Постанова
від 13.10.2015 по справі 820/7738/15
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2015 р. Справа № 820/7738/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Ральченка І.М.

Суддів: Бершова Г.Є. , Катунова В.В. ,

при секретарі судового засідання - Кудіній Я. Г.,

за участю представників сторін:

представника позивача - Ємельяненка Д. Д.,

представника відповідача - Ралка С. С.,

представника відповідача - Сіренко Ю. Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Київському районі м.Харкова Головного управління державної фіскальної служби у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 31.08.2015р. по справі № 820/7738/15

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-спецальянс"

до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Харкова Головного управління державної фіскальної служби у Харківській області

про зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

03.08.015 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Техно-спецальянс" звернулося до суду із позовом, у якому просило: визнати дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області по встановленню Товариству з обмеженою відповідальністю "Техно-спецальянс" (далі за текстом - ТОВ "Техно-спецальянс") стану платника податків "9" неправомірними; зобов'язати ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області змінити ТОВ "Техно-спецальянс" стан платника податків "9" на стан платника податків "0".

Харківський окружний адміністративний суд постановою від 31.08.2015 року позовні вимоги задовольнив.

Визнав дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області по встановленню ТОВ "Техно-Спецальянс" стану платника податків "9" протиправними.

Зобов'язав ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області змінити ТОВ "Техно-спецальянс" стан платника податків "9" на стан платника податків "0".

Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті постанови норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Зокрема, апелянт зазначає, що заходи відповідача по встановленню місцезнаходження ТОВ "Техно-Спецальянс" відповідають процедурі, передбаченій чинним законодавством України.

У судовому засіданні представники відповідача підтримали апеляційну скаргу, просили її задовольнити, скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

Представник позивача у судовому засіданні проти доводів апеляційної скарги заперечував у повному обсязі, вважав постанову суду першої інстанції такою, що не підлягає скасуванню.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, вислухавши пояснення учасників судового засідання, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.

Як встановлено судовим розглядом, ТОВ "Техно-спецальянс" з 23.07.2015 року до теперішнього часу намагається зареєструвати податкові накладні в єдиному реєстрі податкових накладних. Проте позивач отримує квитанції, в яких зазначається, що податкова накладна виписана ТОВ "Техно-спецальянс" не зареєстрована, документ не прийнято. В графі "виявлені помилки" зазначено: "помилка вимоги п. "Г" ст.201 Податкового кодексу України, а саме: місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/ послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців.

Посадовими особами Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області позивачу було встановлено у автоматизованих інформаційних системах «Реєстри» - «Реєстри юридичних осіб, щодо яких до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням» та «Податковий блок» так званого стану «9» - відсутність підприємства за місцезнаходженням.

На думку позивача, вказана обставина призводить до неможливості платника податків зареєструвати податкову накладну у Єдиному реєстрі податкових накладних, що призводить до неможливості перерахувати до державного буюджету сум податку на додану вартість.

У зв'язку з чим, не погоджуючись із позицією та рішеннями відповідача, ТОВ "Техно-спецальянс" звернулося до суду з позовом, у якому просить зобов'язати ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області змінити ТОВ "Техно-спецальянс" стан платника податків "9" на стан платника податків "0".

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що позивач вчиняв всі необхідні дії щодо встановлення свого статусу місцезнаходження. У контролюючого органу не було законних підстав для зміни стану платника податків та зазначення його як стан " 9".

Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду з наступних підстав. Відповідно до п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пунктом 62.1 ст.62 ПК України передбачено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом: інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу.

Згідно з п.71.1 ст.71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань. Дане положення врегульоване п.74.1, п.74.2 ст.74 ПК України.

З 01 січня 2013 року на підставі наказу Державної податкової служби України "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий Блок" від 24 грудня 2012 року №1197 введено в дію ІС "Податковий блок".

Також суд звертає увагу на те, що наказом Міністерства доходів і зборів України №165 від 14 червня 2013 року затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи-підприємця (далі - Методичні рекомендації №165).

Вказані Методичні рекомендації №165 були запроваджені в органах Міністерства доходів і зборів України з метою поліпшення адміністрування податків, повноти декларування податкових зобов'язань в умовах впровадження спеціального програмного забезпечення для удосконалення діючих процедур проведення камеральних перевірок, що покращить якість матеріалів перевірок та сприятиме зменшенню термінів їх проведення.

В пункті 1.3 Методичних рекомендацій №165 визначено, що під час реалізації Методичних рекомендацій використовуються такі програмні продукти: підсистеми інформаційної системи "Податковий блок" - "Реєстрація ПП", "Обробка податкової звітності та платежів", "Податковий аудит", "Аналітична система", "Облік платежів"; єдиний реєстр податкових накладних; АРМ "Митниця"; підсистема "Реєстрація та облік РРО та книг обліку розрахункових операцій АІС "Реєстри платників податків".

Єдина система "Податковий блок" та її підсистеми є програмними продуктами, створеними для використання органами Державної податкової служби для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі.

Інформація, що збирається, використовується та формується органами державної податкової служби у зв'язку з обліком платників податків, вноситься до відповідних інформаційних баз даних.

Метою розробки автоматизованих інформаційних систем є створення єдиного програмно-технічного комплексу для автоматизації процесу реєстрації, обліку платників податків на всіх рівнях структури органів державної податкової служби, прийому та обробки електронних звітних податкових документів, формування зведеної інформації про надходження податкових платежів, нарахування податкових зобов`язань та їх сплату у розрізі окремих податків і зборів.

Джерелами формування автоматизованих систем є, зокрема, відомості стосовно реєстраційних та облікових даних платника податків, його банківських рахунків, інформація, що надходить від інших органів виконавчої влади, у тому числі Пенсійного фонду України, Державної казначейської служби України, Державного комітету статистки України, митних органів та органів внутрішніх справ, податкових органів центрального та обласного рівнів.

Крім того, в окремих інформаційних системах обліковуються дані, що створені або отримані податковим органом у процесі поточної діяльності, у тому числі інформація про наявність/відсутність підприємства за його місцезнаходженням, видачу або анулювання свідоцтв про реєстрацію платником податку на додану вартість, направлення на адресу платника відповідних запитів, надходження відповідей на них, облік результатів контрольно-перевірочної роботи за окремими податками і зборами тощо.

Внесення до електронної бази даних "Податковий блок" податкової інформації, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань.

Таким чином, відображена у вказаних системах податкова інформація використовується податковим органом виключно для власних функціональних потреб та має на меті проведення аналізу господарської діяльності платника.

Обов'язковою ознакою дій суб'єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб'єктів відповідних правовідносин і мають обов'язковий характер. У даному випадку безпосередня фіксація в електронних базах даних певної інформації є правом податкового органу, внаслідок чого відсутні порушені права позивача, які підлягають захисту в судовому порядку.

Обґрунтовуючи наявність порушеного діями відповідача права внаслідок внесення запису до ІС "Податковий блок" стану "9" позивач вказує на неможливість реєстрації виписаних ним податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таке твердження є безпідставним, оскільки надані позивачем до суду копії квитанцій про реєстрацію податкових накладних від 23.07.2015 року та 30.07.2015 року містять єдину підставу відмови у реєстрації податкових накладних - порушення вимог п."Г" ст. 201 ПК України, а саме: місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 8,9).

Дії відповідача щодо внесення до електронної бази даних "Реєстр юридичних осіб, щодо яких до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням "Податковий блок" так званого стану "9" є лише службовою діяльністю працівників податкової інспекції на виконання своїх службових обов'язків.

Вказані дії самі по собі не створюють для суб'єкта господарювання жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують для позивача обов'язкових юридичних наслідків.

Колегія суддів зазначає, що внесення або зміна інформації у базах інформаційних систем, які використовуються органами державної податкової служби самі по собі не зумовлюють для платника податків будь-яких юридичних наслідків у формі виникнення або зміни прав та обов'язків, в тому числі не є підставою для відмови у реєстрації податкових накладних.

З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Вищевказане не було враховано судом першої інстанції, що свідчить про неправильне застосування норм матеріального та процесуального права, тому відповідно п.4 ст. 202 КАС України колегія суддів вважає за необхідне скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м.Харкова Головного управління державної фіскальної служби у Харківській області задовольнити.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 31.08.2015р. по справі № 820/7738/15 скасувати.

Прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-спецальянс" до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Харкова Головного управління державної фіскальної служби у Харківській області - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Ральченко І.М. Судді Бершов Г.Є. Катунов В.В. Повний текст постанови виготовлений 16.10.2015 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2015
Оприлюднено21.10.2015
Номер документу52410287
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/7738/15

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мінаєва К.В.

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мінаєва К.В.

Постанова від 16.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Постанова від 13.10.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 23.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 31.08.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 04.08.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні