Постанова
від 27.04.2010 по справі 2а-254/10
КУЗНЕЦОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Кузнецовський міський суд Рівненської області

м. Кузнецовськ, м-н. Будівельників, 3, 34400, (03636) 2-17-47

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2010 року 09 год. 30 хв. м. Кузнецовськ

Кузнецовський міський суд Рівненської області

під головуванням судді Незнамової І.М.

при секретарі Нафєєвій Н.В.

з участю позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кузнецовську адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до інспектора ВДАІ Володимирецького району Рівненської області ОСОБА_2 про скасування постанови,

встановив:

ОСОБА_1 звернувся в суд із позовом до інспектора ВДАІ Володимирецького району Рівненської області ОСОБА_2 про скасування постанови про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).

В обґрунтування позову позивач зазначив, що він не згідний з постановою, яка складена відносно нього за ч. 1 ст. 122 КУпАП працівником ДПС, оскільки він не порушував правила дорожнього руху та адміністративне стягнення у вигляді штрафу винесено безпідставно та із порушенням його прав і процесуальних норм.

В судовому засіданні ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав в повному обсязі та пояснив, що 24 лютого 2010 року близько 13 год. 30 хв. він керував транспортним засобом в напрямку с. Суховоля Володимирецького району Рівненської області. Перед дорожнім знаком 5.45 "Початок населеного пункту с. Суховоля" уповільнив рух, та саме перед вказаним населеним пунктом швидкість руху його транспортного засобу становила 79 км./год. і поступово знижувалася. Інспектором ДПС було подано сигнал про зупинку. Після зупинки інспектор вказав, що ним порушено правила дорожнього руху, а саме, що він рухався зі швидкістю 82 км/год., при обмеженні швидкості 60 км/год. та почав складати процесуальні документи. На його пояснення, що він швидкості не перевищував, відповідач не реагував. Відповідач після складання протоколу про адміністративне правопорушення, його копії не вручав, також прав особи, яка притягується до адміністративної відповідальності йому не було роз'яснено, а тільки вказано де необхідно поставити підписи.

Позивач вказав, що його дії не підпадають під кваліфікацію за ч. 1 ст. 122 КУпАП, так як він рухався транспортним засобом в с. Суховоля Володимирецького району Рівненської області зі швидкістю близько 70 - 75 км/год., що не є порушенням.

Позивач зауважив, що при складанні процесуальних документів було порушено його процесуальні права, також зазначив, що відповідач при розгляді справи не виконав вимог щодо всебічності, об'єктивності і повноти з'ясування обставин справи.

ОСОБА_1 просить постанову інспектора ДПС скасувати, а провадження у справі закрити внаслідок відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення.

Відповідач в судове засідання не з'явився, будучи належним чином повідомленим про дату, час і місце розгляду адміністративної справи, про причини неявки суд не повідомляв, про розгляд справи у відсутності свого представника не клопотав, письмових пояснень або заперечень проти адміністративного позову не подав.

За таких обставин суд вважає за можливе вирішити спір у відсутності відповідача.

Згідно ч. 4 ст. 128 КАС у разі неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши та проаналізувавши пояснення позивача, дослідивши інші докази, які є в матеріалах справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню у повному обсязі.

Підставами для такого висновку суду є наступне.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічко-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно до постанови по справі про адміністративне правопорушення серія ЗК № 074103 від 24.02.2010 р., винесеної інспектором ДПС, ОСОБА_1 піддано адміністративному стягненню у виді штрафу в сумі 260 грн. за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 122 КУпАП. Із змісту постанови вбачається, що ОСОБА_1 визнано винним у порушенні п.12.4 Правил дорожнього руху, що виразилось у тому, що він, керуючи транспортним засобом, 24.02.2010 р. о 13 годині 33 хвилин, в населеному пункті, перевищив швидкість руху на 22 км/год., тобто керував транспортним засобом зі швидкістю 82 км/год.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення: є своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин і умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Частиною 2 ст. 254 КупАП передбачено, що протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Статтею 279 КУпАП передбачено, що розгляд справи розпочинається з оголошення складу колегіального органу або представлення посадової особи, яка розглядає дану справу. Головуючий на засіданні колегіального органу або посадова особа, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов'язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання.

Згідно зі ст. 280 КУпАП - орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Із пояснень позивача вищевказаних дій інспектором ДПС виконано не було.

Відповідне до ч. 2 ст. 71 КАС в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Тому, виходячи з наведеного принципу покладення обов'язку доказування на відповідача, слід констатувати, що відповідач не довів суду правомірність винесеної постанови від 24.02.2010 року про накладення штрафу на позивача.

В суді не доведено винність ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 122 КУпАП.

Відповідно до ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Тому, слід визнати, що оскаржувана постанова по справі про адміністративне правопорушення винесена безпідставно і підлягає скасуванню із закриттям справи.

На підставі ст. 7, ч.1 ст. 122, ст. 245, ч.1 ст. 247, 278, 279, ч.1 ст. 293 КУпАП, керуючись ст.ст. 11, 71, 94, 160-163, 167 КАС України, суд -

постановив:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Скасувати постанову серія ВК № 074103 від 24 лютого 2010 року у справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 122 КУпАП відносно ОСОБА_3 та провадження в справі закрити.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Заява про апеляційне оскарження подається до Кузнецовського міського суду протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, через Кузнецовський міський суд, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Головуючий:

СудКузнецовський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення27.04.2010
Оприлюднено28.10.2015
Номер документу52599639
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-254/10

Постанова від 19.02.2010

Адміністративне

Машівський районний суд Полтавської області

Січиокно Т. О.

Ухвала від 18.12.2009

Адміністративне

Машівський районний суд Полтавської області

Січиокно Т. О.

Ухвала від 18.12.2009

Адміністративне

Машівський районний суд Полтавської області

Січиокно Т. О.

Постанова від 17.01.2010

Адміністративне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Окунь Т. В.

Ухвала від 17.01.2010

Адміністративне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Окунь Т. В.

Постанова від 22.09.2016

Адміністративне

Шевченківський районний суд м.Львова

Глинська Д. Б.

Ухвала від 08.06.2010

Адміністративне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Лошак О. О.

Постанова від 02.04.2010

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Ярмоленко В. В.

Постанова від 27.04.2010

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Незнамова І.М.

Ухвала від 28.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні