ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Капинос О.В.а
Суддя-доповідач:Зарудяна Л.О.
УХВАЛА
іменем України
"11" листопада 2015 р. Справа № 806/671/15
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Зарудяної Л.О.
суддів: Іваненко Т.В.
Мацького Є.М.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "30" березня 2015 р. у справі за позовом Житомирської об'єднаної державної податкової інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Техноспецзахист" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ,
ВСТАНОВИВ:
Житомирський окружний адміністративний суд постановою від 30 березня 2015 року в задоволенні позовних вимог Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Техноспецзахист" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовив.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, позивач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить постанову скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог. Зазначає, що судом неправильно застосована ст. 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців"; при державній реєстрації змін до установчих документів відповідача, які стосуються зміни адреси підприємства, було подано недостовірні відомості, оскільки, за вказаною в змінах адресою, товариство ніколи не знаходилось, що призвело до включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців недостовірних відомостей.
Відповідно до ст.195, пункту 3 частини 1 статті 197 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу в межах доводів скарги, в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія вважає, що скарга не належить до задоволення, враховуючи таке.
Матеріали справи свідчать, що Житомирська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області звернулась до суду із вказаним позовом та просить скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Техноспецзахист" (ід.код 36656593), які стосуються зміни місцезнаходження товариства на Житомирську область, місто Житомир, вул. Київська 77.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що Житомирською ОДПІ за наслідками проведених заходів щодо встановлення місцезнаходження платника податків установлено, що ТОВ "Техноспецзахист" відсутнє за місцезнаходженням, про що складено довідку № 1091 від 13.10.2014 року. При державній реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Техноспецзахист", які стосуються зміни адреси підприємства, останнім було подано недостовірні відомості, оскільки за адресою: Житомирська область, місто Житомир, вул. Київська 77, товариство ніколи не знаходилось, що призвело до включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців недостовірних відомостей. Враховуючи, що реєстрація змін до установчих документів, які стосуються змін адреси товариства, при встановленні факту незнаходження його за цією адресою перешкоджають Житомирській ОДПІ вжити заходів щодо стягнення податкового боргу, державна реєстрація підлягає скасуванню.
В ході розгляду справи суд першої інстанції встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Техноспецзахист" зареєстровано як юридична особа 26.08.2009 року Деснянською районною у м. Києві державною адміністрацією та в подальшому взято на облік Житомирською ОДПІ Головного управління Міндоходів (а.с.6).
Згідно з витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 26.09.2014 р. державним реєстратором проведено реєстрацію зміни місцезнаходження ТОВ "Техноспецзахист" на: Житомирську область, місто Житомир, вул. Київська 77 (а.с.11).
Відповідно довідки заступника начальника ОУ Житомирської ОДПІ від 13.10.2014 року № 1091 про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків, підтверджено відсутність відповідача за вищевказаною адресою (а.с.13).
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон), державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частиною 3 зазначеної статті Закону визначено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з ч. 1 ст. 29 Закону, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті (ч. 7 ст. 29 Закону).
Відповідно до абз. 1 частини 1 статті 31 Закону № 755-IV у разі прийняття судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його юридичній особі - відповідачу для вжиття заходів до приведення установчих документів у відповідність із прийнятим судовим рішенням, а також державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи можливе лише у разі прийняття відповідного судового рішення.
Проте, матеріали справи не містять доказів існування судового рішення про скасування рішення засновників ТОВ "Техноспецзахист" або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів даної юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів цієї юридичної особи.
Враховуючи відсутність відносно ТОВ "Техноспецзахист" відповідного судового рішення, суд дійшов правомірного висновку про необгрунтованість позовних вимог.
Крім того, позовні вимоги про скасування державної реєстрації змін до установчих документів безпідставно заявлені до ТОВ "Техноспецзахист", оскільки скасування державної реєстрації змін до установчих документів здійснює державний реєстратор, який має бути відповідачем у даній справі. Отже, позов заявлений не до належного відповідача.
Колегія суддів також погоджується з судом першої інстанції, що факт відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням є підставою, відповідно до вимог ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", для внесення запису до Єдиного державного реєстру про таку відсутність та звернення контролюючого органу до суду з позовом про припинення юридичної особи, а не скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідний запис про відсутність відповідача за адресою: місто Житомир, вул. Київська 77 був внесений державним реєстратором 02.12.2014 року, що також вбачається із витягу з Єдиного реєстру (а.с.11)
Посилання ж податкового органу на неможливість звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи в звязку із наявністю заборгованості товариства є безпідставним, оскільки Податковим кодексом України передбачено відповідні механізми стягнення суми податкового боргу платника податку або визнання його безнадійним, однак позивачем не надано будь-яких доказів, які б свідчили про використання податковим органом вказаних процедур.
З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про відсутність правових підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Техноспецзахист" (ід.код 36656593), які стосуються зміни місцезнаходження товариства на Житомирську область, місто Житомир, вул.Київська 77, та правомірно відмовив у задоволенні позовних вимог.
Постанова суду відповідає матеріалам справи та нормам чинного законодавства, а тому її слід залишити без змін. Доводи апеляційної скарги спростовуються викладеним вище.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "30" березня 2015 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Л.О. Зарудяна
судді: Т.В. Іваненко
Є.М. Мацький
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу/позивачам: Житомирська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області м-н Перемоги,2,м.Житомир,10014
3- відповідачу/відповідачам: Товариство з обмеженою відповідальністю "Техноспецзахист" вул.Київська, 77,м.Житомир,10000
- ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2015 |
Оприлюднено | 16.11.2015 |
Номер документу | 53365047 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Зарудяна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні