ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 жовтня 2015 року м. Київ К/9991/66726/12
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Карася О.В. (головуючого), Рибченка А.О., Цвіркуна Ю.І.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2012 по справі № 2а-4421/12/2670
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ласка"
до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби
про скасування податкових повідомлень-рішень, зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
У березні 2012 року Товариством до суду заявлений позов про зобов'язання відповідача встановити, що факти про недійсність правочинів та заниження податку на прибуток і податку на додану вартість, викладені в акті перевірки, не відповідають дійсності та скасувати податкові повідомлення-рішення від 20.03.2012 № 0000662250 та № 0000672250.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.07.2012 у задоволенні позову відмовлено з тих підстав, що правочини між позивачем та його контрагентом не спричинили реального настання наслідків, оскільки надані позивачем документи є формально складеними та не підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2012 рішення суду першої інстанції скасовано, оскаржувані податкові повідомлення - рішення визнано нечинними та скасовано.
Рішення суду вмотивоване тим, що фактично контролюючий орган провів перевірку на виконання постанови слідчого в рамках кримінальної справи, а оскільки на день прийняття податкових повідомлень - рішень відповідного судового рішення по кримінальній справі, що набрало законної сили, прийнято не було, то відповідно контролюючий орган не мав законних підстав для їх винесення.
Не погодившись із судовим рішенням апеляційної інстанції, відповідач до Вищого адміністративного суду України подав касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить зазначене судове рішення скасувати.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді, перевіривши повноту встановлених обставин справи та правильність їх юридичної оцінки судами, Вищий адміністративний суд України не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що на підставі постанови старшого слідчого відділу податкової міліції ДПА у м. Києві від 22.11.2011, прийнятої за результатами розгляду матеріалів кримінальної справи № 50-6186 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 205 Кримінального кодексу України, контролюючим органом згідно з пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78, п. 81.1 ст. 81, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання з вимог податкового законодавства щодо повноти декларування та своєчасності сплаті податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Геоспецпроект" за період з 01.10.2008 по 31.12.2010, за результатами якої оформлено акт від 02.03.2012 № 66/23-80/21603122 та встановлено порушення позивачем вимог Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та Закону України "Про податок на додану вартість" , що призвело до заниження податку на прибуток та податку на додану вартість.
На підставі вказаного акту перевірки Державною податковою інспекцією прийнято оскаржувані податкові повідомлення - рішення.
Так, відповідно до п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Порядок проведення документальних позапланових перевірок передбачений статтею 78 Податкового кодексу України , у відповідності до пп. 78.1 якої визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з обставин, перелік яких наведений у підпунктах 78.1.1 - 78.1.13 ст. 78 цього Кодексу .
Зокрема, згідно пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у випадку отримання постанови суду (ухвали суду) про призначення перевірки або постанови органу дізнання, слідчого, прокурора, винесеної ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.
За змістом п 86.9 ст. 86 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент проведення перевірки позивача та прийняття спірних податкових повідомлень-рішень) у разі, якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.
Пунктом 58.4 ст. 58 Податкового кодексу України передбачено, що у разі, коли судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, або винесено рішення про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, відповідний контролюючий орган зобов'язаний визначити податкові зобов'язання платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, та прийняти податкове повідомлення-рішення про нарахування платнику таких податкових зобов'язань і застосування стосовно нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірах, визначених цим Кодексом.
Складання та надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення за податковими зобов'язаннями платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, забороняється до набрання законної сили рішенням суду у справі або винесення постанови про закриття такої кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.
Таким чином, враховуючи, що позапланова виїзна перевірка Товариства проведена на виконання постанови слідчого про призначення позапланової перевірки позивача, прийняття відповідних рішень за результатами такої перевірки повинно здійснюватись з урахуванням п. 86.9 ст. 89 Податкового кодексу України .
Таким чином, матеріали перевірки та висновки органу державної податкової служби, викладені в акті перевірки, яка фактично призначена та проведена на виконання постанови слідчого відповідно до кримінально-процесуального закону, до дня набрання законної сили відповідним рішенням у кримінальній справі, не можуть бути підставою для прийняття контролюючим органом податкового повідомлення-рішення про збільшення платникові податків грошового зобов'язання, розрахованого за результатами такої перевірки.
З огляду на зазначене у суду відсутні правові підстави для висновку про законність оскаржених податкових повідомлень-рішень.
Зважаючи на викладене, в межах касаційної скарги порушень судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено, правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому касаційну скаргу слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 210 - 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби відхилити.
Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2012 по справі № 2а-4421/12/2670 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і оскарженню не підлягає, крім як з підстав, у строк та в порядку, визначеними ст. ст. 237-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий О.В. Карась
Судді А.О. Рибченко
Ю.І. Цвіркун
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2015 |
Оприлюднено | 02.11.2015 |
Номер документу | 53015735 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Карась О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні