МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 листопада 2015 р. Справа № 814/3939/15
м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Біоносенка В.В., суддів: Середи О.Ф., Фульги А.П., за участю секретаря судового засідання Кононенка Д.Ф., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомКривоозерської районної організації політичної партії України "Всеукраїнське об"єднання "Батьківщина", до за участю: представника позивача:Навальнєв О.Ю. від відповідачів: не з'явивсяКривоозерської районної виборчої комісії Миколаївської області, Дільничної виборчої комісії з місцевих виборів звичайної виборчої дільниці №480385, Дільничної виборчої комісії з місцевих виборів звичайної виборчої дільниці №480403, провизнання дій протиправними, В С Т А Н О В И В:
Кривоозерська районна організація політичної партії України «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» звернулась до адміністративного суду з позовом, в якому просила постановити окрему ухвалу, якою направити до Кривоозерської районної прокуратури Миколаївської області повідомлення щодо перевірки факту передання секретарем Кривоозерської районної виборчої комісії ОСОБА_1 бюлетенів дільничній виборчій комісії всупереч законодавству України, а також визнати протиправними дії Дільничних виборчих комісій з місцевих виборів звичайних виборчих дільниць №480385, № 480403 та зобов'язати провести повторний перерахунок голосів виборців за всіма типами виборів, про що скласти уточнений протокол.
Обгрунтовуючі свої вимоги позивач вказує на порушення Закону України «Про місцеві вибори»:
- Кривоозерською районною виборчої комісією не було утворено контрольну комісію для дотримання вимог щодо знищення друкарських форм, технічних відходів, поліграфічного браку, помилково виготовлених виборчих бюлетенів;
- Кривоозерською районною виборчої комісією 22.10.15 всупереч вимогам Закону України передано до спеціальній дільничній виборчій комісії 121 бюлетень без рішення ТВК;
- на виборчій дільниці №480385 виявлено два екземпляри попереднього списку виборців, що є порушенням вимог ст.30 Закону України «Про місцеві вибори»;
- на виборчій дільниці №480403 під час голосування контрольний листок був опущений у виборчу скриньку без зазначення часу, а час проставлений вже після відкриття скриньки;
- на виборчій дільниці №480403 виявлений факт відсутності на бюлетенях номеру дільниці;
- в протоколі виборчої дільниці №480385 про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Миколаївської обласної ради у окрузі №1 кількість осіб, що отримали бюлетені дорівнює 337, хоча повинна бути 350.
- по виборчій дільниці №480385 маються протоколи, підписані членами комісії з мокрими печатками, в яких взагалі відсутні будь-які цифри.
Ухвалою суду від 03.11.15 позовні вимоги щодо вимог до Кривоозерської РВК, які стосувались порушень до дня голосування, залишені без розгляду, відповідно до вимог ч.7 ст.172 КАС України.
В судовому засіданні представник позивача повністю підтримав свої позовні вимоги.
Представники відповідачів в судове засідання не з’явились, заперечень до суду не надали.
Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2015 року були призначені чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів в Україні 25 жовтня 2015 року. Відповідно до цієї постанови 25 жовтня 2015 року було проведено голосування по виборах до обласної, селищної ради та голови сільради смт. Криве Озеро Миколаївської області.
Відповідно до ч.6, ч.7 ст.83 Закону України «Про місцеві вибори» підставою для перерахунку голосів можуть бути: 1) встановлені актами порушення вимог Закону під час проведення голосування або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставить під сумнів результати підрахунку голосів; 2) неточності у протоколі виборчої комісії, які неможливо усунути без перерахунку голосів; 3) у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами.
Крім того, за змістом ст.83 Закону України «Про місцеві вибори» правом на проведення повторного підрахунку голосів наділена територіальна виборча комісії. Дільнична виборча комісія таким правом відповідно до Закону не наділена.
Щодо виборчої дільниці №480403, то наданими до суду актами про виявлення порушення виборчого законодавства, встановлено вкидання до виборчої скриньки контрольного листку без зазначення часу вкидання. ОСОБА_2, зазначене порушення підтверджено долученими фотознімками. Відповідно до ч.6 ст.77 Закону України «Про місцеві вибори» у кожну виборчу скриньку, що використовується для голосування на виборчій дільниці, опускається контрольний лист, в якому зазначені номер виборчої дільниці, час його вкидання у виборчу скриньку, прізвища голови, заступника голови, секретаря та інших членів дільничної виборчої комісії, присутніх при цьому осіб, яким надано право бути присутніми на засіданні дільничної виборчої комісії. Відповідно до ч.18 ст.79 Закону України «Про місцеві вибори» у разі відсутності у виборчій скриньці контрольного листа (двох контрольних листів - для переносних виборчих скриньок) дільнична виборча комісія складає у порядку, встановленому цією статтею, акт про відсутність у скриньці контрольного листа, в якому зазначає кількість виборчих бюлетенів, що знаходяться у цій скриньці. Такі виборчі бюлетені не враховуються при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.
Разом з тим, Закон України «Про місцеві вибори» передбачає наслідки неврахування бюлетенів саме у разі відсутності контрольного листка. Наслідки неврахування бюлетенів у разі опущення до виборчої скриньки контрольного листка, оформленого з недоліками реквізитів, визначених ч.6 ст.77 Закону, не визначено.
Таким чином, це доведене порушення не ставить під сумнів результати підрахунку голосів.
Крім того, на дільниці №480403 зафіксовані факти голосування бюлетенями, які не мають позначення номеру дільниці. Відповідно до ч.20 ст.79 Закону виявлені у виборчих скриньках бюлетені для голосування, на яких зазначені назва (позначення, номер) виборчого округу та/або номер виборчої дільниці не відповідають назві (позначенню, номеру) відповідного виборчого округу та/або номеру виборчої дільниці, на якій проводиться підрахунок голосів, а також бюлетені, на яких наявний відтиск печатки іншої комісії чи будь-якої іншої печатки, вважаються такими, що не підлягають врахуванню при встановленні кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.
Але, з цього приводу позивачем надано лише фотознімки. Актів порушення виборчого законодавства, складених уповноваженими особами відповідно до вимог Закону, не надано.
Таким чином, оскільки перше доведене порушення вимог виборчого законодавства не викликає сумнівів результатів підрахунку голосів, а друге - не доведено актами порушення вимог Закону під час проведення голосування або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, відповідно до ч.6 ст.83 Закону України «Про місцеві вибори», немає підстав для перерахунку голосів на виборчій дільниці №480403.
Щодо виборчої дільниці №480385, то суд виходить з наступного.
Відповідно до ст.30, 31 Закону України «Про місцеві вибори» передбачає, що не пізніш як за 13 днів до дня голосування, орган ведення Державного реєстру виборців у приміщенні, в якому він розташований, передає попередній список виборців на паперовому носії відповідній дільничній виборчій комісії. Попередній список виборців для кожної звичайної виборчої дільниці виготовляється в одному примірнику.
Разом з тим, ст.32 Закону передбачається виготовлення уточнених попередніх списків виборців за наслідками розгляду заяв виборців, повідомлень дільничних виборчих комісій спеціальних виборчих дільниць про включення виборців до списку виборців на спеціальній виборчій дільниці, а також рішень судів, отриманих не пізніш як за п’ять днів до дня голосування
Оскільки наданий позивачем примірник попереднього списку виборців датований 09.10.15, то він може не враховувати уточнені відомості, які могли вноситися не пізніш як за п’ять днів до дня голосування.
У будь-якому випадку походження цього примірника у позивача ніяким чином не пояснено. Актів про порушення виборчого законодавства з цього приводу не надано.
З приводу наявності примірників протоколів дільничної виборчої комісії №480385 з виборів депутатів смт. Криве Озеро з виправленнями, помарками, а також відсутністю числових значень, то відповідно до ч.4 ст.80 Закону України «Про місцеві вибори» у протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами дільничної виборчої комісії. Кожен примірник протоколу підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами дільничної виборчої комісії, присутніми на засіданні виборчої комісії. У разі незгоди з діями комісії чи результатами підрахунку голосів, зафіксованими у протоколі комісії, член комісії підписує протокол із приміткою «З окремою думкою». Письмовий виклад окремої думки додається до відповідного протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. У разі відсутності підпису члена дільничної виборчої комісії у протоколі підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці навпроти його прізвища зазначається причина відсутності підпису. Цей протокол підписується та засвідчується печаткою дільничної виборчої комісії лише після його остаточного заповнення. Перший і другий примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці мають право також підписати кандидати, довірені особи кандидатів, уповноважені особи місцевих організацій партій, офіційні спостерігачі, які були присутні на засіданні дільничної виборчої комісії при підрахунку голосів виборців.
Таким чином, суд погоджується з позивачем, що наявність примірників протоколів дільничної виборчої комісії, які не заповнені, але вже підписані всіма членами дільничної виборчої комісії, не відповідають вимогам ч.4 ст.80 Закону України «Про місцеві вибори».
Разом з тим, суд не може задовольнити вимоги позивача про зобов’язання дільничної комісії здійснити перерахунок голосів та скласти уточнений перерахунок, оскільки Закон України «Про місцеві вибори» не уповноважує дільничні виборчі комісії робити перерахунок голосів.
Відповідно до ст.83 Закону України «Про місцеві вибори» приймати рішення з цього приводу та здійснювати перерахунок голосів на дільниці, може лише відповідна територіальна виборча комісія.
Саме ТВК повинна була оцінити чи є підстави для перерахунку, визначені ч.6, ч.7 ст.83 КАС України та прийняти відповідне рішення.
Позивач з приводу звернень щодо наявності підстав для здійснення перерахунку голосів на зазначених вибочих дільницях до Кривоозерської РВК та прийняття нею будь-яких рішень, доводів та/або належних доказів суду не надав. За таких обставин суд позбавлений можливості здійснити перевірку рішень територіальної виборчої комісії.
Невідповідність у протоколі виборчої комісії щодо загальної кількості виборців в 350 осіб, позивачем жодним чином не аргументовано.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, про необхідність відмовити у задоволенні позову.
Судові витрати покласти на позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. В задоволенні позову відмовити.
2.Стягнути з Кривоозерської районної організації політичної партії України "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" до Державного бюджету України судовий збір в сумі 2436,00 гривень (дві тисячі чотириста тридцять шість гривень).
3. Судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених ст. 172-175 КАС України, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення.
Головуючий суддя В. В. Біоносенко
Судді О.Ф.Середа
ОСОБА_3
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2015 |
Оприлюднено | 10.11.2015 |
Номер документу | 53151543 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні