПИСАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

копія

Справа № 2-а-262 / 08 р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

4 грудня 2008 рок у В.Писарівський районни й суд Сумської області в скла ді:

головуючого - судді Семенової О.С. ,

при секретарі - Пасюга Н.М .,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в смт. В .Писарівка справу за адмініс тративним позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного Фо нду України у Великописарівс ькому районні про визнання б ездіяльності державного орг ану протиправною , нарахуван ня та стягнення щомісячних д ержавних соціальних виплат в ідповідно до Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», -

встановив:

Позивач звернулася до суду з даним позовом , мотивуючи с вої позовні вимоги тим, що вон а має статус дитини війни і ві дповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» щомісячно має п раво на отримання соціальної грошової допомоги у розмірі 30% мінімальної пенсії за віко м.

Посилаючись на вказані обставини, позивач у казує, що всупереч Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни», рішенню Кон ституційного Суду України ві д 9.07.2007 року № 6-рп, управління Пен сійного Фонду України у В-Пис арівському районі / далі - УП Ф/ не здійснило перерахунок п енсії. Вважає, що відповідач п овинен зробити перерахунок з а період з 1 січня 2007 року по 1 жов тня 2008 року, ці кошти прохає с тягнути на її користь.

Позивач у судов е засідання не з' явилася, на дала письмову заяву про підт римання своїх позовних вимог у повному обсязі та розгляд с прави без її участі.

Представник ві дповідача у судове засідання не з' явився, надав письмову заяву про слухання справи в й ого відсутність, однак надав до справи письмове заперече ння, в якому зазначено, що дійс но дітям війни пенсії мають п ідвищуватися на 30% мінімально ї пенсії за віком, проте відпо відно до ст. 7 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», який передбачає м еханізм цих виплат, фінансов е забезпечення державних соц іальних гарантій здійснюєть ся за рахунок коштів Державн ого бюджету України.

Законом Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2007 рік» такі виплати т акож не передбачені та відпо відно до листа Міністерства юстиції України від 31.08.2007 року п итання щодо такого підвищенн я у зазначеному порядку не вр егульоване , в управлінні Пен сійного фонду немає будь-яки х підстав проводити такі вип лати.

Крім того, п. 41 ро зділу 2 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни « внесено зміни до ст. 6 За кону України «Про соціаль ний захист дітей війни», згід но якого дітям війни / крім тих , на яких поширюється дія За кону України «Про статус ве теранів війни, гарантії їх со ціального захисту»/ до пенсі ї або щомісячного грошового утримання чи державної соціа льної допомоги, що виплачуєт ься замість пенсії, виплачує ться підвищення у розмірі на дбавки, встановленої для уча сників війни - 10% прожитковог о мінімуму осіб, які втратили працездатність. Дана доплат а позивачу виплачується у по вному обсязі. Після прийнятт я відповідного рішення Конст итуційним Судом України № 10-рп , яким було визнано неконстит уційними вищенаведені полож ення Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и» 28.05.2008 року, Кабінет міністрів України прийняв постанову № 530, якою було визначено розмір и щомісячного грошового утри мання і державної соціальної допомоги, що виплачується ді тям війни також у розмірі 10% ві д прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатн ість. Також у письмовому запе речення зазначено, що управл іння Пенсійного фонду у В-Пис арівському районі діяло у ме жах повноважень, у порядок та у спосіб, що визначені чинним законодавством України, не п огоджується на поновлення пр опущеного строку звернення д о суду з даним позовом.

Суд вважає за мо жливо розглянути справу у ві дсутність сторін.

Вивчивши матер іали справи, оцінюючи докази , суд вважає, що позовні вимоги

підлягають частковому за доволенню з наступних підста в.

Судом встановл ені такі факти та відповідні їм правовідносини.

У судовому засіданні вста новлено, що позивачка має ста тус дитини війни, що підтверд жується відповідним посвідч енням / а.с. 4/.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний за хист дітей війни» дітям війн и пенсії або щомісячне довіч не грошове утримання чи держ авна соціальна допомога, що в иплачується замість пенсії, підвищується на 30% мінімально ї пенсії за віком.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про соціальний за хист дітей війни» фінансове забезпечення державних соці альних гарантій, передбачени х цим Законом, здійснюєть ся за рахунок коштів державн ого бюджету України.

Відповідно до п.12 ст. 71 Зако ну України «Про Державний б юджет на 2007 рік» дію ст. 6 Зако ну України «Про соціальний захист дітей війни», з урахув анням ст. 111 цього закону, було з упинено.

Рішенням Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 9.07.2007 ро ку визнані неконституційним зупинення або обмеження піл ьг, компенсацій, як це відбуло ся відповідно до п. 12 ст. 71 Зак ону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік».

Відповідно до п. 41 розділу 2 Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких зако нодавчих актів України» внес ено зміни до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни», згідно якої діт ям війни / крім тих, на яких пош ирюється дія Закону Укра їни «Про статус ветеранів ві йни, гарантії їх соціального захисту»/ до пенсії або щоміс ячного грошового утримання ч и державної соціальної допом оги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищ ення у розмірі надбавки, вста новленої для учасників війни ,- 10% прожиткового мінімуму осі б, які втратили працездатніс ть. Дане підвищення у вищенав еденому розмірі позивачу вип лачується щомісячно, починаю чи із січня 2008 року / а.с.15-16/.

Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 ро ку було визнано неконституці йними вищенаведені положенн я Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та внесення змін до деяких з аконодавчих актів України».

Відповідно до ч. 2 ст. 152 Консти туції України закони, правов і акти або їх окремі положенн я, що визнані неконституційн ими, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Су дом України рішення про їх не конституційність.

Статтею 64 Конституції Украї ни встановлено, що конституц ійні права і свободи людини і громадянина не можуть бути о бмежені, крім випадків, перед бачених Конституцією Україн и. При прийнятті нових законі в або внесенні змін до чинних законів не допускається зву ження змісту та обсягу існую чих прав і свобод.

Таким чином, судом встановл ено, що всупереч вимогам ст. 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» та с т. 22 Конституції України , соці альна грошова допомога у роз мірі 30% мінімальної пенсії за віком, позивачці не виплачув алася.

Статтею 8 Конституцією Укр аїни закріплено, що в Україні визнається і діє принцип вер ховенства права. Конституція має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно- правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй / ст. 8/.

Згідно ч. 2 ст. 3 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» державні гарант ії, встановлені дітям війни н е можуть бути обмежені або ск асовані іншими нормативно-пр авовими актами.

Заперечення відповідача п ро те, що рішенням Конституці йного Суду України визнані н еконституційними ті положен ня Законів України «Про Д ержавний бюджет України на 2007 рік» та «Про Державний бюдже т України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України», які вже були в иконані відповідачем до вине сення рішення Конституційни м судом , суд не можу прийняти до уваги, оскільки у першу чер гу відповідач повинен був ке руватися при нарахуванні та виплаті соціальної грошової допомоги позивачу Законом України «Про соціальний за хист дітей війни» та Констит уцією України.

Суд вважає безпідставним п осилання відповідача на відс утність у позивача права вим оги через законодавчу неврег ульованість питання щодо мех анізму виплати пенсії відпов ідно до Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» з наступних підстав.

Згідно ч. 3 та ч. 4 ст. 8 КАС Украї ни звернення до адміністрати вного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі К онституції України гарантує ться. забороняється відмова у розгляді та вирішенні адмі ністративної справи з мотиві в неповноти, неясності, супер ечливості чи відсутності зак онодавства, яке регулює спір ні відносини.

Відповідно до ч. 2 ст. 11 КАС Укр аїни суд розглядає адміністр ативні справи не інакше як за позовною заявою, поданою від повідно до цього Кодексу і не може виходити за межі позовн их вимог. Суд може вийти за меж і позовних вимог тільки у раз і, якщо це необхідно для повно го захисту прав, свобод та інт ересів сторін чи третіх осіб , про захист яких вони просять .

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими ст. 28 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування», іншого нормативно-правового акту , я кий би визначав цей розмір аб о встановлював інший розмір, немає.

З огляду на вищевикладене, с уд вважає, що можливо прийнят и до уваги положення ч. 3 ст. 28 за значеного Закону, з якої в ипливає, що мінімальний розм ір пенсії за віком, встановле ний абзацем першим частини п ершої цієї статті, застосову ється виключно для визначенн я розмірів пенсії, призначен их згідно з цим Законом, о скільки наявність такої норм и та відсутність іншого міні мального розміру пенсії за в іком не є підставою для відмо ви в реалізації позивачем ко нституційної гарантії, встан овленої ст. 46 Конституції Укра їни та права на отримання доп лати до пенсії, передбаченої ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни ».

Крім того, суд вважає безпід ставним посилання відповіда ча на відсутність коштів щод о забезпечення виплат зазнач еної доплати до пенсії, оскіл ьки органи державної влади н е можуть посилатися на відсу тність коштів як на підставу невиконання своїх зобов' яз ань, які встановлені ст. 46 Конс титуцією України та зазначен ого нормою Закону.

Суд не може погодитися з дов одами відповідача щодо невиз наченості на законодавчому рівні питання відносно орга ну, на який покладено обов' я зок здійснення виплат підвищ ення до пенсії особам, які маю ть статус дитини війни.

Пенсійний фонд України діє у відповідності Положення « Про Пенсійний фонд України» і здійснює свої повноваження на підставі п. 15 зазначеного п оложення через створені в ус тановленому порядку його тер иторіальні управління. Відпо відно до Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування » рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаєт ься районним управлінням Пен сійного фонду України за міс цем проживання пенсіонерів.

Таким чином, суд дійшов висн овку, що обов' язок по нараху ванню та виплаті доплати до п енсії позивача, передбаченої ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » покладено на управління Пе нсійного фонду України у В-Пи сарівському районі Сумської області, за місцем проживанн я позивача.

Доводи відповідача щодо пр опущеного позивачем строку з вернення до адміністративно го суду за захистом своїх пор ушених прав є безпідставними , оскільки порушення прав поз ивача тривало з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року і припинило ся після внесення змін до З акону України «Про соціаль ний захист дітей війни», і зно ву порушення прав триває з 22 т равня 2008 року по день зверненн я позивача до суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо адміністр ативний позов задоволено час тково, судові витрати, здійсн ені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволе ний вимог.

На підставі вик ладеного, керуючись ст. 64 Конс титуції України, ст.ст. 3, 6 Зак ону України «Про соціальни й захист дітей війни», Зако ном України «Про виконання рішень та застосування прак тики Європейського Суду з пр ав людини», ст.ст. 6-14, 71, 159-163, 167, 186 КАС У країни, -

в и р і ш и в :

Позовні вимоги ОСОБА _2 - задовольнити частково .

Визнати бездіяльніс ть управління Пенсійного фон ду України у В-Писарівському районі Сумської області про типравною.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України у В-П исарівському районі здійсни ти перерахунок пенсії ОСОБ А_2 з підвищення її на 30% міні мальної пенсії за віком з роз міру, встановленого ч. 1 ст. 28 З акону України «Про загальн ообов' язкове пенсійне стра хування» та провести відпові дні виплати за період з 09.07.2007 ро ку по 31.12.2007 року та за період з 22.05. 2008 року по 4.12.2008 року / день розгля ду справи у суді/ з підвищення м її на 20 % мінімальної пенсії з а віком з розміру, встановлен ого ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов' язкове п енсійне страхування».

В іншій частині поз овних вимог - відмовити.

Постанова може бут и оскаржена в апеляційному п орядку до Апеляційного суду Харківської області через В -Писарівський районний суд ш ляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а у раз і складання постанови у повн ому обсязі відповідно до ст. 16 0 КАС України - з дня складанн я в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і под анням після цього протягом 20-т и днів апеляційної скарги, з п одачею її копії до апеляційн ої інстанції, або у порядку п. 5 ст. 186 КАС України.

Суддя підпис О.С .Семенова.

Вірно : Суддя В-Писарів ського

районного суду О.С .Семенова.

СудВеликописарівський районний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення04.12.2008
Оприлюднено07.06.2010
Номер документу5215047
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-262/08

Ухвала від 04.11.2008

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Кравець О.А.

Постанова від 04.12.2008

Адміністративне

Великописарівський районний суд Сумської області

Семенова О.С.

Постанова від 16.01.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Мишенко В.В.

Постанова від 04.12.2008

Адміністративне

Великописарівський районний суд Сумської області

Семенова О.С.

Постанова від 29.12.2008

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський В.В.

Постанова від 12.11.2008

Адміністративне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Артюх К.В.

Постанова від 03.11.2008

Адміністративне

Баштанський районний суд Миколаївської області

Бойко Л.Л.

Ухвала від 14.10.2008

Адміністративне

Новобузький районний суд Миколаївської області

Черніков В.І.

Постанова від 03.06.2008

Адміністративне

Самарський районний суд м.Дніпропетровська

Петешенкова М.Ю.

Постанова від 24.09.2008

Адміністративне

Чорнухинський районний суд Полтавської області

Орел І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні