Ухвала
від 18.11.2015 по справі 815/538/15
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2015 року м. Київ К/800/35691/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: Чумаченко Т.А., Смоковича М.І., Сороки М.О., розглянувши в порядку попереднього розгляду касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «КОРТЕК» на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 08 липня 2015 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «КОРТЕК» до управління Держземагенства в м. Одесі, третя особа: Одеська міська рада, про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, - в с т а н о в и л а: Товариство з обмеженою відповідальністю «КОРТЕК» звернулось до суду з позовом до управління Держземагенства в м. Одесі, третя особа: Одеська міська рада, про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 03 березня 2015 року позов задоволено.

Визнано протиправними дії управління Держземагенства в м. Одесі Одеської області щодо підготовки та видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 30 вересня 2013 року №75/С щодо застосування до земельної ділянки площею

49697, 00 кв. м, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128, кадастровий номер 5110137600:35:005:0010, коефіцієнту функціонального використання для земель промисловості 1,2.

Зобов'язано управління Держземагенства у м. Одесі Одеської області здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 49697, 00 кв. м, розташованої за адресою:

м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128, кадастровий номер 5110137600:35:005:0010, із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки для земель змішаного використання - розрахунково та видати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки площею 49697, 00 кв. м, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128, кадастровий номер 5110137600:35:005:0010.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 08 липня 2015 року постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03 березня 2015 року скасовано.

Прийнято нову постанову, якою у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з постановленим у справі рішенням суду апеляційної інстанції, товариство з обмеженою відповідальністю «КОРТЕК» звернулось до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій посилається на неправильне застосування судом норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду апеляційної інстанції скасувати та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Заслухавши доповідь судді щодо обставин, необхідних для ухвалення рішення судом касаційної інстанції, перевіривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин у справі та застосування судами норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню за таких підстав.

Судами встановлено, що позивач, як правонаступник закритого акціонерного товариства «КОРТЕК», відповідно до свідоцтва про право власності від 27 грудня 2000 року №011348 є власником нежитлових будівель та споруд, що розташовані за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, 128. Видом діяльності позивача є виробництво фарб, лаків і подібної продукції, друкарської фарби та мастик.

Власником земельної ділянки, на якій розміщена зазначена нерухомість, є Одеська міська рада.

Рішенням Одеської міської ради від 28 січня 2005 року №3639-ІV затверджено технічну документацію з інвентаризації земельної ділянки та передано закритому акціонерному товариству «КОРТЕК» земельну ділянку загальною площею 75, 513 га (землі промисловості) в оренду, за адресою:

м. Одеса, Миколаївська дорога, 128, в тому числі: земельну ділянку площею 49, 697 га у довгострокову оренду терміном на 50 років, для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд, а також земельну ділянку площею 25, 816 га у короткострокову оренду терміном на 5 років, для експлуатації та обслуговування виробничих споруд.

На підставі зазначеного рішення від 28 січня 2005 року, між позивачем та Одеською міською радою 05 листопада 2005 року укладено договір оренди землі, зареєстрований у реєстрі за №846, відповідно до якого позивачу передано у строкове платне користування земельну ділянку загальною площею

75513, 00 кв. м за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, 128, в тому числі: земельну ділянку площею 49697 кв. м у довгострокову оренду терміном на 50 років для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд, а саме: під капітальною забудовою - 12375, 38 кв. м, під тимчасовою забудовою - 159, 46 кв. м, під спорудами - 2024, 48 кв. м, під проїздами, проходами та площадками - 34106, 43 кв. м, під зеленими насадженнями - 1031, 25 кв. м.

30 вересня 2013 року управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області складено витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси, з якого вбачається, що нормативна грошова оцінка кв. м. земельної ділянки під забудовою становить 1080 грн. 44 коп. При визначенні нормативної грошової оцінки землі відповідачем застосовано коефіцієнт функціонального використання 1,2, як для земель промисловості.

Не погоджуючись із діями відповідача щодо надання даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та вважаючи, що до орендованої земельної ділянки має застосовуватись коефіцієнт функціонального призначення для земель змішаного використання, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 19 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Згідно зі статтею 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року №18/15/21/11 затверджений Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Порядок), відповідно до пункту 1.4 якого інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів, проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.

Відповідно до пункту 3.1. Порядку в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Положеннями пункту 3.3 Порядку визначено, що нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за відповідною формулою, однією зі складових якої є коефіцієнт функціонального призначення (Кф).

Згідно з пунктом 3.5 Порядку, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) враховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№

6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05 листопада 1998 року №377, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

У Додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку наведена Таблиця коефіцієнтів, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), відповідно до якої до земель промисловості належать землі виробництва та промисловості, які за кодом розділу КВЕД належать до секції D.

Так, відповідно до Наказу Державного комітету статистики України від 28 березня 2006 року №101 «Про впровадження національного класифікатора ДК 009:2005 «Класифікація видів економічної діяльності» (КВЕД) до секції D належить, зокрема, і виробництво фарб, емалей, лаків, виробництво мастик, виробництво художніх та друкарських фарб.

Наказом Державного комітету статистики України від 05 листопада 1998 року №377 затверджена Інструкція з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), відповідно до розділу І якої у звітах вказують площі земель, що перебувають у власності, постійному і тимчасовому користуванні юридичних та фізичних осіб, за винятком тих площ земель, які надані в тимчасове користування іншим власникам землі і землекористувачам із земель, що перебувають у власності або в постійному користуванні цих юридичних і фізичних осіб.

У звітах вказують площі земель і розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності в межах територій, які входять до адміністративно-територіальних одиниць, у тому числі окремо - в межах населених пунктів, зрошувані та осушені землі, розподіл земель за формами власності.

Розділом II зазначеної Інструкції «Форма №6-зем «Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності» затверджений Порядок заповнення граф першого та другого розділів форми N 6-зем, відповідно до якого класифікація земель прийнята згідно зі «Стандартною статистичною класифікацією землекористування ЄЕК», як змішана: за видами земельних угідь та видами економічної діяльності.

Розподіл за графами є таким : у графі 37 - землі промисловості: землі, на яких провадяться головним чином промислові види діяльності (вказані в додатку 1), включно зі всіма допоміжними територіями, зокрема, під'їзні дороги та проїзди, очисні споруди, поля фільтрації цукрових заводів, стоянки, складські площадки, території закладів управління і т. ін. Включати також землі будівельних організацій та підприємств, крім земель, зайнятих поточним будівництвом та відведених під будівництво, на яких будівництво не розпочате (відносити відповідно до граф 58 та 59).

Отже, суд апеляційної інстанції, встановивши, що відповідно до кадастрового плану як додатку до договору оренди та акту визначення меж ділянки в натурі земельна ділянка, що передана позивачу в оренду, віднесена до земель промисловості відповідно до форми 6-зем, дійшов обґрунтованого висновку про правомірність дій відповідача при видачі даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального використання для земель промисловості - 1,2.

З таким висновком суду погоджується і колегія суддів Вищого адміністративного суду України, оскільки він ґрунтується на вірно встановлених фактичних обставинах справи, яким дана належна юридична оцінка, правильно застосовані норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, та не допущено порушень процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи.

Відповідно до статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Доводи касаційної скарги не спростовують висновків, викладених у рішенні суду апеляційної інстанції.

Постановлене у справі рішення суду апеляційної інстанції є законним і обґрунтованим, а тому підстави для його зміни чи скасування відсутні.

Керуючись статтями 220, 220-1, 228, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «КОРТЕК» залишити без задоволення.

Постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 08 липня 2015 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «КОРТЕК» до управління Держземагенства в

м. Одесі, третя особа: Одеська міська рада, про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Ухвала оскарженню не підлягає, але може бути переглянута Верховним Судом

України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення18.11.2015
Оприлюднено23.11.2015
Номер документу53653982
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/538/15

Ухвала від 18.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 18.02.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Постанова від 08.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Постанова від 06.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні