Ухвала
від 29.09.2010 по справі 2-8761/2010
СЛОВ'ЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 2-8761-2010

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження у справі

29 вересня 2010 року суддя Слов'янського міськрайонного суду Донецької області Руденко Л.М. розглянувши матеріали за позовною заявою ОСОБА_1 до управління пенсійного фонду України в м. Слов'янську за участю третьої особи на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог - Головного управління Державного Казначейства України в Донецькій області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулась до суду з позовною заявою до управління пенсійного фонду України в м. Слов'янську за участю третьої особи на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог - Головного управління Державного Казначейства України в Донецькій області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги.

Вивчивши матеріали цивільної справи, приходжу до висновку, що зазначена позовна заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства з наступних підстав.

Законом України від 25.12.2008 року №808-VI до КАС України внесені зміни, за якими спори, пов'язані із соціальними виплатами, на підставі нового п. З ч.І ст. 18 КАС України почали розглядати за підсудністю місцеві загальні суди в порядку адміністративного судочинства.

Законом N»1691 (пункт 2 розділу І) вказаний п.З ч.І ст. 18 КАС України виключено, а ч.І ст. 15 ЦПК України викладено в новій редакції, де за змістом п.2 спори, пов'язані із соціальними виплатами, незалежно від статусу відповідача належить розглядати в порядку цивільного судочинства (пункт 1 розділу І).

Відповідно до рішення Конституційного суду України N»19 - рп/2010 від 09.09.2010 року, визнано такими, що не відповідають Конституції України положення Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвідомчості справ, пов'язаних із соціальними виплатами" від 18 лютого 2010 року N 1691-VI, а саме:

-пункту 2 розділу І: "Пункт 3 частини першої статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., NN 35 - 37, ст. 446) виключити";

-пункту 2 розділу II: "Після набрання чинності цим Законом адміністративні суди завершують розгляд справ, провадження в яких було відкрито за пунктом 3 частини першої статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України. Адміністративні позови, апеляційні та касаційні скарги чи подання, подані до набрання чинності цим Законом до відповідних адміністративних судів в адміністративних справах, передбачених пунктом 3 частини першої статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України, і за якими провадження не відкрито, передаються цими судами до відповідних судів, які здійснюватимуть їх розгляд у порядку цивільного судочинства".

Визнати таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), пункт 2 частини першої статті 15 Цивільного процесуального кодексу України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвідомчості справ, пов'язаних із соціальними виплатами" від 18 лютого 2010 року N 1691-VI.

Зазначене рішення набуло чинності 09.09.2010 року.

Відповідно до ч.З ст. 5 ЦК України, якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що вникли з моменту набрання ним чинності.

Таким чином, позови пов'язані з соціальними виплатами, в тому числі про стягнення недоплаченої щомісячної державної допомоги „Дітям війни", мають бути подані в порядку КАС України.

Відповідно до п.1 ч.2 ст. 122 ЦПК України, суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в судах у порядку цивільного судочинства.

На підставі вищезазначеного, вважаю за необхідне відмовити у відкритті провадження за даним цивільним позовом.

Крім того, відповідно до п.З ч.І ст. 88 ЦПК України, сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду у разі відмови у відкритті провадження у справі;

Згідно п.З ч.2 ст. 83 ЦПК України, сплачена сума коштів на оплату витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи повертається за ухвалою суду у разі відмови у відкритті провадження у справі.

Сума сплаченого позивачем судового збору становить 51 грн. (а.с.2) та витрат на інформаційно- технічне забезпечення розгляду справи становить 120 грн. 00 коп. (а.с.1).

Відповідно до п. 13 "Порядку оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення судових процесів,

пов'язаних з розглядом цивільних та господарських справ", затвердженого постановою КМ України від 21 грудня 2005 р. N 1258, повернення коштів, внесених для оплати витрат, здійснюється у випадках та у розмірі, передбачених процесуальним законодавством, шляхом їх перерахування на рахунок платника, відкритий в установі банку, грошового переказу через іншу фінансову установу або відділення поштового зв'язку після звернення особи.

Повернення зазначених коштів здійснюється у порядку, передбаченому для повернення державного мита (судового збору).

За ст. 10 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" №1788 - XII від 05.11.1991 року у редакції ЗУ від 17.01.2002 року №2981-111111 пенсійне забезпечення відповідно до цього закону здійснюється органами Пенсійного фонду України. Згідно п. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України, від 01.03.2001 року №121/2001 Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збирання, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України. Діяльність Пенсійного фонду України спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України.

Оскільки відповідачі у справі є структурними підрозділами Пенсійного фонду України, які не є органами місцевого самоврядування, відтак сума судових витрат сплачена позивачем підлягає поверненню на користь позивача за рахунок коштів Державного бюджету України.

На підставі зазначеного та керуючись ч.З ст. 5 ЦК України, ст.ст. 83, 122 ЦПК України, Рішенням Конституційного суду України №19 - рп/2010 від 09.09.2010 року, -

УХВАЛИВ:

Відмовити ОСОБА_1 у відкритті провадження в цивільній справі за цивільним позовом ОСОБА_1 до управління пенсійного фонду України в м. Слов'янську за участю третьої особи на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог - Головного управління Державного Казначейства України в Донецькій області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги.

Повернути ОСОБА_1 судові витрати, а саме судовий збір у розмірі 51 грн. 00 коп. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи у сумі 120 грн. 00 коп. за рахунок коштів державного бюджету України.

Роз'яснити ОСОБА_1 про його право на подання позову в порядку адміністративного судочинства.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня її проголошення. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п’яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя Слов’янського

міськрайонного суду ОСОБА_2

Повернення зазначених коштів здійснюється у порядку, передбаченому для повернення державного мита (судового збору).

За ст. 10 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" №1788 - XII від 05.11.1991 року у редакції ЗУ від 17.01.2002 року №2981-111111 пенсійне забезпечення відповідно до цього закону здійснюється органами Пенсійного фонду України. Згідно п. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України, від 01.03.2001 року №121/2001 Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збирання, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України. Діяльність Пенсійного фонду України спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України.

Оскільки відповідачі у справі є структурними підрозділами Пенсійного фонду України, які не є органами місцевого самоврядування, відтак сума судових витрат сплачена позивачем підлягає поверненню на користь позивача за рахунок коштів Державного бюджету України.

На підставі зазначеного та керуючись ч.З ст. 5 ЦК України, ст.ст. 83, 122 ЦПК України, Рішенням Конституційного суду України №19 - рп/2010 від 09.09.2010 року, -

УХВАЛИВ:

Відмовити ОСОБА_1 у відкритті провадження в цивільній справі за цивільним позовом ОСОБА_1 до управління пенсійного фонду України в м. Слов'янську за участю третьої особи на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог - Головного управління Державного Казначейства України в Донецькій області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги.

Повернути ОСОБА_1 судові витрати, а саме судовий збір у розмірі 51 грн. 00 коп. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи у сумі 120 грн. 00 коп. за рахунок коштів державного бюджету України.

Роз'яснити ОСОБА_1 про його право на подання позову в порядку адміністративного судочинства.

СудСлов'янський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення29.09.2010
Оприлюднено04.12.2015
Номер документу53896550
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-8761/2010

Ухвала від 07.01.2025

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Єлізаренко І. А.

Ухвала від 22.10.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Єлізаренко І. А.

Ухвала від 22.10.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Єлізаренко І. А.

Ухвала від 18.10.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Єлізаренко І. А.

Ухвала від 23.09.2024

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Демидова С. О.

Ухвала від 05.07.2024

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Антонюк О. А.

Ухвала від 04.08.2022

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ткаченко Н. В.

Ухвала від 04.08.2022

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ткаченко Н. В.

Ухвала від 29.09.2010

Цивільне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Руденко Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні