КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 751/8128/15-а Головуючий у 1-й інстанції: Овсієнко Ю.К. Суддя-доповідач: Борисюк Л.П.
У Х В А Л А
Іменем України
24 листопада 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді суддів за участю секретаряБорисюк Л.П., Петрика І.Й., Собківа Я.М. Приходько К.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» на постанову Новозаводського районного суду м. Чернігова від 30 вересня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» до Управління архітектури та містобудування Чернігівської міської ради, треті особи: ОСОБА_5, ОСОБА_6, Громадська організація «Громадські Ініціативи Майдану» про визнання відмови протиправною, зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
В серпні 2015 року ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» звернулося до Новозаводського районного суду м. Чернігова із позовом до Управління архітектури та містобудування Чернігівської міської ради, треті особи: ОСОБА_5, ОСОБА_6, Громадська організація «Громадські Ініціативи Майдану» в якому просило визнати протиправною відмову Управління архітектури та містобудування Чернігівської міської ради № 01-09/2212 від 29.07.2015 про надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки площею 7,4793 га, яка перебуває в оренді ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» згідно договору оренди від 28 вересня 2010 року за № 3528 у зв'язку з будівництвом багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями по вул. Савчука в м. Чернігові; зобов'язати Управління архітектури та містобудування Чернігівської міської ради надати ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки площею 7,4793 га, яка перебуває в оренді ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» згідно договору оренди від 28 вересня 2010 року за № 3528 у зв'язку з будівництвом багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями по вул. Савчука в м. Чернігові.
Постановою Новозаводського районного суду м. Чернігова від 30 вересня 2015 року в задоволенні позову відмовлено.
Позивач, не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.
Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися.
16.11.2015 та 23.11.2015 від представника позивача на адресу суду надійшли клопотання про відкладення розгляду справи з підстав неможливості з'явитися в судове засідання у зв'язку з великим виробничим навантаженням.
Колегія суддів вважає, що вказані клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи не можуть бути задоволені, оскільки дане відкладення може призвести до затягування строків розгляду справи, та як наслідок вчинення таких дій - порушення судом норм процесуального права. Крім цього, зазначені клопотання не були підтверджені жодними доказами.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає за необхідне залишити без задоволення клопотання позивача про відкладення розгляду справи.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається із матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, рішенням Чернігівської міської ради від 21 листопада 2007 року (22 сесія 5 скликання) погоджено місце розташування об'єкту та надано згоду на розроблення проекту відведення ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» на земельну ділянку (орієнтовною площею 7,5 га) по вул. Савчука для проектування та будівництва багатоповерхових житлових будинків з об'єктами соціально-культурного призначення, при умові розроблення містобудівного обґрунтування (т.1 а.с.28).
На підставі зазначеного рішення у 2007 році ПП «Землевпорядник-5Д» було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 2 роки ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» за рахунок земель запасу Чернігівської міської ради на землях рекреаційного призначення для проектування та будівництва багатоповерхових житлових будинків з об'єктами соціально-культурного призначення в м. Чернігові по вул. Савчука (т.1 а.с.29-70).
В 2008 році Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «ДІПРОМІСТО» було розроблено містобудівне обґрунтування будівництва багатоповерхових житлових будинків з об'єктами соціально-культурного призначення по вул. Савчука (т.1 а.с.71-114), яке було затверджено рішенням Чернігівської міської ради від 30 січня 2008 року (24 сесія 5 скликання) (т.1 а.с.115).
Рішенням Чернігівської міської ради від 12 грудня 2008 року (33 сесія 5 скликання) ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» затверджено проект відведення та передано земельну ділянку в короткострокову оренду, строком на 2 роки, площею 7,5109 га по вул. Савчука для проектування та будівництва багатоповерхових житлових будинків з об'єктами соціально-культурного призначення (Землі житлової та громадської забудови, коефіцієнт функціонального використання = 1,0 житлова забудова) (т.1 а.с.116).
25 грудня 2008 року між Чернігівською міською радою та ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» було укладено договір оренди земельної ділянки № 3528 від 25.12.2008, відповідно до умов якого ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» отримав в короткострокове платне користування земельну ділянку в м. Чернігові для проектування та будівництва багатоповерхових житлових будинків з об'єктами соціально-культурного призначення по вул. Савчука. Згідно п. 14 цього договору, цільове (функціональне) призначення земельної ділянки на землях рекреаційного призначення (житлова забудова) (т.1 а.с.117-123).
На підставі рішення Чернігівської міської ради від 16 вересня 2010 року (53 сесія 5 скликання) у зв'язку із закінченням строку дії договору оренди земельної ділянки ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» поновлено договір оренди земельної ділянки, строком на 5 років, площею 7,4793 га по вулиці Савчука для проектування та будівництва багатоповерхових житлових будинків з об'єктами соціально-культурного призначення (Землі житлової та громадської забудови, коефіцієнт функціонального використання = 0,5 - майбутнє будівництво) (т.1 а.с.124) та 28 вересня 2010 року укладено договір оренди земельної ділянки № 3528. Відповідно до п. 6 цього Договору, його укладено до 16 вересня 2015 року (т.1 а.с.125-130).
Рішенням Чернігівської міської ради від 26 грудня 2014 року (46 сесія 6 скликання) запроваджено до 1 січня 2016 року мораторій на забудову зони природних ландшафтів, обмеженої вулицями Савчука - Воїнів-інтернаціоналістів - Берегова (парк 50 років ВЛКСМ лісопарк Кордівка) в порядку, встановленому чинним законодавством (т.1 а.с.133).
Листом від 29.07.2015 № 01-09/2212 Управління архітектури та містобудування Чернігівської міської ради відмовило ТОВ «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» в наданні містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку № 1 з вбудовано-прибудованими приміщеннями по вул. Савчука у зв'язку з запровадженням до 1 січня 2016 року мораторію на забудову зони природних ландшафтів (т.1 а.с.132).
Не погоджуючись з вказаною відмовою відповідача, вважаючи її протиправною, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, встановлений чинним законодавством України, а тому його відмова в наданні містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки для будівництва багатоквартирного житлового будинку № 1 з вбудовано-прибудинковими приміщеннями по вул. Савчука є правомірною.
З таким висновком суду колегія суддів погоджується, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Як встановлено частиною 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Частиною 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Конституційний Суд України у рішенні від 16.04.2009 року № 7-рп/2009 у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) вирішив, що орган місцевого самоврядування має право приймати рішення, вносити до них зміни та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок.
Згідно пп. 1 п. «б» ч. 1 ст. 33 цього Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів.
Статтею 19 Закону України «Про землеустрій» передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: організація і здійснення землеустрою, а також координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності.
Згідно зі статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
На підставі цієї та інших норм чинного законодавства, Чернігівською міською радою було прийнято рішення «Про впровадження мораторію на забудову зони природних ландшафтів, обмеженої вулицями Савчука - Воїнів-інтернаціоналістів - Берегова (парк 50 років ВЛКСМ - лісопарк Кордівка)» від 26 грудня 2014 року (46 сесія 6 скликання).
Законність прийняття зазначеного рішення була підтверджена в судовому порядку.
Так, постановою Деснянського районного суду м. Чернігова від 28 травня 2015 року відмовлено в задоволенні позову ТОВ «Єврокон Полісся» до Чернігівської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення від 26 грудня 2014 року про впровадження мораторію на забудову зони природних ландшафтів, обмеженої вулицями Савчука - Воїнів-інтернаціоналістів - Берегова (парк 50 років ВЛКСМ лісопарк Кордівка). (т.1 а.с.134-136).
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2015 року постанову Деснянського районного суду м. Чернігова від 28 травня 2015 року залишено без змін та встановлено наявність у спірному питанні суспільного інтересу, спрямованого проти забудови зони природних ландшафтів у м. Чернігові. Крім цього, встановлено, що прийняття Чернігівською міською радою рішення від 26 грудня 2014 року є виправданим втручанням у право власності, оскільки здійснене з метою захисту інтересів суспільства. (т.1 а.с.154-158).
Згідно Єдиного державного реєстру судових рішень, ухвалою Вищого адміністративного суду України від 07 серпня 2015 року (справа № К/800/36072/15) відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою ТОВ «Єврокон Полісся» на постанову Деснянського районного суду м. Чернігова від 28 травня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2015 року.
Таким чином, на даний час чинний мораторій на забудову зони природних ландшафтів, обмеженої вулицями Савчука - Воїнів-інтернаціоналістів - Берегова (парк 50 років ВЛКСМ - лісопарк Кордівка), впроваджений рішенням Чернігівської міської ради від 26.12.2014 (46 сесія 6 скликання).
З проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду (т.1 а.с.29-70) та містобудівного обґрунтування будівництва багатоповерхових житлових будинків з об'єктами соціально-культурного призначення по вул. Савчука, розробленого Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «ДІПРОМІСТО» (т.1 а.с.71-114) вбачається, що спірна земельна ділянка належить до зони ландшафту, що охороняється, розташована в зоні Р-2 «Ландшафтно-рекреаційна зона загальноміського значення» та знаходиться в межах території м. Чернігова, обмеженої вулицями Савчука - Воїнів-інтернаціоналістів - Берегова (парк 50 років ВЛКСМ лісопарк Кордівка), на яку розповсюджується мораторій, введений рішенням Чернігівської міської ради від 26 грудня 2014 року (46 сесія 6 скликання).
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Відповідно до ст. 29 вказаного Закону, містобудівні умови та обмеження є однією з основних складових частин вихідних даних.
Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.
Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.
Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника.
Пунктом 2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07 липня 2011 року № 109, також передбачено лише одну підставу для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень: невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Як вбачається з наведених норм, спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури при розгляді заяви про видачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Таким чином, при вирішенні питання надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки відповідним органом було враховано зазначене вище рішення міської ради про накладення мораторію, яке по суті є містобудівною документацією у вигляді текстового матеріалу, затвердженого рішенням міської ради та є обов'язковим до виконання, а відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем було правомірно відмовлено позивачу у видачі відповідних містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для будівництва багатоквартирного будинку з вбудовано-прибудинковими приміщеннями по вул. Савчука.
Разом з тим, колегія суддів критично оцінює посилання апелянта в своїй апеляційній скарзі на те, що він має в короткостроковому платному користуванні земельну ділянку кадастровий номер 7410100000:02:034:0134, загальною площею 7,4793 га по вул. Савчука з цільовим призначенням: «для проектування та будівництва багатоповерхових житлових будинків з об'єктами соціально-культурного призначення». Проте, термін дії договору оренди даної земельної ділянки від 28.09.2010 № 3528 укладений між Чернігівською міською радою та позивачем закінчився 16.09.2015 та не був пролонгований сторонами.
Крім того, Управлінням земельних ресурсів Чернігівської міської ради на адресу позивача було направлено лист від 10.09.2015 № 5236 про неможливість продовження Договору.
Саме тому, на даний час жодного права користування вищезазначеною земельною ділянкою апелянт не має, а тому не може претендувати на отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Згідно зі ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОКОН ПОЛІССЯ» на постанову Новозаводського районного суду м. Чернігова від 30 вересня 2015 року - залишити без задоволення.
Постанову Новозаводського районного суду м. Чернігова від 30 вересня 2015 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя суддя суддя Л.П. Борисюк І.Й. Петрик Я.М. Собків
Повний текст ухвали складено та підписано - 27.11.2015
Головуючий суддя Борисюк Л.П.
Судді: Петрик І.Й.
Собків Я.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2015 |
Оприлюднено | 02.12.2015 |
Номер документу | 53860719 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Борисюк Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні