Постанова
від 30.10.2015 по справі 824/1548/15-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2015 р. м. Чернівці Справа № 824/1548/15-а

Чернівецький окружний адміністративний суд колегією суддів в складі:

головуючого судді Левицького В.К.,

суддів Дембіцького П.Д., Брезіної Т.М.,

за участю секретаря судового засідання Жураковської Ю.М.

сторін:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

представника третя особа - ОСОБА_3,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом товариства з додатковою відповідальністю "Денисівка"

до Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Гаджиев"

про визнання протиправним та скасування наказу.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з додатковою відповідальністю "Денисівка" (далі - позивач, ТДВ "Денисівка") звернулося до суду із вказаним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті №257 від 26.06.2015 р. щодо позбавлення ТДВ "Денисівка" дозволу серії УП №001681 від 16.06.2015 р. та витягу з дозволу серії УП №003051 від 16.06.2015 р. на право перевезення пасажирів по маршруту "Коблеве - Миколаїв - Чернівці" та протиправного призначення ТОВ "Гаджиев" на самостійне виконання рейсів 801/802 по маршруту "Коблеве-Миколаїв-Чернівці" з 29.06.2015 р.

Позов мотивовано тим, 26.06.2015 р. Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті (далі - відповідач, Укртрансінспекція), як центральний орган виконавчої влади, що забезпечує організацію пасажирських перевезень на міжобласних маршрутах, керуючись повноваженнями п.п.3 п. 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України від 03.12.2008 р. № 1081, оскаржуваним наказом позбавила позивача достроково дозволу серії УП № 001681 від 16.06.2015 р. та витягу з дозволу серії УП № 003051 від 16.06.2015 р. та призначила ТОВ "Гаджиев" на самостійне виконання рейсів 801/802 по маршруту "Коблеве-Миколаїв-Чернівці" з 29.06.2015 р.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що оскаржуваний наказ прийнято Укртрансінспекцією без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, недобросовісно, нерозсудливо, а введення в дію даного наказу грубо обмежило права позивача щодо обслуговування автобусного маршруту загального користування "Коблеве-Миколаїв-Чернівці".

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав повністю та посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, просив суд задовольнити позовні вимоги.

Відповідачем до суду подано письмові заперечення проти позову, відповідно до яких, вважає позовні вимоги необґрунтованими та просить суд у задоволенні позову відмовити повністю. В обґрунтування заперечення вказував, що відповідно до інформації ДП ДержавтотрансНДІпроект" автобуси сімейства БАЗ А079.31 сертифіковані як автобуси категорії М3, класу ІІ і по своїй модифікації повинні використовуватися для здійснення перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування. Оскільки позивачем на конкурс було надано недостовірну інформацію, Укртрансінспекція прийняла наказ про позбавлення товариства з додатковою відповідальністю "Денисівка" дозволу серії УП № 001681 від 16.06.2015 р. та витягу з дозволу серії № 003051 від 16.06.2015 р. на право обслуговування міжобласного автобусного маршруту "Коблеве-Миколаїв-Чернівці", рейси № 801/802 та призначено перевізника ТОВ "Гаджиєв" (м. Миколаїв) на самостійне виконання рейсів вищезазначеного маршруту.

В судовому засіданні представник відповідача позов не визнав, просив у його задоволенні відмовити та надав пояснення аналогічні викладеним у запереченнях проти позову.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 09.07.2015 р. занесеною до журналу судового засідання до часті у справі залучено як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 "Гаджиєв".

Представником третьої особи до суду подано письмові заперечення проти позову, відповідно до яких вважав позовні вимоги необґрунтованими, такими, що не відповідають дійсності та просив суд у задоволенні позову відмовити повністю. В обґрунтування заперечення вказував, що позивачем до анкети надано недостовірну інформацію стосовно автобуса марки БАЗ модель А079.31. Також посилався на відповідь ПАТ "Бориспільський автозавод" в якій надано характеристику автобуса марки БАЗ модель А079.25, а не автобуса марки моделі А079.31, який було включено до анкети перевізником-претендентом.

Представник третьої особи в судовому засіданні також заперечував проти позову та надав пояснення аналогічні викладеним у запереченнях проти позову.

Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальність "Денисівка" (58007, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Моріса Тореза, буд. 64Б, код ЄДРПОУ 05482417) зареєстроване 31.03.1997 р. як юридична особа (Т.1 а.с. 10).

Дослідженням довідки з ЄДРПОУ серії АБ № 507578 встановлено, що позивач здійснює наступні види діяльності: пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення; інший пасажирський наземний транспорт, технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; спеціалізована медична практика; вантажний автомобільний транспорт; діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (Т.1 а.с. 17).

Згідно ліцензії виданої Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті серії АГ №587966 від 23.08.2011 р. позивач надає послуги з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним транспортом. Дозволений вид робіт внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів автобусами (Т.1 а.с. 11).

Як вбачається із інформації розміщеної на офіційному сайті Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті www.uti.gov.ua у розділі В«організація перевезеньВ» та журналу "Перевізник UA" за березень 2015 р., відповідачем оголошено конкурс з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжміському та приміському маршрутах загального користування, проведення якого заплановано на 07.04.2015 р. о 09:00 год. за адресою м. Київ, проспект Перемоги, буд. 57, 1 поверх, актовий зал.

Вказана обставина підтверджується наданою позивачем інформацією про переліку об'єктів конкурсу на 07.04.2015 р. та не заперечувалося сторонами в судовому засіданні (Т. 1 а.с. 124-129, 158-162).

Дослідженням оголошення встановлено, що конкурс оголошено, в т.ч. на об'єктах конкурсу № 2 В«Коблеве - Миколаїв - ЧернівціВ» рейси № 801/802.

У даному оголошенні також зазначено умови конкурсу, вимоги яким повинні відповідати претенденти конкурсу. Зокрема, претендентам, які прийматимуть участь у конкурсах на виконання рейсів приміського маршруту, необхідно надавати в якості конкурсної пропозиції щонайменше один транспортний засіб, пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Для забезпечення належної якості та безпеки перевезень пасажирів на міжобласних маршрутах, згідно з Порядком визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого наказом Мінтрансзв'язку України від 12.04.2007 № 285, на маршрутах протяжністю до 150 км допускається використання автобусів категорій М2 (повна маса до 5 т) та М3 (повна маса більше 5 т), а на маршрутах протяжністю більше 150 км - автобусів тільки категорії М3.

Клас автобусів:

- на міжміських маршрутах до 100 км. - В,II,III, понад 100 км - В, ІІІ,

- на приміських маршрутах - І, ІІ, ІІІ.

Також умовами конкурсу передбачено, що порядок здійснення рейсів №801/802 для міжміських маршрутів самостійно або паритет, а мінімальна кількість автобусів для виконання рейсів (самостійно/паритет) 3/2, місць сидіння для пасажирів від 33.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується особами, які беруть участь у справі, ТДВ "Денисівка", ТОВ В«ГаджиевВ» , ФОП ОСОБА_5 та ТДВ В«Оріон-АвтоВ» були подані документи для участі у конкурсі по визначенню автомобільних перевізників за об'єктом конкурсу № 2 В«Коблеве - Миколаїв - ЧернівціВ» рейси № 801/802.

Зокрема, позивачем було подана заява на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування, до якої приєднано: нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів; перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті; копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті, довідку про те, що плата за участь у конкурсі не вносилась; у зв'язку з відсутністю такої вимоги, копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті; письмову інформацію про наявність або відсутність транспортних засобів, що пристосовані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, анкету; копію штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за останні повні два квартали (Т. 1 а.с.138-139).

Також у поданій заяві позивач підтвердив, що: спроможний виконувати вимоги ст.34 Закону України В«Про автомобільний транспортВ» ; згоден брати участь у конкурсі відповідно до умов конкурсу, визначених організатором; з об'єктом конкурсу та його основними характеристиками ознайомлений; всі дані, викладені у поданих ним документах, відповідають дійсності; на момент проведення конкурсу не визнаний банкрутом, не порушено справу про банкрутство або проводиться процедура санації; у разі перемоги згоден укласти договір (одержати дозвіл).

В анкеті до заяви про участь у конкурсі позивач вказав сумарну пасажиромісткість автобусів (не нижче ЄВРО-2), які є власністю, співласністю, або взяті у лізинг - 819 пасажиромісць (графа 1 анкети) та нижче деталізував кожний взятий до розрахунку транспортний засіб. Зокрема, в анкеті до переліку включено автобус моделі БАЗ А 079.31, який відноситься до категорії М3, класу В, ІІІ (Т. 2 а.с. 150-151).

07.04.2015 р. відбулося засідання конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському та приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), яке оформлено протоколом № 39 від 07.04.2015 р. (Т. 1 а.с. 166-187).

За результатами проведеного конкурсу на об'єкті конкурсу на маршруті В«Коблеве - Миколаїв - ЧернівціВ» рейси № 801/802 переможцем визнано ТДВ В«ДенисівкаВ» . Визнати таким, що зайняв друге місце ТДВ В«Оріон-АвтоВ» , за умови підтвердження наявності достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). У разі не підтвердження інформації щодо наявності достатньої кількості транспортних засобів, визнати таким, що зайняв друге місце ТОВ В«ГаджиевВ» . За це рішення члени конкурсного комітету проголосували одноголосно.

Зокрема, за результатами бальної оцінки конкурсних пропозицій претенденти отримали наступні бали:

ФОП ОСОБА_5 - 15 балів;

ТОВ В«ГаджиевВ» - 26,33 бали;

ТДВ В«Оріон-АвтоВ» - 28 балів;

ТДВ В«ДенисівкаВ» - 29 балів.

21.05.2015 р. Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті наказом № 198 ввела в дію рішення, прийняті на засіданні конкурсного комітету з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) проведеного 07.04.2015 р.

Цим же наказом визнано таким, що зайняв друге місце ТОВ В«ГаджиевВ» (м. Миколаїв) на самостійне виконання рейсів 801/802 маршруту ОСОБА_2 - Чернівці.

Також вказаним наказом передбачено, що не пізніше ніж через 30 днів з моменту набрання чинності рішення конкурсного комітету видати переможцям конкурсу дозволи згідно з обов'язковими умовами визначеного конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізниками-претендентами (Т. 1 а.с. 188-189).

На підставі вказаного наказу, 16.06.2015 р. Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті позивачу видано дозвіл серії УП №001681 на перевезення пасажирів на міжобласному автобусному маршруті загального користування В«Коблеве - Миколаїв - ЧернівціВ» рейс № 801/802 терміном дії з 22.05.2015 р. по 21.05.2020 р. (Т. 1 а.с. 13).

Пунктом 3 вказаного дозволу передбачено, що позивач має право здійснювати перевезення пасажирів на визначених цим Дозволом рейсах маршруту, виключно транспортними засобами відповідного класу комфортності, зазначеного у витягу з Дозволу.

Дослідженням витягу з дозволу серії УТІ №003051 від 16.06.2015 р. встановлено, що позивач на маршруті загального користування В«Коблеве - Миколаїв - ЧернівціВ» рейс № 801/802 повинен використовувати автобуси категорія, клас та рік виготовлення яких відповідає М3, ІІІ, починаючи з 1998 року (Т. 1 а.с. 14).

Також судом встановлено, що 04.05.2015 р. товариство з додатковою відповідальністю В«Оріон-АвтоВ» листом за вх. № 250 повідомило відповідача, що ТДВ В«ДенисівкаВ» у конкурсних пропозиціях зазначило недостовірну інформацію щодо сумарної пасажиромісткості власних, співвласних та взятих у лізинг автобусів, які відповідають екологічному стандарту не нижче В«Євро-2В» , призначених для виконання міжміських перевезень (категорії М3, класу В, ІІІ).

Враховуючи наведене, ТДВ В«Оріон-АвтоВ» просило перевірити доводи, викладені у вказаному листі та у разі їх підтвердження прийняти рішення про відмову у введенні в дію рішення конкурсного комітету в частині визнання переможцем по вищевказаному об'єкту конкурсу ТДВ В«ДенисівкаВ» та видати йому дозвіл на виконання перевезень на рейсах 801/802 маршруту В«Комлеве - Миколаїв - ЧернівціВ» , яке за результатами конкурсу визнано таким, що зайняло друге місце ( Т.1 а.с. 92 - 94).

15.05.2015 р. відповідач звернувся із запитом (вх.№864/11/16-15) до Управління ДАІ УМВС України в Чернівецькій області про надання інформації стосовно зареєстрованих транспортних засобів ТДВ В«ДенисівкаВ» із вказанням року випуску, дати реєстрації транспортних засобів та підстав для видачі реєстраційних талонів (лізинг, оренда, власність, сумісна власність) станом на 11.03.2015 р. (Т. 1 а.с. 72).

За результатами розгляду вказаного запиту, Управління ДАІ УМВС України в Чернівецькій області 20.05.2015 р. надало інформацію стосовно зареєстрованих транспортних засобів і виданих тимчасових реєстраційних талонів на ТДВ В«ДенисівкаВ» (Т.1 а.с. 87, 88-89).

Дослідженням вказаної інформації встановлено, що станом на 11.03.2015 р. за ТДВ В«ДенисівкаВ» зареєстровано 77 транспортних засобів, в тому числі БАЗ А079.31, номерний знак НОМЕР_1, 2007 року випуску, зареєстрований 01.07.2014 р. (співвласник).

Також, із матеріалів справи вбачається, що відповідач 29.05.2015 р. звернувся із запитом до Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України щодо надання інформації про клас та категорію транспортного засобу БАЗ А079.31 (2007 року випуску), поданого ТДВ В«ДенисівкаВ» на конкурс з перевезення пасажирів, що відбувся 07.04.2015 р.

В свою чергу, як вказував в судовому засіданні представник відповідача, Департамент стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України звернувся з листом (вх. № 25/1237-15) до державного підприємства В«Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститутВ» (ДП В«ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТВ» ) щодо надання інформації стосовно категорії та класу транспортного засобу БАЗ А079.31 (2007 року випуску).

Відповідно до отриманої інформації від ДП В«ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТВ» , 10.06.2015 р. Департаментом стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України листом (вх. № 25/1303-15) повідомлено відповідача, що автобуси сімейства БАЗ А079.31 (2007 року випуску) сертифіковані, як автобуси категорії М3, класу ІІ. До відповіді долучено копію листа ДП В«ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТВ» (а.с. 90).

Дослідженням листа від 05.06.2015 р. № 1.05.-11/1727 надісланого ДП В«ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТВ» на адресу Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України встановлено, що в ньому наведена наступна інформація:

В«офіційна інформація стосовно категорії та класу автобусів міститься у технічних умовах на транспортні засоби та сертифікаті відповідності на транспортний засіб. Сертифікацію транспортних засобів в Системі УкрСЕПРО в Україні здійснюють більше 45 органів з сертифікації. ДП В«ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТВ» є одним з таких органів.

Інформація стосовно сертифікатів відповідності на автобуси знаходиться в єдиному державному Реєстрі сертифікованої в Україні продукції, який веде Мінекономрозвитку України.

ДП В«ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТВ» в межах своєї компетенції в 2008 році проводив сертифікацію автобусів сімейства баз, які виготовлялися серійно ЗАТ В«Бориспільським автозаводомВ» . Зокрема автобуси БАЗ А079.31 сертифіковані, як автобуси категорії М3; класу ІІ; загальна пасажиромісткість: - 40 пасажирів при трирядному плануванні салону; 38 - пасажирів при чотирирядному плануванні салону; кількість місць для сидіння (без місця для водія та члена екіпажу): - 20 при трирядному плануванні салону, 24 - при чотирирядному плануванні салону; двигун ТАТА 697ТС65, рівень екологічних норм ЄВРО - 3В» (Т. 1 а.с. 91).

Враховуючи листи Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України від 10.06.2015 р. № 25/1303-15, управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Чернівецькій області від 20.05.2015 р. № 8/1672, на підставі п. 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, 26.06.2015 р. Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті винесла наказ №257, яким позбавила ТДВ В«ДенисівкаВ» (м. Чернівці) дозвільних документів на перевезення пасажирів на міжобласному автобусному маршруті загального користування (Дозвіл серії УП №001681 від 16.06.2015 р. та Витяг з дозволу серії УТІ №003051) В«Коблеве - Миколаїв - ЧернівціВ» , рейси № 801/802.

Призначено перевізника ТОВ В«ГаджиевВ» (м. Миколаїв) на самостійне виконання рейсів 801/802 по маршруту Коблеве - Миколаїв - Чернівці, який за результатами конкурсу на даному об'єкті зайняв друге місце, з 29.06.2015 р. по 21.05.2020 р. (Т.1 а.с. 84-85)

Про прийняття вказаного наказу відповідач 26.06.2015 р. повідомив позивача, ТОВ В«ГаджиевВ» та відповідні суб'єкти господарювання, що надають послуги автостанцій на автобусному маршруті відповідно до розкладу руху (Т. 1 а.с. 86).

Крім того, судом встановлено, що на підставі оскаржуваного наказу, 30.06.2015 р. відповідач видав ТОВ В«ГаджиевВ» дозвіл серії УП №001746 на перевезення пасажирів на міжобласному автобусному маршруті загального користування В«Коблеве - Миколаїв - ЧернівціВ» рейс № 801/802 терміном дії з 29.06.2015 р. по 21.05.2020 р. та витяг з дозволу серії УТІ № 003178 (Т. 1 а.с. 77-78, 79).

Вважаючи наказ №257 від 26.06.2015 р. протиправним, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти позову, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Загальні засади організації та діяльності автомобільного транспорту регулюються Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001р. № 2344-III (далі - Закон № 2344-III, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту у відповідності до ч. 1 ст. 5 Закону №2344-ІІІ є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 7 Закону №2344-ІІІ передбачено, що забезпечення організації пасажирських перевезень на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласні маршрути), покладається на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.

Відповідно до Положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 р. №387/2011 (далі - Положення №387), Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури України.

Пунктом 3 вказаного Положення визначено, що основними завданнями Укртрансінспекції є: реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті та ведення дорожнього господарства; внесення пропозицій щодо формування державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті, міському електричному, залізничному транспорті та ведення дорожнього господарства; здійснення відповідно до законодавства державного нагляду (контролю) з питань безпеки на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті та ведення дорожнього господарства.

Отже, Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, зокрема, шляхом організації конкурсу з перевезення пасажирів на міжобласному автобусному маршруті загального користування, здійснення контролю за дотриманням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах.

Відповідно до ст. 43 Закону визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах та у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 р. №1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками (далі - Порядок №1081).

Організатором на автобусному маршруті загального користування відповідно до п. 4 цього Порядку є Укртрансінспекція - на міжміському і приміському маршрутах, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут).

Згідно п. 46, 47 Порядку № 1081 переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Претендентом, який посів друге місце, визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів без урахування показника переможця конкурсу.

Рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, у тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів.

Пунктом 49 Порядку № 1081 встановлено, що рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу, а також перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце, оголошується перевізникам-претендентам під час конкурсу, у 10-денний строк оформляється протоколом, який підписується присутнім головою або заступником голови та секретарем конкурсного комітету, і подається організатору.

Відповідно до п. 53 Порядку №1081 організатор не пізніше ніж через 30 днів з моменту набрання чинності рішенням конкурсного комітету укладає з переможцем конкурсу договір (на міському та внутрішньообласному автобусних маршрутах) або видає дозвіл (на міжобласному автобусному маршруті) згідно з обов'язковими умовами визначеного конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом. У договорі (дозволі) визначаються умови перевезень на рейсі (рейсах) та/або маршруті (маршрутах) відповідно до визначеного об'єкта конкурсу.

Як встановлено з матеріалів справи, рішенням конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) оформленого протоколом №39 переможцем на об'єкті конкурсу на маршруті В«Коблеве - Миколаїв - ЧернівціВ» рейси № 801/802 визнано ТДВ В«ДенисівкаВ» . Визнати таким, що зайняв друге місце ТДВ В«Оріон-АвтоВ» , за умови підтвердження наявності достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). У разі не підтвердження інформації щодо наявності достатньої кількості транспортних засобів, визнати таким, що зайняв друге місце ТОВ В«ГаджиевВ» . За це рішення члени конкурсного комітету проголосували одноголосно.

Згідно п.п. 3 п. 55 Порядку № 1081 Укртрансінспекція, як організатор конкурсу, має право достроково розірвати договір (позбавити дозволу) з автомобільним перевізником у разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання ним недостовірної інформації.

Як вбачається із матеріалів справи, оскаржуваний наказ прийнято відповідачем на підставі інформації Департаменту стратегічного ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України від 10.06.2015 р. № 25/1303-15 та управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Чернівецькій області від 20.05.2015 р. № 8/1672, у зв'язку з поданням позивачем у конкурсних пропозиціях недостовірної інформації щодо сумарної пасажиромісткості власних, співвласних та взятих у лізинг автобусів, які відповідають екологічному стандарту не нижче В«Євро-2В» , призначених для виконання міжміських перевезень (категорії М3, класу В, ІІІ).

Відповідно до п. 29 та 32 Порядку № 1081 для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2 та пакет документів, до якого, зокрема, додається анкета за формою згідно з додатком 5, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунку за банальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Одним з основних показників, який містить анкета перевізника-претендента, є "Сумарна пасажиромісткість автобусів (не нижче за Євро-2), які є власністю, співвласністю, перевізника або взяті у лізинг, та мають відповідати для міжміських перевезень категорії М 3, класу В, IIIВ» .

З матеріалів справи слідує, що в анкеті до заяви про участь у конкурсі позивач вказав сумарну пасажиромісткість автобусів (не нижче ЄВРО-2), які є власністю, співласністю, або взяті у лізинг - 819 пасажиромісць (графа 1 анкети) та нижче деталізував кожний взятий до розрахунку транспортний засіб. Зокрема, в анкеті до переліку включено автобус моделі БАЗ А079.31.

Згідно до ст. 3 Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" від 06.07.2005 р. № 2739-IV документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб ("ЄВРО-2" - "ЄВРО-6" або іншому рівню).

Відповідно до ст. ст. 13, 14 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 р. № 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" сертифікація продукції здійснюється уповноваженими на те органами сертифікації, державну систему сертифікації створює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання, - національний орган України з сертифікації, який проводить та координує роботу щодо забезпечення її функціонування, а саме: визначає основні принципи, структуру та правила системи сертифікації України; затверджує переліки продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації, та визначає її запровадження; призначає органи з сертифікації продукції тощо.

Згідно ст. 15 Декрету обов'язкова сертифікація на відповідність вимогам нормативних документів проводиться органами з сертифікації незалежно від форми власності виключно в державній системі сертифікації. Обов'язкова сертифікація в усіх випадках повинна включати перевірку та випробування продукції для визначення її характеристик і подальший державний технічний нагляд за сертифікованою продукцією.

Відповідно до п.9.3 Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28 (у редакції наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 06.11.2013 р. № 1308), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.05.2005 р. за № 466/10746 продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні є обов'язкова сертифікація автобусів, тролейбусів (категорії М2, М3), їх кузовів та шасі, як нових, так і тих, що були у користуванні.

Згідно інформації ДП "ДержавтотрансНДІпроект" від 30.07.2015 р. та заводу виробника ПАТ В«Бориспільський АвтозаводВ» від 31.07.2015 р. автобуси моделі БАЗ А079.31 сертифіковані, як автобуси категорії М3; класу ІІ, а як автобуси моделі БАЗ А079.25 сертифіковані, як автобуси категорії М3; класу ІІІ (Т. 2 а.с. 94, 118).

Дослідженням сертифікатів відповідності зареєстрованих в реєстрі за № UA1.009.0108328-08 та № UA1.009.0118329-07 встановлено, що автобуси моделі БАЗ А079.31 сертифіковані, як автобуси категорії М3; класу ІІ, а як автобуси БАЗ А079.25 сертифіковані, як автобуси категорії М3; класу ІІІ (Т. 2 а.с. 95-113).

Згідно зазначених сертифікатів відповідності в автобусах моделі БАЗ А079.31 кількість місць для сидіння (без місця для водія та члену екіпажу) при трирядному плануванні салону складає 20 чоловік, а при чотирирядному плануванні салону - 24. Пасажироміскість при трирядному плануванні салону складає 40 чоловік, а при чотирирядному плануванні салону - 38. Повна маса автобуса становить 7730 кг.

Кількість місць для сидіння (без місця для водія та члену екіпажу) в автобусах моделі БАЗ А079.25 при трирядному плануванні салону складає 23 чоловіка, а при чотирирядному плануванні салону - 28. Пасажироміскість при трирядному плануванні салону складає 40 чоловік, а при чотирирядному плануванні салону - 38. Повна маса автобуса становить 7730 кг.

Вимоги до параметрів комфортності автобусів, процедуру визначення їх класу комфортності (далі - Класифікація) та сферу їхнього використання за видами сполучень та режимами руху встановлено Порядком визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженим наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 12.04.2007 р. № 285, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.05.2007 р. за № 499/13766

Згідно п. 4 цього Порядку класифікація автобусів здійснюється за конструкцією, зокрема автобуси за максимальною масою поділяються на дві категорії: категорія М 2 - автобуси, які призначені для перевезення пасажирів і мають більше ніж 8 місць, не враховуючи місця водія, і максимальну масу не більше ніж 5 т; категорія М 3 - автобуси, які призначені для перевезення пасажирів і мають більше ніж 8 місць, не враховуючи місця водія, і максимальну масу, що перевищує 5 т.

Автобуси місткістю не більше 22 пасажирів, крім водія, поділяються на два класи: клас A: автобуси, призначені для перевезення сидячих пасажирів та мають місця для стоячих пасажирів; клас B: автобуси, призначені для перевезення виключно сидячих пасажирів.

Автобуси місткістю понад 22 пасажири, крім водія, поділяються на три класи: клас I: автобуси, призначені для перевезення сидячих і стоячих пасажирів, конструкція яких дає змогу пасажирам безперешкодно переміщуватись по салону; клас II: автобуси, призначені для перевезення головним чином сидячих пасажирів, а також стоячих пасажирів у проході проміж рядами та (або) на площадці для стоячих пасажирів, розмір якої не перевищує 1,5 м 2; клас III: автобуси, призначені для перевезення виключно сидячих пасажирів.

Таким чином, автобус моделі БАЗ А079.31 пристосований для перевезення і стоячих пасажирів, тому даний транспортний засіб не може бути віднесений до класу В, ІІІ, а відноситься до класу В, ІІ та по своїй модифікації має використовуватися для здійснення перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування.

Крім того, суд звертає увагу на те, що транспортний засіб моделі БАЗ А079.31 має 25 сидячих місць, а не 30 сидячих місць як було зазначено позивачем в анкеті до заяви про участь у конкурсі.

З урахуванням наведених обставин по справі та правових норм, суд приходить до висновку, що позивачем у графі 1 анкети учасника конкурсу було подано на конкурс 07.04.2015 р. недостовірну інформацію в частині включення до загальної кількості пасажиромісць автобус моделі БАЗ А079.31, який не відповідає визначеним вимогам анкети, а саме не відповідає категорії М3, класу В, ІІІ.

Доводи представника позивача про те, що зазначений в анкеті автобус моделі БАЗ А079.31 фактично відповідає категорії М3, класу В, ІІІ, оскільки при його реєстрації в органах ДАІ невірно було зазначено модель даного транспорту суд вважає необґрунтованими з огляду на таке.

Пунктом 12 Порядку № 1081 передбачено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який подав до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію .

Враховуючи наведені вище положення Порядку № 1081, суд приходить до висновку, що при поданні перевізником-претендентом документів на конкурс, в т.ч. при заповненні перевізником-претендентом анкети самим перевізником повинно бути перевірено достовірність та правильність занесених ними даних, як про транспортні засоби так і про інші показники за які в подальшому йому будуть нараховані бали за системою пропозицій перевізників-претендентів.

В поданій заяві на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування позивач підтвердив, що: згоден брати участь у конкурсі відповідно до умов конкурсу, визначених організатором; з об'єктом конкурсу та його основними характеристиками ознайомлений; всі дані, викладені у поданих ним документах, відповідають дійсності.

Таким чином, суд вважає, що включення позивачем до графи 1 анкети транспортного засобу моделі БАЗ А079.31 є обдуманим та свідомим.

Дослідженням витребуваних документів з органів ДАІ встановлено, що при первинній реєстрації 21.08.2007 р. та вторинній реєстрації 01.07.2014 р. вказаний автобус був реєстраційний як транспортний засіб моделі БАЗ А079.31.

Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу СХХ 171995, автобус моделі БАЗ А079.31, реєстраційний номер НОМЕР_1, зареєстровано 01.07.2014 р. на праві приватної власності за гр-ном ОСОБА_6, а повивач в свідоцтві зазначений як співвласник.

З огляду на те, що документи на конкурс, зокрема анкета подавались позивачем вже в 2015 р. то так звану описку органів ДАІ при реєстрації вищезазначеного транспортного засобу, на що посилався представник позивача відповідні служби ТДВ "Денисівка" повинні були виявити та усунути. Проте жодних дій з боку позивача не було вжито та, як наслідок до анкети на конкурс 07.04.2015 р. було включено даний транспортний засіб, який не відповідає встановленим вимогам.

Посилання представника позивача на те, що зазначені в анкеті моделі транспортних засобів є описовою частиною і жодним чином не впливають на нарахування балів, на думку суду є неправильним та не обґрунтованим з наступних міркувань.

Згідно п. 42 Порядку № 1081 у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України "Про автомобільний транспорт". Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом згідно з додатком 4, є підставою для визначення переможця конкурсу.

Отже, під час проведення конкурсу, конкурсний комітет керується переліком показників нарахування балів за системою оцінки пропозиції перевізників-претендентів, згідно з яким для нарахування перевізнику-претенденту балів, зокрема береться до уваги сумарна кількість пасажиромісць.

В свою чергу для того, щоб конкурсний комітет зміг правильно підрахувати бали перевізника-претендента за сумарну пасажиромісткість автобусів необхідно бачити марки, моделі транспортних засобів, які перевізником-претиндентом було включено до анкети з метою підтвердження реальної сумарної пасажиромісткості автобусів наявні на підприємстві та заявленої в анкеті, а також безпосередньо, з метою встановлення відповідності транспортних засобів встановленим вимогам (відповідність транспортних засобів категорії М3, клас В, ІІІ).

Посилання представника позивача в судовому засіданні на лист ПАТ "Бориспільський автозавод" від 19.06.2015 р. № 03/178 щодо віднесення зазначеного в анкеті автобуса до категорії М3, клас В, ІІІ, суд не бере до уваги, оскільки в цьому листі мова йде про автобус моделі БАЗ А079.25 (Т. 1 а.с. 108).

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у ч. 3 ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, яких повинні дотримуватися суб'єкти владних повноважень при реалізації дискреційних повноважень.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судовим розглядом не встановлено порушення зазначених критеріїв відповідачем під прийняття оскаржуваного наказу.

Відповідно до положень, закріплених ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Під час вирішення справи відповідач довів правомірність прийнятого рішення (наказу), а тому позов не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного керуючись ст. ст. 160-163, 167 КАСУ України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Порядок та строки набрання постановою законної сили та оскарження.

Відповідно до ч. 1 та 3 ст. 254 КАС України постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова, згідно ст. 186 КАС України, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено та підписано судом 04 листопада 2015 р.

Головуючий В.К. Левицький

Судді П.Д. Дембіцький

ОСОБА_7

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2015
Оприлюднено11.11.2015
Номер документу53241284
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1548/15-а

Постанова від 07.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 07.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 09.12.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Постанова від 30.10.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 17.07.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні