10.2.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без розгляду
29 жовтня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1393/15
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Кисельової Є. О.,
при секретарі: Бутенко К. В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань України у м. Рубіжному до Виробничого підприємства "Рембудмонтаж" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків,-
ВСТАНОВИВ:
Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань України у м. Рубіжному(далі -позивач) звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до виробничого підприємства «Рембудмонтаж» (далі -ВП «Рембудмонтаж», відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що відповідачем подано до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань України у м. Рубіжному звіт щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів за 2 квартал 2015 року, в якому зазначено, що заборгованість ВП «Рембудмонтаж» зі сплати страхових внесків перед позивачем становить 8039,34 грн.
Судом на розгляд поставлено питання щодо залишення позову без розгляду у зв'язку із пропущенням строку звернення до суду.
Представник позивача у судовому засіданні надав пояснення аналогічні викладеним у позові.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, однак від нього на адресу суду направлено письмові заперечення проти адміністративного позову, які бли долучені до матеріалів справи (а.с. 30-31).
Заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи та дослідивши поважність причин пропуску строку звернення до суду, судом встановлено наступне.
Частиною 2 статті 99 КАС України передбачено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ч.2 ст. 100 КАС України позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.
З аналізу зазначеної норми вбачається, що позовна заява може бути залишена без розгляду в ході судового розгляду справи.
Судом встановлено, що виробниче підприємство «Рембудмонтаж» (ід.код 13374736) є юридичною особою, яка зареєстрована виконавчим комітетом Рубіжанської міської ради Луганської області 24.12.1991 за № 1 390 107 0007 000323 та перебуває на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійних захворювань в м.Рубіжному Луганської області 04.05.2001 (а.с.5-8).
06 липня 2015 року ВП «Рембудмонтаж» до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань України у м. Рубіжному подано звіт щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів за 2 квартал 2015 року із помісячним розрахунком залишку заборгованості до Фонду на кінець звітного кварталу, зі змісту якого вбачається, що відповідачем вказано заборгованість із заробітної плати на початок звітного кварталу за період : з квітня 2001 року по листопад 2008 року на загальну суму 8039,34 грн. (а.с.14)
18.08.2015 позивачем проведено перевірку ВП «Рембудмонтаж» щодо правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків та визначення коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за період : з 01.10.2013 по 30.06.2015, результати якої оформлені актом від 18.08.2015 № 28 (а.с.9-11).
Перевіркою встановлено, що за відповідачем рахується заборгованість по страхових внесках у сумі 8039,34 грн., та у додатку 2 до акту перевірки зазначено, що у відповідача існує переплата по страхових внесках у сумі 508,90 грн. (а.с.12).
В ході розгляду справи судом у позивача було витребувано докази щодо визначення періоду перевірки саме з 01.10.2013 по 30.06.2013 та інформацію стосовно граничного строку сплати відповідачем заборгованості, зазначеній у звіті, поданого відповідачем за період з 2001 по 2008 роки.
Позивачем в якості доказів щодо визначення періоду перевірки саме з 01.10.2013 по 30.06.2013 надано копії актів перевірки ВП «Рембудмонтаж» щодо правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків та визначення коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, саме : від 12.08.2004 № 62 за період з 01.04.2001 по 01.07.2004; від 27.02.2007 № 22 за період з 01.07.2004 по 31.12.2006; від 18.02.2009 № 23 за період з 01.01.2007 по 31.12.2008; від 09.08.2010 № 95 за період з 01.01.2009 по 30.06.2010; від 24.12.2010 № 187 за період з 01.07.2010 по 31.12.2010; від 05.10.2012 № 117 за період з 01.01.2011 по 30.09.2012від 21.10.2013 № 73 за період з 01.10.2013 по 30.09.2013 (а.с.104-122).
Зі змісту яких вбачається, що заборгованість, яка рахується за ВП «Рембудмонтаж» зі сплати страхових внесків у розмірі 8039,34 грн., виникла за період : з 2001 по 2008 роки, та станом на 01.01.2011 є незмінною.
Інформацію та докази в обгрунтування граничного строку сплати відповідачем заборгованості, зазначеній у звіті, поданого відповідачем за період з 2001 по 2008 роки, позивачем на вимогу суду не надано.
З 01.01.2011 набрав чинності Закон України від 08.07.2010 № 2464VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Абзацом 6 пункту 7 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08.07.2010 № 2464VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 01.01.2011, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 01.01.2011 не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Згідно з пунктом 7 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08.07.2010 № 2464VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 01.01.2011, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 01.01.2004, строк плати яких не настав на 01.01.2011, не сплачені станом на 01.01.2011, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 01.01.2011. Стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 01.01.2011, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01.01.2011 не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
З 1 січня 2011 року на підставі постанови правління Фонду від 30 листопада 2010 року № 31 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 грудня 2010 року за № 1286/18581) втратила чинність і Інструкція про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затверджена постановою правління Фонду від 12 липня 2007 року № 36 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2007 року за № 867/14134), відповідно до якої відділення Фонду виявило порушення порядку сплати страхових внесків. Саме ця Інструкція містила у собі строки стягнення недоїмки.
Постанова правління Фонду від 30 листопада 2010 року № 31 не містить у собі будь які посилання щодо строків стягнення недоїмки.
Таким чином, «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08.07.2010 № 2464VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» не містять у собі визначення строків, протягом яких повинно здійснюватись стягнення недоїмки зі страхових внесків, а тому вирішуючи питання щодо строків звернення до суду з даним позовом суд повинен застосовувати ст. 99 КАС України.
З урахуванням того, що станом на 01.01.2011 за відповідачем рахувалась заборгованість зі страхових внесків, про яку позивач був обізнаний, оскільки саме до його функцій входить облік та витрачання страхових коштів, тому позивач мав право звернутися до суду ще починаючи з січня 2011 року з урахуванням строків, передбачених ст.99 КАС України.
Оскільки, позивачем подано до суду адміністративний позов із пропущенням строку, встановленого частиною 2 статті 99 КАС України, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає залишенню без розгляду.
На підставі наведеного, керуючись частиною 1 статті 5, статтями 99, 155, 160, 162,165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань України у м. Рубіжному до Виробничого підприємства "Рембудмонтаж" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків залишити без розгляду.
Залишення без розгляду позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом, разом з заявою про поновлення строку звернення до суду.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому проваджені або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала суду не набрала законної сили.
Повний текст ухвали складено та підписано 03 листопада 2015 року.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2015 |
Оприлюднено | 17.11.2015 |
Номер документу | 53404070 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні