УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
Від "03" листопада 2015 р. Справа № 906/1821/13
Господарський суд Житомирської області у складі судді Омельяна О.С., при секретарі Зарудяному А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № 906/1821/13
про банкрутство,
інші учасники провадження у справі про банкрутство:
кредитор 2 - Приватне акціонерне товариство "Товкачівський гірничо-збагачувальний комбінат", ідентифікаційний код 01056244, місцезнаходження: 11114, Житомирська обл., Овруцький район, смт. Першотравневе, вул. Залізнична, буд, 9;
кредитор 3 - Товариство з обмеженою відповідальністю "Вольтех", ідентифікаційний код 33747588, місцезнаходження: 03164, м. Київ, вул. Академіка Булаховського, буд. 5-Б, офіс 13;
кредитор 4 - Публічне акціонерне товариство "Перший український міжнародний банк", ідентифікаційний код 14282829, місцезнаходження: м. Київ, вул. Андріївська, буд. 4;
кредитор 5 - Товариство з обмеженою відповідальністю "ГЕМІ" /ОСОБА_3/, місцезнаходження: ul. Cieszynska 23 G, 43-170 Laziska Gorne, Polska;
кредитор 6 - ОСОБА_2 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області, ідентифікаційний код 38335522, місцезнаходження: 11102, Житомирська обл., м. Овруч, вул. Сабурова, буд. 1/20;
кредитор 7 - Товариство з обмеженою відповідальністю "ОТП Факторинг Україна", ідентифікаційний код 36789421, місцезнаходження: 03680, м. Київ, вул. Фізкультури, буд. 28Д;
кредитор 8 - Управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області, ідентифікаційний код 20405087, місцезнаходження: 11100, Житомирська обл., м. Овруч, вул. Леніна, буд. 12;
кредитор 9 - Державне підприємство "Придніпровська залізниця", ідентифікаційний код 01073828, місцезнаходження: 49602, м. Дніпропетровськ, просп. К. Маркса, 108;
кредитор 10 - Товариство з обмеженою відповідальністю "МАЙР-АСТХ" /Російська Федерація/ (місцезнаходження: Російська Федерація, м. Вороніж, вул. Бігова, буд. 96А, оф. 6, поштова адреса представника в Україні: 11100, Житомирська обл., м. Овруч, вул. Леніна, буд. 1-А);
ліквідатор банкрута арбітражний керуючий ОСОБА_4 (ідентифікаційний код НОМЕР_1, свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1724, видане 20.03.2015 Міністерством юстиції України, місцезнаходження: вул. Жовтнева, 19-а, с. Матюші, Білоцерківський р-н, Київська обл, Україна, 09151);
інші учасники провадження у справі:
ОСОБА_2 міжрайонна прокуратура, місцезнаходження: 11100, Житомирська область, м. Овруч, вул. Леніна, 5
за участі представників учасників у справі:
від кредитора 1 - не з'явився;
від боржника - ліквідатор банкрута арбітражний керуючий ОСОБА_4;
від кредитора 2 - не з'явився;
від кредитора 3 - не з'явився;
від кредитора 4 - не з'явився;
від кредитора 5 - не з'явився;
від кредитора 6 - ОСОБА_5 - дов. від 28.07.2015 № 2/38/06-16-10-028;
від кредитора 7 - не з'явився;
від кредитора 8 - не з'явився;
від кредитора 9 - не з'явився;
від кредитора 10: не з'явився;
від ОСОБА_2 міжрайонної прокуратури: не з'явився;
від прокуратури Житомирської області: не з'явився, -
встановив:
у провадженні господарського суду Житомирської області перебуває справа про банкрутство ПАТ ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит".
Ухвалою господарського суду від 04.02.2014 р. порушено провадження у справі про банкрутство ПАТ ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника, введено процедуру розпорядження майном боржника на строк 115 календарних днів до 29.05.2014 р., призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_6
Ухвалою господарського суду від 12.02.2015, зокрема, затверджено реєстр вимог кредиторів ОСОБА_1 акціонерного товариства ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит.
Постановою господарського суду від 20.08.2015, серед іншого, визнано банкрутом Публічне акціонерне товариство ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит"; відкрито ліквідаційну процедуру банкрута; призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_4
20.08.2015 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3.9.1., абзацу 3 підпункту 3.9.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" від 26.12.2011 № 18 доказом повідомлення про час та місце судового засідання в разі неповернення ухвали підприємством зв'язку може бути й долучена до матеріалів справи та засвідчена самим судом копія реєстру поштових відправлень. Неявка учасника судового процесу в судове засідання не є підставою для скасування судового рішення, якщо ухвалу, в якій зазначено час і місце такого засідання, надіслано йому в порядку, зазначеному в підпункті 3.9.1 підпункту 3.9 цього пункту постанови.
Судом встановлено, що особи, які беруть участь у справі, але не з'явилися у засідання, повідомлені про час і місце розгляду справи своєчасно та з дотриманням вимог ГПК України, що підтверджується реєстрами на відправку рекомендованої кореспонденції від 25.08.2015 та 28.10.2015.
Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_4 у судовому засіданні повідомлено про хід ліквідаційної процедури ОСОБА_1 акціонерного товариства "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит". Пояснено, що вживаються заходи з метою виявлення активів банкрута. Відповідно до листа Головного управління статистики у Житомирській області від 18.09.2015 № 23-07/1583 банкрут є засновником 10 юридичних осіб.
Також, ліквідатором банкрута зазначено про проведення аналізу фінансово-господарського стану ОСОБА_1 акціонерного товариства "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит" за результатами якого встановлено ознаки неплатоспроможності підприємства. Ознаки приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства не виявлено. Відновити діяльність та платоспроможність підприємства неможливо.
Розглянувши клопотання ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від 09.09.2015 № 816/10/06-16-10-007 про залучення до участі у справі правонаступника, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Статтями 13 та 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" виключно Кабінет Міністрів України наділено повноваженнями з утворення, реорганізації та ліквідації територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади як юридичних осіб публічного права.
Частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.
Частиною другою статті 107 ЦК України визначено, що після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення), який має містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов'язань юридичної особи, що припиняється.
Частиною дев'ятою статті 5 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" встановлено, що порядок здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією чи ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, визначається Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, визначено, що права та обов'язки органів виконавчої влади у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
Відповідно до частини четвертої статті 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" територіальні органи центрального органу виконавчої влади набувають статусу юридичної особи з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про державну реєстрацію як юридичної особи.
Частиною тринадцятою статті 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" визначено, що зміни до установчих документів юридичної особи, що не припиняється в результаті приєднання, підлягають державній реєстрації після державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті приєднання у порядку, встановленому статтею 29 цього Закону. Приєднання вважається завершеним з моменту державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються в результаті приєднання, та державної реєстрації відповідних змін до установчих документів.
Як вбачається з додатку № 1 до постанови Кабінету Міністрів України № 311 від 06.08.2014, утворено ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області. Відповідно до додатку № 2 вказаної постанови реорганізовано шляхом приєднання ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирської області до територіального органу Державної фіскальної служби - ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області.
Наказом Міністерства доходів і зборів України від 21.01.2015 № 4, зокрема, розпочато реорганізацію окремих територіальних органів Міндоходів у Житомирській області; утворено комісії з реорганізації окремих територіальних органів Міндоходів у Житомирській області.
Наказом Державної фіскальної служби України від 06.10.2015 № 757 затверджено зміни до положення про ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області та викладено пункт 1 положення про ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області у наступній редакції: ОСОБА_2 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області з центром у м. Овручі з Народицьким відділенням є територіальним органом Державної фіскальної служби України (далі - ДФС), який підпорядковується ДФС та Головному управлінню ДФС у Житомирській області. ОСОБА_2 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області є органом доходів і зборів. ОСОБА_2 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області забезпечує реалізацію повноважень ДФС на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць. ОСОБА_2 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області є правонаступником усіх прав та обов'язків ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області (т.36 а.с. 19-21).
29.09.2015 було складено передавальний акт ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області у зв'язку із припиненням шляхом приєднання до ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (т. 36 а.с.23 ).
29.09.2015 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запис про проведення державної реєстрації ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (т. 36 а.с. 27).
Статтею 4-1 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) визначено, що господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ст. 25 ГПК України у разі припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову заміни сторони чи третьої особи її правонаступником господарський суд виносить ухвалу.
Згідно зі ст. 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції від 19.01.2013 (далі - Закону про банкрутство) у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншої особи, яка бере участь у справі, здійснює заміну такої сторони на будь-якій стадії провадження у справі її правонаступником. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні підтримано клопотання, що розглядається, у повному обсязі.
Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_7 не заперечено щодо задоволення клопотання кредитора 6.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд вбачає клопотання ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області підставним і обґрунтованим у зв'язку із чим вважає за необхідне задовольнити його та замінити кредитора ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області (ідентифікаційний код 38335522, місцезнаходження: 11102, Житомирська обл., м. Овруч, вул. Сабурова, буд. 1/20) її правонаступником ОСОБА_2 об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирської області (ідентифікаційний код 39503448, місцезнаходження: 11102, Житомирська обл., м. Овруч, вул. Сабурова, буд. 1/20).
02.09.2015 до господарського суду надійшла заява ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від 28.08.2015 № 617/10/06-16-10-007 з вимогами до боржника на суму 635432,01 грн. Згідно відбитку штемпеля на поштовому конверті заяву кредитором 6 направлено до господарського суду 31.08.2015.
Ухвалою господарського суду від 04.09.2015 прийнято заяву ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області з вимогами до боржника на суму 635432,01 грн.
21.10.2015 до господарського суду надійшла заява ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від 16.10.2015 № 1502/10/06-16-10-07 з вимогами до боржника на суму 663 906,46 грн , якою кредитором в залежності від виду податку збільшено або зменшено розмір вимог.
Розглянувши заяву ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від 28.08.2015 № 617/10/06-16-10-007 з вимогами до боржника, яка надійшла до суду 02.09.2015, з урахуванням заяви від 16.10.2015 № 1502/10/06-16-10-07, господарський суд встановив наступне.
Представником ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області у судовому засідання підтримано заяву від 28.08.2015 № 617/10/06-16-10-007 з вимогами до боржника у повному обсязі з урахуванням заяви 16.10.2015 № 1502/10/06-16-10-07. Зазначено про необхідність визнання вимог ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на суму 304264,00 грн з включенням до четвертої черги реєстру вимог кредиторів, 333 362,07 штрафної санкції та 26280,39 грн пені з їх включенням до шостої черги реєстру вимог кредиторів.
Як вбачається з матеріалів справи вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області виникли на підставі наступного.
1) Щодо вимог по сплаті податку на прибуток.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні повідомлено, що заборгованість боржника по сплаті податку на прибуток становить 2918,22 грн штрафних санкцій та 181,50 грн пені. Пояснено, що у заяві від 16.10.2015 № 1502/10/06-16-10-07 кредитором 6 об'єднано вимоги по податку на прибуток та по авансових внесках з податку на прибуток, які в первісній заяві були розмежовано
Ліквідатором банкрута заперечено щодо визнання вимог кредитора 6 у зв'язку з тим, що ухвалою господарського суду про порушення справи про банкрутство введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, тому нарахування штрафних санкцій та пені є неправомірним.
Судом встановлено, що вказані вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області ґрунтуються на наступному.
На підставі акту перевірки від 26.08.2014 № 321/15-01-00191879 (т.27 а.с. 53), кредитором 6 було винесено податкове повідомлення-рішення від 15.09.2014 № НОМЕР_2, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит 170,00 грн штрафних санкцій" (т.27 а.с. 49). Заборгованість банкрута за вказаним податковим повідомленням-рішенням становить 160,62 грн.
На підставі акту перевірки від 20.06.2014 № 234/15-01-00191879 (т.27 а.с. 58), кредитором 6 було винесено податкове повідомлення-рішення від 23.07.2014 № НОМЕР_3, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит 2757,60 грн штрафних санкцій" (т.27 а.с. 55).
Судом встановлено, що вказані податкові-повідомлення рішення надсилалися ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит, не оскаржувалися боржником у адміністративному або судовому порядку та є узгодженими.
Пеню у розмірі 181,50 грн. нараховано кредитором 6 автоматично за несвоєчасну сплату боржником податкового зобов'язання, що підтверджується випискою податкового органу з особового рахунку банкрута (т.27 а.с. 92).
Щодо заперечень ліквідатора банкрута, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Ухвалою господарського суду від 04.02.2014 порушено провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 акціонерного товариства "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит"; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів ОСОБА_1 акціонерного товариства "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит".
Відповідно до ст. 19 Закону про банкрутство мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію. Мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Ухвала є підставою для зупинення виконавчого провадження. Про запровадження мораторію розпорядник майна повідомляє органи державної виконавчої служби за місцезнаходженням (місцем проживання) боржника та знаходженням його майна. Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій; не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій.
Таким чином, під час дії мораторію забороняється погашення конкурсних вимог. Поточна заборгованість повинна сплачуватися боржником. У разі її несвоєчасної сплати правомірним є нарахування штрафних санкцій та пені.
Отже, вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області до боржника на суму 2918,22 грн. штрафних санкцій та 181,50 грн. пені є обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають визнанню.
2) Щодо вимог по платі за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні повідомлено, що заборгованість боржника по платі за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення становить 98059,89 грн штрафних санкцій.
Ліквідатором банкрута заперечено щодо визнання вимог кредитора 6 у зв'язку з тим, що ухвалою господарського суду про порушення справи про банкрутство введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, тому нарахування штрафних санкцій є неправомірним.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки від 20.06.2014 № 236/15-01-00191879 (т.27 а.с. 59), кредитором було винесено податкове повідомлення-рішення від 23.07.2014 № НОМЕР_4, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" штрафну санкцію в розмірі 98059,89 грн. (т.27 а.с. 54). Заборгованість банкрута за вказаним податковим повідомленням-рішенням становить 98059,89 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення надсилалося ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит, не оскаржувалося боржником у адміністративному або судовому порядку та є узгодженим.
Заперечення ліквідатора банкрута відхиляються судом з підстав, викладених при розгляді вимог кредитора по сплаті податку на прибуток.
Отже, вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області до боржника на суму 98059,89 грн. штрафних санкцій є обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають визнанню.
3) Щодо вимог по сплаті податку на додану вартість.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні повідомлено, що заборгованість боржника по сплаті податку на додану вартість становить 304345,00 грн основного боргу, 130495,00 грн штрафної санкції та 26098,89 грн. пені.
Ліквідатором банкрута пояснено, що вимоги кредитора 6 на суму 304345,00 грн основного боргу є конкурсними. Оскільки вони заявлені з пропуском тридцятиденного строку для звернення з конкурсними вимогами, то підлягають включенню до шостої черги реєстру вимог кредиторів. Також, ліквідатором банкрута заперечено щодо визнання вимог кредитора на суму 130495,00 грн штрафної санкції та 26098,89 грн. пені, у зв'язку з тим, що ухвалою господарського суду про порушення справи про банкрутство введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, тому нарахування штрафних санкцій є неправомірним.
Судом встановлено, що вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області по податку на додану вартість ґрунтуються на наступному.
На підставі акту перевірки від 13.02.2014 № 29/22-00-00191879 (т.27 а.с. 62-68), кредитором було винесено податкове повідомлення-рішення від 18.02.2014 № НОМЕР_5, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 167936,00 основного боргу та 42154,00 штрафних санкцій (т.27 а.с. 60). Заборгованість банкрута за вказаним податковим повідомленням-рішенням становить 129703,00 грн. основного боргу та 42154,00 штрафних санкцій.
На підставі акту перевірки від 27.02.2014 № 40/22-01/00191879 (т.27 а.с. 72-78), кредитором було винесено податкове повідомлення-рішення від 20.08.2014 № НОМЕР_6, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 174642,00 грн. основного боргу та 88341,00 штрафних санкцій (т.27 а.с. 69). Заборгованість банкрута за вказаним податковим повідомленням-рішенням становить 174642,00 грн. основного боргу та 88341,00 штрафних санкцій.
Судом встановлено, що вказані податкові-повідомлення рішення надсилалися ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит, не оскаржувалися боржником у адміністративному або судовому порядку та є узгодженими.
Пеню у розмірі 26098,89 грн. нараховано кредитором 6 автоматично за несвоєчасну сплату боржником податкового зобов'язання, що підтверджується випискою податкового органу з особового рахунку банкрута (т.27 а.с. 95).
Дослідивши зміст актів перевірки від 13.02.2014 № 29/22-00-00191879 та від 27.02.2014 № 40/22-01/00191879, судом встановлено, що заборгованість ОСОБА_1 акціонерного товариства "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" на суму 129703,00 грн. основного боргу та на суму 174642,00 грн. основного боргу виникла до порушення провадження у справі та є конкурсною.
Зважаючи на викладене, обґрунтованими, підтвердженими доказами та такими, що підлягають визнанню є вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області по податку на додану вартість на суму 304345,00 грн. основного боргу, які підлягають погашенню виключно у ліквідаційній процедурі, 130495,00 грн штрафних санкцій та 26098,89 грн пені.
4) Щодо вимог по сплаті земельного податку.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні повідомлено, що заборгованість боржника по сплаті земельного податку становить 28287,95 грн штрафної санкції.
Ліквідатором банкрута не заперечено щодо визнання вимог кредитора на суму 28287,95 грн штрафної санкції.
Судом встановлено, що вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області по сплаті земельного податку ґрунтуються на наступному.
На підставі акту перевірки від 23.06.2014 № 241/21-00/00191879 (т.27 а.с. 90-91), кредитором було винесено податкові повідомлення-рішення від 23.07.2014 № НОМЕР_7, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 860,46 грн штрафних санкцій (т.27 а.с. 82); від 23.07.2014 № НОМЕР_8, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 7381,54 грн штрафних санкцій (т.27 а.с. 83); від 23.07.2014 № НОМЕР_9, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 335,52 грн штрафних санкцій (т.27 а.с. 84); від 23.07.2014 № НОМЕР_10, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 19710,43 грн штрафних санкцій (т.27 а.с. 85).
Судом встановлено, що вказані податкові-повідомлення рішення надсилалися ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит, не оскаржувалися боржником у адміністративному або судовому порядку та є узгодженими.
Отже, вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області до боржника на суму 28287,95 грн. штрафних санкцій є обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають визнанню.
5) Щодо вимог по орендній платі.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні повідомлено, що заборгованість боржника по орендній платі становить 2231,97 грн. штрафної санкції.
Ліквідатором банкрута не заперчено щодо визнання вимог кредитора на суму 2231,97 грн штрафної санкції.
Судом встановлено, що вказані вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області ґрунтуються на наступному.
На підставі акту перевірки від 23.06.2014 № 241/21-00/00191879 (т.27 а.с. 90-91), кредитором було винесено податкові повідомлення-рішення від 23.07.2014 № НОМЕР_11, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 2028,83 грн штрафних санкцій (т.27 а.с. 86); від 23.07.2014 № НОМЕР_12, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 203,14 грн штрафних санкцій (т.27 а.с. 87).
Отже, вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області до боржника на суму 2231,97 грн. штрафних санкцій є обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають визнанню.
6) Щодо вимог по сплаті за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні повідомлено, що заборгованість боржника по сплаті за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення становить 503,20 грн штрафних санкцій.
Ліквідатором банкрута не заперечено щодо визнання вимог кредитора з їх включенням до шостої черги реєстру вимог кредиторів.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки від 20.06.2014 № 236/15-01/00191879 (т.36 а.с. 9), кредитором було винесено податкове повідомлення-рішення від 23.07.2014 №0000951500, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 503,20 грн штрафних санкцій (т.36 а.с. 6). Вказане податкове повідомлення-рішення надсилалося ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит, не оскаржувалося боржником у адміністративному або судовому порядку та є узгодженим.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що вимоги по сплаті за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення заявлено кредитором 6 при поданні заяви від 16.10.2015 № 1502/10/06-16-10-007. При поданні первісної заяви від 28.08.2015 № 617/10/06-16-10-007 вказані вимоги не заявлялися.
Зважаючи на викладене, обґрунтованими, підтвердженими доказами та такими, що підлягають визнанню є вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області по сплаті за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення на суму 503,20 грн штрафних санкцій, які підлягають погашенню виключно у ліквідаційній процедурі.
6) Щодо вимог по сплаті за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні повідомлено, що заборгованість боржника по сплаті за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти становить 242,56 грн штрафних санкцій.
Ліквідатором банкрута не заперечено щодо визнання вимог кредитора з їх включенням до шостої черги реєстру вимог кредиторів.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки від 20.06.2014 № 236/15-01/00191879 (т.36 а.с. 9), кредитором було винесено податкове повідомлення-рішення від 23.07.2014 №0000941500, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 242,56 грн штрафних санкцій (т.36 а.с. 5). Вказане податкове повідомлення-рішення надсилалося ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит, не оскаржувалося боржником у адміністративному або судовому порядку та є узгодженим.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що вимоги по сплаті за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти заявлено кредитором 6 при поданні заяви від 16.10.2015 № 1502/10/06-16-10-007. При поданні первісної заяви від 28.08.2015 № 617/10/06-16-10-007 вказані вимоги не заявлялися.
Зважаючи на викладене, обґрунтованими, підтвердженими доказами та такими, що підлягають визнанню є вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області по сплаті за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти на суму 242,56 грн штрафних санкцій, які підлягають погашенню виключно у ліквідаційній процедурі.
7) Щодо вимог по сплаті за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні повідомлено, що заборгованість боржника по сплаті за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях становить 432,78 грн штрафних санкцій.
Ліквідатором банкрута не заперечено щодо визнання вимог кредитора з їх включенням до шостої черги реєстру вимог кредиторів.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки від 20.06.2014 № 236/15-01/00191879 (т.36 а.с. 9), кредитором було винесено податкове повідомлення-рішення від 23.07.2014 №0000961500, яким нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 433,78 грн штрафних санкцій (т.36 а.с. 7). Вказане податкове повідомлення-рішення надсилалося ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит, не оскаржувалося боржником у адміністративному або судовому порядку та є узгодженим.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що вимоги по сплаті за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях заявлено кредитором 6 при поданні заяви від 16.10.2015 № 1502/10/06-16-10-007. При поданні первісної заяви від 28.08.2015 № 617/10/06-16-10-007 вказані вимоги не заявлялися.
Зважаючи на викладене, обґрунтованими, підтвердженими доказами та такими, що підлягають визнанню є вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області по сплаті за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях на суму 432,78 грн штрафних санкцій, які підлягають погашенню виключно у ліквідаційній процедурі.
8) Щодо вимог по сплаті єдиного соціального внеску.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні повідомлено, що заборгованість боржника по сплаті єдиного соціального внеску становить 70109,50 грн штрафних санкцій.
Ліквідатором банкрута не заперечено щодо визнання вимог кредитора з їх включенням до шостої черги реєстру вимог кредиторів.
Судом встановлено, що рішенням ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від 01.04.2014 №0000551700 про застосування штрафних санкцій та пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску нараховано ОСОБА_1 акціонерному товариству "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат" Кварцит" 70109,50 грн штрафних санкцій (т.36 а.с. 10).
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що вимоги по сплаті єдиного соціального внеску заявлено кредитором 6 при поданні заяви від 16.10.2015 № 1502/10/06-16-10-007. При поданні первісної заяви від 28.08.2015 № 617/10/06-16-10-007 вказані вимоги не заявлялися.
Зважаючи на викладене, обґрунтованими, підтвердженими доказами та такими, що підлягають визнанню є вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області по сплаті єдиного соціального внеску на суму 70109,50 грн штрафних санкцій, які підлягають погашенню виключно у ліквідаційній процедурі.
З підстав викладеного господарський суд прийшов до висновку визнати вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на суму 261993,03 грн. штрафних санкцій (шоста черга), 26280,39 пені (шоста черга), 304345,00 грн. основного боргу (шоста черга), які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів окремо і погашаються тільки у ліквідаційній процедурі, 71288,04 грн. штрафних санкцій (шоста черга), які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів окремо і погашаються тільки у ліквідаційній процедурі.
Згідно із п. 4.11 Постанови пленуму Вищого господарського суду "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" від 21.02.2013р. №7, розподіл сум судового збору (так само як й інших судових витрат) у непозовному провадженні, зокрема, як-от у справах про банкрутство, здійснюється, оскільки інше не передбачено законом, за загальними правилами ст. 49 ГПК.
Ураховуючи викладене та у зв'язку із звільненням ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від сплати судового збору за подачу заяви з вимогами до боржника, підлягає сплаті боржником 1218,00 грн. в доход Державного бюджету України, які слід включити до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника.
Розглянувши заяву ОСОБА_1 акціонерного товариства "Перший український міжнародний банк" від 20.10.2015 вих. № КНО-61-05-1315 з вимогами до боржника на суму 3 301 085,16 грн., дослідивши матеріали справи та заслухавши думку присутніх у судовому засіданні учасників справи про банкрутство, господарський суд встановив наступне.
20.08.2015 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
23.10.2015 до господарського суду надійшла заява ОСОБА_1 акціонерного товариства "Перший Український ОСОБА_8" з вимогами до боржника на суму 3301085,16грн. Згідно відбитку штемпеля на поштовому конверті заява кредитора направлена до суду поштовим відправленням 20.10.2015.
Ухвалою господарського суду від 27.10.2015 прийнято заяву ОСОБА_1 акціонерного товариства "Перший Український ОСОБА_8" з вимогами до боржника на суму 3301085,16 грн та призначено її розгляд у судовому засіданні.
Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_4 у судовому засіданні визнано вимоги ОСОБА_1 акціонерного товариства "Перший український міжнародний банк" до боржника у повному обсязі на суму на суму 3 301 085,16 грн. з включенням до четвертої черги реєстру вимог кредиторів.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні не заперечено щодо визнання вимог ОСОБА_1 акціонерного товариства "Перший український міжнародний банк" до боржника.
Як вбачається з матеріалів справи, вимоги ОСОБА_1 акціонерного товариства "Перший український міжнародний банк" до боржника виникли на підставі наступного.
02.02.2011 між ОСОБА_1 акціонерним товариством В«ДонгорбанкВ» , правонаступником якого є Публічне акціонерне товариство "Перший український міжнародний банк", що підтверджується копією статуту у новій редакції (т. 5 а.с. 45-83), та боржником укладено кредитний договір №13/КР/11, відповідно до умов якого банк взяв на себе зобов'язання надати боржнику кредит на суму 11069716,00 грн. зі строком повернення 01.02.2012 р. Кредит підлягає поверненню відповідно до встановленого графіку погашення, який викладено в додатку №1 до договору (т. 5 а.с. 20). 19.04.2011 р. між вказаними сторонами було укладено договір про внесення змін до кредитного договору №13/КР/11 від 02.02.2011 р. (т. 5 а.с. 21-22).
Кредитором надано боржнику кредитні кошти у сумі 11069716,00 грн., що підтверджується копією виписки з особового рахунку боржника за 02.02.2011 (т. 5 а.с. 23).
Відповідно до п. 4.3.2 кредитного договору боржник взяв на себе зобов'язання повернути кредит у повній сумі не пізніше 01.02.2012 такими способами: шляхом безготівкових перерахувань грошових коштів на користь банку на кредитний рахунок зі свого поточного рахунку; шляхом безготівкових перерахувань грошових коштів на користь банку на рахунок сплати; шляхом утримання банком відповідних грошових коштів з сум, які підлягають перерахуванню боржнику (право банку у разі невиконання боржником свого обов'язку); шляхом договірного списання банком відповідних сум з рахунків боржника (право банку у разі невиконання боржником свого обов'язку).
Боржником не виконано умови кредитного договору щодо повернення кредиту.
Згідно з п. 2.1.4 кредитного договору проценти за користування кредитом нараховуються за ставкою у розмірі 20% річних із розрахунку 365 днів на рік.
Відповідно до п.п. 4.3.3 та 4.4.4 кредитного договору боржник зобов'язаний сплачувати банку нараховані проценти щомісячно не пізніше 3 банківських днів, наступних за 24 числом кожного місяця. Період нарахування процентів складає календарне число днів. Датою закінчення періоду нарахування процентів є перший банківський день після 24 числа або день, що передує даті повернення кредиту, а початком - дата надання кредиту та/або перший банківський день після 24 числа. Проценти нараховуються щоденно на фактичну суму і за весь час користування кредитом.
Ухвалою господарського суду від 22.01.2015, серед іншого, визнано конкурсні вимоги ОСОБА_1 акціонерного товариства "Перший український міжнародний банк" на суму 14960736,19 грн. основного боргу (10719716,00 грн. заборгованість за кредитом + 3513753,93 грн. заборгованість за процентами за користування кредитом + 727266,26 грн. 3% річних) (четверта черга), 734452,73 грн. пені (шоста черга), 1218,00 грн. судового збору (перша черга).
Ухвалою господарського суду від 12.02.2015, зокрема, взято до відома зменшення розміру заборгованості ОСОБА_1 акціонерного товариства ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит" перед ОСОБА_1 акціонерним товариством "Перший український міжнародний банк" на суму 2100000,00 грн. основного боргу.
Судом встановлено, що поточні вимоги ОСОБА_1 акціонерного товариства "Перший український міжнародний банк" становлять 3 301 085,16 грн процентів нарахованих на заборгованість по тілу кредиту за період з 04.02.2014 по 19.08.2015.
З підстав наведеного, господарський суд прийшов до висновку, що вимоги ОСОБА_1 акціонерним товариством "Перший український міжнародний банк" обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають визнанню господарським судом на суму 3 301 085,16 грн основного боргу, які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів боржника в четверту чергу.
Згідно із п. 4.11 Постанови Пленуму Вищого господарського суду "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" від 21.02.2013 №7, розподіл сум судового збору (так само як й інших судових витрат) у непозовному провадженні, зокрема, як-от у справах про банкрутство, здійснюється, оскільки інше не передбачено законом, за загальними правилами ст. 49 ГПК.
ОСОБА_1 акціонерним товариством "Перший український міжнародний банк" сплачено судовий збір у розмірі 2436,00 грн за подання заяви з вимогами до боржника, що підтверджується платіжним дорученням від 20.10.2015 № 4/КНО (т.31 а.с. 86). Судовий збір зараховано до спеціального фонду Державного бюджету України, що підтверджується відповідною випискою (т.31 а.с. 93)
Ураховуючи викладене, у зв'язку зі сплатою кредитором судового збору за подачу заяви з вимогами до боржника до господарського суду, підлягає сплаті боржником 2436,00 грн. на користь кредитора, які слід включити до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника.
Розглянувши заяву Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області з вимогами до боржника на суму 4 728 949,68 грн капіталізованих платежів з відшкодування витрат фонду на страхові виплати за зобов'язаннями банкрута за заподіяння шкоди життю та здоров'ю колишнім працівникам банкрута, дослідивши матеріали справи та заслухавши думку присутніх у судовому засіданні учасників справи про банкрутство, господарський суд встановив наступне.
20.08.2015 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
26.10.2015 до господарського суду надійшла заява Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області з вимогами до боржника на суму 4 728 949,68 грн капіталізованих платежів з відшкодування витрат фонду на страхові виплати за зобов'язаннями банкрута за заподіяння шкоди життю та здоров'ю колишнім працівникам банкрута. Згідно із відбитком штемпеля на поштовому конверті заява кредитора направлена до суду поштовим відправленням 22.10.2015, тобто з пропуском строку на заявлення вимог кредиторів з поточними вимогами до боржника.
Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим ОСОБА_4 у судовому засіданні визнано вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області у повному обсязі на суму 4 728 949,68 грн капіталізованих платежів з відшкодування витрат фонду на страхові виплати за зобов'язаннями банкрута за заподіяння шкоди життю та здоров'ю колишнім працівникам банкрута.
Представником кредитора 6 у судовому засіданні не заперечено щодо визнання вимог Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області до боржника.
Судом встановлено, що обґрунтовуючи заяву з вимогами до боржника на суму 4 728 949,68 грн Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області посилається на те, що відділенням здійснюються страхові виплати наступним громадянам: ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15Г, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_37, які працюючи на ОСОБА_1 акціонерному товаристві "ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит" отримали трудове каліцтво, на підтвердження чого додано копії актів про нещасні випадки, повязані з виробництвом.
Відповідно до наданих суду копій виписок з акту огляду МСЕК про результати визначення ступеня втрати професійної працездатності у відсотках, потреби у додаткових видах допомоги вказаним вище громадянам встановлено групи інвалідності та визначено ступінь втрати працездатності кожної особи.
Постановами Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області призначено зазначеним вище громадянам (потерпілим) щомісячні страхові виплати.
Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" роботодавець зобов'язаний своєчасно та повністю сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасного випадку.
Відповідно до розділу 11 вказаного Закону підприємства, установи, організації передають до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України документи, що підтверджують право працівників на страхові виплати, інші соціальні послуги в результаті нещасного випадку на виробництві для продовження цих виплат.
Згідно з Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю та здоров'ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000р. №765 капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів.
Відповідно до п. 3 вказаного Порядку капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.
Капіталізація виплат майбутніх періодів, пов'язаних з відшкодуванням шкоди, заподіяної життю і здоров'ю громадян, повинна проводитись саме в період ліквідаційної процедури банкрута, оскільки саме після визнання підприємства банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури підприємницька діяльність банкрута припиняється та строк виконання усіх його грошових зобов'язань вважається таким, що настав.
Судом встановлено, що для визначення суми необхідних капіталізованих платежів Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області використано дані таблиць смертності та середньої очікуваної тривалості життя по Україні для жінок та чоловіків за 2014 рік.
Перевіривши розрахунок потреби в капіталізації коштів банкрута для розрахунку з потерпілими на виробництві, судом встановлено, що вказаний розрахунок є арифметично вірним.
З огляду на викладене, загальна сума потреби в капіталізації становить 4 728 949,68 грн.
Зважаючи на приписи ст. 1 та ст. 38 Закону про банкрутство заявлені суми капіталізованих платежів є поточними вимогами.
Господарський суд прийшов до висновку, що вимоги кредитора обґрунтовані та підтверджені належними доказами, що містяться у матеріалах справи, однак заявлені з пропуском двохмісячного строку на звернення кредиторів з поточними вимогами до боржника.
Відповідно до абз. 2 п. 2 ч. 1 Закону про банкрутство у другу чергу задовольняються вимоги із зобов'язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов'язань із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб'єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників).
Згідно з абз. 9 ч. 1 ст. 38 Закону про банкрутство вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону про банкрутство особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі. Відповідне правило не поширюється на вимоги кредиторів щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян, сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування і на вимоги Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" та/або її дочірнього підприємства, що здійснювало постачання природного газу на підставі ліцензії, щодо сплати заборгованості (у тому числі неустойки, 3 відсотків річних та інфляційних втрат) за поставлений/спожитий природний газ, що утворилася станом на 1 травня 2015 року.
Ураховуючи викладене, грошові вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області до боржника на суму 4 728 949,68 грн капіталізованих платежів підлягають визнанню з включенням їх до реєстру вимог кредиторів до другої черги.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до господарського суду заяви кредиторами, які звертаються з грошовими вимогами до боржника після оголошення про порушення справи про банкрутство, а також після повідомлення про визнання боржника банкрутом справляється судовий збір у розмірі двох мінімальних заробітних плат.
Згідно з п. 4.11 Постанови Пленуму Вищого господарського суду "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" від 21.02.2013р. №7, розподіл сум судового збору (так само як й інших судових витрат) у непозовному провадженні, зокрема, як-от у справах про банкрутство, здійснюється, оскільки інше не передбачено законом, за загальними правилами ст. 49 ГПК.
Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області сплачено судовий збір у розмірі 70934,25 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 19.10.2015 № 477 (т.31 а.с. 102). Судовий збір зараховано до спеціального фонду Державного бюджету України, що підтверджується відповідною випискою (т.31 а.с. 261)
Ураховуючи викладене, у зв'язку зі сплатою кредитором судового збору за подачу заяви з вимогами до боржника до господарського суду, підлягає сплаті боржником 2436,00 грн. на користь кредитора, які слід включити до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника.
Крім того, господарський суд вважає за необхідне звернути увагу Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області, що згідно із п.1 ч.1 ст.7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
Відповідно до ст. 4-1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Статтею 77 ГПК України передбачено, що господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 цього Кодексу, розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні. Такими обставинами, зокрема, є неподання витребуваних доказів та/або необхідність витребування нових доказів.
Зважаючи на те, що доказів виконання в повному обсязі необхідних заходів, що є обов'язковими для здійснення в ліквідаційній процедурі банкрута в межах строку ліквідаційної процедури, ліквідатором боржника не надано, господарський суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи в межах ліквідаційної процедури.
Керуючись ст. 77, 86 ГПК України, ст.ст. 23,38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрута" в редакції з 19.01.2013, господарський суд, -
ухвалив:
1. Замінити кредитора ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області (ідентифікаційний код 38335522, місцезнаходження: 11102, Житомирська обл., м. Овруч, вул. Сабурова, буд. 1/20) її правонаступником ОСОБА_2 об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирської області (ідентифікаційний код 39503448, місцезнаходження: 11102, Житомирська обл., м. Овруч, вул. Сабурова, буд. 1/20).
2. Визнати вимоги ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на суму 261993,03 грн. штрафних санкцій (шоста черга), 26280,39 пені (шоста черга), 304345,00 грн. основного боргу (шоста черга), які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів окремо і погашаються тільки у ліквідаційній процедурі, 71288,04 грн. штрафних санкцій (шоста черга), які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів окремо і погашаються тільки у ліквідаційній процедурі.
У зв'язку із звільненням ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від сплати судового збору за подачу заяви з вимогами до боржника до господарського суду, підлягає сплаті боржником 1218,00 грн. в доход Державного бюджету України, які слід включити до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника.
3. Визнати вимоги ОСОБА_1 акціонерного товариства "Перший український міжнародний банк" до боржника на суму 3 301 085,16 грн основного боргу (четверта черга), 2436,00 грн. судового збору (перша черга).
4. Визнати вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі Житомирської області до боржника на суму 4 728 949,68 грн (друга черга), 2436,00 грн. судового збору (перша черга).
5. Призначити наступне судове засідання на "02" лютого 2016 р. о 10:00 год., в приміщенні господарського суду Житомирської області, зал судових засідань № 110.
6. Зобов'язати ліквідатора банкрута ОСОБА_4 подати в судове засідання:
- реєстр вимог кредиторів, складений з врахуванням ст.ст. 23, 25, 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та Методичних рекомендацій щодо заповнення реєстру вимог кредиторів, затверджених наказом Міністерства економіки України від 02.07.2010 р. №788;
- проміжний звіт про хід виконання обов'язків ліквідатора банкрута та докази розгляду такого звіту комітетом кредиторів;
- докази вжиття заходів щодо виділення частки майна товариств, співзасновниками яких є банкрут, пропорційно частці банкрута у статутному капіталі цих товариств.
7. У порядку ст. 30 ГПК України зобов'язати Управління держпраці у Житомирській області надати до господарського суду у термін до 26.01.2016 інформацію про наявність/відсутність у ОСОБА_1 акціонерного товариства ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит" (ідентифікаційний код 00191879, місцезнаходження: 11114, Житомирська область, Овруцький район, смт. Першотравневе, вул. Леніна, буд. 1) підіймальних споруд та котлів, об'єктів підвищеної небезпеки, великотонажних автомобілів, технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації у вулично-дорожній мережі, трубопроводів, об'єктів нафтогазового комплексу, ділянок надр, наданих для експлуатації та будівництва підземних споруд.
8. Викликати в наступне судове засідання представників кредиторів та ліквідатора банкрута.
9. Копію ухвали направити згідно розрахунку розсилки.
Суддя Омельян О.С.
Розрахунок розсилки:
1 - Управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області (11101, Житомирська обл., м. Овруч, вул. Леніна, 12) - рек.;
2 - ПрАТ "Товкачівський гірничо-збагачувальний комбінат" (11114, Житомирська область, Овруцький район, смт. Першотравневе, вул. Залізнична,9) - рек.;
3 - ТОВ "ГЕМІ" (Gemi Sp. z.o.o.) (ul. Cieszynska 23 G, 43-170, Laziska Gorne, Polska) - рек.;
4 - ТОВ "Вольтех" (08131, Київська область, Києво-Святошинський район, с. Софіївська Борщагівка, вул. Озерна, буд. 17) - рек.;
5 - Державне підприємство "Придніпровська залізниця" (49602, м. Дніпропетровськ, просп. К. Маркса, 108) - рек.;
6 - Товариство з обмеженою відповідальністю "УніКредит Лізинг" (04070, м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 22/1) - рек.;
7 - Публічне акціонерне товариство ОСОБА_2 гірничо-збагачувальний комбінат "Кварцит" (11100, Житомирська обл., Овруцький район, смт. Першотравневе, вул. Леніна, 1) - рек.;
8 - Публічне акціонерне товариство "Перший український міжнародний банк" (04070, м. Київ, вул. Андріївська, буд. 4) - рек.;
9 - ОСОБА_2 міжрайонна прокуратура (11101, м. Овруч, вул. Леніна, 5) - рек.
10,11 - ТОВ «МАЙР-АСТХ» на дві адреси: (11114, Житомирська обл., Овруцький район, смт.Першотравневе, вул. Леніна, 1А, та Российская Федерация, г. Воронеж, ул. Беговая, д. 96А, оф. 6) - рек.
12 - ТОВ "ОТП Факторинг Україна" (03680, м. Київ, вул. Фізкультури, буд. 28Д) - рек.;
13 - а/к ОСОБА_4 (09151, Київська обл., Білоцерківський район, с. Матюші, вул. Жовтнева, 19а) - рек.
14 - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Овруцькому районі (11100, Житомирська обл., м. Овруч, вул. Радянська, буд. 31А) - рек.
15 - Управління держпраці у Житомирській області (10008, м. Житомир, вул. Шевченка, 18-а) - рек.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2015 |
Оприлюднено | 12.11.2015 |
Номер документу | 53273193 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні