Справа №1-661/11
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.11.2011 року м. Житомир
Богунський районний суд м. Житомира
в складі:
головуючого-судді Костенко С.М.
при секретарі Боровицької Т.О.
з участю прокурора Михальчука О.О.
розглянувши в попередньому засіданні в залі суду м. Житомирі кримінальну справу по обвинуваченню ОСОБА_1 за ст. 367 ч. 1 КК України, -
в с т а н о в и в :
До суду надійшла кримінальна справа по обвинуваченню ОСОБА_2 за ст. 367 ч.1 КК України. Органом досудового слідства ОСОБА_1 обвинувачується в тому, що вона працюючи на посаді старшого державного податкового ревізора - інспектора відділу контролю за відшкодуванням ПДВ управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у м.Житомирі, являючись службовою особою, наділеною адміністративно-господарськими функціями, вчинила злочини у сфері службової діяльності.
Відповідно до наказу №39-0 від 12.03.2008 року ОСОБА_1 призначена на посаду старшого державного податкового ревізора - інспектора відділу контролю за відшкодуванням ПДВ управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у м.Житомирі.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про державну службу», основними обов'язками державних службовців є додержання Конституції України та інших актів законодавства України; забезпечення ефективної роботи та виконання завдань державних органів відповідно до їх компетенції, сумлінне виконання своїх службових обов'язків.
Згідно ч.І ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством. Відповідно до ч.І ст. 10 вказаного закону, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції: проводять перевірки фактів приховування і заниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України; контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Відповідно до розділу №1 положення про відділ контролю за відшкодуванням ПДВ управління податкового контролю юридичних осіб Державної податкової інспекції у м.Житомирі, затвердженого першим заступником начальника інспекції ОСОБА_3 12.03.2008, відділ контролю за відшкодуванням ПДВ є структурним підрозділом управління податкового контролю юридичних осіб Державної податкової інспекції у м.Житомирі. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України, законами, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами, розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативними актами Державної податкової адміністрації України, наказами та розпорядженнями начальника ДПІ в м.Житомирі, регламентом роботи ДПІ в м.Житомирі та іншими нормативними актами та цим положенням. Згідно п.2.1 вказаного положення, головним завданням відділу є здійснення перевірок СПД- юридичних осіб з питання правильності визначення сум ПДВ, заявлених до відшкодування з бюджету. Відповідно до п.2.6 положення, функція «Здійснення перевірок з відшкодування податку на додану вартість платникам податків» передбачає: аналіз переданих до відділу декларацій та наявної інформації про платників податків, що заявили до відшкодування суми податку на додану вартість, та проведення їх перевірки; перевірка правильності визначення сум податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню з бюджету; підготовка запитів на проведення зустрічних перевірок з відшкодування податку на додану вартість; організація та проведення зустрічних перевірок, відслідкування товарно-грошових потоків до виробників та сумнівних СПД; оформлення результатів перевірок (акти, довідки, протоколи, проекти рішень та інші документи); аналіз результатів перевірки; складання звітності за перевірками з відшкодування податку на додану вартість, аналіз результатів контрольно-перевірочної роботи працівників підрозділу.
Відповідно до п.п. 3.1-3.11., 3.13, 3.18, 3.22 розділу №3 посадової інструкції старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу контролю за відшкодуванням ПДВ управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у м.Житомирі, до функціональних обов'язків входить аналіз переданих до відділу декларацій та наявної інформації про платників податків, що заявили до відшкодування суми податку на додану вартість, та проведення їх перевірки; здійснення аналізу звітних даних; збір необхідних даних для проведення документальних перевірок; проведення документальних (планових та позапланових) перевірок; організація та забезпечення застосування нормативно-правових актів з питань ПДВ; перевірка правильності визначення сум податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню з бюджету; підготовка запитів на проведення зустрічних перевірок з відшкодування податку на додану вартість; організація та проведення зустрічних перевірок; проведення зустрічних перевірок платників ПДВ власними силами або надсилання запитів до органів державної податкової служби інших регіонів; оформлення результатів перевірок (акти, довідки, протоколи, проекти рішень і постанов, інші документи); реалізація результатів перевірок; аналіз результатів перевірок; складання звітності за перевірками з відшкодування податку на додану вартість, аналіз результатів контрольно-перевірочної роботи працівників підрозділу; проведення роботи з виявлення сумнівних фінансових операцій та надання інформації підрозділам боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом. Згідно п.5.1. вказаної інструкції, старший податковий ревізор - інспектор зобов'язаний сумлінно виконувати свої службові обов'язки, не допускати дії і вчинків, які можуть зашкодити інтересам державної податкової служби чи негативно вплинути на репутацію державного службовця, нести особисту відповідальність за невиконання завдань, передбачених даною посадовою інструкцією і положенням про відділ. Відповідно до п.5.2., за невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків старший державний податковий ревізор - інспектор притягується до дисциплінарної, адміністративної, кримінальної та матеріальної відповідальності.
Відповідно до п.4.2 Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартістьВ» , затверджених наказом ДПА України від 18.08.2005р. №350, із відповідними змінами, внесеними згідно наказу ДПА України від 22.04.09 № 203, обов'язкові перевірки з питань правових відносин за ланцюгом постачання проводяться стосовно тих постачальників платника ПДВ, із операцій з якими платником ПДВ сформовано податковий кредит у обсязі 5 і більше відсотків від дозволеного податкового кредиту, та у яких сума податкових зобов'язань з ПДВ у кожному окремому податковому періоді по операціях з платником ПДВ складає 30 і більше відсотків від загальної суми податкових зобов'язань.
Запити на проведення перевірок з питань правових відносин постачальників, які відповідають визначеним у цьому пункті критеріям, направляються підрозділами податкового контролю юридичних осіб (оподаткування фізичних осіб) не пізніше 3 робочих днів від дня надання платником ПДВ копій відповідних документів.
У разі якщо за даними інформаційних баз податкового органу, за інформацією податкової міліції виникає сумнів щодо дієздатності та правоздатності постачальників платника ПДВ, а також правомірності формування податкового кредиту платником ПДВ із операцій з придбання товарів (послуг) у таких постачальників, підрозділ податкового контролю юридичних осіб може організувати проведення перевірок з питань правових відносин за відповідним ланцюгом постачання.
До матеріалів перевірки складається та додається перелік постачальників платника ПДВ, із операцій з якими платником сформовано податковий кредит у сумі понад 5 відсотків від суми дозволеного податкового кредиту у кожному податковому періоді для юридичних осіб та З відсотки для фізичних осіб, із зазначенням за даними Системи співставлення задекларованих показників, результатів співставлення та стану постачальника.
Основними постачальниками вважаються суб'єкти господарювання, у яких платником ПДВ, що перевіряється, придбано товарів (послуг), де сума ПДВ складає 5 і більше відсотків від суми дозволеного податкового кредиту у цьому періоді для юридичних осіб та 3 відсотки для фізичних осіб.
Проведення перевірки з питань правових відносин забезпечується підрозділом податкового контролю юридичних осіб (оподаткування фізичних осіб) органу державної податкової служби, де суб'єкт господарювання, щодо якого проводиться перевірка з питань правових відносин за ланцюгом, знаходиться на податковому обліку. Результати перевірки з питань правових відносин оформлюються у порядку, передбаченому наказом ДПА України від 11.09.08 № 584 „Про затвердження зразків форм актів перевірок та Методичних рекомендацій щодо їх оформленняВ» зі змінами та доповненнями.
Термін виконання запиту на проведення перевірки з питань правових відносин не повинен перевищувати двадцять календарних днів від дня надходження запиту.
Згідно доповідної записки начальника відділу адміністрування ПДВ Гаврилюк Н В від 19.08.2009 року за №1129/15-2, ТОВ «Вуд-Юа» подано декларацію з податку на додану вартість за червень 2009 року №103318 від 20.07.2009 року з визначенням суми податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок в розмірі 38 236 грн. Платник не подав копії первинних документів для перевірки зазначених у розрахунку бюджетного відшкодування, що підтверджують факт оплати ним товарів (послуг) основним постачальникам, та копії реєстрів отриманих і виданих податкових накладних, що є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки, відповідно до наказу ДПА України №350 від 18.08.2005 року. Згідно доповідної записки начальника відділу адміністрування ПДВ ОСОБА_4 від 27.08.2009 року за №1095/15-2, ТОВ «Вуд-Юа» подано декларацію з податку на додану вартість за липень 2009 року №131435 від 17.08.2009 року з визначенням суми податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок в розмірі 95 703 грн. Платник не подав копії первинних документів для перевірки зазначених у розрахунку бюджетного відшкодування, що підтверджують факт оплати ним товарів (послуг) основним постачальникам, та копії реєстрів отриманих і виданих податкових накладних, що є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки, відповідно до наказу ДПА України №350 від 18.08.2005 року.
Відповідно до направлення №1561 від 07.09.2009 року старший державний податковий ревізор-інспектор ДПІ у м.Житомирі Войтко О С. призначена як перевіряюча на виїзну позапланову документальну перевірку ТОВ «Вуд-Юа», код ЄДРПОУ 34394385, з 08.09.2009 по 18.09.2009 року. Мета перевірки - перевірка правильності визначення суми ПДВ, заявленої до відшкодування з бюджету у червні та липні 2009 року.
На підставі вказаного направлення старшим державним податковим ревізором-інспектором ДПІ у м.Житомирі Войтко О С. проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ «Вуд-Юа», за результатами якої 10.09.2009 року ОСОБА_2 О С. в приміщенні ДПІ у м.Житомирі, що знаходиться за адресою м.Житомир, площа Перемоги, 2, склала акт за №6184/23-2/34394385 про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ «Вуд-Юа», код ЄДРПОУ 34394385, з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за червень та липень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в березні, травні та червні 2009 року. Відповідно до зазначеного акту, підтверджено бюджетне відшкодування ТОВ «Вуд-Юа» за липень 2009 року в сумі 95 703 грн., в. т.ч. по постачальнику ТОВ «Промтехносервіс» - ПДВ в сумі 36 610,33 грн. Сума податкового кредиту за червень 2009 року становить 117 730 грн., в т.ч. по постачальнику ТОВ «Промтехносервіс» сума ПДВ включена до податкового кредиту становить 81 106,33 грн., що становить 68,9 %.
При цьому в акті №6184/23-2/34394385 від 10.09.2009 року ОСОБА_1 у п.3.2.4 вказала, що перевіркою показників довідки щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишаються непогашеними після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, встановлено, що ТОВ «Вуд-Юа» не враховано результати попередньої перевірки, де встановлено, що на порушення пп. 7.4.5. п.7.4. ст 7 Закону України «Про податок на додану вартість» ТОВ «Вуд-Юа» завищено податковий кредит за квітень 2009 року на суму 8333 грн., а перевіркою було зменшено суму 6120 грн. за рахунок відшкодування за травень 2009 року та суму 2213 грн. за рахунок зменшення залишку від'ємного значення за травень 2007 року.
Аналізом матеріалів такої перевірки встановлено, що 21.07.2009 року старшим державним податковим ревізором-інспектором ОСОБА_2 за №4427/23-2/34394385 складено акт про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ «Вуд-Юа», код ЄДРПОУ 34394385, з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за квітень та травень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в січні-квітні 2009 року. Згідно вказаного акту, на порушення пп. 7.4.5. п.7.4. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» ТОВ «Вуд- Юа» недостовірно визначений залишок від'ємного значення попереднього періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду, в розмірі 418 грн. та за травень 2009 року в розмірі 8333 грн., а також ТОВ «Вуд-Юа» завищено бюджетне відшкодування за травень на 6120 грн. 20.07.2009 року в межах зазначеної виїзної позапланової перевірки з питання достовірності нарахування бюджетного відшкодування ПДВ ТОВ «Вуд-Юа» з метою вирішення питання щодо обґрунтованості відшкодування ПДВ з бюджету ДПІ у м.Житомирі до ДПІ у печерському районі м.Києва надано лист «Щодо проведення зустрічної перевірки» по питанню взаємовідносин ТОВ «Промтехносервіс», код 25412949, залученого до схеми постачання вищевказаного підприємства. 24.07.2009 року за №17400/7/23-1210 з ДПІ у Печерському районі м.Києва надійшов лист «Про проведення зустрічної перевірки», згідно з яким провести зустрічну перевірку ТОВ «Промтехносервіс» з питання взаємовідносин з ТОВ «Вуд-Юа» неможливо, у зв'язку з тим, що направлено запит на встановлення місцезнаходження. Станом на 24.07.2009 року згідно АРМу «Звіт» ТОВ «Промтехносервіс» не надає звітність до ДПІ у Печерському районі м.Києва, останній звіт був наданий за травень 2008 року. Крім того, станом на 10.09.2009 року, відповідно, згідно витягу з «Пошуково-довідкової системи ЦБД ДПА України», передбаченої наказом ДПА України від 23.04.2004 року, ТОВ «Промтехносервіс» знаходилося в стані «Запит на встановлення місцезнаходження».
Зазначене вказує, що ОСОБА_2 О С. володіла інформацією щодо відсутності за місцем знаходження ТОВ «Промтехносервіс» та ненадання ним податкової звітності, починаючи з червня 2008 року, а також про порушення законів України про оподаткування ТОВ «Вуд-Юа» у період, суміжний із перевіряємим нею.Таким чином, старший державний податковий ревізор-інспектор ДП1 у м.Житомирі ОСОБА_5, працюючи в Державній податковій службі з 1997 року, маючи достатній досвід та освіту для виконання своїх службових обов'язків, достовірно знаючи останні, з якими вона була ознайомлена під особистий підпис, являючись службовою особою, уповноваженою на виконання функцій держави, маючи обсяг повноважень, який надавав їй реальну можливість належним чином виконувати покладені на неї обов'язки, порушуючи ст. 10 Закону України «Про державну службу», ст. 2, 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», положення про відділ контролю за відшкодуванням ПДВ управління податкового контролю юридичних осіб Державної податкової інспекції у м Житомирі, посадову інструкцію старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу контролю за відшкодуванням ПДВ управління податкового контролю юридичних осіб ДП1 у м.Житомирі, п.4.2. Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, через несумлінне ставлення до вище перелічених службових обов'язків, встановивши, що ТОВ «Промтехносервіс» відсутнє за своїм місцем знаходження на момент проведення перевірки, не провела належним чином аналіз наявної інформації про ТОВ «Вуд-Юа» як платника ПДВ, так як залишила без реагування відповідь ДПІ у Печерському районі м.Києва від 24.07.2009 року,достовірно знаючи, що є необхідність у проведенні перевірки з питань правових відносин за ланцюгом постачання стосовно ТОВ «Промтехносервіс», із операцій з яким ТОВ «Вуд-Юа» сформовано податковий кредит у обсязі 5 і більше відсотків від дозволеного податкового кредиту, не направила запит на проведення перевірки з питань правових відносин з ТОВ «Промтехносервіс».В подальшому складений старшим державним податковим ревізором-інспектором ДПІ у м.Житомирі ОСОБА_1 акт перевірки №6184/23-2/34394385 від 10.09.2009 року став підставою для включення до реєстру на відшкодування ПДВ ТОВ «Вуд-Юа» суму 95 703 грн. по декларації за липень 2009 року, згідно протоколу засідання комісії по розгляду та вирішенню проектів реєстрів про відшкодування ПДВ ДПІ у м.Житомирі №26 від 10.09.2009 року, та перерахування 16.09.2009 року ПДВ у розмірі 95 703 грн на розрахунковий рахунок ТОВ «Вуд-Юа» у ВАТ «БМ Банк», м.Київ, розрахунковий рахунок №260010330486, в т.ч. по контрагенту ТОВ «Промтехносервіс» в сумі 36 610, 33 грн.Внаслідок неналежного виконання своїх службових обов'язків ОСОБА_1 через несумлінне ставлення до них було заподіяно істотну шкоду державним інтересам у вигляді матеріальних збитків на суму 36 610, 33 грн. та нематеріального характеру у вигляді підриву авторитету органів Державної податкової служби як органу державної влади. В попередньому засіданні ОСОБА_1 заявила клопотання про звільнення її від кримінальної відповідальності на підставі ст. 1 п «в» Закону України «Про амністію у 2011 році» та наполягала на ньому. Прокурор вважає заявлене клопотання таким, що підлягає до задоволення. Зазначив, що заборони на застосування до ОСОБА_1 амністії, передбачених ст. 7 Закону, немає.
Заслухавши думку учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до вимог ст. 6 Закону України «Про амністію у 2011 році» підлягають звільненню від кримінальної відповідальності в порядку та на умовах, визначених цим Законом, особи, які підпадають під дію ст. 1 Закону, кримінальні справи стосовно яких перебувають у провадженні органів дізнання, досудового слідства чи не розглянуті судами.
Як вбачається з матеріалів кримінальної справи, ОСОБА_1 має на утриманні малолітню доньку ОСОБА_5 2002 року. Крім цього, ОСОБА_1 раніше до кримінальної відповідальності не притягалася, раніше до неї амністія не застосовувалася. Проти застосування до неї амністії ОСОБА_1 не заперечує, й сама наполягає на її застосуванні.
З огляду на наведене, клопотання підлягає до задоволення, а ОСОБА_1 підлягає звільненню від кримінальної відповідальності на підставі ст. ст. 1 п «в», 6 Закону України «Про амністію у 2011 році».
Судові витрати та речові докази по справі відсутні.
Керуючись ст. 1 п «в», 6 Закону України «Про амністію у 2011 році», ст. 6 ч.1 п.4 КПК України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Звільнити ОСОБА_1 від кримінальної відповідальності за ст. 367 ч. 1 КК України на підставі ст. ст. 1 п «в», 6 Закону України «Про амністію у 2011 році».
Запобіжний захід, у вигляді підписки про невиїзд - скасувати.
Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Житомирської області через Богунський районний суд м. Житомира протягом 7 діб з дня її винесення.
Головуючий:
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2011 |
Оприлюднено | 23.10.2015 |
Номер документу | 52525089 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Красноармійський міськрайонний суд Донецької області
Токарєв А. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні