cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 823/5109/15 Головуючий у 1-й інстанції: Мишенко В.В. Суддя-доповідач: Шурко О.І.
У Х В А Л А
Іменем України
20 жовтня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Шурка О.І.,
суддів Василенка Я.М., Степанюка А.Г.,
при секретарі Дуденкова О.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги ЧМО ПП «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» та Черкаської міської організації Партії вільних демократів на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом ЧМО ПП «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» до Соснівської районної у місті Черкасах територіальної виборчої комісії, треті особи: ЧОМП «ВО «Батьківщина», ЧМОП «Блок Петра Порошенко «Солідарність», ЧМО ПП Всеукраїнське об'єднання «Черкащани», ЧМО ПП Всеукраїнське об'єднання «Свобода», ЧМО Аграрної партії України, ПП «Громадянський рух» Народний контроль», ПП «Наш край», ПП «Об'єднання «Самопоміч», ЧМО ПП «Опозиційний блок», ЧМО ПП «Патріот», ЧМО ПП «Соціалісти», ЧМО Партії «Відродження», ЧМО Партії Вільних Демократів, кандидат на посаду міського голови м. Черкаси Бортника Андрія Юрійовича про визнання дій та рішення протиправними, скасування рішення та зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2015 року в задоволенні позовних вимог відмовлено в повному обсязі.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, позивач та третя особа подали апеляційні скарги, в яких просять апеляційну інстанцію скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову про задоволення позовних вимог.
Апелянти посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, невідповідність висновків суду дійсним обставинам справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що є на їх переконання підставою для скасування судового рішення.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, підставою для звернення до суду слугувало те, що на думку позивача, Соснівською районною у місті Черкасах територіальною виборчою комісією порушено порядок проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів депутатів ВР АР Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних міських голів та старост сіл, селищ, та в порушення вимог чинного законодавства призначено керівні посади ТВК пакетом, в наслідок чого останнім було прийнято протиправне рішення щодо утворення дільничних виборчих комісій № 4 від 10.10.2015 року.
Таким чином, позивач переконаний, що рішення Соснівської районної у місті Черкасах територіальної виборчої комісії № 4 від 10.10.2015 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що суд не вбачає порушень Закону Соснівською районною у м. Черкаси територіальною виборчою комісією, оскільки додатком №1 визначено керівний склад ДВК. Крім того судом зазначено, що нормами Закону України «Про місцеві вибори» не передбачено утворення кожної дільничної виборчої комісії із призначенням її керівного складу окремим рішенням, тому відсутні порушення з боку відповідача в частині утворення дільничних виборчих комісій з одночасним призначенням їх керівного складу одним рішенням, яке оформлене постановою від 10.10.2015 року № 4.
Колегія суддів погоджується із таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Так, основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 року № 595-VIII.
Згідно з ч. 3 ст. 19 Закону України «Про місцеві вибори» виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про місцеві вибори», виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
За приписами ч. 1 ст. 23 Закону України «Про місцеві вибори» дільнична виборча комісія утворюється відповідною районною, міською (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення без районного поділу), районною у місті територіальною виборчою комісією не пізніш як за 15 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.
При утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб'єктами подання, шляхом жеребкування, що проводиться у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на п'ятий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії.
Постановою ЦВК від 14 вересня 2015 року N 291 затверджено Порядок проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ (далі по тексту «Порядок м№ 291»).
Згідно п. 8 Порядку № 291, у разі якщо до складу дільничної виборчої комісії одночасно внесено подання щодо кандидатур від двох і більше місцевих організацій однієї партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, які відповідають вимогам Закону і підлягають обов'язковому включенню до її складу, до складу такої дільничної виборчої комісії обов'язково включається кандидатура від місцевої організації цієї політичної партії вищого щодо інших місцевих організацій партії рівня.
Кандидатури, подані іншими місцевими організаціями цієї партії, вважаються відхиленими. Рішення про відхилення таких кандидатур не приймається.
Кількість місць, на які включаються кандидатури шляхом жеребкування (далі - вакантні місця), встановлюється знаходженням різниці між максимально можливою кількістю членів відповідної дільничної виборчої комісії, передбаченою частиною третьою статті 23 Закону (підпункти 1 - 3 пункту 1 цього Порядку), та кількістю кандидатур, які включаються до складу дільничної виборчої комісії обов'язково (п. 10 Порядку № 291).
Відповідно до положень п. 13 Порядку № 291, для проведення жеребкування окремо для кожної дільничної виборчої комісії складається у вигляді таблиці список кандидатур, які відповідають вимогам Закону та можуть бути включені до її складу шляхом жеребкування. До такого списку в алфавітному порядку включаються кандидатури із зазначенням порядкового номера кожної з них. їх прізвищ, власних імен (усіх власних імен), по батькові (за наявності), суб'єкта їх подання (для місцевої організації партії - її повна назва, для кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости - прізвище, власне ім'я (усі власні імена), по батькові (за наявності). У разі коли дві або більше кандидатури мають однакові прізвища, власні імена (усі власні імена), по батькові (за наявності), такі кандидатури включаються до списку в порядку зростання дати їх народження. Список також містить графу для фіксації результатів жеребкування шляхом проставлення проти кандидатур, які включаються до складу комісії за результатами жеребкування, відмітки про включення цієї особи до складу комісії.
Крім того, у відповідності до п. 19 вказаного Порядку проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, після закінчення процедури жеребкування територіальна виборча комісія щодо кожної дільничної виборчої комісії складає список осіб, які включаються до її складу. До таких списків включаються особи, що підлягають обов'язковому включенню до складу дільничних виборчих комісій (за умови наявності відповідних подань від місцевих організацій політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, та їх відповідності встановленим Законом вимогам) та особи, визначені шляхом жеребкування. Особи, внесені до таких списків, підлягають включенню до складу дільничних виборчих комісій під час їх утворення.
Одночасно з утворенням кожної дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія призначає від різних суб'єктів подання кандидатур до її складу, зазначених у пункті З цього Порядку, керівний склад такої дільничної виборчої комісії - голову, заступника голови, секретаря дільничної виборчої комісії.
Колегією суддів досліджено постанову Соснівської районної в м. Черкаси територіальної виборчої комісії №4 від 10.10.2015 року «Про утворення дільничних виборчих комісій на чергових виборах Черкаської міської ради та міського голови 25.10.2015» якою постановлено, утворити дільничні виборчі комісії з чергових виборів Черкаської міської ради та міського голови 25.10.2015 року у складі згідно Додатку №1.
З проведеного аналізу, судова колегія приходить до висновку, що оскаржуваною постановою від 10.10.2015 № 4, відповідно до вимог чинного законодавства утворено дільничні виборчі комісії з чергових виборів Черкаської міської ради та міського голови 25 жовтня 2015 у складі згідно Додатка 1, в якому зазначений склади дільничних виборчих комісій Соснівського району в м. Черкаси.
Крім того, колегія суддів наголошує, що Законом України «Про місцеві вибори» не передбачено утворення кожної дільничної виборчої комісії із призначенням її керівного складу окремим рішенням, а тому твердження апелянта про порушення з боку відповідача в частині утворення дільничних виборчих комісій з одночасним призначенням їх керівного складу одним рішенням, яке оформлене постановою від 10.10.2015 № 4 спростовуються.
Разом з тим не заслуговують на увагу посилання апелянта щодо не те, що в частині процедури розподілу керівних посад в дільничних виборчих комісіях необхідно застосовувати Закон України «Про вибори народних депутатів України», як аналогію закону відповідно до ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки відповідно до положень ч. 1 ст. 11 Закону України «Про місцеві вибори», виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.
Тому, висновок суду першої інстанції щодо недоцільного посилання позивача на застосування аналогії Закону про пропорційне (відсоткове) визначення керівних посад по відношенню до кількості кандидатур від різних суб'єктів подання є вірним, оскільки Законом України «Про місцеві вибори», який є спеціальний у процесі організації і порядку проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост чітко встановлену процедуру проведення жеребкування та формування ДВК.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи та прийшов до обґрунтованого рішення щодо відмови в задоволенні позовних вимог, оскільки Соснівською районною у місті Черкасах територіальною виборчою комісією проведено жеребкування у відповідності до Закону України «Про місцеві вибори» та Порядку № 291, а постанова про утворення дільничних виборчих комісій з одночасним призначенням їх керівного складу одним рішенням відповідає вимогам чинного законодавства.
Таким чином, доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом першої інстанції обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення суду.
Отже, колегія суддів вирішила згідно ст. 200 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
При зверненні з апеляційною скаргою до суду позивачем та третьою особою не було сплачено судовий збір, відповідно до ч. 2 ст. 88, ч. 9 ст. 172 КАС України.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
При цьому, відповідно до вимог ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру юридичною особою - ставка судового збору встановлена у розмірі 1 мінімальної заробітної плати, що становить 1218 грн.
Відповідно до приписів ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду встановлено ставку судового збору 110 відсотків, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Таким чином, враховуючи, що відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2015 року становить 1218 грн. апелянт повинен сплатити судовий збір за подання апеляційної скарги в розмірі 4019,40 грн. ((1218*3)*110%) (справляється за кожну з позовних вимог).
Як вбачається з матеріалів справи, апелянтами до апеляційної скарги не додано документу про сплату судового збору, у зв'язку з чим з ЧМО ПП «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» та Черкаської міської організації Партії вільних демократів належить стягнути в дохід Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4019 грн. 40 коп. з кожної юридичної особи.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Апеляційні скарги ЧМО ПП «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» та Черкаської міської організації Партії вільних демократів - залишити без задоволення , а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2015 року - без змін .
Стягнути з Політичної партії «Українське об'єднання патріотів «УКРОП» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ - 39479782; адреса місцезнаходження - 01004, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 28, кв. 1) до Державного бюджету України (отримувач коштів - УДКСУ у Печерському районі м. Києва, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38004897, банк отримувача - ГУДКCУ у м. Києві, код банку отримувача (МФО) - 820019, рахунок отримувача - 31211206781007, код класифікації доходів бюджету - 22030001) судовий збір у сумі 4019 грн. (чотири тисячі дев'ятнадцять),40 коп.
Стягнути з Черкаської міської організації Партії вільних демократів (в особі голови Черкаської міської організації партії Гриценка Володимира Миколайовича) до Державного бюджету України (отримувач коштів - УДКСУ у Печерському районі м. Києва, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38004897, банк отримувача - ГУДКCУ у м. Києві, код банку отримувача (МФО) - 820019, рахунок отримувача - 31211206781007, код класифікації доходів бюджету - 22030001) судовий збір у сумі 4019 грн. (чотири тисячі дев'ятнадцять),40 коп.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, та оскарженню не підлягає.
Головуючий:
Судді:
Головуючий суддя Шурко О.І.
Судді: Василенко Я.М.
Степанюк А.Г.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2015 |
Оприлюднено | 23.10.2015 |
Номер документу | 52520577 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Шурко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні