ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 жовтня 2015 р. Справа № 818/1751/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Донець Л.О.
Суддів: Бартош Н.С. , Мельнікової Л.В. ,
за участю секретаря судового засідання Дорошенко Д.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Обласного комунального закладу Сумської обласної ради "Сумська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Футбольний центр Барса" на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 18.09.2014р. по справі №818/1751/14
за позовом Обласного комунального закладу Сумської обласної ради "Сумська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Футбольний центр Барса"
до Виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИЛА
04.07.2014 року, Обласний комунальний заклад Сумської обласної ради "Сумська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Футбольний центр Барса"" (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати непрацездатності (далі - відповідач), в якому просить, визнати незаконним та скасувати рішення №5 від 16.06.2014 року про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати непрацездатності, використаних неправомірно та застосування фінансових санкції.
Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 18.09.2014 року позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано рішення відповідача про повернення коштів відповідачу використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкції від 16.06.2014 року №5 в частині зобов'язання перерахувати неправомірно використані коштів у розмірі 128 990 грн та застосування фінансових санкцій (штрафу) у розмірі 64 495 грн.
Позивач, не погодившись з судовим рішенням подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати постанову суду першої інстанції, прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.
В обґрунтування апеляційної скарги посилається на невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неправильного вирішення справи.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги постанову суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що між сторонами укладено договір від 09.09.2013 року №96-02 про часткове фінансування дитячо-юнацької спортивної шкоди за рахунок коштів відповідача.
Працівниками відповідача проведена перевірка цільового використання коштів відповідача у позивача, про що складений акт №07-08-08/5 від 30.05 2014 року.
Порушення виявлені під час перевірки склали у порушенні наявності кошторису позивачу на 2013 рік на часткове фінансування за рахунок коштів відповідача, який був погоджений з начальником управління освіти та науки Сумської ОДА і виконавчою дирекцією відділення ФСС з ТВП 09.09.2013 в сумі 10 949,00 тис. грн. (в тому числі кошти Фонду 4 370,00 тис. грн. та кошти обласного бюджету 6 579,00 тис. грн) та наявності звіту про використання коштів в ІІІ-ІV кварталі 2013 року наданий відповідачу відповідно 11.10.2013 року та 13,01.2014 року; наявністю залишку невикористаних коштів відповідача станом на 31.12.2013 року у розмірі 102 050,34 грн, облік коштів соціального страхування ведеться за планом рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ; надходження та витрачання коштів обліковуються на субрахунках; отримані від відповідача кошти передбачені на витрати: проведення навчально-тренувальних зборів і змагань у межах України, придбання спортивного інвентарю, спортивного обладнання, запасних частин до спортивного інвентарю та обладнання, спортивної форми та спортивного взуття в обсягах, необхідних для проведення навчально-тренувального процесу; фактичне проведення переліку змагань згідно календарного плану спортивних заходів, розклади, накази директора, кошториси на проведення виїзних змагань, списки учнів, журнали, авансові звіти, проїзні білети та первинні документи, що підтверджують витрати на проживання учасників змагань; завищення позивачем витрат по харчуванню учнів під час змагань на загальну суму 660,00 грн.
За результатами проведених позивачем відкритих конкурсних торгів було укладено 5 угод на загальну суму 2 767 870,00 грн, без проведення відкритих торгів 2 угоди на суму 113 700,00 грн, що разом за угодами складає суму 1 881 570,00 грн.
Придбання основних засобів відповідно до звіту у кількості 56 штук на загальну суму 518 992,70 грн та інших матеріальних цінностей на загальну суму 2 362 577,30 гр.
Порушення ст. 48 Закону України "Про загальнобов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням ", п.3.3 та п.3.4 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів відповідача від 31.07.2012 року №44 у зв'язку з укладанням договору на придбання секундомірів та свистків за рахунок відповідача на загальну суму 14 300,00 грн (придбання за рахунок коштів відповідача спортивного інвентарю індивідуального призначення для тренерів-викладів не передбачено).
За результатами перевірки прийнято рішення №5 від 16.06.2014 року про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати непрацездатності, використаних неправомірно та застосування фінансових санкції.
Задовольняючи позовні вимоги в частині скасування рішення відповідача в частині застосування до позивача фінансових санкцій (штрафу) у розмірі 128 990 грн, та урозмірі 64 495 грн, суд першої інстанції, прийняв визнання відповідача даної частини позову.
Стосовно висновку суду першої інстанції про відмову у задоволенні частини позову, то судом першої інстанції був зроблений висновок про дію відповідача в межах своїх повноважень.
Колегія суддів частково погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
У відповідності до п.7 ч.1 Закону України "Про загальнобов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами" правління Фонду здіснює контроль за цільовим використанням коштів Фонду, веденням і достовірностю обліку та звітності щодо їх надходження та використання.
На підставі ст.48 зазначеного Закону за рахунок коштів загальнобов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків, в порядку, визначеному правлінням Фонду.
Згідно до п.3.2, 3.3 "Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності", затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31.07.2012 №44 облік коштів Фонду на часткове фінансування ДЮСШ здійснюється їх одержувачем на окремих субрахунках бухгалтерського обліку.
До 15 числа місяця, наступного за звітним кварталом, ДЮСШ надає до Виконавчої дирекції Фонду або до виконавчої дирекції відділення Фонду та рух товарно-матеріальних цінностей (основних засобів та інших матеріальних активів),придбаних за рахунок коштів Фонду, за формами, наведеними у додатках 2 та 3 до цього Порядку.
Відповідно до п.5.6 "Порядку проведення перевірок отримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів", затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 року №30 за матеріалами акту перевірки, якою встановлено неправомірне (нецільове) використання страхових коштів та/ або неповне, несвоєчасне повернення страхових коштів до бюджету Фонду, керівником органу Фонду або його заступником з урахуванням заперечень (за їх наявності) протягом п'яти робочих днів з дня підписання акту перевірки прийметься рішення про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій відповідно до вимог статей 22 та 30 Закону за встановленою формою.
Згідно до ст.30 Закону України "Про загальнобов'язкове державне соціальне страхування" у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами" страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штрафи у розмірі 50 відсотків так суми.
Матеріали справи свідчать про те, що між сторонами був укладений договір від 09.09.2013 року №96-02 на часткове фінансування дитячо-юнацької спортивної школи за рахунок коштів Виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Згідно до умов укладеної угоди у позивача зобов'язання перед відповідачем щодо використання коштів Фонду відповідно до вимог цього Договору та Порядку №44 та інших нормативно-правових документів Фонду подати до 15 числа наступного за звітним кварталом, звіт про використання коштів Фонду та рух товарно-матеріальних цінностей (основних засобів та інших матеріальних активів), придбаних за рахунок коштів Фонду, повернути в повному обсязі на поточний рахунок Фонду суму, використану з порушенням порядку, у термін не пізніше 10 календарних місяців з дня виявлення порушень використання, несвоєчасного повернення, або повернення не в повному обсязі коштів Фонду.
Крім цього, відповідно до умов даного договору у випадку порушення порядку використання коштів Фонду, позивач в повному обсязі відшкодовує Фонду неправомірно витрачену суму коштів та сплачує штраф у розмірі 50% такої суми.
Позивачем для надходження коштів від відповідача був відкритий рахунок №35422006003581 в ГУДКСУ в Сумській області МФО 837013.
Доводи відповідача про те, що використання позивачем даного рахунку для надходження коштів для благодійних внесків, та інших є порушенням умов укладеної угоди, колегія суддів, вважає наміркованими.
Відкриття лише одного спеціального реєстраційного рахунку на який надходять кошти під значенням другої групи передбачено Порядком відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 року №758.
Позивачем ведеться бухгалтерський облік на окремих субрахунках, в залежності від джерела надходжень коштів, зокрема, благодійні внески, гранти, дарунки.
Листом від 02.04.2014 року №102 Головного управління Державної казначейської служби України у Сумській області позивачу відмовлено у відкритті другого реєстраційного рахунку.
За таких підстав, колегія суддів не погоджується з висновком відповідача про порушення позивачем умов укладеної угоди та п.3.2 "Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштІв Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності", затвердженого постановою правління Фонду від 31.07.2012 №44 та неможливості визначення використання перерахованих коштів.
Позивачу на рахунок за його заявкою від 13.09.2013 року відповідачем перераховано 20.09.2014 року кошти на суму 1 749 000,00 грн та за заявкою від 11.10.2014 року перераховано 16.10.2014 року кошти на суму 874 000,00 грн.
Матеріали справи свідчать про те, що вказані кошти у сумі 513379,66 грн фактично використані позивачем у 2013 році на відшкодування витрат по зборах та змаганнях (відрядні та відшкодування витрат на харчування), виплата коштів були здійснена Головним управлінням Державної казначейської служби України у Сумській області у грудні 2013 року в розмірі 281 983,66 грн, а у розмірі 231 396,00 грн - у травні 2014 року.
Відповідачем ставиться під сумнів фактичне використання позивачем вказаних коштів.
Так, відповідач стверджує, що позивачем були використані кошти відповідача на придбання спортивного одягу та інвентарю, хоча фактично даний товар не був отриманий позивачем, не поставлений на бухгалтерський облік, та не знаходиться у нього на зберіганні.
Як вбачається із наданих документів придбання даного товару здійснено відповідно до умов договорів про закупівлю одягу дитячого, одягу іншого та аксесуарів одягу інших з текстильного волокна (костюмів тренувальних та костюмів утеплених) з ТОВ "Спорт Сервіс" №№1, 2,3, 4 від 29.11.2013 року та з ТОВ "Діо-Спорт" №5 від 13.12.2013 року, та з ФОП ОСОБА_1 №5 від 01.11.2013 року; №17 від 06.11.2013 року з ФОП ОСОБА_2
В підтвердження отримання даного товару позивачем до суду апеляційної інстанції були надані видаткові накладні від 18.12.2013 року №№ОС 000000350; ОС 000000351; № ОС 0000000349, ОС 0000000348, ОС 000000346; ОС 0000000347, від 20.12.2013 року №РН- 0001013, №РН-0001014, від 01.11.2013 року №5/1, №17 від 06.11.2013 року; довіреності на ОСОБА_3 № №69, 70, 71, 72, 74 , 73 від 18.12.2013 року; від 20.12.2013 року №75, 76; інвентарні картки №№ 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 90, 91, 92, 93, 94, 88, 89, 84, 85, 86 від 23.12.2013р., №87 від 20.12.2013р. тощо.
У відповідності до п.2.2, п.2.4, 2.6 ,2.9, 2.10,2.11,2.12, 2.13 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 N309, розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов'язання подають до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів за формою згідно з додатком 1 (далі - Реєстр) на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання.
За умови взяття бюджетного зобов'язання, за яким застосовуються процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпорядник бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати, зазначеної у звіті про результати проведення процедури закупівель, подає до органу Казначейства додатково, крім документів, зазначених в абзаці першому цього пункту, оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують проведення закупівлі та передбачені законодавством у сфері державних закупівель.
У разі взяття бюджетного зобов'язання, що виникло на виконання зовнішньоекономічних договорів (контрактів) або інших зобов'язань, узятих державою у разі вступу до міжнародних організацій або приєднання до міжнародних договорів, розпорядник бюджетних коштів проставляє суму в Реєстрі розрахунково на підставі договору (контракту) або розрахунку за курсом Національного банку України на день подання Реєстру. У разі закупівлі валюти через міжбанківський валютний ринок України розпорядник бюджетних коштів проставляє суму в Реєстрі розрахунково на підставі договору (контракту) або розрахунку на рівні курсу, установленого на міжбанківському валютному ринку України на день подання Реєстру.
За бюджетними зобов'язаннями за окремими напрямами видатків (наприклад, заробітна плата, стипендії, нарахування на заробітну плату, різні види допомоги), у тому числі за бюджетними зобов'язаннями, у яких не зазначаються суми, у Реєстрі суми проставляються розпорядниками бюджетних коштів розрахунково, але в межах річних планових показників.
За довгостроковими бюджетними зобов'язаннями, строк дії яких перевищує один бюджетний період (довгострокові договори, більше одного року), суми в Реєстрі проставляються в межах планових показників поточного бюджетного періоду на підставі даних календарного плану до довгострокового договору.
Розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов'язання, якщо інше не передбачено бюджетним зобов'язанням, подають до відповідного органу Казначейства Реєстр фінансових зобов'язань за формою згідно з додатком 2 на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях, а також оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та бюджетного фінансового зобов'язання.
Після перевірки підтвердних документів по одному примірнику Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань і заявки на видачу готівки та перерахування коштів на вкладні рахунки повертаються розпоряднику бюджетних коштів, а інші примірники цих документів залишаються на зберіганні в органі Казначейства. Форма заявки на видачу готівки та перерахування коштів на вкладні рахунки затверджується Мінфіном.
Документи, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та/або бюджетного фінансового зобов'язання, повертаються розпоряднику з відміткою "зареєстровано та взято на облік".
Органи Казначейства не реєструють:
а) зобов'язання у разі:
відсутності у розпорядника бюджетних коштів бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом;
відсутності документів, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання;
відсутності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми (крім випадків, у яких законодавством не передбачено його затвердження);
невідповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми;
неподання або подання неповного пакета підтвердних документів щодо проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері державних закупівель;
недотримання розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами;
недотримання вимог щодо оформлення поданих документів;
б) фінансові зобов'язання у разі:
відсутності відповідного бюджетного зобов'язання, відображеного у бухгалтерському обліку виконання державного та місцевих бюджетів;
відсутності у розпорядника бюджетних коштів фактичних надходжень спеціального фонду;
відсутності документів, які підтверджують факт узяття бюджетного фінансового зобов'язання;
недотримання вимог щодо оформлення поданих документів;
невідповідності фінансового зобов'язання відповідному бюджетному зобов'язанню, відображеному в бухгалтерському обліку виконання державного та місцевих бюджетів;
недотримання розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами.
У таких випадках органи Казначейства зобов'язання та/або фінансові зобов'язання не реєструють, а застосовують заходи впливу за порушення бюджетного законодавства, визначені Бюджетним кодексом України.
У разі скорочення бюджетних асигнувань розпорядники бюджетних коштів повинні вживати заходів щодо ліквідації або скорочення обсягу бюджетних зобов'язань та/або бюджетних фінансових зобов'язань, які перевищують уточнені плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду, плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів.
У разі прийняття Міністерством фінансів України рішення про внесення змін до розпису за результатами місячного звіту відповідно до частини першої статті 54 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів повинні забезпечити приведення обсягів бюджетних зобов'язань у відповідність з таким розписом.
Бюджетні фінансові зобов'язання щодо виплати субсидій, допомоги, пільг з оплати спожитих житлово-комунальних послуг та послуг зв'язку (в частині абонентної плати за користування квартирним телефоном), компенсацій громадянам з бюджету, на що згідно із законами України мають право відповідні категорії громадян, обліковуються органами Казначейства незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.
При виконанні рішень, які прийняті органами державної влади, про стягнення коштів з рахунків розпорядників бюджетних коштів органи Казначейства відображають в обліку відповідні бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання. Після проведення безспірного списання коштів з рахунків розпорядники бюджетних коштів повинні привести у відповідність із проведеними операціями бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання.
У кінці бюджетного періоду розпорядники бюджетних коштів приводять зареєстровані бюджетні зобов'язання за спеціальним фондом у відповідність із фактичними надходженнями до цього фонду.
Не оплачені в кінці бюджетного періоду бюджетні фінансові зобов'язання розпорядників бюджетних коштів, які були зареєстровані для здійснення попередньої оплати (виплати авансу), бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання одержувачів бюджетних коштів знімаються з обліку органами Казначейства. Про зняті з обліку бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання органи Казначейства повідомляють розпорядників бюджетних коштів.
Органи Казначейства здійснюють коригування даних бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів у частині обліку бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань.
Колегія суддів, вважає що надані документи та пояснення представника відповідача про те, що частина вказаних товарів під час здійснення перевірки знаходилась на території позивача, дають змогу зробити висновок про отримання позивачем даного товару.
Позивачем було надано до Головного управління Державної казначейської служби України у Сумській області зобов'язання з оплати отриманих товарів та здійснена реєстрація та взяття їх на облік 19.12.2013 року, 26.12.2013 року, 06.11.2013 року та перереєстровано у зв'язку з початком нового бюджетного року 27.01.2014 року.
13.01.2014 року позивачем був наданий до відповідача звіт про використання коштів відповідача за звітний 2013 рік у сумі 3394949,66 грн. та звіт про рух товарно-матеріальних цінностей, повернуті невикористані кошти у сумі 102 050,34 грн.
07.05.2014 року між позивачем та його контрагентами були розірвані договори від 29.11.2013 року№1, від 29.11.2013 року №2, від 29.11.2013 року №3, від 29.11.2013 року №4 на суму 1 600200,00 грн та бюджетні фінансові зобов'язання зняті у ГУДКС України у Сумській області - 15.05.2014 року.
23.05.2014 року розірвано договір від 01.11.2013 року №5 на суму 99400,00 грн та бюджетне зобов'язання зняті у ГУДКС України у Сумській області - 27.05.2014 року, всього на суму - 1 699 600,00 грн.
Дії відповідача відповідають приписам п.2.8 вказаного вище Порядку, яка каже, що у разі змін умов бюджетних зобов'язань (додаткові договори, розірвання договору тощо) розпорядник бюджетних коштів повинен протягом 7 робочих днів з дати їх виникнення подати до органів Казначейства Реєстр та/або Реєстр фінансових зобов'язань і відповідні підтвердні документи щодо уточнення реквізитів та показників таких бюджетних зобов'язань.
При зміні курсу валют на дату здійснення операції розпорядником бюджетних коштів вносяться відповідні зміни до реєстрів.
У разі зняття з реєстрації бюджетних фінансових зобов'язань до органів Казначейства подається Реєстр фінансових зобов'язань разом з документами (накладна, акт тощо), що підтверджують повернення товару постачальнику з причин невідповідності договірним умовам, відповідним рішенням суду стосовно обсягів або якості виконаних робіт, наданих послуг, додатковою угодою про зміну умов договору тощо.
При знятті з обліку бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань суми у реєстрах проставляються з мінусом.
Крім цього, колегія суддів вважає що позивачем не були порушені приписи п.3.6 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності затвердженого від 31.07.2012 N 44, в якому вказано, що протягом п'яти банківських днів з дня подання річного звіту ДЮСШ Центральної ради ФСТ повертає на рахунок Виконавчої дирекції Фонду, а ДЮСШ регіональних організацій ФСТ та ДЮСШ, що їм не підпорядковані, на рахунок виконавчої дирекції відділення Фонду не використані за звітний рік кошти Фонду.
З приводу посилань відповідача на порушення позивачем правил авансування витрат на проведення навчально-тренувальних зборів і змагань в межах України, то колегія суддів зазначає на таке.
У відповідності до ч.1 п.5 та ч.2 п.5 Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженого №59 від 13.03.1998 року, керівник підприємства може встановлювати додаткові обмеження щодо сум та цілей використання коштів, наданих на відрядження: витрат на найм житлового приміщення, на побутові послуги, транспортні та інші витрати. Указані в цьому абзаці обмеження запроваджуються наказом (розпорядженням) керівника підприємства.
Підприємство за наявності підтвердних документів (в оригіналі) відшкодовує в межах граничних сум витрат на найм житлового приміщення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 N 98, витрати відрядженим працівникам на найм житлового приміщення з розрахунку вартості одного місця у готелі (мотелі), іншому житловому приміщенні за кожну добу такого проживання з урахуванням включених до рахунків на оплату вартості проживання витрат на користування телефоном (крім витрат на службові телефонні розмови), холодильником, телевізором та інших витрат.
Відрядженому працівникові відшкодовуються витрати на побутові послуги, що включені до рахунків на оплату вартості проживання у місцях проживання (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), але не більш як 10 відсотків сум добових витрат за всі дні проживання.
Відшкодування витрат на службові телефонні розмови проводяться в розмірах за погодженням з керівником.
Витрати на харчування, вартість якого включена до рахунків на оплату вартості проживання у готелях (мотелях), інших житлових приміщеннях або до проїзних документів, оплачуються відрядженим працівником за рахунок добових витрат.
Якщо працівник, відряджений для участі у переговорах, конференціях, симпозіумах з питань, що стосуються основної діяльності підприємства, за умовами запрошення безоплатно забезпечується харчуванням організаторами таких заходів або якщо вартість харчування включається до рахунків на найм житлового приміщення, проїзних документів без визначення конкретної суми, добові витрати відшкодовуються в розмірах, що визначаються у відсотках сум добових витрат для України згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 N 98, зокрема 80 відсотків - при одноразовому, 55 відсотків - дворазовому, 35 відсотків - триразовому харчуванні.
Працівникові, відрядженому в межах України, відшкодовується плата за бронювання місця у готелі (мотелі) у розмірі не більш як 50 відсотків вартості такого місця за одну добу згідно з поданими підтвердними документами в оригіналі.
Витрати на найм житлового приміщення за час вимушеної зупинки в дорозі, що підтверджуються відповідними документами, відшкодовуються в порядку й розмірах, передбачених цим пунктом.
Витрати, що перевищують граничні суми витрат на найм житлового приміщення, відшкодовуються з дозволу керівника згідно з оригіналами підтвердних документів. Зазначені витрати не є надміру витраченими коштами.
Як вбачається із матеріалів справи у вересні-грудні 2013 року позивачем були використані кошти відповідача на проведення навчально-тренувальних зборів і змагань в межах України на суму 513 379,66 грн.
Позивачем були подані до ГУДКСУ у Сумській області зобов'язання на суму 281 983,66 грн вчасно, проте фактично списані з рахунку - 27.12.2013 року , та на суму 231 396,00 грн у травні 2014 року.
Під час здійснення процедури реєстрації даних зобов'язань органом казначейської служби були перевірені звіти про використання коштів, відомості про компенсацію коштів по харчуванню, списки на відшкодування добових, проїздні документи учасників навчально-тренувальних зборів і змагань, та здійснена перереєстрація даних зобов'язань від 29.01.2014 року №4, від 30.01.2014 року №6, від 10.02.2014 року №11.
Судом апеляційної інстанції під час дослідження документів не були виявлені розбіжності між кількістю дітей, які фактично брали участь у змаганнях та кількістю дітей, які зазначені у списках учасників заходу, тому нарахування у сумі 660,00 грн є помилковими.
Колегія суддів, вважає що позивачем були дотримані всі вимоги чинного законодавства для здійснення фінансування даних витрат, на час прийняття оскаржуваного рішення - 16.06.2004 року виплати здійснені, тому підстав висновки суду першої інстанції про правомірність рішення відповідача є необґрунтованими.
З приводу посилань відповідача про неправомірне використанні відповідачем коштів у сумі 14 300,00 грн на які були придбані секундоміри та свистки, оскільки це спортінвентар індивідуального призначення, то колегія суддів зазначає на таке.
Наданий до матеріалів справи видатки за коштами соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (т.1 аркуш справи 24) містить посилання на обмеження у придбанні лише - універсальної спортивної форми та взуття індивідуального призначення.
За таких обставин, у колегії суддів відсутні є підстави для задоволення апеляційної скарги позивача.
Критерії протиправності рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, передбачені частиною 3 статті 2 КАС України.
Колегія суддів вважає, що оскаржуване рішення в частині повернення до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності неправомірно використаних коштів у сумі 4 877 441, 24 грн., невідповідає даним критеріям, оскільки прийнято та вчинено не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією України, без використання повноваження з метою, з якою це повноваження надано; необгрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Судом першої інстанції, зроблені висновки, які не відповідають обставинам справи, тому судове рішення підлягає частковому скасуванню, а апеляційна скарга - задоволенню.
З приводу частини судового рішення, якою були задоволені позовні вимоги, то колегія суддів зазначає таке.
Судом першої інстанції правильно задоволена дана частина позову, у зв'язку з визнанням її відповідачем. Апеляційна скарга відповідача не містить заперечень з цього приводу.
Відповідно до ч.1 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановленні під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.
Згідно до п.3 ч.1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати постанову, та задовольнити апеляційну скаргу.
Керуючись ст.ст.41 160, 167, 195, 196, 198, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А
Апеляційну скаргу Обласного комунального закладу Сумської обласної ради «Сумська обласна дитячо-юнацька спортивна школа «Футбольний центр Барса» задовольнити.
Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 18.09.2014 року по справі №818/1751/14 скасувати в частині відмови у задоволенні позову.
В цій частині прийняти нову постанову, якою задовольнити позов.
Скасувати рішення про повернення коштів Виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати непрацездатності про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій №5 від 16.06.2014 року в частині повернення до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності неправомірно використаних коштів у сумі 4 877 441,24 грн
В іншій частині постанову Сумського окружного адміністративного суду від 18.09.2014 року по справі №818/1751/14 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Донець Л.О. Судді Бартош Н.С. Мельнікова Л.В. Повний текст постанови виготовлений та підписаний 19.10.2015 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2015 |
Оприлюднено | 23.10.2015 |
Номер документу | 52520968 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Донець Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні