Ухвала
від 24.10.2011 по справі 2а-15035/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

м. Київ

24 жовтня 2011 року № 2а-15035/11/2670

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Блажівська Н. Є., розглянувши позовну заяву і додані до неї матеріали

За позовом ДПІ у Печерському районі міста Києва до ДП «Кліринговий центр Міністерства транспорту України» простягнення податкової заборгованості В С Т А Н О В И В

ДПІ у Печерському районі міста Києва звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ДП «Кліринговий центр Міністерства транспорту України»про стягнення з ДП «Кліринговий центр Міністерства транспорту України»податку на пруток приватних підприємств у розмірі 3 060,00 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва № 2а-18869/10/2670 від 24 грудня 2010 року, залишеною без змін Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17 лютого 2011 року, позовну заяву ДПІ у Печерському районі міста Києва до ДП «Кліринговий центр Міністерства транспорту України»про стягнення податкової заборгованості -залишено без розгляду.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України № К/9991/13662/11 від 21 вересня 2011 року задоволено касаційну скаргу ДПІ у Печерському районі міста Києва; скасовано ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 грудня 2010 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 17 лютого 2011 року; справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Згідно із частиною 1 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві зазначаються: 1) найменування адміністративного суду, до якого подається позовна заява; 2) ім'я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є; 3) ім'я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі відомі; 4) зміст позовних вимог згідно з частиною третьою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; 5) у разі необхідності -клопотання про звільнення від сплати судового збору; про звільнення від оплати правової допомоги і забезпечення надання правової допомоги, якщо відповідний орган відмовив особі у забезпеченні правової допомоги; про призначення судової експертизи; про витребування доказів; про виклик свідків, заява про поновлення строку звернення до адміністративного суду тощо; 6) перелік документів та інших матеріалів, що додаються. На підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач зазначає докази, про які йому відомо і які можуть бути використані судом.

Частиною 3 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що до позовної заяви додаються її копії та копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб, крім випадків подання адміністративного позову суб'єктом владних повноважень. Суб'єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов'язаний додати до позовної заяви доказ надіслання відповідачу і третім особам копії позовної заяви та доданих до неї документів . До позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

Позовна заява підписується позивачем або його представником із зазначенням дати її підписання. Якщо позовна заява подається представником, то у ній зазначаються ім'я представника, його поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є. Одночасно з позовною заявою подається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника (частини 4 та 5 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України).

Суд звертає увагу на те, що Позивачем, який є суб'єктом владних повноважень, всупереч вимогам частини 3 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України, не надано доказу надіслання Відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів , як того вимагає частина 3 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, наданий Позивачем в якості доказу надсилання Відповідачеві фіскальний чек № 5943 від 22 грудня 2010 року -не є належним доказом надіслання Відповідачу саме копії позовної заяви та доданих до неї документів, оскільки зміст даного документу не містить доказів на підтвердження того, що Позивачем на адресу ДП «Кліринговий центр Міністерства транспорту України»надсилалася саме позовна заява з додатками.

Порядок надання послуг поштового зв'язку, права та обов'язки операторів поштового зв'язку і користувачів послуг поштового зв'язку визначено Правилами надання послуг поштового зв'язку, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009 року № 270.

Відповідно до пункту 2 Правил розрахунковий документ -це документ встановленої відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»форми та змісту (касовий чек, розрахункова квитанція тощо), що підтверджує надання послуг поштового зв'язку.

Враховуючи вищевикладене, Суд звертає увагу на те, що фіскальний чек № 5943 від 22 грудня 2010 року, наданий Позивачем, лише підтверджує факт надання йому послуг відділенням поштового зв'язку, однак не містить інформації щодо того, який саме перелік документів направлявся цим поштовим відправленням Відповідачу.

Належним доказом направлення копії позовної заяви та доданих до неї документів Відповідачеві з дотриманням вимог статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України, є бланк опису вкладення, який заповнюється відправником у двох примірниках. Працівник об'єкта поштового зв'язку перевіряє відповідність вкладення опису, розписується на обох його примірниках і проставляє відбиток календарного штемпеля. Один примірник опису видається відправникові, другий вкладається до поштового відправлення.

Суд окремо звертає увагу на те, що частиною 3 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства Україна передбачено, що судовий виклик або судове повідомлення осіб, які беруть участь у справі, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів здійснюється рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур'єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами, або шляхом надсилання тексту повістки, складеного відповідно до статті 34 цього Кодексу факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), електронною поштою, телефонограмою, опублікування у друкованому засобі масової інформації.

Відтак, Кодексом адміністративного судочинства України передбачено конкретний імперативний спосіб виклику усіх осіб, які беруть участь у справі, а саме -рекомендованою кореспонденцією , що, в свою чергу, покладає на Позивача обов'язок здійснювати повідомлення відповідача шляхом надсилання рекомендованої кореспонденції.

Вищевикладені висновки Окружного адміністративного суду міста Києва також підтверджуються аналогічною правовою позицією Київського апеляційного адміністративного суду, викладеною в Ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 21 червня 2011 року (справа № 2а-3673/11/2670) та в Ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 7 липня 2011 року (справа № 2а-2731/11/2670) .

Крім того, частиною 3 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, зокрема, що судовий виклик або судове повідомлення осіб, які беруть участь у справі, здійснюється рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур'єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами, або шляхом надсилання тексту повістки, складеного відповідно до статті 34 цього Кодексу факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), електронною поштою, телефонограмою, опублікування у друкованому засобі масової інформації.

Враховуючи викладене, Суд звертає увагу на вимоги частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, якою визначено, що вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Дотримання зазначених вимог положень Кодексу адміністративного судочинства України є передумовою забезпечення дотримання принципу змагальності сторін, закріпленого в частині 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України та статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка передбачає право кожного на справедливий суд.

Згідно з частиною 2 статті 8 Кодексу адміністративного судочинства України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

За таких обставин, оскільки ДПІ у Печерському районі міста Києва не виконано належним чином вимог частини 1 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме не надано чинного витягу з ЄДРПОУ станом на час звернення до суду , зазначене унеможливлює забезпечення належного повідомлення ДП «Кліринговий центр Міністерства транспорту України» про розгляд адміністративної справи про стягнення заборгованості.

Так, Суд звертає увагу на те, що наданий Позивачем ОСОБА_1 з ЄДРПОУ (копія) датований 29 жовтня 2009 року, тобто вже не був чинним навіть станом на час звернення до суду 22 грудня 2010 року. До того ж, у вказаному витязі відсутня інформація щодо адреси Відповідача.

Відповідно до частини 1 статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.

Зазначені в даній ухвалі недоліки Позивачу слід усунути шляхом подання до суду належних доказів надіслання Відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів та витягу з ЄДРПОУ із зазначенням адреси Відповідача.

На підставі вищенаведеного, керуючись статтями 106, 108 та 165 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В

1. Залишити позовну заяву без руху.

2. Встановити Позивачу 5-денний строк (з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху) на усунення недоліків позовної заяви. Днем отримання даної ухвали вважається день вказаний у повідомленні про вручення поштового відправлення.

3. Попередити Позивача про наслідки недотримання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, передбачені пунктом 1 частиною 3 статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала про залишення позовної заяви без руху може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву. Залишення позовної заяви без руху не позбавляють права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, визначені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н. Є. Блажівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.10.2011
Оприлюднено01.12.2015
Номер документу53807638
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15035/11/2670

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 24.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 14.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Постанова від 04.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 16.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 16.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 27.09.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні