Ухвала
від 18.11.2015 по справі 813/1970/15
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2015 року Справа № 876/8194/15

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Курильця А.Р.,

суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,

з участю секретаря Волошин М.М.,

представника позивача Труша І.М.,

представників відповідача Тістечка Ю.Я., Полякової Н.В.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Львівської митниці ДФС на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 10 липня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПСВ Систем» до Львівської митниці ДФС, Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення та картки відмови,-

в с т а н о в и в:

ТзОВ «ПСВ Систем» звернулося в суд з адміністративним позовом до Львівської митниці ДФС, Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення та картки відмови.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10 липня 2015 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Львівської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів №209000011/2015/900011/2 від 06.02.2015 року. Визнано протиправною та скасувати картку відмови Львівської митниці ДФС в прийнятті митної вартості декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №209120000/2015/00067.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції Львівська митниця ДФС оскаржила її, подавши до Львівського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, в якій зазначає, що оскаржувана постанова є незаконна і необґрунтована та прийнята з неправильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, недоведеністю обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, при невідповідності висновків суду обставинам справи і підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову, оскільки при поданні позивачем митної декларації та товаросупровідних документів, митним органом було виявлено розбіжності та відповідно до ст. 53 Митного кодексу України направлено ТОВ "ПСВ Систем" повідомлення про необхідність надання додаткових документів.

На вказаний запит декларантом надано додаткові документи, за результатом розгляду яких виявлено наступні розбіжності: в експертному висновку використано цінову інформацію ринків Азії, тоді, як виробництво товару здійснюється у країні ЄС; при здійсненні розрахунку вартості виробництва експерт використовує вартість складників, яка знайдена у мережі Інтернет, тобто відсутні підтверджені джерела походження сировини, їх конкретні характеристики. Також, відсутні будь-які документальні підтвердження наданої інформації; калькуляція транспортних витрат надана декларантом не відповідає загальноприйнятим принципам бухгалтерського обліку; наданий прайс-лист від виробника неможливо ідентифікувати, оскільки він неналежної якості; фактуру від виробника №600036608 неможливо ідентифікувати з даною поставкою, вона видана 02.10.2014 р., а доставка здійснюється 04.02.2015 р. Також в ній зазначено умови поставки ЕХW, отже невідомо, які були понесені транспортні витрати. Сума у вищезгаданій фактурі є більшою від зазначеної в рахунку-фактурі наданому до митного оформлення. Оскільки розбіжності не були усунуті і після подання додаткових документів, тому декларанта було повідомлено щодо невизнання митної вартості за ціною договору. Таким чином, оскільки декларант не надав додаткові документи, на підставі яких можливе визнання митної вартості за першим методом, застосування такого було неможливим. З причини відсутності у митного органу та декларанта інформації про ідентичні товари, посадові особи митниці не мали змоги застосувати метод визначення митної вартості № 2а та 2б. Методи 2в та 2г не були застосовані, оскільки на момент визначення заявленої позивачем митної вартості було відсутнє документальне підтвердження про ціну одиниці товару, що були продані на території України та відсутнє документальне підтвердження щодо витрат, які включаються в ціну товарів відповідно до ст. 63 Митного кодексу України. А тому митна вартість була визначена із застосуванням методу 2ґ.

Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав, просить постанову Львівського окружного адміністративного суду від 10 липня 2015 року скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Представники позивача в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечили, просять постанову Львівського окружного адміністративного суду від 10 липня 2015 року залишити без змін.

Представник Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлявся про час і місце слухання справи і оскільки його явка в суді не є обов'язковою, апеляційний розгляд справи проведено у його відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового розгляду, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга Львівської митниці ДФС не підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 07 грудня 2012 року між спілкою з обмеженою відповідальністю "CLEANING PRO" (Продавець) та ТзОВ "ПСВ Систем" (Покупець) було укладено договір №7/12/2012/EXP/UA (а.с. 48-60), відповідно до п. 1 р. ІІІ якого Продавець уповноважений продавати Покупцеві товари, що знаходяться в його торговельній пропозиції, перерахованих в додатку №1, який є невід'ємною частиною даного договору, а Покупець зобов'язується закупити й оплатити вищезгаданий товар на умовах, визначених даним договором. Виконання договору здійснюється на умовах EXW Тарнув - INCOTERMS 2010.

02.02.2015 року спілкою з обмеженою відповідальністю "CLEANING PRO" та ТзОВ "ПСВ Систем" було підписано Специфікацію №02/02/2015 до договору №7/12/2012/EXP/UA від 07.12.2012 року (а.с. 76), відповідно до якої Продавець постачає, а Покупець купує Товар згідно цін, наведених у Специфікації.

ТОВ "ПСВ Систем" 03.02.2015 року для митного контролю та митного оформлення товарів, що імпортуються на митну територію України згідно договору №7/12/2012/EXP/UA від 07.12.2012 року, Специфікації №02/02/2015, було подано митну декларацію №209000000/2015/902428 на товар: побутові вироби з чорних металів: ручки для щіток, виготовлені із залізних трубок, покриті шаром поліпропілену (а.с. 62).

На підтвердження заявленої митної вартості до митної декларації були подані наступні документи:

зовнішньоекономічний договір №7/12/2012/ЕХР/UА від 07.12.2012 р.;

доповнення до зовнішньоекономічного договору від 25.11.2014 р.;

доповнення до зовнішньоекономічного договору від 30.01.2015 р.;

рахунок-фактура (інвойс) №5/2015 від 02.02.2015 р.;

калькуляція транспортних витрат б/н від 02.02.2015р.;

міжнародна автомобільна накладна (СМК) А №074167 від 22.02.2015 р.;

пакувальний лист (специфікація) № 02/02/2015 та від 02.02.2015р.

04.02.2015 року Львівською митницею сформовано електронне повідомлення-вимогу про необхідність подання додаткових документів для підтвердження митної вартості.

На вимогу митниці щодо надання додаткових документів ТОВ "ПСВ Систем" надіслано:

калькуляцію на транспортні витрати від 02.02.2015 р., яка містить відомості про маршрут перевезення, протяжність, розмір тарифної ставки за 1 км маршруту;

виписки із бухгалтерської документації (видаткові та податкові накладні);

каталоги виробника;

прайс-лист виробника;

копія митної декларації країни відправлення;

рахунок на попередню оплату (Про форма) від виробника та банківський документ, який підтверджує його оплату;

висновок Львівської торгово-промислової палати №19-09/145 від 05.02.2015 р., яким підтверджено заявлену вартість товару за основним методом - за ціною договору.

06.02.2015 року митним органом прийнято рішення про коригування митної вартості товарів №209000011/2015/900011/2, в якому зазначено, що митна вартість імпортованих товарів не може бути визнана за ціною договору щодо товарів, які імпортуються, у зв'язку із неподанням декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій - третій ст. 53 Митного кодексу України, а саме відсутні інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Крім того, митним органом винесено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №209120000/2015/00067, в якій повідомлено про відмову у прийнятті митної декларації з причин неможливості завершення митного оформлення по причині внесення змін у гр. 12, 45, 43, 44 митної декларації (у зв'язку з прийнятим рішенням про коригування митної вартості товару) п. 6 ст.54, ст 55 МКУ, ПКМУ від 21.05. 2012 року № 450, наказ ДМСУ від 30.05.2012 р. №631, наказ ДМСУ від 30.05.2012 р. №651.

Згідно ст.49 Митного кодексу України (далі - МК України), митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою (ч.1 ст.52 МК України).

Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов'язані: 1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з органом доходів і зборів; 2) подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; 3) нести всі додаткові витрати, пов'язані з коригуванням митної вартості або наданням органу доходів і зборів додаткової інформації (ч. 2 ст. 52 МК України).

Згідно ч. 1 ст.53 МК України, у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Відповідно до ч.ч. 1, 3, 4 ст. 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється органом доходів і зборів шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу.

За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів орган доходів і зборів визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 55 МК України, рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається органом доходів і зборів у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

Згідно ст. 57 МК України, визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.

Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції).

Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.

В силу положень ч. 2 ст. 58 МК України метод визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, не застосовується, якщо використані декларантом або уповноваженою ним особою відомості не підтверджені документально або не визначені кількісно і достовірні та/або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов'язковою при її обчисленні.

У разі якщо митна вартість не може бути визначена за основним методом, застосовуються другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 цього Кодексу (ч. 3 ст. 58 МК України).

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є метод визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції) і єдиною підставою його незастосування є, якщо використані декларантом або уповноваженою ним особою відомості не підтверджені документально або не визначені кількісно і достовірно та/або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов'язковою при її обчисленні.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що для підтвердження заявленої митної вартості товару ТОВ "ПСВ Систем" було надано зовнішньоекономічний договір №7/12/2012/ЕХР/UА від 07.12.2012 р.; доповнення до зовнішньоекономічного договору від 25.11.2014 р.; доповнення до зовнішньоекономічного договору від 30.01.2015 р.; рахунок-фактура (інвойс) №5/2015 від 02.02.2015 р.; калькуляція транспортних витрат б/н від 02.02.2015р.; міжнародна автомобільна накладна (СМК) А №074167 від 22.02.2015 р.; пакувальний лист (специфікація) № 02/02/2015 та від 02.02.2015р.; виписки із бухгалтерської документації (видаткові та податкові накладні); каталоги виробника; прайс-лист виробника; рахунок на попередню оплату (Про форма) від виробника та банківський документ, який підтверджує його оплату; висновок Львівської торгово-промислової палати №19-09/145 від 05.02.2015 р., яким підтверджено заявлену вартість товару за основним методом - за ціною договору.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що надані документи за своїм змістом не суперечать один одному, оскільки свідчать про незмінність кількості та ціни товару протягом усього шляху слідування, а тому таких документів було цілком достатньо для визначення митної вартості товарів за основним методом.

Так, як слідує із долученого до матеріалів справи прайсу виробника (компанія MARCEGAGLIA), такий містить інформацію про найменування товару, одиницю виміру, матеріал з якого її виготовлено та інформацію про вартість.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 53 МК України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є, зокрема, транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів.

Відповідач в запереченні вказав, що фактуру від виробника №600036608 неможливо ідентифікувати, оскільки в ній зазначено умови поставки EXW, і сума у вказаній фактурі є більшою від зазначеної в рахунку-фактурі, наданій до митного оформлення.

В той же час, на підтвердження заявленої митної вартості позивачем, серед іншого, було подано калькуляцію транспортних витрат від 02.02.2015 р., яка містить відомості про транспортний засіб, маршрут перевезення, розмір тарифної ставки по маршруту.

Суд зазначає, що такий документ містить відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів та відповідає п.6 ч.2 ст. 53 Митного кодексу України.

Відтак, розбіжності, на які вказав відповідач, не впливають на числові значення складових митної вартості товарів і не позбавляють позивача права на застосування методу визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, з врахуванням того, що позивачем використані відомості, які повністю підтверджені документально.

Відповідно до ст. 64 МК України у разі якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом послідовного використання методів, зазначених у статтях 58 - 63 цього Кодексу, митна вартість оцінюваних товарів визначається з використанням способів, які не суперечать законам України і є сумісними з відповідними принципами і положеннями Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (GATT).

Як слідує з матеріалів справи, митна вартість товарів визначена відповідачем за методом 2ґ. Джерелом інформації для коригування митної вартості слугувала МД №100270001/2014/221540 від 11.11.2014 року.

В той же час, встановлені у справі обставини свідчать про те, що позивачем у відповідності до вимог митного законодавства, для підтвердження заявленої митної вартості товару було подано до митного органу всі необхідні для цього документи.

При цьому, надання додаткових документів є необхідним у разі потреби в підтвердженні задекларованої декларантом митної вартості товару за першим методом, викликаної обґрунтованими сумнівами митного органу в достовірності відомостей, які містяться в поданих до митного оформлення товару документах.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідачем не доведено, що документи, подані декларантом для митного оформлення товару є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації та не надано доказів, які б підтверджували відсутність підстав для визначення митної вартості за першим методом, у зв'язку з чим метод №2ґ визначення митної вартості товару застосовано безпідставно.

Аналогічної судової практики дотримується Вищий адміністративний суд України - ухвала від 09 липня 2015 року (справа №К/800/33074/14), ухвала від 09 липня 2015 року (справа №К/800/44150/14), Верховний суд України - постанова від 31 березня 2015 року.

Відповідно до ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.

Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Львівської митниці ДФС слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст.195,198, 200,205,206,254 КАС України, суд, -

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Львівської митниці ДФС залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 10 липня 2015 року у справі № 813/1970/15 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий А.Р.Курилець

Судді М.П.Кушнерик

О.І.Мікула

Повний текст ухвали виготовлений 19 листопада 2015 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2015
Оприлюднено25.11.2015
Номер документу53652756
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1970/15

Ухвала від 25.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 25.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 18.11.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Постанова від 10.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 09.06.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 21.04.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 21.04.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні