Ухвала
від 12.11.2015 по справі 820/9236/15
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

12 листопада 2015 р.Справа № 820/9236/15

Суддя Харківського апеляційного адміністративного суду Дюкарєва С.В. , розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 07.10.2015р. по справі № 820/9236/15

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Арілл"

до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області

про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 07.10.2015р. задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Арілл" до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень.

На зазначену постанову суду відповідачем подано апеляційну скаргу.

Ухвалою судді Харківського апеляційного адміністративного суду Дюкарєвої С.В. від 23.10.15 р. апеляційну скаргу Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 07.10.2015р. по справі № 820/9236/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Арілл" до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень залишено без руху.

Надано строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху шляхом направлення до Харківського апеляційного адміністративного суду оригіналу квитанції про сплату судового збору на реквізити суду у розмірі 5359,20 грн., з документальним підтвердженням зарахування сплаченого судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

Згідно повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення, копія вищезазначеної ухвали була отримана Основ'янською об'єднаною державною податковою інспекцією м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області 29 жовтня 2015 року.

10 листопада 2015 року, на виконання ухвали суду від 23.10.2015 року, до Харківського апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області, в якому відповідач просить суд апеляційної інстанції: звільнити Основ'янську ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області від сплати судового збору за подання апеляційної скарги по справі № 820/9236/15 та відкрити апеляційне провадження по справі.

Вказане клопотання мотивоване тим, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" до 01.09.2015 органи ДФС були звільнені від сплати судового збору на підставі статті 5 Закону. Саме тому, оскільки за пред'явлення (до 01.09.2015) органами ДФС позовів (подань) до платників податків судовий збір не підлягав сплаті, то розмір ставки судового збору для звернення органів ДФС із апеляційними та касаційними скаргами, заявами до Верховним Судом України щодо перегляду рішень за такими справами має дорівнювати нулю, тобто судовий збір в таких випадках сплаті не підлягає. Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 30.06.2015 №21-598а15. Також заявник вказує, що у кошторисі Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області на 2015 рік не передбачено видатків на сплату судового збору по справі № 820/6983/15 у розмірі, що необхідно для подання скарги.

Відповідно до статті 8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Відповідно до частини 1 статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Суд не приймає до уваги клопотання апелянта про звільнення від сплати судового збору, оскільки відповідно до ст. 5 Закону України "Про судовий збір" (в редакції з 01.09.2015 року) пільги щодо сплати судового збору ДФС України та її територіальним органам не передбачені.

Посилання апелянта, як на підставу звільнення від сплати судового забору, на висновки Верховного Суду України викладені у постанові від 30.06.2015р. у справі №21-598а15 було вже визнано безпідставними судом в ухвалі від 23.10.2015 року про залишення апеляційної скарги без руху. Слід зазначити, що Закон України "Про судовий збір" в чинній редакції положень щодо звільнення суб'єктів владних повноважень від сплати судового збору не містить, а обставини, викладені в постанові Верховного Суду України від 30.06.2015 року №21-598а15, відмінні від тих, на які посилається скаржник як на підставу несплати судового збору.

З приводу доводів апелянта про те, що у кошторисі Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області на 2015 рік не передбачено видатків на сплату судового збору по справі № 820/6983/15 у розмірі, що необхідно для подання скарги, суд зазначає, що відсутність бюджетного фінансування не є підставою для звільнення скаржника від законодавчо встановленого обов'язку зі сплати судового збору.

Зазначена позиція також відповідає висновкам Європейського суду з прав людини у рішенні по справі "Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України" від 18 жовтня 2005 року (заява № 70297/01) та Верховного Суду України, викладеним в ухвалах від 25 вересня 2015 року по справі № 21-5401а15 та від 28 вересня 2015 року по справі № 21-5496а15.

Крім того, згідно з пунктом 2 Прикінцевих положень Закону України від 22 травня 2015 року № 484-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору" зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.

У зв'язку з наведеним, клопотання Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області про звільнення сплати судового збору задоволенню не підлягає.

Клопотання про відстрочення або розстрочення сплати судового збору, до часу надходження коштів на кошторисні призначення для сплати судового збору, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі, Основ'янською ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківської області не подано.

Статтею 4 Закону України "Про судовий збір", в редакції Закону України від 22.05.2015 № 484-VІІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору", встановлено, що розмір ставки судового збору за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду становить 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Станом на день подання позовної заяви діяла редакція Закону України "Про судовий збір", яка передбачала ставку судового збору за подання позовної заяви майнового характеру, встановлена у такому розмірі: 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальних заробітних плат.

Отже, ставка судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру про скасування податкових повідомлень-рішень на суму донарахованих грошових зобов'язань у загальному розмірі 552 793,85 грн. складала 4872,00 грн. (4 розмірів мінімальної заробітної плати).

Таким чином, при поданні даної апеляційної скарги судовий збір повинен сплачуватися у розмірі 5359,20 грн.

Отже, скаржником до апеляційної скарги не додано документ про сплату судового збору у розмірі, встановленому чинним, на час подання апеляційної скарги, у зв'язку з чим, суд, керуючись ч. 6 ст. 187, ч. 3 ст. 189, ч. 1 ст. 108 КАС України, вважає за необхідне повторно залишити без руху апеляційну скаргу Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківської області для усунення вищезазначених недоліків та встановити інший строк для їх усунення.

Зазначені недоліки апеляційної скарги мають бути усунені шляхом направлення до Харківського апеляційного адміністративного суду оригіналу квитанції про сплату судового збору на реквізити: отримувач - УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37999628, банк : ГУ ДКСУ в Харківській області, рахунок - 31210206781011, код класифікації доходів бюджету - 22030001, код ЄДРПОУ Харківського апеляційного адміністративного суду 34331173 у розмірі 5359,20 грн., з документальним підтвердженням зарахування сплаченого судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ч.3 ст.189, ч.1 ст. 108, 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -

У Х В А Л И В:

Відмовити в задоволенні клопотання Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про звільнення від сплати судового збору за подання апеляційної скарги на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 07.10.2015р. по справі № 820/9236/15.

Апеляційну скаргу Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 07.10.2015р. по справі № 820/9236/15 за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Арілл" до Основ'янська об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень повторно залишити без руху , встановивши інший строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги - 7 днів з моменту отримання копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.

Роз'яснити Основ'янській об'єднаній державній податковій інспекції м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області, що у разі не усунення зазначених недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України скарга буде повернута скаржнику.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня отримання її копії, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Суддя: (підпис) Дюкарєва С.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2015
Оприлюднено17.11.2015
Номер документу53407374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/9236/15

Ухвала від 27.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Ухвала від 23.10.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Постанова від 07.10.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні