9/837н-ад
ЛУГАНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 2
У Х В А Л А
Іменем України
27.03.2007 року Справа № 9/837н-ад
Луганський апеляційний господарський суд колегією суддів у складі:
головуючого судді Бородіної Л.І.
суддів Іноземцевої Л.В.
Журавльової Л.І.
Судова колегія призначена розпорядженням голови Луганського апеляційного господарського суду від 22.02.2007 у складі головуючого судді Бородіної Л.І., суддів Журавльової Л.І. та Якушенко Р.Є. Розпорядженням голови Луганського апеляційного господарського суду від 26.03.2007 у зв”язку з хворобою виключено зі складу судової колегії суддю Якушенко Р.Є. та введено до складу судової колегії суддю Іноземцеву Л.В.
При секретарі
судового засідання Мартинцевій Н.М.
та за участю представників сторін:
від позивача Бут Д.В., за дов. від 21.11.2006 № 94
від відповідача Глейзер В.О., за дов. від 21.12.2005 № 14866/10,
Пітеров А.А., за дов. від 26.03.2007 № 3925/9/10
Розглянувши
апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Артемівському районі
у м.Луганську
на постанову
господарського суду Луганської області
від 24.01.2007
у справі № 9/837н-ад (суддя Ворожцов А.Г.)
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю
„Агро-Союз-Луганськ”, м.Луганськ
до відповідача Державної податкової інспекції у Артемівському районі
у м.Луганську
про визнання недійсним рішення
Суддя-доповідач Бородіна Л.І.
Постановою господарського суду Луганської області від 24.01.2007 у справі № 9/837н-ад (суддя Ворожцов А.Г.) задоволений позов Товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ) „Агро-Союз-Луганськ”, м.Луганськ до Державної податкової інспекції (ДПІ) у Артемівському районі у м.Луганську: визнано нечинним рішення ДПІ у Артемівському районі у м.Луганську від 31.10.2006 № 000132300 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 34801 грн. 10 коп.; стягнуто з Державного бюджету України на користь позивача судові витрати у сумі 3 грн. 40 коп.
Задовольняючи позов, суд, посилаючись на пункти 2.8, 2.10, 5.1, 5.2, 5.4 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою правління Національного Банку України від 15.12.2004 № 637 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 40/10320 (далі –Положення № 637), статтю 241 Господарського кодексу України, виходив з:
- права позивача на встановлення ліміту каси у розмірі 3000 грн. 00 коп., закріплене у Положенні № 637;
- обґрунтованості позивача щодо встановлення відповідним наказом ліміту каси у розмірі 3000 грн. 00 коп., враховуючи специфіку роботи підприємства;
- права позивача зберігати грошові кошти, отримані в банку, протягом трьох робочих днів з дня отримання;
- застосування штрафних санкцій на підставі Указу Президента України, а не на підставі закону.
ДПІ у Артемівському районі у м.Луганську (відповідач у справі) не погодилась з прийнятою постановою та подала апеляційну скаргу, в якій просить постанову господарського суду Луганської області від 24.01.2007 у справі № 9/837н-ад скасувати через неповне з”ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального права та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.
В обгрунтування доводів апеляційної скарги відповідач вказує на те, що, посилаючись на пункти 5.2, 5.4 Положення № 637, суд не врахував, що Розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в касі здійснюється згідно з додатком № 2 до Положення.
Перевіркою встановлено, що відповідно до розрахунку та додатку до розрахунку ліміту каси, підприємство визначає ліміт каси згідно з прогнозними витратами готівки на відрядження, що не відповідає вимогам абзацу 4 пункту 5.4 Положення № 637.
Посилаючись на пункт 1.2 Положення № 637, додаток № 2 до нього, пункт 3.15 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України 13.01.2004 № 5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.01.2004 за № 114/8713, заявник скарги вважає, що місцевим господарським судом не прийнято до уваги два різних поняття:
–виплати, пов”язані з оплатою праці (до яких входять витрати на відрядження) –для розрахунку ліміту каси;
- фонд оплати праці (де відрядження –інші витрати, що не належать до фонду оплати праці) –для встановлення строків зберігання готівки у касі.
ТОВ „Агро-Союз-Луганськ” (позивач у справі) заперечує проти доводів апеляційної скарги, просить залишити постанову господарського суду без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Заслухавши доводи і пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, перевіривши повноту з'ясування місцевим судом обставин справи, апеляційний господарський суд
В С Т А Н О В И В :
19.08.1997 виконавчим комітетом Луганської міської ради проведено державну реєстрацію ТОВ “Агро-Союз-Луганськ” (ідентифікаційний код 23475349), реєстраційний номер 13821050001004376, в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій на час розгляду справи значиться (т.І, а.с.10, 19).
У період з 18.07.2006 по 07.08.2006 ДПІ у Артемівському районі у м.Луганську здійснено виїзну планову перевірку ТОВ “Агро-Союз-Луганськ” з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2004 по 31.03.2006, за результатами якої складений акт від 14.08.2006 № 581/2300/23475349 (т.І, а.с.20-46).
В ході перевірки податковим органом встановлено, що готівкові кошти, які надходили з банку до каси, підприємство використовувало виключно тільки на оплату праці робітників та витрати на відрядження. Жодного факту використання готівки на господарські потреби, а саме придбання товарно-матеріальних цінностей не встановлено.
Відповідно до пунктів 5.2, 5.3 Положення № 637 ТОВ „Агро-Союз-Луганськ” самостійно встановлено ліміт залишку готівки в касі на 2006 рік у сумі 3000 грн. 00 коп., що підтверджується наказом від 02.01.2006 № 1/0 та розрахунком встановлення ліміту залишку готівки в касі підприємства, та додатком до розрахунку ліміту.
Підприємством визначено ліміт каси згідно з прогнозними витратами готівки на відрядження, що не відповідає вимогам абзацу 4 пункту 5.4 Положення № 637, відповідно до якого для підприємств, ліміти каси яким установлюються згідно з фактичними витратами готівки (крім виплат, пов”язаних з оплатою праці, стипендій, пенсій, дивідендів), - не більше розміру середньоденної видачі готівки (за три будь-які місяці поспіль з останніх дванадцяти).
Враховуючи те, що ТОВ „Агро-Союз-Луганськ” фактично витрачало готівку тільки на оплату праці робітників та витрати на відрядження і жодного факту витрати на інші потреби не встановлено, то розрахунок ліміту у розмірі 3000 грн. 00 коп. є необгрнтованим.
Відповідно до абзацу 5 пункту 5.4 Положення № 637 та враховуючи відсутність інших витрат крім витрат на оплату праці робітників та витрати на відрядження ліміт каси ТОВ „Агро-Союз-Луганськ” за розрахунком ДПІ повинен дорівнюватись 170 грн. 00 коп.
Таким чином, за наслідками перевірки ДПІ у Артемівському районі у м.Луганську встановлено порушення підприємством пункту 2.10, абзацу 5 пункту 5.4, пункту 5.14 Положення № 637, що призвело до перевищення лімітів залишку готівки в касі на загальну суму 23632 грн. 35 коп.
28.08.2006 ДПІ у Артемівському районі у м.Луганську на підставі акту перевірки від 14.08.2006 № 581/2300/23475349, пункту 11 статті 11 Закону України „Про державну податкову службу” та згідно з частинами 1, 4 статті 1 Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки”, за порушення пунктів 2, 10, абзацу 5 пункту 5.4, пункту 5.14 Положення № 637 прийнято рішення № 00000102300/0 про застосування до ТОВ „Агро-Союз-Луганськ” штрафних (фінансових) санкцій у сумі 47264 грн. 70 коп. (а.с.48).
ТОВ “Агро-Союз-Луганськ” рішення ДПІ у Артемівському районі у м.Луганську від 28.08.2006 № 00000102300/0 оскаржено до ДПА у Луганській області.
Рішенням голови ДПА у Луганській області від 20.10.2006 № 15722/25-08 скарга позивача була задоволена частково: рішення ДПІ у Артемівському районі у м.Луганську від 28.08.2006 № 00000102300/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 47264 грн. 70 коп. частково скасоване: сума штрафної санкції зменшена на суму 12463 грн. 60 коп.
31.10.2006 відповідно до рішення ДПА у Луганській області від 20.10.2006 № 15722/25-08 ДПІ у Артемівському районі у м.Луганську на підставі акту перевірки від 14.08.2006 № 581/2300/23475349 , пункту 11 статті 11 Закону України „Про державну податкову службу” та згідно з абзацом 2 статті 1 Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки”, за порушення пунктів 2.8, 2.10, абзаців 4, 5 пункту 5.4, пунктів 5.10, 5.14 Положення № 637 прийнято рішення № 0000132300 про застосування до ТОВ „Агро-Союз-Луганськ” штрафних (фінансових) санкцій у сумі 34801 грн. 10 коп. (а.с.49).
ТОВ „Агро-Союз-Луганськ” 23.11.2006 звернулося до господарського суду Луганської області з адміністративним позовом про визнання нечинними рішень ДПІ у Артемівському районі у м.Луганську від 28.08.2006 № 00000102300/0 та від 31.10.2006 № 0000132300 про застосування до ТОВ „Агро-Союз-Луганськ” штрафних (фінансових) санкцій, відповідно, у розмірі 47264 грн. 50 коп. та у розмірі 34801 грн. 10 коп. (т.І, а.с.2-8).
З урахуванням уточнень до адміністративного позову від 09.01.2007 та від 19.01.2007 позивач просив визнати нечинним рішення ДПІ у Артемівському районі у м.Луганську від 31.10.2006 № 0000132300 про застосування до ТОВ „Агро-Союз-Луганськ” штрафних (фінансових) санкцій у сумі 34801 грн. 10 коп. (т.ІІ, а.с.12-17, 37-42).
Постановою господарського суду Луганської області від 24.01.2007 позов задоволений з підстав, викладених вище (т.ІІ, а.с.61-62).
Перевіривши матеріали справи, правильність їх юридичної оцінки та застосування місцевим господарським судом норм законодавства, апеляційний господарський суд дійшов висновку, що постанова господарського суду відповідає обставинам справи, нормам матеріального права і скасуванню не підлягає з огляду на наступне.
Термін „ліміт залишку готівки в касі” (далі –ліміт каси) пунктом 1.2 Положення № 637 визначений як граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час.
Відповідно до пункту 5.2 Положення № 637 установлення ліміту каси проводиться підприємствами самостійно на підставі розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі (додаток 2), що підписується головним (старшим) бухгалтером та керівником підприємства (або уповноваженою ним особою). До розрахунку приймається строк здавання підприємством готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений відповідним договором банківського рахунку. Для кожного підприємства та його відокремленого підрозділу складається окремий розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в касі.
Установлений ліміт каси затверджується внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства. Для відокремлених підрозділів ліміт каси встановлюється і доводиться до їх відома відповідними внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства - юридичної особи.
Підприємства, що розпочинають свою діяльність, а також підприємства, діяльність яких була пов'язана виключно з безготівковими розрахунками та які відповідно до встановленого законодавством України порядку отримують право на здійснення додаткового виду діяльності, що передбачає здійснення готівкових розрахунків, на перші три місяці їх роботи ліміт каси встановлюють згідно з прогнозними розрахунками. Установлений з урахуванням прогнозних розрахунків ліміт каси у двотижневий строк після закінчення перших трьох місяців їх роботи переглядається за фактичними показниками діяльності відповідно до вимог цього Положення.
Згідно з пунктом 5.3 Положення № 637 ліміт каси підприємства встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси або її середньоденної видачі з каси, за рішенням керівника підприємства або уповноваженої ним особи.
Пунктом 5.4 цього Положення встановлено, що кожне підприємство визначає ліміт каси з урахуванням режиму і специфіки його роботи, віддаленості від банку, обсягу касових оборотів (надходжень і видатків) за всіма рахунками, установлених строків здавання готівки, тривалості операційного часу банку, наявності домовленості підприємства з банком на інкасацію тощо, зокрема:
- для підприємств, ліміти каси яким установлюються згідно з фактичними витратами готівки (крім виплат, пов'язаних з оплатою праці, стипендій, пенсій, дивідендів), - не більше розміру середньоденної видачі готівки (за три будь-які місяці поспіль з останніх дванадцяти).
Згідно з додатком 2 до Положення № 637 при розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі враховуються наступні показники:
1. Готівкова виручка (надходження до кас, крім сум, що одержані з банків);
2. Середньоденні надходження (рядок 1 розділити на кількість робочих днів підприємства за три місяці);
3. Виплачено готівкою на різні потреби, а також на відрядження (крім виплат, пов”язаних з оплатою праці, пенсій, стипендій, дивідендів).
4. Середньоденна видача готівки (рядок 1 розділити на кількість робочих днів підприємства за три місяці).
Отже, виходячи з наведених вище правил розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі, судова колегія апеляційної інстанції дійшла висновку про правомірність врахування позивачем виплат на відрядження при установленні ліміту каси.
Відповідно до розрахунку ліміту каси ТОВ „Агро-Союз-Луганськ” видача готівки з каси, яка підтверджена витягами з журналу-ордеру по рахунку 30 (каса) складає:
- жовтень 2005 року –21 робочий день –61928 грн. 37 коп.;
- листопад 2005 року –22 робочих дні –67465 грн. 84 коп.;
- грудень 2005 року –22 робочих дні –62880 грн. 90 коп.;
- Всього –65 робочих днів –192275 грн. 11 коп.
Середньоденна видача готівки з каси підприємства за три місяці поспіль з останніх дванадцяти складає: 192275 грн. 11 коп. : 65 = 2958 грн. 08 коп. (т.ІІ, а.с.88-94).
Відповідно до розрахунку понадлімітних залишків готівки в касі ТОВ „Агро-Союз-Луганськ”, відображеному в акті перевірки, залишки готівки на початок дня не перевищують 2090 грн. 05 коп., а згідно з частиною 6 пункту 5.1 Положення № 637, якщо підприємство в окремі дні не має перевищення ліміту каси, то таке підприємство може в ці дні не здавати в установлені строки готівку.
Таким чином, висновок відповідача, здійснений за результатами перевірки, про необгрунтованість розрахунку ліміту каси з урахуванням витрат на відрядження не відповідає вимогам чинного законодавства, а тому встановлення податковим органом ліміту каси у сумі 170 грн. та висновок щодо перевищення цього ліміту залишку готівки в касі на загальну суму 23632 грн. 35 коп. є неправомірними.
Отже, доводи апеляційної скарги протиречать наведеним вище приписам Положення № 637 щодо розрахунку ліміту каси, спростовуються матеріалами справи та відхиляються апеляційною інстанцією за необгрунтованістю.
З огляду на викладене апеляційна скарга Державної податкової інспекції у Артемівському районі у м.Луганську не підлягає до задоволення, постанова господарського суду відповідає фактичним обставинам справи, нормам матеріального та процесуального права і скасуванню не підлягає.
Керуючись ст.ст.195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ч.5 ст.254, п.6 р.УІІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Луганський апеляційний господарський суд
У Х В А Л И В :
1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Артемівському районі у м.Луганську на постанову господарського суду Луганської області від 24.01.2007 у справі № 9/837н-ад залишити без задоволення.
2. Постанову господарського суду Луганської області від 24.01.2007 у справі № 9/837н-ад залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку у місячний строк до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали складено 02.04.2007.
Головуючий суддя Л.І.Бородіна
Суддя Л.В.Іноземцева
Суддя Л.І.Журавльова
Надр.5 прим.:
1 –до справи;
2 –позивачу;
3 –відповідачу;
4 –ГСЛО;
5 –до наряду
Внесено
Суд | Луганський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 532062 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Луганський апеляційний господарський суд
Бородіна Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні