Постанова
від 12.10.2015 по справі 745/467/15-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 745/467/15-а Головуючий у 1-й інстанції: Стельмах А.П.

Суддя-доповідач: Мєзєнцев Є.І.

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 жовтня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Старової Н.Е., Файдюка В.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Сосницького районного суду Чернігівської області від 17 серпня 2015 року у справі за адміністративним позовом заступника прокурора Чернігівської області Кайла Івана Юрійовича до Сосницької селищної ради Чернігівської області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_2, ОСОБА_5 про визнання протиправними та скасування рішень Сосницької селищної ради, -

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Чернігівської області Кайло Іван Юрійович звернувся до суду з адміністративним позовом до Сосницької селищної ради Чернігівської області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_2, ОСОБА_5 про: - визнання протиправним та скасування рішення двадцять сьомої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.03.2015 року про надання дозволу ОСОБА_2 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання загальною площею 1,3561 га;

- визнання протиправним та скасування двадцять сьомої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.03.2015 року про надання дозволу ОСОБА_3 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання загальною площею 2 га;

- визнання протиправним та скасування рішення двадцять сьомої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.03.2015 року про надання дозволу ОСОБА_4 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання загальною площею 2 га;

- визнання протиправним та скасування рішення двадцять сьомої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.03.2015 року про надання дозволу ОСОБА_5 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання загальною площею 2 га;

- визнання протиправним та скасування рішення двадцять восьмої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.06.2015 року про надання у власність ОСОБА_3 земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства;

- визнання протиправним та скасування рішення двадцять восьмої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.06.2015 року про надання у власність ОСОБА_4 земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства;

- визнання протиправним та скасування рішення двадцять восьмої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.06.2015 року про надання у власність ОСОБА_2 земельної ділянки площею 1,3561 га для ведення особистого селянського господарства;

- визнання протиправним та скасування рішення двадцять восьмої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.06.2015 року про надання у власність ОСОБА_5 земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства.

Постановою Сосницького районного суду Чернігівської області від 17 серпня 2015 року адміністративний позов було задоволено.

В апеляційній скарзі ОСОБА_2, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказане судове рішення і прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що виключною компетенцією міських рад є вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно положень ст. 116 Земельного кодексу України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян проводиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених Земельним кодексом України.

Положеннями ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України визначено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

За приписами п. б ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України, громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності, зокрема, для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектар.

Таким чином, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями розпоряджатися землями, які перебувають відповідно у державній та комунальній власності. Таке розпорядження вони здійснюють шляхом продажу земель, безоплатної передачі у приватну власність громадянам, надання їх в оренду чи передачі їх у постійне користування (статті 118, 122, 123 Земельного кодексу України).

Частиною 10 статті АДРЕСА_3 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку. Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, рішенням двадцять сьомої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.03.2015 року (а.с. 10 т. 1) ОСОБА_5 надано дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання, орієнтованою площею 2 га. за рахунок земель с/г призначення не с/г угідь, що перебувають в користуванні, розташованої за адресою: АДРЕСА_1.

Рішенням двадцять сьомої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.03.2015 року (а.с. 10-11 т. 1) ОСОБА_5 надано дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання, орієнтованою площею 2 га. за рахунок земель с/г призначення не с/г угідь, що перебувають в користуванні, розташованої за адресою: АДРЕСА_1. На період виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання ОСОБА_5 укласти договір оренди землі із селищною радою на вказану земельну ділянку. Рішення вступає в силу після повного розрахунку ФГ «Інтер-Агро-База» за оренду вказаної земельної ділянки з Сосницькою селищною радою.

Рішенням двадцять восьмої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.06.2015 року (а.с. 12 т. 1) затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства, за адресою: АДРЕСА_1/3, загальною площею 1,9254 га. Передано безкоштовно у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення несільськогосподарські угіддя, що перебувають в оренді ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_1/3, загальною площею 1,9254 га., кадастровий №НОМЕР_1.

Рішенням двадцять сьомої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.03.2015 року (а.с. 13-14 т. 1) ОСОБА_3 надано дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання, орієнтованою площею 2 га. за рахунок земель с/г призначення не с/г угідь, що перебувають в користуванні, розташованої за адресою: АДРЕСА_1. На період виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання ОСОБА_3 укласти договір оренди землі із селищною радою на вказану земельну ділянку. Рішення вступає в силу після повного розрахунку ФГ «Інтер-Агро-База» за оренду вказаної земельної ділянки з Сосницькою селищною радою.

Рішенням двадцять восьмої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.06.2015 року (а.с. 15 т. 1) затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства, за адресою: АДРЕСА_1/1, загальною площею 2 га. Передано безкоштовно у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення несільськогосподарські угіддя, що перебувають в оренді ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_2, загальною площею 2 га., кадастровий №НОМЕР_2.

Рішенням двадцять сьомої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.03.2015 року (а.с. 19-20 т. 1) ОСОБА_4 надано дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання, орієнтованою площею 2 га. за рахунок земель с/г призначення не с/г угідь, що перебувають в користуванні, розташованої за адресою: АДРЕСА_1. На період виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання ОСОБА_4укласти договір оренди землі із селищною радою на вказану земельну ділянку. Рішення вступає в силу після повного розрахунку ФГ «Інтер-Агро-База» за оренду вказаної земельної ділянки з Сосницькою селищною радою.

Рішенням двадцять восьмої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.06.2015 року (а.с. 21 т. 1) затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства, за адресою: АДРЕСА_1/3, загальною площею 2 га. Передано безкоштовно у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення несільськогосподарські угіддя, що перебувають в оренді ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_1/3, загальною площею 2 га., кадастровий №НОМЕР_3.

Рішенням двадцять сьомої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.03.2015 року (а.с. 16-17 т. 1) ОСОБА_2 надано дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання, загальною площею 1,3561 га. за рахунок земель с/г призначення не с/г угідь, що перебувають в користуванні, розташованої за адресою: АДРЕСА_3. На період виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду використання ОСОБА_2 укласти договір оренди землі із селищною радою на вказану земельну ділянку. Рішення вступає в силу після повного розрахунку ФГ «Інтер-Агро-База» за оренду вказаної земельної ділянки з Сосницькою селищною радою.

Рішенням двадцять восьмої сесії Сосницької селищної ради сьомого скликання від 17.06.2015 року (а.с. 18 т. 1) затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства, за адресою: АДРЕСА_3, загальною площею 1,3561 га. Передано безкоштовно у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення несільськогосподарські угіддя, що перебувають в оренді ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_3, загальною площею 1,3561 га., кадастровий №НОМЕР_4.

Висновком постійної комісії з питань регламенту, законності та правопорядку Сосницької селищної ради Чернігівської області від 12.03.2015 року (а.с. 22-24 т. 1) встановлено, що ділянки по АДРЕСА_1 та АДРЕСА_3 згідно з публічною кадастровою картою України перебувають у комунальній власності та мають цільове призначення земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Громадяни ОСОБА_2, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_3 в своїх заявах вказали бажання змінити цільове призначення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, що суперечить ст. 120 ЗК України. Громадяни ОСОБА_2, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_3 в своїх клопотаннях вказали бажання в подальшому безоплатно приватизувати вказані земельні ділянки, що суперечить ст. 120 ЗК України та п. 15 Перехідних положень ЗК України. До клопотань не були додані передбачені ст. 118 ЗК України графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві.

Договором оренди землі від 02.04.2015 року (а.с. 41-45 т. 1) орендодавець, Сосницька селищна рада, надав в оренду орендарям ОСОБА_4, ОСОБА_3, ОСОБА_5 земельну ділянку загальною площею 5,9928 га. з цільовим призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_5 на строк до 16.10.2023 року. Речове право оренди земельної ділянки внесено 19.05.2015 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (а.с. 40 т. 1).

Приватним підприємством «Інформаційно-аналітичним центром «Відродження» виготовлений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 1,9254 га. ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення несільськогосподарські угіддя, що перебувають в оренді на території АДРЕСА_4 Сосницької селищної ради (а.с. 51-128 т. 1).

Приватним підприємством «Інформаційно-аналітичним центром «Відродження» виготовлений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 2 га. ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення несільськогосподарські угіддя, що перебувають в оренді на території смт. Сосниця по АДРЕСА_2 Сосницької селищної ради (а.с. 141-229 т. 1).

Приватним підприємством «Інформаційно-аналітичним центром «Відродження» виготовлений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 2 га. ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення несільськогосподарські угіддя, що перебувають в оренді на території смт. Сосниця по АДРЕСА_5 Сосницької селищної ради (а.с. 15-86 т. 2).

Приватним підприємством «Інформаційно-аналітичним центром «Відродження» виготовлений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею 1,3561 га. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення несільськогосподарські угіддя, що перебувають в оренді на території смт. Сосниця по АДРЕСА_3 Сосницької селищної ради (а.с. 139-207 т. 2).

Скасовуючи оскаржувані рішення, суд першої інстанції виходив з того, що закон передбачає обмеження щодо зміни цільового призначення земельних ділянок. Так, пункт 15 Перехідних положень Земельного кодексу України встановлює, що до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2016 року, не допускається:

а) купівля-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, крім вилучення (викупу) їх для суспільних потреб;

б) купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб, а також крім зміни цільового призначення (використання) земельних ділянок з метою їх надання інвесторам - учасникам угод про розподіл продукції для здійснення діяльності за такими угодами.

Купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок та земельних часток (паїв), визначених підпунктами "а" та "б" цього пункту, запроваджується за умови набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2016 року, в порядку, визначеному цим Законом.

Угоди (у тому числі довіреності), укладені під час дії заборони на купівлю-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок та земельних часток (паїв), визначених підпунктами "а" та "б" цього пункту, в частині їх купівлі-продажу та іншим способом відчуження, а так само в частині передачі прав на відчуження цих земельних ділянок та земельних часток (паїв) на майбутнє є недійсними з моменту їх укладення (посвідчення).

Аналогічна позиція була викладена Верховним Судом України в постанові від 11 лютого 2015 року у справі № 6-5цс15.

Стаття 1 Закону України від 22 травня 2003 року N 858-IV "Про землеустрій" містить визначення поняття "цільове призначення земельної ділянки", згідно з яким це є її використання за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою в установленому законодавством порядку.

Наведене свідчить, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які надаються у власність або передаються у користування, за конкретними цілями використання поділяються на види. Віднесення земельних ділянок сільськогосподарського призначення до того чи іншого виду позначається на їх правовому режимі (порядку використання), який відповідає їх цільовому призначенню (використанню).

Відповідно до положень статей 13, 14 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу і є національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, у зв'язку з чим гарантоване Конституцією право власності на землю має набуватися і реалізовуватися громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

На виконання зазначених конституційних положень та створення необхідної законодавчої бази (прийняття законів про ринок земель та державний земельний кадастр) для запровадження повноцінного ринку земель, а також з метою збереження стратегічно важливого для аграрного сектору економіки держави виду сільськогосподарських земель законодавець згідно з підпунктом "б" пункту 15 Перехідних положень ЗК запровадив мораторій на купівлю-продаж та інші способи відчуження земельних ділянок, які перебувають у власності юридичних осіб та громадян для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства та власникам земельних часток (паїв), крім обміну земельної ділянки на іншу відповідно до закону (стаття 14 Закону N 899-IV), передачі їх у спадщину та вилучення земель для суспільних потреб.

Наведене обмеження не поширюється на право приватної власності на земельні ділянки іншого призначення (виду використання), які перебувають у власності громадян та юридичних осіб.

Саме тому наведеною вище нормою ЗК законодавець з метою забезпечення виконання введеного мораторію заборонив також зміну цільового призначення та виду використання зазначених вище сільськогосподарських земельних ділянок».

Аналогічна позиція викладена в ухвалі Верховного суду України від 8 квітня 2014 року у справі № 21-371а13.

Проте колегія суддів апеляційної інстанції не погоджується з означеними висновками суду першої інстанції з огляду на таке.

Аналізуючи підпункт "б" пункту 15 Перехідних положень Земельного кодексу України, колегія суддів звертає увагу, що заборона зміни цільового призначення (використання) земельних ділянок стосується сільськогосподарських земель які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, в той час як спірні ділянки, щодо яких приймались оскаржувані рішення перебувають у комунальній власності, що підтверджується висновком постійної комісії з питань регламенту, законності та правопорядку Сосницької селищної ради Чернігівської області від 12.03.2015 року (а.с. 22-24 т. 1).

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення .

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу (ч. 2 ст. 20 ЗК України).

Відповідно до частини третьої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено);5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржувані рішення від 17.03.2015 року прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України, тобто Сосницькою селищною радою Чернігівської області було правомірно затверджено проекти землеустрою щодо відведення спірних земельних ділянок у власність третім особам для ведення особистого селянського господарства, адже спірні земельні ділянки належали до комунальної власності , що виключало застосування до них заборони щодо зміни цільового призначення (використання) передбаченої підпунктом "б" пункту 15 Перехідних положень Земельного кодексу України.

Водночас, колегія суддів зазначає, що неподання третіми особами графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування земель, як того вимагає ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України, суд не бере до уваги, оскільки ці земельні ділянки мали конкретні адреси, а викопіювання з державного кадастру, схеми розміщення земельних ділянок наявні в матеріалах справи.

Щодо підстав для визнання оскаржуваних рішень незаконними через перебування земельних ділянок у користуванні Фермерського господарства «Інтер-Агро-База» на умовах оренди, колегія суддів не бере їх до уваги з огляду на таке.

Договором оренди землі від 02.01.2006 року (а.с. 96-101, т. 1), укладеного між Сосницькою селищною радою та ФГ «Інтер-Агро-База», у користування фермерського господарства передано строком на 10 років земельну ділянку сільськогосподарського призначення площею 1,3461 га по АДРЕСА_3, у тому числі під господарськими будівлями та дворами. За договором оренди землі від 01.10.2013 року (а.с. 103-107 т. 1), укладеного між Сосницькою селищною радою та ФГ «Інтер-Агро-База», у користування ФГ «Інтер-Агро-База» передано строком на 10 років земельну ділянку сільськогосподарського призначення площею 5,9928 га по АДРЕСА_3, у тому числі під господарськими будівлями та дворами. 24.03.2015 року сторонами зазначені вище договори оренди розірвано на підставі угод про дострокове розірвання договору оренди землі (а.с. 102, 108, т. 2).

Згідно з п. 3 ч. 1 ст.198, п. 3 ч. 1 ст. 202 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи.

За таких обставин, колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу ОСОБА_2 задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати з постановленням нового рішення, про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - задовольнити.

Постанову Сосницького районного суду Чернігівської області від 17 серпня 2015 року - скасувати.

В задоволенні адміністративного позову заступника прокурора Чернігівської області Кайла Івана Юрійовича до Сосницької селищної ради Чернігівської області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_2, ОСОБА_5 про визнання протиправними та скасування рішень Сосницької селищної ради - відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтею 212 КАС України.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

суддя Н.Е.Старова

суддя В.В.Файдюк

Головуючий суддя Мєзєнцев Є.І.

Судді: Старова Н.Е.

Файдюк В.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2015
Оприлюднено19.10.2015
Номер документу52255326
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —745/467/15-а

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 04.01.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Постанова від 12.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Постанова від 12.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 28.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 28.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Постанова від 17.08.2015

Адміністративне

Сосницький районний суд Чернігівської області

Стельмах А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні