УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2015 р. Справа № 876/4432/15
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Іщук Л.П.,
суддів Дяковича В.П., Онишкевича Т.В.,
за участю секретаря судового засідання Мартинишина Р.С.,
представника апелянта ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Тисменицької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31 березня 2015 року у справі за позовом комунального підприємства «Житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство» Тлумацької міської ради до Тисменицької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії,
встановив:
Комунальне підприємство «Житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство» Тлумацької міської ради звернулось до Івано-Франківського окружного адміністративного суду з позовом до Тисменицької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (далі - Тисменицька ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області) про визнання протиправними дій відповідача щодо анулювання реєстрації Комунального підприємства "Житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство" Тлумацької міської ради платником податку на додану вартість з 14.10.2014 року та зобов'язання Тисменицької ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області вчинити дії по внесенню до реєстру платників податку на додану вартість запису про реєстрацію Комунального підприємства "Житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство" Тлумацької міської ради платником податку на додану вартість з 02.10.2009 року.
Зазначає, що Тисменицька ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області, анулювавши 14.10.2014 року реєстрацію позивача, як платника ПДВ, порушила норми податкового законодавства, а саме п. 181.1 ст. 181, п. п. «а» п. 184.1, п. 184.3 ст. 184 Податкового кодексу України.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.03.2015 року позов задоволений.
Відповідач - Тисменицька ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області оскаржила постанову суду першої інстанції. Вважає, що оскаржувана постанова винесена без належного з'ясування обставин справи і з порушенням норм матеріального права, просить її скасувати і прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
В апеляційній скарзі зазначає, що Тисменицькою ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області правомірно в січні 2015 року було відмовлено позивачу в анулюванні платника ПДВ, оскільки термін спливу 12 календарних місяців реєстрації платника ПДВ не настав. Крім того зазначає, що згідно п. 5.2 розділу V Положення про реєстрацію платників податків на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1130 від 14.11.14 року, анулювання свідоцтва може бути ініційоване платником ПДВ після спливу 12 календарних місяців реєстрації, починаючи з наступного дня після дня, що відповідає числу та місяцю реєстрації.
В судовому засіданні представник апелянта підтримав апеляційну скаргу з підстав, що у ній зазначені.
Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного адміністративного суду, пояснення представника апелянта, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга до задоволення не підлягає.
Судом першої інстанції встановлено, що комунальне підприємство «Житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство» Тлумацької міської ради згідно свідоцтва ДПІ в Тлумацькому районі № 100247892 КП «Житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство» Тлумацької міської ради з 02.10.2009 року є платником податку на додану вартість.
14.10.2014 року КП «Житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство» Тлумацької міської ради подано Тлумацькому відділенню Тисменицької ОДПІ заяву про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість на підставі п.п. «а» п. 184.1 Податкового кодексу України. 14.10.2014 року податковим органом прийняте рішення про анулювання з 14.10.2014 року реєстрації позивача платником податку на додану вартість за ініціативою платника. За заявою позивача від 15.12.2014 року Тисменицькою ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області 15.12.2014 року повторно зареєстровано позивача платником податку на додану вартість.
Суд першої інстанції, задовольняючи адміністративний позов, виходив з того, що дії Тлумацького відділення Тисменицької ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області з анулювання реєстрації КП "Житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство" Тлумацької міської ради платником податку на додану вартість з 14.10.2014 року вчинені за відсутності відповідної правової підстави, необґрунтовано та недобросовісно, тобто не відповідають встановленим частиною 3 статті 2 КАС України критеріям правомірності рішення, дії суб'єкта владних повноважень.
З такими висновками суду першої інстанції погоджується і колегія суддів апеляційної інстанції, виходячи з наступного.
Згідно п. 181.1 статті 181 Податкового кодексу України (в редакції закону на час вчинення оскаржуваних дій) в разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку.
Пунктом 184.1 статті 184 Податкового кодекс України передбачені підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Так, згідно підпункту «а» п. 184.1 пункту 184.1 Кодексу реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається в разі, якщо будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 розділу V Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов'язань у випадках, визначених розділом V Кодексу.
Пунктом 5.2 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.01.2014 року № 26 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.02.2014 року за № 232/25009 (далі - Положення), який був чинний на час вчинення оскаржуваної дії, встановлено, що анулювання реєстрації згідно з підпунктом "а" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт "а" пункту 5.1 цього розділу) може бути ініційоване платником ПДВ після спливу 12 календарних місяців реєстрації особи платником ПДВ, починаючи з наступного дня після дня, що відповідає числу та місяцю реєстрації особи платником ПДВ. Загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг за останні 12 календарних місяців визначається за даними податкових декларацій за останні 12 поточних календарних місяців, що були подані до контролюючого органу.
Відповідно до пункту 184.3 Податкового кодексу України контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника податку, що подав заяву про анулювання реєстрації, якщо встановить, що він відповідає вимогам пункту 184.1 цієї статті.
Згідно норми п. 184.4 статті 184 Податкового кодексу України в разі відсутності законних підстав для анулювання реєстрації контролюючий орган протягом 10 календарних днів після надходження заяви платника податку про анулювання реєстрації, зобов'язаний подати такому платникові податку вмотивовану письмову відмову в анулюванні реєстрації з поясненнями із зазначеного питання.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, станом на 14.10.2014 року загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надавались позивачем, за останні 12 календарних місяців, становила 542100 грн, тобто була вищою від суми, передбаченої ст. 181 Податкового кодексу України.
Таким чином, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про безпідставність прийняття податковим органом 14.10.2014 року рішення про анулювання реєстрації позивача платником податку на додану вартість шляхом виключення його з реєстру, оскільки наявність заяви КП «Житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство» Тлумацької міської ради про анулювання його реєстрації платником податку на додану вартість не звільняла податковий орган від обов'язку діяти виключно у межах та на підставі Закону.
Пунктом 2 абз. 6 п. 5.10 Положення передбачено, що в разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про зобов'язання Тисменицької ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області вчинити дії для внесення до Реєстру платників податку на додану вартість запису про реєстрацію КП "Житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство" Тлумацької міської ради платником податку на додану вартість з 02.10.2009 року.
Посилання апелянта на правомірність відмови Тисменицької ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області в січні 2015 року в анулюванні позивача платником ПДВ не взяті апеляційним судом до уваги, оскільки предметом спору в даній справі є визнання протиправним рішення податкового органу по анулюванню реєстрації позивача платником податку на додану вартість від 14.10.2014 року.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому ухвалу суду першої інстанції слід залишити без змін.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
ухвалив :
Апеляційну скаргу Тисменицької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31 березня 2015 року у справі № 809/1062/15 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі.
Головуючий Л.П. Іщук
Судді В.П. Дякович
ОСОБА_2
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2015 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 52925296 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Іщук Лариса Петрівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні