ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 листопада 2015 р.м.ОдесаСправа № 821/3406/15-а
Категорія: 1.3 Головуючий в 1 інстанції: Василяка Д.К.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду в складі:
Судді доповідача - Потапчука В.О.
суддів - Домусчі С.Д.
- Шеметенко Л.П.
при секретарі - Алексєєвої Н.М.
розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Уповноваженої особи Херсонської Обласної організації Партії "Відродження" Петренко Наталії Олегівни на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2015 року по справі за адміністративним позовом Уповноваженої особи Херсонської Обласної організації Партії "Відродження" Петренко Наталії Олегівни, уповноваженої особи Херсонської міської організації партії "Відродження" Сонько Марини Юріївни до Дільничної виборчої комісії № 650721, Комсомольської районної у місті Херсоні виборчої комісії, Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області про визнання протиправними дій Голови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 650721 Розливанової Н. І. та зобов'язання здійснити повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці № 650721,
В С Т А Н О В И Л А:
Уповноважена особа Херсонської Обласної організації Партії "Відродження" Петренко Наталія Олегівна(далі-позивач-1) уповноважена особа Херсонської міської організації партії "Відрождення" Сонько Марина Юріївна(далі -позивач-2) звернулись до суду з адміністративним позовом до Дільничної виборчої комісії № 650721(далі-відповідач-1), Комсомольської районної у місті Херсоні виборчої комісії( ділі відповідач-2), Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області(далі - відповідач-3) про визнання протиправними дій Голови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 650721 Розливанової Н. І. та зобов'язання здійснити повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці № 650721.
В позовній заяві позивач просить: - визнати незаконними дії Голови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 650721 Розливанової Наталії Іванівни. - зобов'язати Комсомольську районну у м. Херсоні виборчу комісію здійснити повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці № 650721 з виборів депутатів Херсонської міської ради, Херсонського міського голови Херсонської області, Комсомольської районної у м. Херсоні ради. - зобов'язати Херсонську міську виборчу комісію Херсонської області здійснити повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці № 650721 з виборів депутатів Херсонської обласної ради.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2015 року відмовлено у задоволенні адміністративного позову.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції позивачем подано апеляційну скаргу у якій зазначено, що постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права у зв'язку з чим апелянт просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги позивача.
Сторони були сповіщені належним чином про час і місце судового засідання, що підтверджується письмовими доказами наявними в матеріалах справи, сторони до суду не прибули.
Відповідно до ч 4 ст.196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, який доповів зміст рішення, яке оскаржено, доводи апеляційної скарги, межі, в яких повинні здійснюватися перевірка рішення, встановлюватися обставини і досліджуватися докази, вислухавши думку учасників процесу, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу відхилити з наступних підстав.
Зі змісту позовної заяви вбачається, що позивачам стало відомо з джерел ЗМІ (Інтернету), що 26.10.2015 р. Головою дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 650721 Розливановою Наталією Іванівною був порушений порядок транспортування протоколів про підрахунок голосів, встановлений ч. 9, 11 ст.82 Закону "Про місцеві вибори " (далі - Закон).
В порушення зазначених норм, транспортування протоколів та виборчої документації відбувалось особисто головою комісії, без передбаченого законом обов'язкового супроводження двома членами виборчої комісії (представниками різних суб'єктів подання кандидатур), без залучення працівників органів внутрішніх справ України, та без залучення осіб, визначених законом, які мають право за своїм бажанням супроводжувати виборчі документи під час їх транспортування до територіальної виборчої комісії, що здійснює встановлення підсумків голосування.
Крім цього, в порушення норм ч. 11 ст. 82 Закону, печатка дільничної виборчої комісії під час транспортування зберігається у сейфі у приміщення відповідної виборчої комісії, але Голова комісії забрала її з собою.
Зазначені дії Голови комісії ставлять під сумнів результати підрахунку голосів на зазначеній виборчій дільниці.
При вирішенні питання по суті суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.
Колегія суддів вважає правильним такий висновок суду першої інстанції виходячи з наступного.
Позивач зазначає, що відповідачем - 1 допущено порушення вимог ч.ч. 9, 11 ст. 82 ЗУ "Про місцеві вибори ", що на його думку є підставою для прийняття відповідачем - 2 та відповідачем - 3 рішень про проведення повторного підрахунку голосів виборців.
Підстави та умови для прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців визначені законом, зокрема, ч. 6 ст. 83 ЗУ " Про місцеві вибори ".
За змістом цієї правової норми, за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців.
Закон України "Про місцеві вибори " передбачає право, а не обов'язок територіальної виборчої комісії прийняти рішення про проведення повторного перерахунку голосів виборців, але за умови наявності відповідних актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, якими зафіксовані порушення вимог закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці. При цьому, такі акти порушення вимог закону повинні бути такими, що ставляться під сумнів результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
З матеріалів справи колегія суддів вбачає, що актів про порушення відповідачем - 1 вимог закону переліченими у ч. 6 ст. 83 вказаного закону особами не складалося.
Позивач також вказує на порушення відповідачем - 1 вимог частин 9, 11 статті 82 ЗУ " Про місцеві вибори", однак колегія суддів зазначає, що правовими нормами регулюється порядок транспортування виборчої документації до територіальної виборчої дільниці, а тому вони не стосуються порушення вимог вказаного закону під час голосування та/або підрахунку голосів.
Таким чином, колегія суддів вважає обґрунтованою позицію суду першої інстанції, що зазначені позивачем підстави для покладення на відповідача - 2 та відповідача - 3 обов'язку вчиняти дії не є тими підставами, з якими ч. 6 ст. 83 ЗУ "Про місцеві вибори" пов'язує можливість призначення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці та таким чином позовні вимоги в цій частині є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Стосовно позовних вимог про визнання незаконними дій Дільничної виборчої комісії № 650721 колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції щодо безпідставності цієї вимоги виходячи з того, що у разі встановлення обставин вчинення дій, які не відповідають вимогам ч. 9, 11 ст. 82 ЗУ "Про місцеві вибори ", а саме по собі визнання таких дій незаконними не відновлює законність у спірних правовідносинах, так і не сприяє захисту прав позивачів, які вони вважають порушеними.
На підтвердження обставин порушення відповідачем-1 вимог ч.ч.9.11 ст.82 ЗУ" Про місцеві вибори " позивачі та їх представник посилаються на лист Комсомольського РВ ХМУ УМВС України в Херсонській області № 38/12356 від 28.10.2015 року.
Колегія суддів вважає правильною позицію суду першої інстанції, що цей лист, як і викладена у ньому інформація про внесення до ЄО відомостей про звернення ОСОБА_5 щодо протиправних дій голови виборчої комісії дільниці №650721 не може слугувати доказом вчинення відповідачем-1 тих чи інших дій та порушень тому як даний лист містить інформацію, що за даним фактом проводиться перевірка.
Таким чином, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції щодо безпідставності заявлений позовних вимог.
Згідно ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що при прийнятті оскаржуваної додаткової постанови суд першої інстанції дійшов вірних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 177,195, 196, 200,206,211,254 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Уповноваженої особи Херсонської Обласної організації Партії "Відродження" Петренко Наталії Олегівни - залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2015 року по справі за адміністративним позовом Уповноваженої особи Херсонської Обласної організації Партії "Відродження" Петренко Наталії Олегівни, уповноваженої особи Херсонської міської організації партії "Відродження" Сонько Марини Юріївни до Дільничної виборчої комісії № 650721, Комсомольської районної у місті Херсоні виборчої комісії, Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області про визнання протиправними дій Голови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 650721 Розливанової Н. І. та зобов'язання здійснити повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці № 650721, - без змін.
Стягнути з Херсонської Обласної організації Партії "Відродження" ( ідентифікаційний код 26555600) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів - УК у м.Одесі/Приморський р-н/22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - ГУДКСУ в Одеській області; код банку отримувача (МФО) - 828011; рахунок отримувача - 31212206781008; код класифікації доходів бюджету - 22030001; призначення платежу - судовий збір, ПІБ апелянта чи назва установи, організації, що виступає апелянтом, Одеський апеляційний адміністративний суд, код ЄДРПОУ суду 34380461) судовий збір в розмірі 1339,80( одна тисяча триста тридцять дев'ять ) грн 80 коп.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач: Потапчук В.О.
Судді: Домусчі С.Д.
Шеметенко Л.П.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2015 |
Оприлюднено | 05.11.2015 |
Номер документу | 53061898 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Потапчук В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні