cpg1251
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" листопада 2015 р. Справа № 2a-168/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Черепія П.М.
при секретарі судового засідання Дубінській І.В.
за участю представників сторін:
позивача: Худзія Д.М.,
відповідача: Лаврука В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Даноша"
до відповідача Калуської об'єднаної державної податкової інспекції
про визнання протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення № 0001552304/0 від 29.04.2009 року та № 0001832304/0 від 15.05.2009 року в частині зменшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 3 560,00 грн. за лютий 2009 року та 6 332 761,00 грн. за березень 2009 року,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Даноша" (надалі - позивач) звернулося в суд із позовом до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції (надалі - відповідач) про скасування податкових повідомлень-рішень № 0001552304/0 від 29.04.2009 року та № 0001832304/0 від 15.05.2009 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що контролюючим органом проведено позапланову виїзну перевірку ТзОВ "Даноша" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за січень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.12.2008 року по 31.12.2008 року. За результатами перевірки на підставі встановлених порушень відображених у акті перевірки № 585/23-04/32464900 від 22.04.2009 року відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0001552304/0 від 29.04.2009 року, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування на 41 573,00 грн. податку на додану вартість. Окрім того, контролюючим органом проведено позапланову виїзну перевірку ТзОВ "Даноша" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за лютий-березень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.12.2007 року по 28.02.2009 року. За результатами перевірки складено акт № 870/23-04/32464900 від 15.05.2009 року і винесено податкове повідомлення-рішення № 0001832304/0 від 15.05.2009 року, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування на 7 386 600,00 грн. податку на додану вартість. Вважає такі податкові повідомлення-рішення необгрунтованими та просить суд визнати їх протиправними та скасувати.
08.06.2010 року представником позивача подано суду заяву про зміну позовних вимог, в якій просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення № 0001552304/0 від 29.04.2009 року та № 0001832304/0 від 15.05.2009 року в частині зменшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 3 560,00 грн. за лютий 2009 року та 6 332 761,00 грн. за березень 2009 року. (Т. 7 а.с. 41).
В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав з підстав викладених в адміністративному позові та заяві про зміну позовних вимог. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, щодо задоволення адміністративного позову заперечив з підстав наведених в письмовому запереченні, що долучене до матеріалів справи. (Т.1 а.с. 140 - 142).
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, дослідивши і оцінивши докази, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що в період з 09.04.2009 року по 15.04.2009 року працівниками Калуської об'єднаної державної податкової інспекції проведено позапланову виїзну перевірку ТзОВ "Даноша" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за січень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.12.2008 року по 31.12.2008 року, про що 22.04.2009 року складено акт № 585/23-04/32464900. (Т.1 а.с. 58 - 73).
Згідно висновків акта перевірки встановлено порушення ТзОВ "Даноша" податкового законодавства, а саме:
1) порушення підпунктів 7.7.1, 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" завищено заявлену до бюджетного відшкодування суму податку на додану вартість за січень 2009 року на 41 573,00 грн.
2) порушення підпункту 7.3.1 пункту 7.3 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" женозаниз суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість за січень 2009 року на 3 650,00 грн.
3) порушення підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та пункту 5.8 наказу ДПА України від 30 травня 1997 року №166 "Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання" позивачем завищено податковий кредит січня 2009 року на 9 536 676,00 грн.
4) за результатами перевірки неможливо підтвердити заявлену до бюджетного відшкодування суму податку на додану вартість за січень 2009 року на 911 947,00 грн., що пов'язано з проведенням додаткового комплексу заходів, спрямованих на підтвердження достовірності відомостей, що є підставою для нарахування податкового кредиту.
За наслідками проведеної перевірки, що викладені у висновках вищевказаного акту, відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0001552304/0 від 29.04.2009 року, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість на 41 573,00 грн. (Т.1 а.с. 125).
Крім того, в період з 05.05.2009 року по 14.05.2009 року працівниками Калуської об'єднаної державної податкової інспекції проведено позапланову виїзну перевірку ТзОВ "Даноша" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за лютий - березень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з податку на додану вартість, що декларувалось у період з 01.12.2007 року по 28.02.2009 року, про що 15.05.2009 року складено акт за № 870/23-04/32464900. (Т.1 а.с. 89 - 107).
Згідно висновків акта перевірки встановлено порушення ТзОВ "Даноша" податкового законодавства, а саме:
1) порушення підпунктів 7.7.1, 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" завищено заявлену до бюджетного відшкодування суму податку на додану вартість за лютий 2009 року на 1 053 839,00 грн., за березень 2009 року на 6 332 761,00 грн.
2) порушення пункту 4.3 статті 4 Закону України "Про податок на додану вартість" занижено суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість у березні 2009 року на 18 683,00 грн.
3) крім того, податковий орган дійшов висновку про неможливість підтвердження заявленої до бюджетного відшкодування суми податку на додану вартість за лютий 2009 року у розмірі 298 278,00 грн. та за березень 2009 року у розмірі 455 015,00 грн., що пов'язано з проведенням додаткового комплексу заходів, спрямованих на підтвердження достовірності відомостей, що є підставою для нарахування податкового кредиту.
За наслідками проведеної перевірки, що викладені у висновках вищевказаного акту, відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення №0001832304/0 від 15.05.2009 року, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість за лютий, березень 2009 року на 7 386 600,00 грн. (Т.1. а.с. 126).
Податкове повідомлення-рішення №0001832304/0 від 15.05.2009 року оскаржується позивачем у частині зменшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 3 560,00 грн. за лютий 2009 року та 6 332 761,00 грн. за березень 2009 року.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач 20.02.2009 року подав до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2009 року (вх. №3548) та розрахунок суми бюджетного відшкодування за січень 2009 року, відповідно до якого сума податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку, становить 953 520,00 грн. (Т.1 а.с. 16 - 22).
При цьому, перевіркою первинних документів позивача встановлено, що у грудні 2008 року ним було сплачено від'ємне значення вказаного податкового періоду у розмірі 911 947,00 грн., з огляду на що податковим органом прийнято спірне податкове повідомлення-рішення № 0001552304/0 від 29.04.2009 року, яким зменшено суму бюджетного відшкодування за січень 2009 року на 41 573,00 грн. (953 520,00 грн. - 911 947,00 грн.).
Крім того, встановлено, що згідно поданої позивачем податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2009 року (вх. №6206) та розрахунку суми бюджетного відшкодування, сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку становить 1 352 117,00 грн. (Т.1 а.с. 27 - 32).
Згідно журналів-ордерів по рахунку 63 "Розрахунки з постачальниками" та платіжних документів, а також реєстрів отриманих податкових накладних, позивачем у січні 2009 року оплачено від'ємне значення січня 2009 року у розмірі 298 278,00 грн.
Відповідно до поданої 21 квітня 2009 року податкової декларації з податку на додану вартість та розрахунку суми бюджетного відшкодування, сума, що підлягала бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за березень 2009 року становила 6 787 776,00 грн. (Т.1 а.с. 37 - 42)
Згідно журналів-ордерів по рахунку 63 "Розрахунки з постачальниками" та платіжних документів, а також реєстрів отриманих податкових накладних, позивачем у лютому 2009 року оплачено від'ємне значення лютого 2009 року у розмірі 455 015,00 грн.
Враховуючи вказане, податковим органом прийнято спірне податкове повідомлення-рішення № 0001832304/0 від 15.05.2009 року, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за лютий 2009 року на 1 053 836,00 грн. (1 352 117,00 грн. - 298 278,00 грн.) та за березень 2009 року на 6 332 761,00 грн. (6 787 776,00 грн. - 455 015,00 грн.).
В судовому засіданні представник відповідача пояснив, що фактичною підставою зменшення заявленої позивачем до відшкодування суми податку на додану вартість є те, що бюджетному відшкодуванню підлягає частина від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (робіт, послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам товарів (робіт, послуг), а не у попередніх періодах, як визначає позивач.
Згідно положень пункту 1.8 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість" (надалі - Закон), бюджетне відшкодування, є сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.
Відповідно до підпункту 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Підпунктом 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону встановлено, якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг);
б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Таким чином, для отримання бюджетного відшкодування законодавцем передбачено дві невід'ємні складові - це фактична сплата отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг) та розрахунок від'ємного значення, частина якого і підлягає бюджетному відшкодуванню.
Згідно Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 30 травня 1997 року №166, у редакції наказу ДПА України від 15 червня 2005 року №213 "Про внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 червня 2005 року №702/10982, у рядку 3 Розрахунку суми бюджетного відшкодування передбачено відображати суму податкового кредиту попереднього податкового періоду, фактично сплачену отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів.
Абзацом першим підпункту 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону визначено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
Податковим періодом, відповідно до підпункту 7.8.1 пункту 7.8 вказаної статті, є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Законом, календарний квартал.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що пояснення представника відповідача про те, що бюджетному відшкодуванню підлягає сума податку на додану вартість фактично сплачена лише у попередньому податковому періоді, є необґрунтованими.
20.02.2009 року до податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2009 року позивач подав розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість (вхідний №3549), згідно якого збільшив податковий кредит січня 2009 року на 1 050 279,00 грн. у зв'язку з коригуванням зі спеціальної декларації, а саме - збільшено рядок 16.3 декларації за січень 2009 року.
Крім того, 26.03.2009 року позивачем подано до контролюючого органу уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (вхідний №6398) та розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2009 року (вхідний №6399), згідно якого збільшено податковий кредит січня 2009 року на 8 486 397,00 грн., а саме - збільшено рядок 16.4 декларації за січень 2009 року.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, зазначені суми податку на додану вартість не вплинули на розрахунок суми бюджетного відшкодування, яка є предметом розгляду даної справи.
Також, не заявлялася позивачем до відшкодування сума податку на додану вартість у розмірі 8 486 397,00 грн., на яку було збільшено суму податкового кредиту січня 2009 року, оскільки згідно уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 26 березня 2009 року та розрахунку коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2009 року позивачем зменшено податковий кредит лютого 2009 року на 8 486 397,00 грн.
За таких обставин, відповідачем протиправно зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, а тому оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними.
Відповідно до вимог частини 3 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З урахуванням викладеного, на переконання суду, оскаржувані податкові повідомлення-рішення № 0001552304/0 від 29.04.2009 року та № 0001832304/0 від 15.05.2009 року в частині зменшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 3 560,00 грн. за лютий 2009 року та 6 332 761,00 грн. за березень 2009 року не ґрунтуються на нормах права, внаслідок чого підлягають скасуванню, а адміністративний позов - до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Калуської об'єднаної державної податкової інспекції № 0001552304/0 від 29.04.2009 року та № 0001832304/0 від 15.05.2009 року в частині зменшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 3 560,00 грн. за лютий 2009 року та 6 332 761,00 грн. за березень 2009 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Черепій П.М.
Постанова складена в повному обсязі 23.11.2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2015 |
Оприлюднено | 30.11.2015 |
Номер документу | 53778054 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Черепій П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні