Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 676-311, факс 7-44-62
УХВАЛА
"03" грудня 2015 р. Справа № 927/1629/14
КРЕДИТОР: Бахмацька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернігівській області 16500, м. Бахмач Чернігівської області, вул. Чернігівська, 2 - а БОРЖНИК: Товариство з обмеженою відповідальністю «Оріана» 17200, смт. Талалаївка Чернігівської області, вул. Степова, 1 - а про визнання боржника банкрутом Суддя А.С.Сидоренко
Представники учасників провадження у справі про банкрутство в судове засідання не з'явились.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Бахмацькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (надалі - кредитор) подана заява про порушення справи про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю «Оріана» (надалі - боржник) на підставі ст. 10 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (надалі - Закон про банкрутство), яка ухвалою господарського суду Чернігівської області від 17.10.2015р. була прийнята до розгляду.
Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 28.10.2014р. порушено провадження у справі про банкрутство, визнано вимоги Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області в сумі 582 441,26 грн., введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого ОСОБА_1
Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 11.12.2014р. затверджено реєстр вимог кредиторів, до якого включено вимоги Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області в сумі 582 441,26 грн.
Постановою господарського суду Чернігівської області від 27.01.2015р. припинено процедуру розпорядження майном ТОВ «Оріана» та повноваження розпорядника майна боржника ОСОБА_1, визнано банкрутом ТОВ «Оріана», відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого ОСОБА_2
Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 26.02.2015р. здійснено заміну Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області її правонаступником - Бахмацькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Чернігівській області.
Згідно з абз. 4 ч. 8 ст. 23 Закону про банкрутство, поточні кредитори з вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство, можуть пред'явити такі вимоги після прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Згідно з абз. 4 - 7 п. 29 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. «Про Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011р. № 4212-VІ)», після оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом поточні вимоги (грошові вимоги, що виникли під час проведення процедур банкрутства), стають конкурсними вимогами та можуть бути заявлені згідно з ч. 1 ст. 38 Закону.
Заяви з такими грошовими вимогами надсилаються кредиторами безпосередньо до господарського суду, який призначає їх до розгляду в судовому засіданні. Відповідно до Закону України «Про судовий збір» зазначені заяви оплачуються судовим збором.
Розгляд грошових вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і грошових вимог, заявлених на підставі статті 23 Закону.
Законом обмежено строк подання заяв кредиторів, грошові вимоги яких виникли під час проведення процедур банкрутства, двома місяцями з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідне повідомлення було оприлюднено на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України 27 січня 2015 року за № 13898.
03 серпня 2015 року Бахмацькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Чернігівській області було подано до господарського суду Чернігівської області заяву про визнання поточних вимог до боржника в сумі 72 619,47 грн.
Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 04.08.2015р. вирішення питання про прийняття вищевказаної заяви було відкладено до повернення матеріалів справи № 927/1629/14 до місцевого господарського суду з Київського апеляційного господарського суду.
23 листопада 2015 року матеріали справи № 927/1629/14 з апеляційної інстанції були повернуті до господарського суду Чернігівської області, у зв'язку з чим ухвалою суду від 24.11.2015р. вказана вище заява була прийнята, приєднана до матеріалів справи та призначена до розгляду на 03.12.2015р.
Кредитор та ліквідатор належним чином були повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви про визнання поточних вимог до боржника, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень № 1400603674288 та № 1400603674296, однак не скористалися своїм процесуальним правом на участь в судовому засіданні.
До початку судового засідання ліквідатор повідомив про визнання ним поточних грошових вимог Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області в повному обсязі та внесення їх до реєстру вимог кредиторів до VI черги задоволення вимог кредиторів (повідомлення від 26.11.2015р. № 02-01/12/2015).
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення заяви по суті, господарський суд ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з поданої заяви та доданих до неї розрахунків кредиторські вимоги складаються з 475,00 грн. основного платежу, 1020,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій та 71 124,47 грн. пені, а саме:
70 978,50 грн. - заборгованість по податку на додану вартість, у т. ч. :
1020,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції, нараховані 18.11.2014р. за наслідками камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість (акт від 06.11.2014р. № 88/15-009/21398484) на підставі ст. 120 Податкового кодексу України за несвоєчасне подання податкової звітності;
69 958,50 грн. - пеня, нарахована 30.06.2015р., у т.ч.:
50 011,18 грн. - пеня, нарахована на заборгованість за період з 14.12.2013р. по 17.10.2014р.;
12 567,35 грн. - пеня нарахована на заборгованість за період з 14.12.2013р. по 17.10.2014р.;
744,20 грн. - пеня, нарахована на заборгованість за період з 31.12.2013р. по 17.10.2014р.;
6635,77 грн. - пеня, нарахована на заборгованість за період з 31.01.2014р. по 17.10.2014р.
1434,89 грн. - заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств, у т.ч. :
475,00 грн. - основний платіж, донарахований 30.06.2015р. за результатами камеральної перевірки податкової декларації по податку на прибуток за 2013 рік (акт від 21.05.2015р. № 30/15-009/21398484) (податкове повідомлення - рішення від 21.05.2015р. № 0000190);
959,89 грн. - пеня, нарахована 30.06.2015р. на заборгованість за період з 12.03.2014р. по 17.10.2014р.
206,08 грн. - заборгованість по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, у т.ч. :
206,08 грн. - пеня, нарахована 30.06.2015р. на заборгованість за період з 21.12.2013р. по 17.10.2014р.
За змістом ст. 1 Закону про банкрутство:
кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника (майнового поручителя);
грошове зобов'язання - зобов'язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов'язань відносяться також зобов'язання щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов'язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов'язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях.
Пунктом 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Під час проведеної кредитором 06.11.2014р. камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість (акт № 88/15-009/21398484) був встановлений факт порушення боржником строку подання податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2013 року (фактично податкову декларацію замість 20 листопада 2013р. подано 21 листопада 2013р.).
На підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість № 88/15-009/21398484, 06.11.2014р. кредитором було визначено боржникові грошове зобов'язання (штрафні (фінансові) санкції) в сумі 1020,00 грн. (податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1).
За приписами п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Як вбачається з матеріалів справи, вказане вище податкове повідомлення-ріщення від 06.11.2014р. № НОМЕР_1 направлене боржникові 06.11.2014р., проте було повернуто кредиторові у зв'язку з відсутністю адресата за своїм місцезнаходженням.
Абзацом 3 п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України передбачається, що у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Як вбачається з матеріалів справи, відмітка працівника відділення поштового зв'язку про причини невручення поштового відправлення зроблена 08.11.2014р., у зв'язку з чим, згідно вказаних вище приписів чинного законодавства України, податкове повідомлення-рішення вважається отриманим боржником 08.11.2014р.
З урахуванням наведених вище приписів чинного законодавства України, 18.11.2014р. у боржника виник податковий борг в сумі 1020,00 грн. (тобто після порушення провадження у справі про банкрутство).
Отже, вимоги Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області в частині штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1020,00 грн. є поточними вимогами кредитора.
У відповідності з приписами ч. 1 ст. 38 Закону про банкрутство, вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Оскільки ці вимоги підтверджуються поданими доказами, вони визнаються судом. Однак, у зв'язку з заявленням даних вимог після закінчення двомісячного строку з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, вони підлягають включенню до VІ черги задоволення вимог кредиторів.
Щодо донарахованого 31.05.2015р. основного платежу за результатами камеральної перевірки податкової декларації по податку на прибуток за 2013 рік (акт від 21.05.2015р. № 30/15-009/21398484) в сумі 475,00 грн. та нарахованої 30.06.2015р. пені в сумі 71 124,47 грн. слід вказати наступне.
За змістом п.п. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Згідно п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, пеня нараховується:
- після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;
- у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
- у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента.
У відповідності з п.п. п.п. 129.3.1, 129.3.3 п. 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахування пені закінчується:
у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань;
у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.
Пунктом 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України встановлено, що пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виплати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб.
Відповідно до п. п. 10, 13 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Частиною 1 ст. 38 Закону про банкрутство передбачено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, зокрема у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
Як було вказано вище, відповідні нарахування були здійснені кредитором 31.05.2015р. та 30.06.2015р., тобто після визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Таким чином, відповідні нарахування були здійснені кредитором з порушенням вимог чинного законодавства України, а тому судом вимоги в частині основного платежу в сумі 475,00 грн. та пені в сумі 71 124,47 грн. відхиляються.
Враховуючи вищевикладене, заява Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання поточних вимог до боржника підлягає частковому задоволенню.
Керуючись ст. ст. 1, 38, 40 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання поточних вимог до боржника задовольнити частково.
2. Визнати поточні грошові вимоги Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області (16500, м. Бахмач Чернігівської області, вул. Чернігівська, 2 - а, код 39559899) в сумі 1020,00 грн. (штрафні (фінансові) санкції) з включенням їх до реєстру вимог кредиторів до VI черги задоволення вимог кредиторів.
3. Відхилити вимоги Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області в частині основного платежу в розмірі 475,00 грн. та пені в розмірі 71 124,47 грн.
4. Зобов'язати ліквідатора по завершенню ліквідаційної процедури надати суду ліквідаційний баланс та звіт про проведену роботу.
5. Копії цієї ухвали надіслати кредитору та ліквідатору.
Суддя А.С.Сидоренко
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2015 |
Оприлюднено | 09.12.2015 |
Номер документу | 54003539 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Сидоренко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні