Постанова
від 13.10.2015 по справі 802/2124/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

13 жовтня 2015 р. Справа № 802/2124/15-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Бошкової Юлії Миколаївни,

за участю:

секретаря судового засідання: Мельника Віктора Сергійовича,

представника позивача: ОСОБА_1,

представника відповідача: ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "Амбар +"

до: Вінницького об'єднаного військового комісаріату (відповідач 1), Вінницької міської ради Вінницької області (відповідач 2)

про: визнання протиправним та скасування розпорядження

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Амбар +" (далі - ТОВ "Амбар +", позивач) до Вінницького об'єднаного військового комісаріату (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування наряду військового комісара Вінницького об'єднаного міського військового комісаріату № 1001 від 13.03.2015 року та наряду військового комісара Вінницького об'єднаного міського військового комісаріату № 1464 від 15.04.2015 року.

Обгрунтовучи позовні вимоги, позивача зазначив, що 13.03.2015 року Вінницьким об'єднаним військовим комісаріатом прийнято наряд №1001 відповідно до якого ТОВ "Амбар+" зобов'язано поставити за адресою: м. Золочів, Львівська область автомобіль КАМАЗ 53212, а 15.04.2015 року Вінницьким об'єднаним військовим комісаріатом прийнято наряд № 1464 відповідно до якого TOB "Амбар+" зобов'язано поставити за адресою: м. Вінниця, вул.Ценського,14 автомобіль КАМАЗ 53212 та автомобіль КАМАЗ 55102.

Вважаючи зазначені накази протиправними позивач звернувся до суду із даним позовом.

Представник позивача у судовому засіданні підтримала заявлений позов та просила його задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заявлений позов визнав.

Вислухавши представника позивача, представника відповідача, розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить задовольнити з наступних підстав.

Судом встановлено, що 13.03.2015 року Вінницьким об'єднаним військовим комісаріатом прийнято наряд №1001 відповідно до якого ТОВ "Амбар+" зобов'язано поставити за адресою: м. Золочів, Львівська область автомобіль КАМАЗ 53212.

15.04.2015 року Вінницьким об'єднаним військовим комісаріатом прийнято наряд № 1464, яким TOB "Амбар+" зобов'язано поставити за адресою: м. Вінниця, вул.Ценського,14 автомобіль КАМАЗ 53212 та автомобіль КАМАЗ 55102.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.6 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" військово-транспортний обов'язок установлюється з метою задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на особливий період транспортними засобами і технікою і поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, у тому числі на залізниці, порти, пристані, аеропорти, нафтобази, автозаправні станції дорожнього господарства та інші підприємства, установи і організації, які забезпечують експлуатацію транспортних засобів, а також на громадян - власників транспортних засобів. Порядок виконання військово-транспортного обов'язку визначається Кабінетом Міністрів України.

Обсяги транспортних засобів за типами та марками, які планується залучити під час мобілізації, для підприємств, установ та організацій усіх форм власності встановлюються згідно з Мобілізаційним планом України місцевими державними адміністраціями за поданням військових комісаріатів.

Залучення транспортних засобів під час мобілізації здійснюється військовими комісаріатами на підставі рішень місцевих державних адміністрацій, які оформлюються відповідними розпорядженнями.

Порядок виконання військово-транспортного обов'язку здійснюється відповідно до Положення про військово-транспортний обов'язок, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 1921 від 28.12.2000 р. (надалі по тексту - Положення). Пунктом 5 зазначеного Положення передбачено, що вилучення (відчуження) транспортних засобів здійснюється районними (міськими) військовими комісаріатами на підставі розпоряджень місцевих держадміністрацій в обсягах лімітів та відсоткових норм вилучення, затверджених Кабінетом Міністрів України, як окремо, так і у складі спеціальних формувань, які передаються військовим формуванням на період мобілізації та у воєнний час. Положенням (в редакції, яка була чинна на момент прийняття спірних нарядів) передбачений наступний порядок встановлення та доведення до підприємств лімітів на вилучення техніки. Кабінет Міністрів України за поданням Міноборони в мирний час затверджує ліміти вилучення (відчуження) транспортних засобів у регіонах та відсоткові норми вилучення за галузями національної економіки і доводить їх до центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, які разом з військовими комісаріатами визначають постачальників та обсяги (норми) вилучення (відчуження) транспортних засобів у підприємств, установ та організацій за районами (містами). Ліміти вилучення (відчуження) транспортних засобів за типами та марками (крім мотоциклів і гужового транспорту) для підприємств, установ, організацій, районів і міст встановлюються у мирний час відповідними місцевими держадміністраціями за поданням військових комісаріатів.

Установлені Генеральним штабом Збройних Сил за погодженням з Кабінетом Міністрів України завдання з підготовки та передачі транспортних засобів військовим формуванням, а також порядок, пункти та терміни цієї передачі у мирний час доводяться до їх власників відповідними місцевими державними адміністраціями через військові комісаріати.

У порушення наведених норм позивачу не були доведені норми вилучення транспортних засобів, які прийняті місцевою державною адміністрацією у мирний час, та не повідомлено про підстави для прийняття оскаржуваних нарядів.

Крім того, спірні накази на вилучення техніки підписані неуповноваженою особою, зокрема, секретарем Вінницької міської ради та скріплені печатками виконавчого комітету Вінницької міської ради, тоді як ТОВ "Амбар+" зареєстроване за адресою: 23210, Вінницька область, Вінницький р-н, смт. Стрижавка, вул. Тарногродського, 40.

Отже, оскаржувані накази не відповідають вимогам законодавства, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, оскільки прйняті неуповноваженими на їх прийняття особами.

Відповідно до ст. 136 КАС України відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 КАС України.

Згідно з ч. 3 і ч. 4 ст. 112 КАС України у разі повного визнання відповідачем позовних вимог і прийняття його судом приймається постанова про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Заслухавши представників сторін, розглянувши матеріали справи, суд дійшов висновку, що визнання представником відповідача позову не суперечить закону і не порушує чиїх-небудь прав, свобод або інтересів, а протиправність нарядів Вінницького ОМВК підтверджується матеріалами справи і не заперечується представником відповідача.

Враховуючи наведене, суд приймає визнання представником відповідача позову.

Згідно частини першої статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи вищенаведене, виходячи із наявних матеріалів справи, норм чинного законодавства, необхідності відновлення порушених прав позивача, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до вимог частини першої статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб’єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб’єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати наряд військового комісара Вінницького об'єднаного міського військового комісаріату № 1001 від 13.03.2015 року та наряд військового комісара Вінницького об'єднаного міського військового комісаріату № 1464 від 15.04.2015 року.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Амбар +" (вул. Тарногродського, б. 40, смт. Стрижавка, Вінницький район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 31680270) судові витрати в сумі 73,08 грн.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Бошкова Юлія Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2015
Оприлюднено26.10.2015
Номер документу52567400
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2124/15-а

Постанова від 13.10.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Постанова від 13.10.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 09.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 09.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 26.08.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні