ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/1823/15
10 листопада 2015 року 13год. 40хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сала А.Б. за участю секретаря судового засідання Демчук І.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник ОСОБА_1,
відповідача: представник ОСОБА_2
третьої особи відповідача: представник не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
ОСОБА_3 Релігійної громади святої рівноапостольної ОСОБА_4 УПЦ Київського Патріархату до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_5 служба Острозького РУЮ про скасування рішень ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_3 звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до управління Державної архітектурно будівельної інспекції у Рівненській області, фізичної особи - підприємця ОСОБА_6 про визнання протиправними та скасування рішень.
Ухвалою суду від 02.07.2015 до участі у справі, за клопотанням позивача, в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено ОСОБА_5 службу Острозького районного управління юстиції Рівненської області.
З змісту заявленого позову вбачається, що позивач просить суд скасувати рішення управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області щодо реєстрації Декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 20.11.2014 за №РВ 143143249553 (будівлі церкви с.Бадіївка Острозького району Рівненської області). Крім того, позивач просив скасувати рішення ФОП ОСОБА_6 щодо видачі технічного паспорта на вказаний об'єкт будівництва, інвентаризаційна справа №0711-4/41.
На обґрунтування позову позивач вказує на те, що рішенням зборів парафіян громади Української Православної церкви с.Бадіївка було зареєстровано громаду святої рівноапостольної ОСОБА_7 УПЦ Київського Патріархату с.Бадіївка, Острозького району, Рівненської області. Водночас, в лютому 2015 року громаді села стало відомо про те, що ОСОБА_5 службою Острозького районного управління юстиції за релігійною громадою Української Православної церкви с.Бадіївка зареєстровано право власності на об'єкт нерухомого майна - будівлю церкви с.Бадіївка (свідоцтво про право власності від 10.12.2014) за адресою вул..Ватутіна,1-а, с.Бадіївка, Острозького району, Рівненської області.
Підставою для проведення такої реєстрації стала Декларація про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрована управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області від 20.11.2014 за №РВ 143143249553 та Технічний паспорт на будівлю церкви, виданий ФОП ОСОБА_6, інвентаризаційна справа №07.11-4/41. Із вказаних документів вбачається, що об'єкт закінчений будівництвом.
Проте, відомості відображені в оспорюваних документах не відповідають дійсності. Будівля церкви в с.Бадіївка не закінчена. На час звернення до суду із вказаним позовом тривають будівельні роботи. У зв'язку із чим, на переконання позивача оскаржувані документи підлягають скасуванню.
Ухвалою суду від 23.07.2015 провадження у справі, в частині вимог, що стосується скасування рішення ФОП ОСОБА_6 щодо видачі технічного паспорта на об'єкт будівництва будівля церкви с.Бадіївка, Острозького району, Рівненської області, інвентаризаційна справа №0711-4/41 - закрито.
Ухвалою суду від 17.09.2015 у справі №817/1122/15, в одне провадження із справою №817/1823/15 об'єднано адміністративну справу за позовом Релігійної громади святої рівноапостольної ОСОБА_7 УПЦ Київського патріархату до управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_5 служба Острозького районного управління юстиції у Рівненській області про скасування рішення.
В судовому засіданні під час розгляду справи представник позивачів позовні вимоги підтримав в повному обсязі. На обґрунтування позову вказав на те, що рішенням Вельбівневської сільської ради Острозького району Рівненської області від 23.04.2001 №118 релігійній громаді Української Православної церкви с.Бадіївка, Острозького району, Рівненської області надано у постійне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування церкви. На вказаній земельній ділянці було розпочато будівництво церкви, яке триває і по теперішній час. 09.11.2014 відбулись збори парафіян релігійної громади, на яких було прийнято рішення про зміну конфесійної приналежності громади та перехід її до Української Православної церкви Київського патріархату. З 256 осіб що мали право голосу, за перехід до Київського патріархату висловилось 204 особи. У відповідності до рішення зборів парафіян громади УПЦ с.Бадіївка було зареєстровано нову релігійну громаду - громаду святої рівноапостольної ОСОБА_7 УПЦ Київського Патріархату с.Бадіївка Острозького району.
Проте, в лютому 2015 року громаді села, в тому числі позивачам стало відомо, що ОСОБА_5 службою Острозького районного управління юстиції у Рівненській області за релігійною громадою УПЦ с.Бадіївка було зареєстровано право власності на недобудовану будівлю церкви. Вказана реєстрація була проведена на підставі оскаржуваних документів. У зв'язку із чим, позивачі звернулися до суду із вказаним позовом та просять суд визнати протиправним та скасувати рішення управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області щодо реєстрації Декларації про готовність об'єкта - будівлі церкви в с.Бадіївка, до експлуатації від 20.11.2014.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив. На обґрунтування своїх заперечень вказав на те, що при прийнятті оскаржуваного рішення управління Державної архітектурно-будівельної інспекції діяло на підставі і в межах повноважень.
Декларація про готовність об'єкта, будівлі церкви в с.Бадіївка, Острозького району, подана забудоновником на виконання вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Декларація за змістом і формою відповідає вимогам встановленим порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461. Недостовірних відомостей у поданій декларації виявлено не було. Перевірка об'єкту будівництва інспекцією не проводилась у зв'язку із запровадженням мораторію на проведення перевірок суб'єктів господарювання згідно Закону України «Про внесення змін та визнання такими що втратили чинність деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014.
Представник третьої особи - ОСОБА_5 служби Острозького районного управління юстиції у Рівненській області в судове засідання не прибув, подав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши всі докази у справі в їх сукупності судом встановлено наступне.
Відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно (індексний номер 30783711 від 10.12.2014) Українська Православна церква с.Бадіївка є власником будівлі церкви, що знаходиться за адресою: Рівненська область, Острозький район, с.Бадіївка, вул..Ватутіна,1а.
Реєстрація права власності проведена 10.12.2014 ОСОБА_5 службою Острозького районного управління юстиції Рівненської області. Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) індексний номер: 17888045 від 10.12.2014.
Реєстрація права власності проведена з відкриттям розділу так як будівля церкви є новоствореним об'єктом, і реєстрація права власності проводилась вперше.
Відповідно до даних декларації про готовність об'єкта до експлуатації, яка була подана для проведення державної реєстрації права власності на будівлю церкви, вказаний об'єкт є об'єктом третьої категорії; замовником будівництва є Українська Православна церква с.Бадіївка. Технічний нагляд за будівництвом здійснював директор ПП «Землебудпроект» - ОСОБА_6. Особою відповідальною за виконання будівельних робіт є настоятель ОСОБА_8 Генеральним проектувальником виступає ПП «Землебудпроект». Згідно інформації про відповідальних осіб генерального проектувальника, особою що здійснювала авторський нагляд зазначено ГАП ОСОБА_9 (Наказ №04-15 від 09.03.2004, серія та номер кваліфікаційного сертифіката - АР №000411).
Крім того відповідно до вказаної вище декларації, проектна документація з будівництва церкви, отримала позитивний висновок комплексної державної експертизи від 18.12.2002 за №107/02 виданий Рівненською обласною службою Української державної інвестиційної експертизи (Укрінвестекспертиза).
З врахуванням таких відомостей відображених у декларації, за рішенням управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області від 20.11.2014, остання зареєстрована у реєстрі, з внесенням відповідних відомостей, за №РВ 143143240553.
Технічний паспорт на будівлю церкви с.Бадіївка виготовлено 07.11.2014 суб'єктом господарювання - ФОП ОСОБА_6 , кваліфікаційний сертифікат АЕ №003183.
Водночас, враховуючи те, що будівництво церкви с.Бадівка на даний час не завершене, на переконання позивачів, дії та рішення управління Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації №РВ 143143240553 - є протиправними. А відповідне рішення підлягає скасуванню.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно частини 2 вказаної статті, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Частиною 3 статті 2 КАС України визначено критерії правомірності прийняття рішення суб'єкта владних повноважень.
Водночас, згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 39 Закону України "Про планування та забудову території" прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
Форма декларації про готовність об'єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року N 461 затверджено Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.
Відповідно до пункту 3 Порядку, прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до I-III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органами державного архітектурно-будівельного контролю поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації (далі - декларація).
Відповідно до пункту 15 Порядку реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
Реєстрація декларації здійснюється органом державного архітектурно-будівельного контролю, який протягом десяти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та забезпечує внесення інформації, зазначеної у декларації, до реєстру.
У разі подання чи оформлення декларації з порушенням установлених вимог орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає її замовнику (його уповноваженій особі) з письмовим обґрунтуванням причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації.
Водночас, відповідно до пункту 21. Порядку, рішення про реєстрацію або повернення декларації може бути розглянуто у порядку нагляду (без права реєстрації декларації) Держархбудінспекцією або оскаржено до суду.
Як встановлено судом, позивачі оскаржили до суду рішення управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області щодо реєстрації в реєстрі Декларації про готовність об'єкта (будівлі церкви в с.Бадівка, Острозького району, Рівненської області) до експлуатації від 20.11.2014 за №РВ143143249553.
Підставою звернення до суду стало відображення, на переконання позивачів, у вказаній декларації недостовірних даних. Зокрема, позивачі у своїй позовній заяві та в судовому засіданні посилались на незавершеність будівництва на вказаному об'єкті.
На обґрунтування своїх вимог, позивачем ОСОБА_3 надано суду звіт про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об'єкта - будівля церкви в с.Бадівка Острозького району Рівненської області, затверджений експертом з технічного обстеження ОСОБА_10 від 25.06.2015.
За результатом проведеного технічного обстеження зокрема встановлено, що на об'єкті не виконано роботи по опорядженню фасаду; не зароблені пустоти плит перекриття; не влаштовано мощення навколо будівлі; не завершено роботи по внутрішньому упорядженню приміщень; не завершено роботи по монтажу електропроводки; не завершено роботи по влаштуванню сходових маршів та площадок; частково виконано роботи по влаштуванню підлоги по земляній основі.
Згідно висновків вказаного звіту об'єкт обстеження не відповідає вимогам надійності і безпечної експлуатації.
Разом з тим, з досліджених в судовому засіданні листа філії Державного підприємства «Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба Української державної будівельної експертизи» у Рівненській області від 28.10.2015 №01-06-70 та листа ПП «Землебудпроект» від 02.11.2015 №11, наданих суду на виконання ухвали про витребування доказів від 19.10.2015 судом встановлено, що проектна документація на будівництво Української православної церкви в с.Бадівка Острозького району Рівненської області ПП «Землебудпроект» - не розроблялась. Проектно-кошторисна документація будівництва Української православної церкви в с.Бадівка, Острозького району на розгляд до РОС «Укрінвестекспертиза» - не надходила.
За таких обставин, судом встановлено внесення до декларації про готовність об'єкта (будівля церкви в с.Бадівка Острозького району Рівненської області) недостовірних даних. Інформація яка зазначалась в ній не відповідає дійсності.
Відповідно до пункту 22 Порядку, у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню органом державного архітектурно-будівельного контролю.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю скасовує реєстрацію декларації шляхом видачі відповідного розпорядчого акта. Запис про реєстрацію декларації з реєстру виключається Держархбудінспекцією не пізніше наступного робочого дня, з дня повідомлення органом державного архітектурно-будівельного контролю про таке скасування.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю також скасовує реєстрацію декларації за рішенням суду про скасування реєстрації декларації, що набрало законної сили.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивачів підлягають до задоволення.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області щодо реєстрації Декларації про готовність об'єкта (будівлі церкви с. Бадівка, Острозького району, Рівненської області) до експлуатації від 20.11.2014 за №РВ 143143249553.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Сало А.Б.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2015 |
Оприлюднено | 09.12.2015 |
Номер документу | 54008291 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Сало А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні