cpg1251
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 жовтня 2015 р.м.ОдесаСправа № 821/1063/15-а
Категорія: 8.3.13 Головуючий в 1 інстанції: Бездрабко О.І.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Крусяна А.В.,
суддів Джабурія О.В., Шляхтицького О.І.,
секретаря Мамедової С.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу селянського господарства «Газель» на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 22 травня 2015 року у справі за адміністративним позовом селянського господарства «Газель» до Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Херсонській області (Каланчацьке відділення), третя особа: Каланчацька селищна рада Каланчацького району Херсонської області про скасування акту перевірки та податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
07 квітня 2015 року СГ «Газель» звернулося до суду з позовом до Скадовської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області про скасування акту з результатів невиїзної документальної перевірки з питань подання декларації з плати за землю, нарахування орендної плати за землю та своєчасності сплати орендної плати за землю; скасування податкових повідомлень-рішень від 22 серпня 2014 року №№0004001500, 0004031500. /а.с.26-27/
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 22 травня 2015 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати та ухвалити нову про задоволення позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Так, судом першої інстанції встановлено, що 30 липня 2014 року начальником Скадовської ОДПІ винесено наказ № 528 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки», згідно якого призначено проведення документальної позапланової невиїзної перевірки СГ «Газель» з питань дотримання податкового законодавства при нарахуванні орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за період з 01 січня 2013 року по 30 липня 2014 року, своєчасності сплати за землю за період з 01 липня 2012 року по 01 січня 2014 року, починаючи з 04 серпня 2014 року тривалістю 5 робочих днів.
На підставі даного наказу відповідачем сформовано повідомлення від 31 липня 2014 року №7 про проведення з 04 серпня 2014 року в приміщенні Каланчацького відділення Скадовської ОДПІ документальної позапланової невиїзної перевірки СГ «Газель».
Наказ про проведення перевірки від 30 липня 2014 року № 528 та повідомлення від 31 липня 2014 року №7 направлено за юридичною адресою позивача: Херсонська область, смт.Каланчак, вул.Харченка, 16, і отримано 04 серпня 2014 року.
У період з 04 серпня 2014 року по 08 серпня 2014 року відповідачем відповідно до наказу від 30 липня 2014 року № 528 та на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.79, пп.75.1.2 п.75.2 ст.75 ПК України проведено невиїзну документальну перевірку з питань подання податкової декларації з плати за землю, нарахування орендної плати за землю та своєчасності сплати орендної плати за землю, за результатами якої складений акт перевірки від 14 серпня 2014 року №258/21-14-15-06.
Перевіркою встановлено, що СГ «Газель» відповідно до договору оренди від 26 березня 2009 року №040973300037 з Каланчацькою селищною радою надано в оренду земельну ділянку площею 0,04га для будівництва магазину-бару в межах Каланчацької селищної ради в смт.Каланчак, вул.Чорноморська. Однак в порушення ст.14 Закону України "Про плату за землю", п.286.2 ст.286 ПК України платником не надано до контролюючого органу податкових декларації з плати за землю за 2013 та 2014 роки, в порушення ст.15 Закону України "Про плату за землю", п.287.6 ст.287 ПК України платником занижено податкові зобов'язання із плати за землю (орендної плати) за 2013 та 2014 роки (з 01 січня 2014 року по 30 липня 2014 року) на загальну суму 4195,80грн., в порушення п.57.1 ст.57 ПК України платником несвоєчасно сплачено орендну плату за період з 01 липня 2012 року по 30 липня 2014 року.
На підставі акту перевірки Скадовською ОДПІ винесені податкові повідомлення-рішення від 22 серпня 2014 року №0004001500 про застосування штрафних санкцій у розмірі 1115,08грн. за несвоєчасну сплату орендної плати за землю, №0004031500 про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю на суму 5584,75грн., з яких за основним платежем 4195,80грн., за штрафними санкціями 1388,95грн.
Так, статтею 206 ЗК України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Відповідно до пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України (в редакції, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин) плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (пп.14.1.136 п.14.1 ст.14 ПК України).
Відповідно до п.п.288.1, 288.2, 288.3, 288.4 ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Згідно з ч.1 ст.2 Закону України «Про оренду землі»" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ч.5 ст.6 Закону України «Про оренду землі» право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.
Статтею 640 ЦК України (в редакції, яка була чинною на час укладення договору оренди) встановлено, що договір, який підлягає нотаріальному посвідченню або державній реєстрації, є укладеним з моменту його нотаріального посвідчення або державної реєстрації, а в разі необхідності і нотаріального посвідчення, і державної реєстрації - з моменту державної реєстрації.
Відповідно до ст. 654 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Як вбачається з матеріалів справи, 26 березня 2009 року між СГ «Газель» та Каланчацькою селищною радою укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,04га, яка знаходиться на території Каланчацької селищної ради Херсонської області в смт.Каланчак, вул.Чорноморська.
Пунктом 9 договору визначено, що орендна плата становить 2797,20грн. на рік, щомісячно 233,10грн.
21 листопада 2012 року за заявою позивача Каланчацькою селищною радою прийнято рішення №401 про розірвання договору оренди земельної ділянки з СГ «Газель», а 10 грудня 2012 року - укладено угоду про припинення договору оренди земельної ділянки від 26 березня 2009 року № 0400973300037 за згодою сторін.
Однак, судом першої інстанції встановлено, що відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, наданого реєстраційною службою Каланчацького районного управління юстиції Херсонської області реєстрація припинення права оренди земельної ділянки була здійснена лише 04 грудня 2014 року.
Відповідно до обставин справи, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивач повинен сплачувати орендну плату до моменту припинення договору оренди, яким в даному випадку є день державної реєстрації угоди про її припинення, тобто 04 грудня 2014 року.
Згідно з ст.36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п.286.2, 286.4 ст.286 ПК України (в редакції, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
З вищезазначених норм вбачається, що СГ «Газель» повинен самостійно здійснювати обчислення, декларування зобов'язань та сплату орендної плати з цього об'єкту оренди. Нездійснення позивачем хоча б одного із цих етапів є свідченням невиконання податкового обов'язку стосовно цього об'єкта оренди. За невиконання податкового обов'язку приписами Податкового кодексу України передбачається фінансова відповідальність у вигляді штрафних санкцій та обов'язкове залучення платника податку до сплати орендної плати.
Отже, відповідачем правомірно нараховані позивачу грошові зобов'язання з орендної плати у сумі 4195,80грн., з яких за 2013 рік 2797,20грн., за 2014 рік 1398,60грн., нараховані штрафні санкції на суму занижених зобов'язань з орендної плати у сумі 1048,95грн. (25%) та застосовано штрафні санкції за неподання податкової декларації з плати за землю за 2013-2014 роки у сумі 340грн. (170 х 2).
Згідно з п.126.1 ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Як вбачається з матеріалів справи, при перерахуванні позивачем коштів 29 листопада 2013 року у сумі 5050грн. ці кошти було направлено на погашення боргу та пені, сплата якого затримана більш ніж на 30 календарних днів.
У вересні, листопаді та грудні 2012 року більш ніж 30 днів було затримано сплату орендної плати на загальну суму боргу 683,14 грн.
Тобто, матеріалами справи підтверджено той факт, що позивачем сплачено орендну плату із затримкою більше, ніж на 30 днів, таким чином відповідачем правомірно нараховано штрафні санкції у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу згідно долученого до матеріалів справи розрахунку, а тому податкове повідомлення-рішення від 22 серпня 2014 року №0004001500 є законним та обґрунтованим.
Також колегія суддів не приймає до уваги доводи позивача про порушення відповідачем процедури проведення перевірки, оскільки судом першої інстанції досконально досліджено це питання та надано висновок відповідно до діючого законодавства.
На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов до обґрунтованого висновку з приводу безпідставності позовних вимог, тому постанова суду першої інстанції в порядку ст.200 КАС України підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга - залишенню без задоволення.
Керуючись, ст.ст.198, 200, 205, 206 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу селянського господарства «Газель» - залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 22 травня 2015 року - залишити без змін.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі.
Головуючий: А.В. Крусян
Суддя: О.В. Джабурія
Суддя: О.І. Шляхтицький
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2015 |
Оприлюднено | 09.11.2015 |
Номер документу | 53160390 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Крусян А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні