Ухвала
від 07.11.2015 по справі 814/3939/15
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 листопада 2015 р.м. ОдесаСправа № 814/3939/15

Категорія: 1.3.5 Головуючий в 1 інстанції: Біоносенко В. В. Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

Головуючого судді - Єщенка О.В.

суддів - Димерлія О.О.

- Романішина В.Л.

За участю: секретаря - Вишневської А.В.

представника апелянта - Навальнєва О.Ю. (довіреність від 03.10.2015 року)

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Кривоозерської районної організації політичної партії України «Всеукраїнське об'єднання «Бітьківщина» на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 3 листопада 2015 року по справі за адміністративним позовом Кривоозерської районної організації політичної партії України «Всеукраїнське об'єднання «Бітьківщина» до Кривоозерської районної виборчої комісії Миколаївської області, Дільничної виборчої комісії з місцевих виборів звичайна виборча дільниця №480385, Дільничної виборчої комісії з місцевих виборів звичайна виборча дільниця №480403 про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Кривоозерська районна організація політичної партії України «Всеукраїнське об'єднання «Бітьківщина» звернулась до суду першої інстанції з позовом, в якому просила постановити окрему ухвалу, якою направити до Кривоозерської районної прокуратури Миколаївської області повідомлення щодо перевірки факту передання секретарем Кривоозерської районної виборчої комісії Мезенцевою Л.А. бюлетенів дільничній виборчій комісії №480385 в супереч законодавству України, що може бути підставою для притягнення до відповідальності; визнати протиправними дії Дільничної виборчої комісії з місцевих виборів звичайна виборча дільниця №480385 та зобов'язати провести повторний перерахунок голосів виборців за всіма типами виборів про що скласти уточнений протокол; визнати протиправними дії Дільничної виборчої комісії з місцевих виборів звичайна виборча дільниця №480403 та зобов'язати провести повторний перерахунок голосів виборців за всіма типами виборів про що скласти уточнений протокол.

В обґрунтування позову зазначено, що в процесі організації проведення місцевих виборів по Кривоозерському району Миколаївської області округ №25 були виявлені та зафіксовані порушення, які унеможливлюють встановлення результатів виборів депутатів до Миколаївської обласної ради. Позивач вказував на порушення Кривоозерською районною виборчою комісією Миколаївської області процедури передання виборчих бюлетенів, що унеможливило встановити дійсну кількість їх виготовлення. Протокол Дільничної виборчої комісії з місцевих виборів звичайна виборча дільниця №480385 про підрахунок голосів виборців в частині визначення кількості виборців не відповідає фактичній кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені, та на цій дільниці виявлено два екземпляри попереднього списку виборців, що є порушенням вимог ст. 30 Закону України «Про місцеві вибори». На виборчій дільниці №480403 під час голосування контрольний листок був опущений у виборчу скриньку без зазначення часу вкидання у скриньку, на виборчих бюлетенях були відсутні номери дільниці, а ідентифікувати ці бюлетені можливо було лише за печаткою виборчої дільниці. Зазначені обставини у сукупності, на думку політичної партії, ставлять під сумнів підрахунок голосів на дільницях та результатів голосування, що є безумовною підставою для проведення повторного перерахунку голосів виборців.

Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 3 листопада 2015 року залишено без розгляду позовну заяву Кривоозерської районної організації політичної партії України «Всеукраїнське об'єднання «Бітьківщина» в частині позовних вимог щодо порушення процедури передачі виборчих бюлетенів Кривоозерською районною виборчою комісією Миколаївської області дільничній виборчій комісії.

Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 3 листопада 2015 року в задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

В апеляційній скарзі Кривоозерська районна організація політичної партії України «Всеукраїнське об'єднання «Бітьківщина», посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, просить скасувати судове рішення та прийняти нову постанову про задоволення позову у повному обсязі.

За правилами ч. 11 ст. 172 КАС України суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк після надходження позовної заяви.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2015 року №645-VІІІ призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів в Україні на неділю 25 жовтня 2015 року.

Згідно Постанови Верховної Ради України у Кривоозерському районі Миколаївської області організовано місцеві вибори, зокрема, на виборчих дільницях №480385, №480403.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 року № 595-VIII Кривоозерська районна організація політичної партії України «Всеукраїнське об'єднання «Бітьківщина» є суб'єктом виборчого процесу з виборів депутатів Миколаївської обласної ради та Кривоозерської районної ради.

Звертаючись до суду першої інстанції із цим позовом, політична партія посилалась на грубі порушення виборчого законодавства на дільницях, наявність яких є підставою для проведення повторного підрахунку голосів виборців.

Вирішуючи спір по суті та відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність підстав для проведення повторного перерахунку голосів виборців на дільницях.

Колегія суддів висновки суду першої інстанції вважає правильними з огляду на наступне.

Порядок встановлення підсумків голосування закріплений ст. 83 Закону України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 року № 595-VIII.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 83 Закону України від 14.07.2015 року № 595-VIII протоколи та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій приймаються і розглядаються на засіданні відповідної територіальної виборчої комісії. Засідання територіальної виборчої комісії починається з моменту закінчення голосування і продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування.

Згідно із ч. 4 зазначеної статті Закону у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів виправлень, помилок, неточностей територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов'язати дільничну виборчу комісію внести зміни до цього протоколу шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений".

Відповідно до ч.ч. 6, 7 ст. 83 Закону за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців.

У разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної комісії територіальна комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці.

Таким чином, підставою для прийняття територіальною виборчою комісією рішення про проведення повторного підрахунку голосів можуть бути: встановлені актами порушення вимог Закону під час проведення голосування або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставить під сумнів результати підрахунку голосів; неточності, виправлення або помилки у протоколі виборчої комісії, які неможливо усунути без перерахунку голосів; у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами.

Як на підставу для проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №480403 політична партія посилається на ті обставини, що під час голосування контрольний листок був опущений у виборчу скриньку без зазначення часу вкидання у скриньку, а на виборчих бюлетенях були відсутні номери дільниці, що зафіксовано відповідними актами та фотознімками.

Відповідно до ч. 6 ст. 77 Закону України від 14.07.2015 року № 595-VIII у кожну виборчу скриньку, що використовується для голосування на виборчій дільниці, опускається контрольний лист, в якому зазначені номер виборчої дільниці, час його вкидання у виборчу скриньку, прізвища голови, заступника голови, секретаря та інших членів дільничної виборчої комісії, присутніх при цьому осіб, яким надано право бути присутніми на засіданні дільничної виборчої комісії.

Згідно із ч. 18 ст. 79 Закону України від 14.07.2015 року № 595-VIII у разі відсутності у виборчій скриньці контрольного листа (двох контрольних листів - для переносних виборчих скриньок) дільнична виборча комісія складає у порядку, встановленому цією статтею, акт про відсутність у скриньці контрольного листа, в якому зазначає кількість виборчих бюлетенів, що знаходяться у цій скриньці. Такі виборчі бюлетені не враховуються при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.

Як вірно встановив суд першої інстанції у контрольному листі по виборчій скриньці №1 на дільниці №480403 не зазначено час його вкидання у виборчу скриньку.

Разом з цим, зазначений лист містився у відповідній скриньці, має відомості про номер виборчої дільниці, прізвища голови, заступника голови, секретаря та інших членів дільничної виборчої комісії, осіб, яким надано право бути присутніми на засіданні, що не заперечується позивачем.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що у дільниці відповідно до ч. 6 ст. 77, ч. 18 ст. 79 Закону України «Про місце вибори» не було підстав для неврахування бюлетенів, що знаходились у вказаній скриньці.

Також колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо необґрунтованості зазначених позивачем порушень на виборчій дільниці №480403 в частині зафіксованого факту голосування бюлетенями без зазначення на них номеру виборчої дільниці, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 20 ст. 79 Закону України «Про місце вибори» виявлені у виборчих скриньках бюлетені для голосування, на яких зазначені назва (позначення, номер) виборчого округу та/або номер виборчої дільниці не відповідають назві (позначенню, номеру) відповідного виборчого округу та/або номеру виборчої дільниці, на якій проводиться підрахунок голосів, а також бюлетені, на яких наявний відтиск печатки іншої комісії чи будь-якої іншої печатки, вважаються такими, що не підлягають врахуванню при встановленні кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується позивачем, бюлетені для голосування на дільниці №480403 містять відомості щодо цієї дільниці, зокрема, міститься відбиток печатки вказаної дільниці, вони відповідають цій дільниці, тому підстави для не врахування бюлетенів на дільниці №480403 для підрахунку голосів виборців відповідно до ч. 20 ст. 79 Закону України «Про місцеві вибори» відсутні.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції щодо відсутності підстав для повторного підрахунку голосів виборців відповідно до ст. 83 Закону України «Про місцеві вибори» на Дільничній виборчій комісії з місцевих виборів звичайна виборча дільниця №480403.

Також вірним є висновок суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог про порушення Дільничною виборчою комісією з місцевих виборів звичайна виборча дільниця №480385 вимог ст. 31 Закону України «Про місцеві вибори» в частині виготовлення попереднього списку виборців більше ніж в одному примірнику, враховуючи можливість його уточнення на підставі ст. 32 вказаного Закону, тому наданий позивачем примірник попереднього списку виборців від 9 жовтня 2015 року не може свідчити про невірну кількість виборців.

Колегія суддів також вважає, що судом першої інстанції обґрунтовано не прийнято до уваги протоколи Дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів Миколаївської обласної ради у територіальному виборчому окрузі №1, Дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №480385 з виборів депутатів смт. Криве Озеро в одномандатному виборчому окрузі №19, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 80 Закону України «Про місцеві вибори» дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці. Форма бланка протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці затверджується Центральною виборчою комісією не пізніш як за тридцять днів до дня голосування. Бланки протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу виготовляються відповідною територіальною виборчою комісією для кожної виборчої дільниці у кількості примірників, визначеній відповідною територіальною виборчою комісією в порядку та строки, визначені статтею 75 цього Закону для виготовлення виборчих бюлетенів.

Протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці, складається дільничною виборчою комісією у кількості примірників, яка на чотири більша, ніж кількість осіб, які входять до складу дільничної виборчої комісії. Примірники протоколу нумеруються та мають однакову юридичну силу. У протоколі про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами дільничної виборчої комісії. Кожен примірник протоколу підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами дільничної виборчої комісії, присутніми на засіданні виборчої комісії.

Разом з цим в одному із наданих позивачем протоколів Дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №480385 з виборів депутатів смт. Криве Озеро в одномандатному виборчому окрузі №19 не міститься повна дата його складання, ці протоколи не містять інформації щодо номеру виготовлення їх примірників, окрім протоколу у територіальному виборчому окрузі №1, в них відсутня нумерація примірника.

При цьому представник позивача не надав суду належних доказів наявності обставин, що обумовлюють обов'язковий перерахунок голосів, а саме належним чином засвідчені копії протоколів, на підставі яких були встановлені результати волевиявлення під час голосування.

На думку колегії, зазначені обставини позбавляють суд можливості прийняти ці документи як належний доказ в підтвердження обставин про допущення відповідачами неточностей при підрахунку голосів виборців та їх неправильності на відповідній дільниці №480485.

Таким чином, колегія суддів вважає, що висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для зобов'язання Комісії провести перерахунок голосів виборців на вказаній дільниці є обґрунтованим.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно застосував норми матеріального та процесуального права та дав належну правову оцінку обставинам справи, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Згідно із ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 94, 172, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст.ст. 206, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Кривоозерської районної організації політичної партії України «Всеукраїнське об'єднання «Бітьківщина» - залишити без задоволення.

Постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 3 листопада 2015 року - залишити без змін.

Стягнути з Кривоозерської районної організації політичної партії України «Всеукраїнське об'єднання «Бітьківщина» (код ЄДРПОУ 26029366) до спеціального фонду Державного бюджету України несплачений судовий збір у розмірі 2 679 (дві тисячі шістсот сімдесят дев'ять) грн. 20 коп. на р/р №31212206781008, одержувач УК в м. Одесі/Приморський р-н/ 22030001, код ЄДРПОУ отримувача 38016923, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО: 828011, код ЄДРПОУ суду 34380461, код класифікації доходів бюджету: 22030001.

Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий-суддя: О.В. Єщенко

Судді: О.О. Димерлій

В.Л. Романішин

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2015
Оприлюднено12.11.2015
Номер документу53282730
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/3939/15

Ухвала від 07.11.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 06.11.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 06.11.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 03.11.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 03.11.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 02.11.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 30.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 30.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 30.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 28.10.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні