Рішення
від 21.06.2010 по справі 2-2921/2010
КРАСНОАРМІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №2-2921 /2010

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ 2010 р.

Іменем України

21 червня 2010 року Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

в складі:головуючої - судді Корнєєвої І.В.

при секретарі- Кузьменко В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду № 12 в м.Красноармійську цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 Пенсійного Фонду України в Красноармійському районі Донецької області про стягнення недорахованої суми щомісячної державної допомоги як дитині війни ,

ВСТАНОВИВ:

28 квітня 2010 року позивач ОСОБА_1 звернулася позовом до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Красноармійському районі Донецької області про стягнення недорахованої суми щомісячної державної допомоги як дитині війни ,зазначивши, що позивач має статус «дитини війни» у зв'язку з чим, у відповідності до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», виплачувана позивачу пенсія повинна виплачуватись в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, відповідачем зазначена допомога виплачується в розмірі 10 % мінімальної пенсії за віком . Позивач просить суд визнати стягнути з ОСОБА_2 Пенсійного Фонду України в Красноармійському районі на користь позивача недоплачену як дитині війни щомісячну державну соціальну допомогу за 2007р. -березень 2010 р. в сумі 4 613,31 грн.

Позивач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача ОСОБА_2 Пенсійного Фонду України в Красноармійському районі Донецької області у судове засідання не з'явився про місце, дату та час розгляду справи повідомлений належним чином, просив розглядати справу без участі його представника. На адресу суду надійшли заперечення проти позову, в яких відповідач посилається на те, що порядок надання пільг законодавчо не було врегульовано стосовно фінансування виплати підвищення до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком дітям війни. Відповідно до вказаного закону підвищення до пенсії дітям війни виплачується за рахунок коштів державного бюджету України, а не за рахунок коштів Пенсійного Фонду України. Вимоги позивача щодо підвищення пенсії вважає не законними, просив суд відмовити в задоволенні позову.

Відповідно до ст.. 169 ЦПК України суд вважає можливим розглянути справу заочно у відсутність відповідача , т.я матеріали справи та надані до позову докази дозволяють розглянути справу у відсутність відповідача.

З»ясувавши обставини справи та дослідивши докази по справі у їх сукупності , суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що позивач має правовий статус «дитини війни», що підтверджується пенсійним посвідченням № 15783(а.с.9).

Відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 р., що набрав чинності 01.01.2006р., дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 % мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ст. 46 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» суми пенсії, не отриманні своєчасно з вини органу, що призначає і виплачує пенсію, виплачується за минулий час без обмеження.

Відповідно до ст.60, 66, 143 ЦПК України кожна із сторін зобов'язана довести ті обставини , на які вона посилається як на підставу своїх , доказуванню підлягають обставини , які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін виникає спір.

Відповідно до ст. 213 ч.3 ЦПК України обґрунтованим є рішення , ухвалене на основі повно та всебічно з'ясованих обставин , на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені у судовому засіданні.

Дію статті 6 зупинено на 2006 рік згідно із Законом України від 20.12.2005 року № 3235-4 «Про державний бюджет України на 2006 рік». Зупинення дії нормативного акту не дає право на його застосування, а тому у позивача не було права на отримання зазначеної в позові доплати до пенсії в 2006 році.

Статтею 71 Закону України «Про державний бюджет України на 2007рік» дія ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» зупинено.

Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 положення ст. 71 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік», якими була зупинена дія статті 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни», визнанні такими, що не відповідають Конституції України, тобто є неконституційними.

Таким чином, за період з 01.01.2007 року по 31.12.2007 р., за якій заявлено позовні вимоги, положення ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» стосовно того, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна грошова допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком були чинним лише з 09 липня 2007 року (день ухвалення рішення Конституційним Судом України) до 31.12.2007року.

Відповідно до ст.62 Закону України «Про державний бюджет України на 2007рік» та абзацу першого частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» у 2007 році діяли наступні розміри мінімальної пенсії за віком: з 01 квітня 2007 р. - 410,06 грн., з 01 жовтня 2007 р.- 415,11 грн.

Тобто, за період з 09.07.2007 р. до 31.12.2007 р. позивач має право на отримання підвищення до пенсії на підставі ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» у розмірі 710,91 грн. ( 410,06 грн. х 30% / 31х23дні+ 410,06 грн. х 2 х 30%+ 415,11 грн. х 3 х 30%).

Таким чином за заявлений період суд вважає, що з відповідача на користь позивача підлягає стягненню не донарахована сума щомісячної державної допомоги, як дитині війни, за період з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 р. у сумі 710,91 грн.

Законом України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 внесено зміни до Закону України «Про соціальний захист дітей війни», зокрема ст.6 вказаного Закону після внесення змін передбачалось, що дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання, державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни.

Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 року положення пункту 28 розділу 2 «Внесення змін до деяких законодавчих актів України», Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 року щодо внесення змін до Закону України «Про соціальний захист дітей війни» визнанні такими, що не відповідають Конституції України, тобто визнані неконституційними .

Таким чином, вимоги позивача, щодо зобов'язання ОСОБА_2 Пенсійного фонду в Красноармійському районі Донецької області здійснити перерахунок підвищення до пенсії «дитині війни» у 2008 році підлягає задоволенню лише з 22 травня 2008 року.

Враховуючи, що позивачу починаючи з 01.01.2008 року сплачується підвищення до пенсії у розмірі 10% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність,а саме:з січня 2008 р.-47 грн, з квітня 2008 р. 48,10 грн., з липня 2008 р. - 48,20 грн.,з жовтня 2008 р. - 49,80 грн., суд приходить до висновку ,що за період з 22.05.2008 ороку до 31.12.2008 року відповідач повинен до нарахувати позивачу 715,23 грн. (481грн. х 30%/ 31х 10 днів - 481 грн. х 10%/ 31х 10дн. +481 грн. х 30% - 481 грн. х 10% + 482 грн. х 3 х 30% - 482 грн. х 3 х 10% + 498 грн. х 3 х 30% - 498 грн. х 3 х 10%).

Таким чином за заявлений період суд вважає, що з відповідача на користь позивача підлягає стягненню не донарахована сума щомісячної державної допомоги,як дитині війни, за період з 22.05.2008 р. по 31.12.2008 р. у сумі 715,23 грн.

Відповідно до ст.54 ч.2 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 р.» від 26.12.2009 р. № 835-VI розміри державних соціальних гарантій на 2009 рік , що визначаються залежно від прожиткового мінімуму , встановлюються відповідними законами України , цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету міністрів України.

Відповідно до положень ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 25, а у жінок - 20 років страхового стажу встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Визначення прожиткового мінімуму, закладення правової основи для його встановлення, затвердження та врахування при реалізації державою конституційної гарантії громадян на достатній життєвий рівень, дає Закон України «Про прожитковий мінімум» від 15 липня 1999 року № 966-14, а також Законом України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» від 5 жовтня 2000 року № 2017-III, згідно статті 1 якого прожитковий мінімум використовується для визначення, у тому числі мінімального розміру пенсії за віком, який відповідно до статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

28.05.2008 року Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 530 «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян», відповідно до пункту 8 якої встановлено, що дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у твердих розмірах: з 22 травня - 48,10 грн., з 01 липня - 48,20 грн., з 01 жовтня - 49,80 грн.

Але суд вважає безпідставними посилання відповідача на Постанову Кабінету Міністрів України № 530 від 28.05.2008 р. «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян», якою передбачено обчислення державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, у твердих розмірах та визначається Кабінетом Міністрів України, оскільки надання законодавцем такого права Кабінету Міністрів України не означає, що останній, встановлюючи такий порядок, може допустити звуження змісту та обсягу прав позивача, встановлених Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Тобто, Кабінет Міністрів України повинен був встановити зазначений порядок, не порушуючи положень цього Закону, в тому числі й інших законів, якими встановлено розміри мінімальної пенсії за віком та щомісячної державної допомоги дітям війни.

Крім того, Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 р.» від 26.12.2008 р. № 835-VI не передбачено обмежень у застосуванні на 2009 р. ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

З урахуванням вимог Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 р.» від 26.12.2008 р. № 835-VI , суд приходить до висновку, що з 01.01.2009 р. відповідач виплачує позивачу , як дитині війни, підвищення у твердих розмірах у розмірі 49,80 грн. в порушення вимог ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», тобто у розмірах менших за 30 % мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ст..1 Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати » від 20.10.2009 р. № 1646-VI прожитковий мінімум для осіб , які втратили працездатність , встановлено в розмірі.: з 01.11.2009 р. -573 грн., з 01.01.2010 р.-695 грн., з 01.04.2010 р. - 706 грн., з 01.07.2010 р. -709 грн., з 01.10.2010 р. - 723 грн., з 01.12.2010 р. - 734 грн.

Тобто ,відповідач повинен сплатити позивачу щомісячну державну соціальну допомогу дітям війни у 2009 р . у наступних розмірах -січень 2009 р.-грудень 2009 р. 498 грн. х30 %х 10 м. + 573 грн. х30 %х 2 м. = 1494 грн. +343,80 грн. = 1837,80 грн.

Відповідач з 01.01.2009р. провадить позивачу виплату щомісячної соціальної допомоги дітям війни в розмірі 10 % від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність в розмірі по 49,80 грн. щомісячно , тобто фактично сплатив за період з 01.01.2009 р. по 01.01.2010 р. 597,6 грн. з розрахунку 49,80 грн. х 12 м.= 597,60 грн.

Тобто, відповідачем за період січень-грудень 2009 р. позивачу не донараховано 1240,20 грн. допомоги з розрахунку 1837,80 грн. - 597,60 грн. = 1240,20 грн., яка підлягає стягненню з відповідача на користь позивача .

На підставі викладеного , суд приходить до висновку , що дії відповідача по нарахуванню та виплаті позивачу щомісячної державної допомоги дитині війни за період з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 р., з 22.05.2008 р. по 31.12.2008 р. ,з 01.01.2009 р. по 31.12.2009 р. не відповідають вимогам ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

Відповідно до ст. 96 Конституції України Державний бюджет України затверджується щорічно Верховною Радою України на період з 1 січня по 31 грудня.

Відповідно до ст. 46 Бюджетного Кодексу України якщо до початку бюджетного періоду не набрав чинності закон про Державний бюджет України , Кабінет Міністрів України має право здійснювати витрати Державного бюджету України, базуючись на показниках попереднього бюджетного періоду по доходах та видатках Державного бюджету України , тобто щомісячні видатки Державного бюджету України не можуть перевищувати 1/12 обсягу видатків , визначених законом про Державний бюджет України на попередній бюджетний період , крім випадків , передбачених ч.4 ст. 15 Кодексу.

Відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2010 рік » від 27.04.2010 р. № 2154-VI, опублікований у газеті «Голос України» від 30.04.2010 р.. № 80, прожитковий мінімум у 2010 р. на одну особу для осіб,які втратили працездатність встановлений у розмірах : з 01 січня -695 грн., з 01 квітня -706 грн., з 01 липня - 709 грн., з 01 жовтня -723 грн., з 01 грудня - 734 грн. та визначено , що розміри соціальних гарантій на 2010 рік , що визначаються залежно від прожиткового мінімуму , встановлюються відповідними законами України , цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України .

З урахуванням вимог Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 р.» від 27.04.2010 р. № 2154-VI , суд приходить до висновку, що з 01.01.2010 р. відповідач виплачує позивачу , як дитині війни, підвищення у твердих розмірах у розмірі 49,80 грн. в порушення вимог ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», тобто у розмірах менших за 30 % мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ст. 11 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб , поданим відповідно до ЦПК України , в межах заявлених вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

На підставі викладеного , суд приходить до висновку, що відповідач повинен був нараховувати позичу державну соціальну допомогу як дитині війни в наступних розмірах: з 01.01.2010 р.- 695 грн. х 30 % = 208,50 грн., а всього за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2010 р. відповідач повинен був нарахувати позивачу державну щомісячну допомогу як дитині війни в загальній сумі 625,50 грн.. з розрахунку : січень- березень 2010 р. - 208,50 грн.х 3 міс. = 625,50 грн

За період з 01.01.2010 р. по 31.03.2010 р. відповідачем нарахована та виплачена позивачу щомісячна державна допомога в загальній сумі 149,40 грн.. з розрахунку : січень-березень 2010 р. - 49,80 грн. х 3 міс.=149,40 грн.

За період з 01.01.2010 р. по 31.03.2010 р. відповідач не донарахував та не сплатив позивачу державну щомісячну допомогу як дитині війни у загальній сумі 476,10 грн. з розрахунку 625,50 грн. - 149,40 грн. = 476,10 грн.

Тобто, відповідачем за період з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 р., з 22.05.2008 р. по 31.12.2008 р. ,січень-грудень 2009 р. ,з 01.01.2010 р. по 31.03.2010 р. позивачу не донараховано щомісячної державної допомоги як дитині війни у загальній сумі 3 142,44 грн. з розрахунку 710,91 грн.+ 715,23 грн. +1240,20 грн.+ 476,10 грн.= 3 142,44 грн., яка підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст.10, 11, 81, 88, 209, 212, 214-215, 224-226 ЦПК України, суд,

ВИРІШИВ :

Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.

Стягнути з ОСОБА_2 Пенсійного Фонду України в Красноармійському району Донецької області на користь ОСОБА_1 підвищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитині війни ,встановленої ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», з 09 липня 2007 р. по 31 грудня 2007 р. в сумі 710 грн.91 коп., з 22 травня 2008 р. по 31 грудня 2008 р. в сумі 715 грн. 23 коп. , з 01 січня 2009 р. по 31 грудня 2009 р. в сумі 1240 грн. 20 коп., з 01 січня 2010 р. по 31.03.2010 р. в сумі 476 грн. 10 коп., а всього загальну суму 3 142 грн. 44 коп.(три тисячі сто сорок дві грн.44 коп.).

В іншій частині позовних вимог ОСОБА_1 відмовити .

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом 10 днів з дня отримання його копії.

Суддя:

СудКрасноармійський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення21.06.2010
Оприлюднено03.11.2015
Номер документу52852666
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2921/2010

Ухвала від 22.12.2021

Цивільне

Зарічний районний суд м.Сум

Сидоренко А. П.

Ухвала від 09.12.2021

Цивільне

Зарічний районний суд м.Сум

Сидоренко А. П.

Ухвала від 19.10.2021

Цивільне

Зарічний районний суд м.Сум

Ніколаєнко О. О.

Ухвала від 28.09.2021

Цивільне

Зарічний районний суд м.Сум

Ніколаєнко О. О.

Рішення від 20.12.2010

Цивільне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Непша О. І.

Рішення від 20.12.2010

Цивільне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Непша О. І.

Рішення від 18.03.2010

Цивільне

Оболонський районний суд міста Києва

Майбоженко А. М.

Ухвала від 20.08.2010

Цивільне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Гудков С. В.

Рішення від 21.06.2010

Цивільне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Корнєєва І. В.

Рішення від 25.06.2010

Цивільне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Саган В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні