Ухвала
від 28.10.2015 по справі 808/2685/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Суддя-доповідач - ОСОБА_1

Головуючий у 1 інстанції - Яланська В.А.

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

28 жовтня 2015 рокусправа № 808/2685/15 Приміщення суду за адресою: 49083, м. Дніпропетровськ, пр.імені Газети «Правда», 29

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Білак С.В., суддів: Олефіренко Н.А. Шальєвої В.А. , секретар судового засідання - Фірсік Д.Ю., за участю позивача - ОСОБА_2, представників позивача - ОСОБА_3, ОСОБА_4, представника відповідача - ОСОБА_5, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 08 липня 2015 р. у справі №808/2685/15 за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області про скасування рішень державних реєстраторів прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області №20654037 від 11.04.2015 року та №20822468 від 21.04.2015 року, зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 08 липня 2015 року адміністративний позов було задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області ОСОБА_6 В«Про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяженьВ» №20654037 від 11.04.2015.

Визнано протиправним та скасовано рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області ОСОБА_5 В«Про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяженьВ» №20822468 від 21.04.2015.

Зобов'язано реєстраційну службу Приморського районного управління юстиції Запорізької області вчинити дії щодо проведення державної права оренди земельної ділянки на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийнятої 09.04.2015 за реєстраційним номером 10961244, яку подав ОСОБА_2.

Повернуто з Державного бюджету України на користь Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 73 гривні 08 копійок.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що питання регулювання земельних відносин (в тому числі надання земельної ділянки в оренду) вирішується на пленарному засіданні ради. Реалізація переважного права на поновлення договору оренди земельної ділянки можлива лише за наявності волевиявлення на те сторін, яке з боку уповноваженого органу оформлюється відповідним рішенням.

В резолютивній частині судового рішення Господарського суду Запорізької області від 10.12.2014 року у справі №908/4498/14 не йдеться про поновлення договору оренди землі, а тільки про визнання незаконним та скасування рішення Приморської міської ради №1 від 01.04.2014 року. Проведення державної реєстрації права власності територіальної громади на земельні ділянки, які сформовані із земель комунальної власності проводиться одночасно з державною реєстрацію речового права на таку земельну ділянку, що є похідним від права власності, на підставі рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування.

В зв'язку з відсутністю у позивача рішення про надання в оренду земельної ділянки прийнятого на пленарному засіданні відповідної ради, у відповідача відсутні підстави для проведення державної реєстрації права оренди земельної ділянки.

Окремо зауважив щодо невірного коду ЄДРПОУ Приморської міської ради Запорізької області, який є обов'язковим реквізитом, що зазначається у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та відсутність в доданих до заяви про державну реєстрації прав та їх обтяжень додаткової угоди №2 договору оренди земельної ділянки №17 від 01.03.2004 року.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги.

Позивач та його представники в судовому засіданні проти доводів апеляційної скарги заперечували.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції необхідно залишити без змін з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що 01.03.2004 р. між Приморською міською радою Запорізької області (Орендодавець) та ФОП ОСОБА_2 (Орендар) укладено Договір оренди земельної ділянки №17, який зареєстрований у Приморському районному відділі регіональної філії ДП ЦДЗК за №040427800030 від 01.03.2004 року.

Відповідно до п. 1.1 Договору Орендодавець, відповідно до рішення тринадцятої сесії Приморської міської ради двадцять четвертого скликання від 29.12.2003 року №63, передає, а Орендар приймає в оренду земельну ділянку, місце розташування якої: м.Приморськ, вул.Пролетарська-Миру-Куйбишева.

Пунктом 2.1 Договору передбачено, що Договір укладається на термін з 01.03.2004 року до 01.03.2009 року на 5 років, починаючи з дати його державної реєстрації.

17.04.2009 року між Приморською міською радою та Позивачем укладено угоду №2 про поновлення та зміну до Договору оренди земельної ділянки №17 від 01.03.2004 p., якою пункт 2.1 Договору викладено в наступній редакції: В«Договір укладається на термін з 01 березня 2009 року по 01 березня 2014 року на п'ять років, починаючи з дати його державної реєстраціїВ» . Зміни до договору оренди землі зареєстровано у Приморському районному відділі Запорізької регіональної філії ДП В«ЦДЗКВ» , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 11.06.2010 року за № 041027800088.

01.02.2014 року позивач звернувся до Приморської міської ради з проханням продовжити договір оренди земельної ділянки №17 (№040427800030) від 01.02.2004 року строком на 49 років, для подальшого будівництва ринкового комплексу.

Рішенням Приморської міської ради Запорізької області №1 від 01.04.2014 р. В«Про подовження дії договору оренди земельної ділянки №17 від 01.03.2004 року, яка розташована в м.Приморськ, вул. Пролетарська-Миру-Куйбишева, укладений з ФОП ОСОБА_2 (для будівництва та обслуговування ринкового комплексу)В» міськрада відмовила позивачу у поновленні Договору, одночасно надавши КІП В«Чисте місто ПриморськВ» Приморської міської ради Запорізької області дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж спірної земельної ділянки в натурі, з подальшою передачею цієї земельної ділянки зазначеному підприємству.

Не погодившись з вказаним рішенням позивач звернувся з позовом до Господарського суду Запорізької області.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 10.12.2014 року, залишеним без змін постановою Харківського апеляційного господарського суду від 18.02.2015 року, у справі №908/4498/14 задоволено позов ФОП ОСОБА_2 до Приморської міської ради Запорізької області про визнання незаконним та скасування рішення, визнано незаконним та скасовано рішення Приморської міської ради №1 від 01.04.2014 рокуВ«Про подовження дії договору оренди земельної ділянки №17 від 01.03.2004 року, яка розташована в м.Приморськ, вул.Пролетарська-Миру-Куйбишева, укладений з ПП ОСОБА_2 (для будівництва, розташування та обслуговування ринкового комплексу)В» .

Вказаним рішенням Господарського суду Запорізької області від 10.12.2014 року у справі №908/4498/14, яке набрало законної сили, встановлено, що Договір оренди земельної ділянки №17 (№ 040427800030) від 01.03.2004 року є поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором (абз.7 стор.6 рішення). Також встановлено, що позивач належним чином виконував умови договору оренди, користувався земельною ділянкою відповідно до її цільового призначення та умов договору, сплачував плату за землю, а тому має переважне право на продовження терміну договору оренди, тим більш, що на спірній земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна, які належать йому на праві приватної власності.

На підставі вказаних судових рішень, позивач звернувся до Приморської міської ради із заявою, в якій просив Приморську міську раду укласти з ним додаткову угоду до вищевказаного Договору оренди земельної ділянки.

27.02.2015 року між Приморською міською радою Запорізької області в особі секретаря ради ОСОБА_7 та Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 укладеного додаткову угоду №3 до Договору оренди земельної ділянки №17 (№ 040427800030) від 01.03.2004 року, відповідно до якої сторони дійшли згоди продовжити строк дії Договору оренди земельної ділянки №17 від 01.03.2004 року, зареєстрованого у Приморському РВРФ ДП ЦДЗК за № 040427800030 та внести зміни в наступні частини Договору:

1. Пункт 2.1 Договору викласти в наступній редакції: В«Договір укладається на термін з 01 березня 2014 року по 01 березня 2019 року на п'ять років.

2. Ця додаткова угода складена в трьох екземплярах по одному для кожної сторони та один екземпляр для органу державної реєстрації.

3. Ця угода набуває чинності з моменту її підписання сторонами і діє протягом терміну дії Договору оренди земельної ділянки №17 від 01.03.2004 року.

09.04.2015 року позивач звернувся до Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області із заявою про державну реєстрацію прав на підставі Додаткової угоди №3 від 27.02.2015 року до Договору оренди земельної ділянки №17 (№040427800030) від 01.03.2004 року.

Рішенням від 11.04.2015 року №20654037 державний реєстратор прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області ОСОБА_6 зупинив розгляд заяви позивача про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у зв'язку з не поданням всіх необхідних документів, а саме: відповідного рішення органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування. При цьому, реєстратор посилався на положення п. 44 постанови КМУ №868 від 17.10.2013 року В«Про затвердження порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» , ст. 124 Земельного кодексу України, п. 34 ст. 26 Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» , а також ст.ст. 31, 33 Закону України В«Про оренду земліВ» зазначаючи при цьому, що вказаними нормами не передбачений порядок автоматичного поновлення договору оренди земельної ділянки в разі відсутності заперечень з боку сторін, а лише визначено, що в цьому разі договір підлягає поновленню.

Рішенням від 21.04.2015 року № 20822468 державний реєстратор прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області ОСОБА_5 відмовила у проведенні державної реєстрації права оренди земельної ділянки, у зв'язку з тим, що позивачем у п'ятиденний строк не усунуто обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно з ч.1 та ч.5 ст.6 Закону України В«Про оренду земліВ» , орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

В Преамбулі Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» від 01.07.2004 №1952-ІV, зі змінами та доповненнями, зазначено, що цей Закон визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.

Пунктом 2 розділу ІІ В«Прикінцеві та перехідні положенняВ» Закону України В«Про внесення змін до Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» та інших законодавчих актів УкраїниВ» (зі змінами, внесеними згідно із Законом України від 09.12.2011 № 4152-VI) передбачено, що з 01.01.2013 державна реєстрація прав на нерухоме майно здійснюється в порядку, визначеному цим Законом. Абзацом третім частини першої статті 2 Закону встановлено, що Державний реєстр речових прав на нерухоме майно є єдиною державною інформаційною системою, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав.

Указом Президента України В«Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої владиВ» утворено Державну реєстраційну службу України, поклавши на цю Службу функції з реалізації державної політики у сфері реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, у сфері реєстрації релігійних організацій, а також функції Міністерства юстиції України з реалізації державної політики у сфері реєстрації.

Враховуючи викладене, починаючи з 01.01.2013 року саме на Державну реєстраційну службу України покладено обов'язок здійснювати реєстрацію, серед іншого, договорів оренди земельних ділянок.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України, яка є нормою прямої дії, передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.1 та п.3 ч.1 ст. 2 Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Нерухоме майно - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення;

Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 9 Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав.

Частиною 1 ст.19 Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» встановлено, що державна реєстрація прав проводиться на підставі:

1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом;

2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону;

3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді;

4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом;

5) рішень судів, що набрали законної сили;

6) інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

Статтею 22 Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» встановлено, що у разі якщо документи для державної реєстрації прав та їх обтяжень подано не в повному обсязі, передбаченому нормативно-правовими актами, державний реєстратор у строк, встановлений частинами п'ятою, сьомою і восьмою статті 15 цього Закону для розгляду заявлених прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і письмово повідомляє про це заявника.

Якщо заявник протягом п'яти робочих днів після отримання письмового повідомлення виконав вимоги державного реєстратора, загальний строк розгляду заявленого права продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

У разі невиконання зазначених вимог державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Процедура проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна визначена у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року №868 (далі - Порядок №868).

Відповідно до п.15 Порядку №868, під час розгляду заяви і документів, що додаються до неї, державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно, їх обтяженнями, зокрема щодо:

1) обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у встановлених законом випадках);

2) повноважень заявника;

3) відомостей про нерухоме майно, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах;

4) наявності обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до закону;

5) наявності факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав.

Пунктом 16 Порядку №868 встановлено, що у разі подання документів, необхідних для проведення державної реєстрації речових прав, не в повному обсязі державний реєстратор приймає рішення про зупинення розгляду заяви, яке містить рекомендації щодо усунення обставин, що були підставою для його прийняття.

Орган державної реєстрації прав, нотаріус у день прийняття рішення про зупинення розгляду заяви видає таке рішення особисто або надсилає поштою заявникові з повідомленням про вручення.

Якщо протягом п'яти робочих днів після отримання заявником рішення про зупинення розгляду заяви до органу державної реєстрації прав, нотаріуса не надійшли документи, які підтверджують усунення в повному обсязі обставин, що були підставою для прийняття такого рішення, державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Як зазначено вище, Рішенням від 11.04.2015 року №20654037 державний реєстратор зупинив розгляд заяви позивача про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у зв'язку з не поданням всіх необхідних документів, а саме: відповідного рішення органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування, яке прийняте на пленарному засіданні ради. При цьому інших підстав чи відсутності інших документів у вказаному рішенні зазначено не було.

Однак, відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України В«Про оренду земліВ» , у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із:

власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності);

уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності).

Враховуючи те, що рішенням Господарського суду Запорізької області від 10.12.2014 року, залишеним без змін рішенням Харківського апеляційного господарського суду від 18.02.2015 року по справі №908/4498/14 скасовано рішення Приморської міської ради № 1 від 01.04.2014 року та встановлено факт того, що Договір оренди земельної ділянки № 17 (№ 040427800030) від 01.03.2004 року є поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором, Приморська міська рада, уклала з позивачем додаткову угоду №3 від 27.02.2015 року про поновлення Договору оренди земельної ділянки № 17 (№ 040427800030) від 01.03.2004 року.

Вищенаведеною додатковою угодою сторони дійшли згоди продовжити строк дії Договору оренди земельної ділянки № 17 від 01.03.2004 року та внесли зміни до Договору, а саме пункт 2.1 Договору викладено в наступній редакції: В«Договір укладається на термін з 01 березня 2014 року по 01 березня 2019 року на п'ять років.

При цьому, у ст. 33 Закону України В«Про оренду земліВ» вказано, що у такому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється уповноваженим керівником органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі.

З огляду на викладене, у даному випадку укладення угоди про поновлення договору оренди земельної ділянки та продовження строку його дії не потребувало прийняття Приморською міською радою будь-якого рішення або ж подальшого погодження такої угоди на пленарному засіданні ради.

Колегія суддів також вважає безпідставним посилання державного реєстратора на п. 44 Порядку №868, абзацом другим якого передбачено, що державна реєстрація права власності держави чи територіальної громади на земельні ділянки, які сформовані із земель державної чи комунальної власності, проводиться одночасно з державною реєстрацією речового права на таку земельну ділянку, що є похідним від права власності, на підставі рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування, оскільки положення вказаного пункту Порядку №868 стосуються лише тих земельних ділянок, право власності держави чи територіальної громади на які реєструється вперше одночасно з реєстрацією похідного права. В той же час, позивач користується відповідною земельною ділянкою безперервно починаючи з 2004 року і вперше його право користування зареєстровано у Приморському районному відділі регіональної філії ДП ЦДЗК за № 040427800030 від 01.03.2004 року на підставі Договору оренди земельної ділянки №17 від 01.03.2004 року.

З урахуванням викладеного колегія суддів погоджується з тим, що рішення державного реєстраторів про зупинення розгляду заяви позивача про державну реєстрацію прав та їх обтяжень є безпідставним та підлягає скасуванню.

Пунктом 28 Порядку №868 передбачено, що Державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені Законом України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» .

Статтею 24 Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» визначено, що після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення, заявнику може бути відмовлено у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

За наявності підстав для відмови в державній реєстрації державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.

З матеріалів справи вбачається, що Рішенням від 21.04.2015 № 20822468 державний реєстратор відмовив у проведенні державної реєстрації права оренди земельної ділянки, у зв'язку з тим, що позивачем у п'ятиденний строк не усунуто обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви.

З огляду на те, що рішення про зупинення розгляду заяви позивача про державну реєстрацію прав та їх обтяжень винесено протиправно, а рішення про відмову у проведенні державної реєстрації права оренди земельної ділянки прийнято у звязку з невиконанням першого, колегія суддів погоджується з тим, що Рішення від 21.04.2015 року №20822468 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень також є протиправним та підлягає скасуванню.

Колегія суддів вважає необґрунтованим посилання відповідача на те, що подані позивачем документи не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують, у зв'язку із зазначенням невірного коду ЄДРПОУ Приморської міської ради Запорізької області з огляду на наступне.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що в Рішенні від 11.04.2015 року №20654037 про зупинення розгляду заяви позивача відповідач не зазначав про вищенаведену помилку.

Окрім того, в Договорі оренди земельної ділянки №17 від 01.03.2004 року та в додаткових угодах до нього також зазначений помилковий код ЄДРПОУ Приморської міської ради Запорізької області, проте це не заважало реєстраційній службі в їх реєстрації.

Також, Приморська міська ради Запорізької області є органом місцевого самоврядування і наявність помилки в її коді ЄДРПОУ не перешкоджає державному реєстратору ідентифікувати саму особу та підписані її уповноваженими представниками документи.

Враховуючи протиправність оскаржуваних рішень та їх скасування, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про необхідність зобов'язання реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області вчинити дії щодо проведення державної права оренди земельної ділянки на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийнятої 09.04.2015 за реєстраційним номером 10961244, яку подав ОСОБА_2, з метою повного та всебічного захисту прав позивача.

Частиною 1 ст. 11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем правомірність оскаржуваних рішень належним чином не доведена, а тому колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області - залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 08 липня 2015 р. у справі №808/2685/15 за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Реєстраційної служби Приморського районного управління юстиції Запорізької області про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частини ухвали складені в нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 28 жовтня 2015 року, в повному обсязі ухвала складена 29 жовтня 2015 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

Ухвала суду може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складання рішення відповідно до ст.160 КАС України - з дня складання рішення в повному обсязі.

Головуючий суддя С.В. Білак

Судді Н.А. Олефіренко

ОСОБА_8

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2015
Оприлюднено04.11.2015
Номер документу52945298
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2685/15

Ухвала від 28.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 28.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 23.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 08.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Постанова від 08.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 21.05.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні