Постанова
від 23.10.2015 по справі 826/12641/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 жовтня 2015 року № 826/12641/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчука А.Б., суддів: Аблов Є.В., Шулежко В.П. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Громадської спілки "Асоціація розвитку внутрішнього та в'їзного туризму України"

до Міністерства інфраструктури України

третя особа Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України

Державна податкова інспекція у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області

про скасування наказу

На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, Суд розглядає справу у письмовому провадженні.

ВСТАНОВИВ:

Позивач, в особі Громадської спілки "Асоціація розвитку внутрішнього та в'їзного туризму України" (далі по тексту - Позивач), звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Міністерства інфраструктури України (далі по тексту - Відповідач), Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України за участю третьої особи Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області (надалі - третя особа 1) про скасування Наказу Міністерства інфраструктури України № 199 від 09.06.2015р. «Про створення Громадської ради при Міністерстві інфраструктури України» (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог).

Позивач заявою від 19.08.2015р. уточнив позовні вимоги, зокрема змінив статус Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України з відповідача на третьою особу, що не заявляє самостійних вимог на предмет спор, оскільки до даної особи позовні вимоги відсутні.

Позовні вимоги ґрунтуються на тому, що Відповідачем в супереч норм чинного законодавства залучено до Громадської ради прибуткову структура. В судових засіданнях представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Відповідач проти позовних вимог заперечує в повному обсязі. В обґрунтування правомірності прийнятого Наказу зазначив, що спірне рішення винесено в рамках повноважень та з урахуванням обставин, що були відомі на час винесення такого.

Представник третьої особи Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України щодо задоволення позовних вимог заперечив, в обґрунтування правомірності оскаржуваного Наказу зазначив, що законодавчо передбачено можливість залучення до складу Громадської ради асоціацій, при цьому отримання асоціаціями прибутку законодавчо не забороненою.

Представник Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області (третьої особи 1) в судові засідання не з'явився, письмових пояснень з приводу заявленого позову не надав.

Враховуючи, що в судове засідання не прибув представник третьої особи 1, судом було прийнято рішення про розгляд справи в письмову провадженні на підставі частини шостої статті 128 КАС України.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Міністерством інфраструктури України винесено Наказ № 199 від 09.06.2015 р. «Про створення Громадської ради при Міністерстві інфраструктури України», відповідно до змісту якого до складу Громадської ради поряд з іншими увійшла Громадська спілка "Асоціація розвитку внутрішнього та в'їзного туризму України".

Крім того, вказаним Наказом до складу Громадської ради при Міністерстві інфраструктури України також включено Асоціацію міжнародних автомобільних перевізників України.

Позивач - Громадська спілка "Асоціація розвитку внутрішнього та в'їзного туризму України" вважає вказаний Наказ Міністерства інфраструктури України «Про створення Громадської ради при Міністерстві інфраструктури України» не відповідає вимогам законодавства, оскільки включена до складу Громадської ради Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України є прибутковою організацією, а тому не може бути членом ради.

Враховуючи наведені обставини, позивач звернувся до суду із даним позовом щодо скасування такого наказу.

Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про обґрунтування позовних вимог виходячи з наступного.

Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 № 996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" зобов'язано Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київські та Севастопольські міські, районні, районні у мм. Києві та Севастополі державні адміністрації вжити заходів для проведення протягом трьох місяців з дня набрання чинності цією постановою установчих зборів за участю інститутів громадянського суспільства для утворення громадських рад при центральних і місцевих органах виконавчої влади та забезпечити їх функціонування.

Порядок утворення громадської ради при центральних органах виконавчої влади визначає Типове положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у м. Києві та Севастополі державній адміністрації, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996 (далі - Типове положення).

Відповідно до п.1.1. Положення про Громадську раду при Міністерстві інфраструктури України передбачено, що громадська рада при Міністерстві інфраструктури України (далі - Громадська рада) є постійно діючим колегіальним виборним консультативно-дорадчим органом, утвореним для забезпечення участі громадян в управлінні державними справами, здійснення громадського контролю за діяльністю Міністерства інфраструктури України (далі - Мінінфраструктури), підприємств, установ, організацій, що підпорядковані та знаходяться в його системі управління, налагодження ефективної взаємодії зазначених органів з громадськістю, врахування громадської думки під час формування та реалізації державної політики у сферах авіаційного, автомобільного, залізничного, морського і річкового, міського електричного транспорту та у сферах використання повітряного простору України, туризму, діяльності курортів, метрополітенів, дорожнього господарства, забезпечення підготовки та реалізації в Україні інфраструктурних проектів для виконання завдань і заходів з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, інших міжнародних спортивних подій, забезпечення безпеки руху, навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства, торговельного мореплавства.

Згідно пункту 1.2. Положення про Громадську раду при Мінінфраструктури, у своїй діяльності Громадська рада керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Мінінфраструктури, рішеннями та розпорядженнями центральних органів виконавчої влади в частині формування та реалізації державної політики у сферах визначених у п.1.1 цього Положення, а також цим Положенням та Регламентом Громадської ради.

Відповідно до п.1.6. Положення про Громадську раду при Мінінфраструктури встановлено, що рішення Громадської ради мають рекомендаційний характер і є обов'язковими для розгляду Мінінфраструктури.

Пунктом 5.1. Положення встановлено, що до складу Громадської ради можуть бути обрані представники громадських, релігійних, благодійних організацій, професійних спілок та їх об'єднань, творчих спілок, асоціацій, організацій роботодавців, недержавних засобів масової інформації та інших непідприємницьких товариств і установ, легалізованих відповідно до законодавства України (далі - інститути громадянського суспільства).

Пунктом 6 Типового положення визначено, що до складу громадської ради можуть бути обрані представники громадських об'єднань, релігійних, благодійних організацій, творчих спілок, професійних спілок та їх об'єднань, асоціацій, організацій роботодавців та їх об'єднань, недержавних засобів масової інформації (далі - інститути громадянського суспільства), які зареєстровані в установленому порядку і провадять діяльність на території України.

Пунктом 9 Типового положення встановлено, що орган на підставі протоколу установчих зборів затверджує склад громадської ради і оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб протягом трьох робочих днів з моменту затвердження.

Пунктом 5.7. Положення встановлено, що за підсумками установчих зборів їх секретар оформлює протокол, який підписує разом з головуючим та у тижневий термін від дня установчих зборів передає керівнику Мінінфраструктури для затвердження складу новообраної Громадської ради.

З аналізу наведених норм вбачається, що Громадська рада при міністерстві є консультативно-дорадчим органом, створеним з метою забезпечення участі громадян в управлінні державними справами, здійснення громадського контролю за діяльністю Міністерства, при цьому цілком логічним є те, що до складу Громадської ради можуть входити лише непідприємницькі організації не залежно від їх правової форми.

Разом з тим, за результатами судового розгляду Судом встановлено, що хоча Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України, у відповідності до змісту п. 1.2., 1.3 Статуту, створена для сприяння розвитку перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом, в тому числі у міжнародному сполученні, представлення інтересів своїх Учасників, забезпечення зв'язків з громадськістю та не має в якості основної мети діяльності отримання прибутку, все ж являється прибутковою організацією.

Суд звертає увагу, що отримання Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників України від своєї діяльності прибутку підтверджується наданою на вимогу суду Державною податковою інспекцією у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області податковою звітністю, з якої вбачається, що дана організація являється платником податку на прибуток та податку на додану вартість та відповідно не внесена до Реєстру неприбуткових організацій та установ.

Крім того, Суд звертає увагу, що вищезазначені обставини досліджувалися в судовому засіданні та не заперечується представником Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників України

Враховуючи попередні висновки суду неможливості участі у Громадській раді при Міністерстві інфраструктури України підприємств та/або організацій, що отримують прибутки від своєї діяльності та відповідно не являються непідприємницькими, включення до складу такої Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України є недопустимим та таким, що суперечить меті створення Громадської ради при центральних органах виконавчої влади.

Враховуючи вищевикладене, Суд приходить до висновку, що позовні вимоги Позивача щодо скасування Наказу Міністерства інфраструктури України № 199 від 09.06.2015р. «Про створення Громадської ради при Міністерстві інфраструктури України» є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятого ним спірного рішення, з урахуванням всіх встановлених фактичних обставин та вимог законодавства.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З урахуванням викладеного, суд приходить висновків про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Скасувати Наказ Міністерства інфраструктури України № 199 від 09.06.2015р. «Про створення Громадської ради при Міністерстві інфраструктури України».

3. Стягнути з Міністерства інфраструктури України (адреса: 01135, м. Київ, проспект Перемоги буд. 14) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Громадської спілки "Асоціація розвитку внутрішнього та в'їзного туризму України" (ЄДРПОУ 38893871, адреса: 01601, м. Київ, вул. Червоноармійська, буд. 2) судові витрати в сумі 73,08 (сімдесят три гривні 08 коп.).

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

Головуючий суддя А.Б. Федорчук

Судді Є.В. Аблов

В.П. Шулежко

Дата ухвалення рішення23.10.2015
Оприлюднено05.11.2015
Номер документу53060856
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12641/15

Постанова від 02.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Постанова від 23.10.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 22.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні