Ухвала
від 05.05.2014 по справі 826/4382/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А

05 травня 2014 року м. Київ № 826/4382/14

Окружний адміністративний суд міста Києва

у складі головуючого судді Шейко Т.І.

при секретарі судового засідання Галак А.В.,

розглянувши клопотання відповідача у адміністративній справі

за позовомДержавної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві до Приватного акціонерного товариства Народна фінансова страхова компанія Добробут в особі відокремленого підрозділу НФСК Добробут Регіональне управління простягнення податкової заборгованості

встановив:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до відповідача, в якому просив стягнути з Відокремленого підрозділу НФСК Добробут Регіональне управління кошти у розмірі 71 944,00 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.04.2014 року відкрито провадження у справі і призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні 05.05.2014 року відповідачем заявлено клопотання про залишення даного адміністративного позову без розгляду.

Клопотання мотивоване тим, що позивачем порушено шести місячний строк для звернення до адміністративного суду, встановлений ч. 2 ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України.

Представник позивача заперечив проти заявленого клопотання.

Заслухавши думку сторін, суд вважає, що клопотання задоволенню не підлягає з огляду на наступне.

Відповідно до положень ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до ад міністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встанов люється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог.

Отже, Кодекс адміністративного судочинства України передбачає можливість встановлення іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, а також спеціального порядку обчислення таких строків. Такі спеціальні строки мають перевагу в застосуванні порівняно із загальним строком звернення до адміністративного суду, визначеним частиною другою статті 99 цього Кодексу.

Щодо строків звернення податкових органів із вимогою про стягнення податкового боргу з платників податків, суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

При цьому пунктом 102.2 статті 102 Податкового кодексу України визначено перелік випадків, коли грошове зобов'язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного у частині першій цієї статті.

Згідно з пунктом 102.4 статті 102 Податкового кодексу України у разі, якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Отже, наведена законодавча норма встановлює строк примусового стягнення податкового боргу - це 1095 днів з дня виникнення податкового боргу.

Відповідно позовні вимоги контролюючого органу, пов'язані зі стягненням податкового боргу з платників податків, повинні пред'являтися протягом 1095 днів з дня виникнення податкового боргу.

Визначене контролюючим органом грошове зобов'язання (незалежно від того, на який з 1095 днів припаде відповідне визначення) в разі його несплати платником податків набуде статусу податкового боргу. З дня виникнення податкового боргу починається відлік строку тривалістю 1095 днів для звернення податкового органу до суду з вимогою, пов'язаною зі стягненням такого боргу.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем була надіслана відповідачу податкова вимога № 176 від 31 січня 2013 року в якій Державна податкова інспекція у Дніпровському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві вимагала сплатити авансові платежі податку на прибуток на загальну суму 71 944,00 грн. за січень та лютий 2013 року на підставі податкової декларації з податку на доходи (прибуток) страховика від 31.10.2012 року.

З Акту № 49 від 17.10.2013 року про неможливість вручення податкової вимоги платнику податків вбачається, що відповідач податкову вимогу за січень місяць №176 від 31 січня 2013 року не отримав, вимога повернулася до податкового органу не вручена з незалежних від останнього обставин. При цьому, суд звертає увагу, що вимога повернулась до податкового органу 10.10.2013 року. До того ж, податкова вимога може бути оскаржена у встановлений законом строк.

Таким чином, враховуючи вищезазначене, зокрема, застосування спеціальних строків звернення до адміністративного суду з даним адміністративним позовом, застосування спеціального порядку обчислення таких строків, а також враховуючи те, що - 1095 календарних дні з дня виникнення податкового боргу ще не минули, - підстав для задоволення клопотання відповідача не має.

Керуючись ст.ст. 99, 155, 160, 165, КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ухвалив:

В задоволенні клопотання про залишення даного адміністративного позову без розгляду відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку, встановленому ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Шейко Т.І.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.05.2014
Оприлюднено20.10.2015
Номер документу52315150
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4382/14

Ухвала від 07.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 05.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 10.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Постанова від 05.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні