ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"16" листопада 2015 р. м. Київ К/800/34223/13
Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:
головуючого Ланченко Л.В.
суддів Пилипчук Н.Г.
Цвіркуна Ю.І.
розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу
Приватного підприємства «Капрі»
на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 10.04.2013 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 29.05.2013
у справі №812/2725/13-а
за позовом Приватного підприємства «Капрі»
до Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби, Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби
про визнання протиправними дій щодо проведення перевірки та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 10.04.2013, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 29.05.2013, в задоволенні позову відмовлено.
У справі відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою позивача, у якій ставиться питання про скасування рішення суду першої та апеляційної інстанції та прийняття нового рішення про задоволення позову в повному обсязі, з підстав невірного застосування норм матеріального та процесуального права.
Перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судових рішеннях, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з такого.
Особливості проведення документальної невиїзної перевірки врегульовані статтею 79 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 79.1 статті 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Документальна позапланова невиїзна перевірка відповідно до пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Однією із підстав для проведення документальних позапланових перевірок підпункт 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України закріпив таку обставину - за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що 29.08.2011 відповідачем видано наказ №991 про проведення документальної невиїзної перевірки ПП «Капрі» з питань правомірності нарахування податкових зобов??язань та податкового кредиту в декларації за листопад 2010 року.
У період з 30.08.2011 по 01.09.2011 відповідачем проведено невиїзну позапланову документальну перевірку позивача з питань правомірності нарахування податкових зобов?язань та податкового кредиту декларації з податку на додану вартість за листопад 2010 року, за результатами якої складено акт від 01.09.2011 №258/23-32787331.
При цьому, судами попередніх інстанцій встановлено, що запит податкового органу від 25.08.2011 №9739/10/23 про надання інформації та її документального підтвердження фінансово-господарських відносин із ТОВ «Нержавеющий супермаркет» отримано позивачем 29.08.2011.
Невиконання вимог пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 та п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності правових наслідків такої.
Таким чином, за відсутності обставин, з якими пов?язується проведення перевірки, та доказів на підтвердження виконання податковим органом вимог Закону при проведенні перевірки, суди попередніх інстанцій дійшли помилкового висновку про відсутність підстав для задоволення позову в частині визнання протиправними дій щодо проведення перевірки.
Щодо вимог позивача про зобов?язання відповідача вчинити дії, то судова колегія вважає їх передчасними, оскільки, відповідачем не було відмовлено у вчиненні таких дій, з огляду на прийняте рішення, а тому в цій частині позову має бути відмовлено.
Відповідно до ст. 229 КАС України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.
Керуючись ст. ст. 222, 223, 229 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Приватного підприємства «Капрі» задовольнити частково.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 10.04.2013 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 29.05.2013 скасувати. Прийняти нову постанову. Позов задовольнити частково. Визнати протиправними дії Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції у Луганській області щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Приватного підприємства «Капрі» з питань правомірності нарахування податкових зобов?язань та податкового кредиту в декларації за листопад 2010 року, призначеної наказом начальника Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції у Луганській області від 29.08.2011 №991. В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-239№ КАС України безпосередньо до Верховного Суду України.
Головуючий Л.В.Ланченко
Судді Н.Г.Пилипчук
Ю.І.Цвіркун
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2015 |
Оприлюднено | 08.12.2015 |
Номер документу | 54092585 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Ланченко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні