ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/3406/15-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василяки Д.К.,
суддів: Кузьменко Н.А., Пекного А.С.
при секретарі:ОСОБА_1 ,
за участю:
представника позивача-1- ОСОБА_2,
представника відповідача-2 ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Уповноваженої особи Херсонської Обласної організації Партії "Відродження" ОСОБА_4, уповноваженої особи Херсонської міської організації партії "Відрождення" ОСОБА_5 до Дільничої виборчої комісіії № 650721, Комсомольської районної у місті Херсоні вибочої комісії, Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області про визнання протиправними дій Голови дільничої виборчої комісії виборчої дільниці № 650721 ОСОБА_6 та зобов'язання здійснити повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці № 650721,
встановив:
Уповноважена особи Херсонської Обласної організації Партії "Відродження" ОСОБА_4(далі-позивач-1) уповноважена особа Херсонської міської організації партії "Відрождення" ОСОБА_5(далі -позивач-2) звернулись до суду з адміністративним позовом до Дільничої виборчої комісіії № 650721(далі-відповідач-1), Комсомольської районної у місті Херсоні вибочої комісії( ділі відповідач-2), Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області(далі- відповідач-3) про визнання протиправними дій Голови дільничої виборчої комісії виборчої дільниці № 650721 ОСОБА_6 та зобов'язання здійснити повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці № 650721.
В позовній заяві позивач просить:
- визнати незаконними дії Голови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 650721 ОСОБА_6.
-зобов'язати Комсомольську районну у м. Херсоні виборчу комісію здійснити повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці № 650721 з виборів депутатів Херсонської міської ради, Херсонського міського голови Херсонської області, Комсомольської районної у м. Херсоні ради.
-зобов'язати Херсонську міську виборчу комісію Херсонської області здійснити повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці № 650721 з виборів депутатів Херсонської обласної ради.
У судовому засіданні представник позивача -1 підтримав позовні вимоги у повному обсязі та пояснив, що їм стало відомо з джерел ЗМІ (інтернету), що 26.10.2015 р. Головою дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 650721 ОСОБА_6 був порушений порядок транспортування протоколів про підрахунок голосів, встановлений ч. 9, 11 ст.82 Закону «Про місцеві вибори» (далі - Закон).
В порушення зазначених норм, транспортування протоколів та виборчої документації відбувалось особисто головою комісії, без передбаченого законом обов'язкового супроводження двома членами виборчої комісії (представниками різних суб'єктів подання кандидатур), без залучення працівників органів внутрішніх справ України, та без залучення осіб, визначених законом, які мають право за своїм бажанням супроводжувати виборчі документи під час їх транспортування до територіальної виборчої комісії, що здійснює встановлення підсумків голосування.
Крім цього, в порушення норм ч. 11 ст. 82 Закону, печатка дільничної виборчої комісії під час транспортування зберігається у сейфі у приміщення відповідної виборчої комісії, але Голова комісії забрала її з собою.
Зазначені дії Голови комісії ставлять під сумнів результати підрахунку голосів на зазначеній виборчій дільниці.
За таких умов просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача-2 в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову посилаючись на його необґрунтованість.
Представники відповідача -1 та відповідача 3 в судове засідання не з'явились. Про дату час та місце розгляду адміністративної справи повідомлені належним чином.
Заслухавши пояснення представника позивача, пояснення представника відповідача-2, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази у їх сукупності, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Позивач зазначає, що відповідачем - 1 допущено порушення вимог ч.ч. 9, 11 ст. 82 ЗУ «Про місцеві вибори», що на його думку є підставою для прийняття відповідачем - 2 та відповідачем - 3 рішень про проведення повторного підрахунку голосів виборців.
Підстави та умови для прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців визначені законом, зокрема, ч. 6 ст. 83 ЗУ « Про місцеві вибори».
За змістом цієї правової норми, за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців.
Отже, Закон України «Про місцеві вибори» передбачає право, а не обов'язок територіальної виборчої комісії прийняти рішення про проведення повторного перерахунку голосів виборців, але за умови наявності відповідних актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, якими зафіксовані порушення вимог закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці. При цьому, такі акти порушення вимог закону повинні бути такими, що ставляться під сумнів результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Судом встановлено, що актів про порушення відповідачем - 1 вимог закону переліченими у ч. 6 ст. 83 вказаного закону особами не складалося.
При цьому, позивач вказує на порушення відповідачем - 1 вимог частин 9, 11 статті 82 ЗУ « Про місцеві вибори», але цими правовими нормами регулюється порядок транспортування виборчої документації до територіальної виборчої дільниці, а тому вони не стосуються порушення вимог вказаного закону під час голосування та/або підрахунку голосів.
Підсумовуючи викладене, суд приходить до висновку, що зазначені позивачем підстави для покладення на відповідача - 2 та відповідача - 3 обов'язку вчиняти дії не є тими підставами, з якими ч. 6 ст. 83 ЗУ «Про місцеві вибори» пов'язує можливість призначення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці.
Отже, позовні вимоги в цій частині є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Щодо позовних вимог про визнання незаконними дій відповідача - 1 суд зазначає, що позивачем не вказано які конкретно дії слід визнати незаконними та в чому ця незаконність полягає.
Крім того, слід врахувати, що навіть у разі встановлення обставин вчинення дій, які не відповідають вимогам ч. 9, 11 ст. 82 ЗУ «Про місцеві вибори», а саме по собі визнання таких дій незаконними не відновлює законність у спірних правовідносинах, так і не сприяє захисту прав позивачів, які вони вважають порушеними.
Також суд зазначає, що на підтвердження обставин порушення відповідачем-1 вимог ч.ч.9.11 ст.82 ЗУ« Про місцеві вибори» позивачі та їх представник посилаються на лист Комсомольського РВ ХМУ УМВС України в Херсонській області № 38/12356 від 28.10.2015 року. Однак цей лист, як і викладена у ньому інформація про внесення до ЄО відомостей про звернення ОСОБА_7 щодо протиправних дій голови виборчої комісії дільниці №650721 не може слугувати доказом вчинення відповідачем-1 тих чи інших дій та порушень тому як даний лист містить інформацію, що за даним фактом проводиться перевірка.
Таким чином, суд вважає, що з урахуванням викладеного та відсутності доказів вчинення відповідачем - 1 порушень законодавства, позовні вимоги про визнання незаконними дій є також необґрунтованими.
Розподіл судових витрат по справі належить здійснити за правилами ч. 9 ст.172 КАС України, стягнувши з позивача-1(Херсонської Обласної організації Партії "Відродження") на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4019 грн.40коп. з позивача-2(Херсонської міської організації партії "Відрождення") на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 3654грн.
Керуючись ст.ст. 158-163, 167, 172, 177 КАС України, суд, -
постановив :
В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Стягнути з позивача-1, Херсонської Обласної організації Партії "Відродження" на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4019(чотири тисячи дев'ятнадцять ) грн.40коп.
Стягнути з позивача-2, Херсонської міської організації партії "Відрождення" на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 3654(три тисячи шістсот п'ятдесят чотири)грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суду у дводенний строк з дня її проголошення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя Василяка Д.К.
Суддя Кузьменко Н.А.
Суддя Пекний А.С.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2015 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 52939621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні